Американски колеж - четвърта тема

  • 87 023
  • 733
  •   1
Отговори
# 585
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 968
Процесът по кандидатстване за намаляване на таксата включва и интервю с комисия и със сигурност има и човешка преценка.

Това достоверно ли е? За първи път срещам такава информация.

# 586
  • Мнения: 9 521
Процесът по кандидатстване за намаляване на таксата включва и интервю с комисия и със сигурност има и човешка преценка.

Това достоверно ли е? За първи път срещам такава информация.

Документите се разглеждат от комисия. Интервю има само за кандидатите за пълна стипендия, след покана за писане на есе и покана за интервю.

# 587
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 968
Благодаря, peneva_a.

# 588
  • Мнения: X
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=664374.msg23880417#msg23880417

"финасовата помощ се решава от комисия, в нея е и директора...
С доходите е трудно да се излъже, като се има предвид колко документи изискват, а и вече е достатъчно само да напишеш името на някой в гугъл, за да му видиш делата до девето коляно. Финансовата отстъпка не е вързана с успех, освен за пълните стипендии, за които условието е да не пада под 5.25 на срок.
Финасовата помощ не е обвързана с успех, защото поради някаква причина са решили да подпомагат само нуждаещите се, а не отличниците от приемния изпит, защото изпитът е моментно състояние, докато финасовата нужда не е.
Относно прословутото ниво и процентите - през кампания 2005 моя позната, приета на първо класиране е с резултат от изпита 47,30, като е приета между 50-то и 60-то място . Излиза със среден резултат 9-12 клас 5,93. Както и се е случвало на човек, приет на едно от първите 10 места в класирането от изпита, да му се наложи да напусне поради нисък успех. Резултатите от изпита са показателни за нивото на обучение до 7 клас вкл., но не са показателни как ще се развие нататък детето, това зависи от много фактори, включително и личната мотивация. Може да се предположи, че някой, приет на първите места, ще се справи добре, но не може да се каже, че някой, приет на последните места, ще се издъни."

Последна редакция: ср, 05 мар 2014, 17:59 от Анонимен

# 589
  • Мнения: 3 011
Тази година ти е необходима 50%-на помощ, дават ти я. Следващата, детето се справя със задачите, ти леко си се влошил и ти трябват 60%, но колежът те сюрпризира, че може да ти даде 15.
Отвратителна система...
     


Не са просто лозунги, че АК работи в полза на децата. Когато едно дете се справя добре, АК няма да се раздели с това дете по финансови причини. Позволявам си да го напиша, защото не просто тълкувам редове, а съм била свидетел, как при рязка промяна във финансовото състояние на семейство, АК казва "Ще направим каквото е най-добро за детето" и го прави!
Не пиша за Лиса, а за случай от нашия випуск!

# 590
  • Мнения: 1 783
как при рязка промяна във финансовото състояние на семейство, АК казва "Ще направим каквото е най-добро за детето" и го прави!

Хайде да уточним - АК прави не това, което е най-добото за детето, а това, което се очаква да направи спрямо приетата система за финансиране на ученици...
Нормално действие при стратегия с ежегодно преразглеждане на стипендиите.
Ако доходите намаляват, условията за стипендия са изпълнени, има логика тя да се увеличи. В случая, който визираш - може би реверансът е, че това е направено по време на годината, а не когато е обявено, че трябва да се направи, но това е нормален и очакван жест.
И обратното, ако доходите са се увеличили е резонно тя да намалее. Нали не звучи така адекватно като в твоя пример ако в друго семейство доходът се е увеличил и АК прави най-доброто за съответното дете като му спира стипендията Simple Smile Тъй че сама прецени лозунги ли са или не.

Притеснението ми не се обезмисля от примера. Спомена се, че АК е самоиздържаща се институция. Естествено, ако има свободен бюджет ще се опита да го разпредели възможно най-справедливо. Но годишния бюджет както се каза зависи от много променливи и не може да се прогнозира дали винаги ще е достатъчен за вече приетите нуждаещи се.
Поне аз не съм прочел официална информация, че има заделен фонд за години с по-нисък бюджет, които гарантират обучението на вече приети деца, които се справят с изискванията, но изпитват финансови затруднения.
Това е притеснение, което би отпаднало за мен ако имаше стипендии за успех, при които, загубата или спечелването на помощта си е изцяло в ръцете на ученика и не зависи от странични фактори.

Последна редакция: ср, 05 мар 2014, 18:38 от kodbg

# 591
  • Мнения: 2 150
kodbg може би се изразява малко по-рязко, и затова дразни, условно да ги наречем - "поддръжниците" на финансовата политика на Колежа Simple Smile иначе аз го разбирам какво казва и може да се обобщи така - при едно и също ниво на доходи в семейството нямаш сигурност, че в следващите 4 години ще получаваш същото финансиране като първата година, защото то зависи от (неизвестните компоненти от поста на Стефан) броя на кандидатстващите за финансиране в съответните години и бюджета, който имат за тази цел

тоест ако в година 2015, 2016 и тн се явяват повече нуждаещи се от теб, получаваш по-малко финансиране, което обаче хич не те устройва, защото междувременно не си забогатял, а си на същото дередже като в 2014..... и какво правиш тогава, за да не напусне детето? ето това е същинският въпрос

# 592
  • София
  • Мнения: 4 688
Тъй като бъдещето е в сферата на хипотезите, може би има смисъл да се каже дали има напуснали колежа по финансови причини.

# 593
  • Мнения: 52 474
Мисля, че и преди е казвано, че всеки избрал да запише детето си в АК трябва да има някакъв финансов буфер за в случай на намалени доходи, или намалена стипендия, или растяща такса. Ако някому се наложи да мобилизира на 100% всички резерви за да запише детето си, то за мен това определено не е неговото училище.

# 594
  • София
  • Мнения: 5 794
ЧС е права! За мен така стоят нещата също. Никой няма гарантирани бъдещи доходи на някакво определено ниво. В този смисъл, ако разчитах само на текущи средства, не бих си причинила този стрес да плащам за средно образование.

# 595
  • София
  • Мнения: 4 688
Финансовият буфер го има още при определяне на отстъпката, но моето мнение едва ли има стойност при така определените категории на ползващите я.  

# 596
  • Мнения: 1 970
Мисля, че и преди е казвано, че всеки избрал да запише детето си в АК трябва да има някакъв финансов буфер за в случай на намалени доходи, или намалена стипендия, или растяща такса. Ако някому се наложи да мобилизира на 100% всички резерви за да запише детето си, то за мен това определено не е неговото училище.

Това с буфера е повече от ясно.
 
При най-лошия случай, да приемем че в нито един момент нямаш стипендия от АК, за 5 години имаш да плащаш грубо 32.000 евро (приемам стъпка на увеличение на таксата на базата на последните няколко години).
Това са около 533 евра месечно, тоест 1000 лева.

Сумата отговаря на теглени от банка около 27.000 евро (54.000 лв) ипотечен кредит, при пазарни условия - 6,75 лихва, 7.5 ГПР, за 60 месеца.
Теоретично, защото обикновено ипотечни кредити за такъв период няма, има потребителски, а там лихвата е до 2 пъти по-висока...

Колко народ тегли през последните години кредити и купува имоти не е нужно да се казва, има статистика. И дали се обслужват също , пак има статистика, да, обслужват се. И за спестяванията в банковата система също има статистика, макар че там има други аргументи - несиметричността на средната величина и намалението на малките суми на влог, за сметка на големите суми, което говори за концентрация на спестяванията, тоест общо обедняване, макар и нарастване на общата сума.

Какво искам да кажа - всичко опира до алтернативата. Купуваш си жилище, защото алтернативата е да живееш под наем, с всички придружаващи неудобства (примерно няма договор, могат да го вдигнат, не можеш да си боядисаш и т.н.) Няма алтернатива за безплатно жилище (вече не, общинските ги продадоха, крайно нуждаещи са май само ромите). И не на последно място - психологията, ние и гърците сме най-богатите нации в ЕУ като релация имот/пер капита, нищо че плачем че нямаме пари. Нерядко възрастни хора клошари в София се оказва, че притежават скъпи имоти, ама не ги прдават, че нямало къде да живеят...
Е, със здравеопазването е подобно - свикнахме на без пари и сега плачем, че искат по 200 лв за вадене на зъб, 2000 за корона с имплант... И там алтернативата е поти никаква - или имаш зъби или дъвчеш на сухо..
Докато в образованието нещата са по-други, влакове много, пътници още повече. Отправните точки, критериите са различни, за едни алтербнативата е една, за други - друга и мисля, че няма да се разберем кое е по-доброто - всеки си преценя според детето, интересите му, разбиранията си и възможностите.
На въпроса - буфер е нужен, несъмнено. Но едва ли по-сериозен от този по задължението към банката, само дето много хора изобщо не разбират в какво са се забъркали с кредита и защо в договора пише едно, а после им искат друго.
Тоест, няма драма в действието, има в мотива за него и по-скоро във вярата за целесъобразност.
Струва ли си да платиш, ако може да не платиш.
За мен не си струва, стига да получаваш идентичната услуга. А проблемът е, че често е несравнима, тоест не е възможно да се симулират идентични ситуации, за да кажеш кое е по-доброто...Остава да се сравняват продуктите на изхода, но дали пак са сравними, каква е гаранцията че можем да имаме реално предположение за резултата на същото това дете в алтернативната среда? Но наистина алтернативна, не да сравняваме МГ с АК .
Излиза, че ние като родители избирайки един от двата варианта ( ДУ или ЧУ) се застраховаме на базата на опита на други, преди нас, който е формирал у нас някакво убеждение за предимствата на едното пред другото, а дали точно това ще се случи и с нашите деца, и то по начина, по който се е случило с обекта на сравнение - можем само да гадаем.
Поне се надяваме и правим възможното.

 

Последна редакция: чт, 06 мар 2014, 11:03 от StefanB

# 597
  • Мнения: 9 521
StefanB Отново точен и ясен  newsm10
Парите са много, безпорно, но... когато чевек си направи една равносметка на доходи/разходи и си разпредели нещата, може да се справи, стига да е убеден, че има защо. Детето също трябва да е убедено, че има защо да влага всичките тези усилия  Simple Smile

# 598
  • Мнения: 241
Здравейте, знаете ли колко са кандидатите?

# 599
  • Мнения: 1 783
Осени ме авангардна идея след като видях това:
http://acs.bg/Home/Admissions/Bulgarian_Students_Admission_after … ades_8_and_9.aspx

Започнах да се замислям, че като че ли в АК едно от най-ценните неща са рутината и съветниците за избор на път за продължаване на образованието.
За пръв път видях, че се приемат деца след 9-ти клас, за съжаление няма след 10-ти.
По този начин, за ученици с добро ниво на английски още от прогимназията не се губи 8-ми клас в затвърждаване на езика, а могат да ударят един НЕГ за 2 годинки за да научат немски или СМГ за да дръпнат с математиката, а в последствие да заповядат и да се възползват от предимствата да завършиш АК.

Споделям... може на някой да му допадне идеята... Леко напрегната програма, но ако издяни детето... звучи добре.

Кандидатите... колко да са, колкото всяка година 4-500, винаги са толкова.

Общи условия

Активация на акаунт