Осми клас съм вече аз :D Тема 31.

  • 36 294
  • 725
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 24 467
В нашия клас се оказа, че повечето от училите езика, не знаят нищо са транскрипцията, да речем и не могат да напишат с думи "13"- тези, които не са ходили по извънкласни обучения.
Имам колежка, чието дете стъпи в английска паралелка без курсове до VІІІ клас. Сега замина за САЩ с едногодишна стипендия в Х клас, избрана и класирала се с още 3 деца сред стотици кандидати от цялата страна, повечето от най- елитните /имащи се за такива/ ЕГ. Толкоз да е относително това- кой какво учил- недоучил до VІІ клас, че няма повече накъде.

Понеже имам много познати с по- големи деца, учещи къде ли не, та си знам, че дори в ПГ може да се научи език на добро ниво, което да върши работа, според целта, както и в МГ, паралелка АЕ и втори НЕ, вторият може да се овладее с допълнителни седмични уроци тъй, че детето да отпраши за Германия в специалност медицина или стоматология.

Джуди, защо му е математика на туй дете дето ще учи стоматология в Германия  newsm78

Изборът на специалност, слава Богу, децата не правят на 13-14 години. Освен ако някой родител не им е иззел функциите. Някои имат представа, повечето- не. А и представа да имат, това не е твърд и категоричен избор.
Защо да не учи 2-3 часа математика повече в средното училище, ако ще и стоматолог да става? Аз познавам точно такова дете- много умно, математичка, пълна отличничка, с пълно "6" на матурата по математика, което замина такава специалност. Просто си му бе интересна математиката. Ако бе записало химия или друга специалност, едва ли това би му дало по- добра перспектива за бъдещето.

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 10:52 от Judy

# 661
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Математиката и логиката си е нужна в живота, та няма лошо.

 Divana поздрави за китайския, много добре казано.

Източните езици имат огромна реализация по цял свят.

Моя близка в Щатите като обикалаше, каза че руския и е свършил огромна работа.

# 662
  • Варна
  • Мнения: 4 295
деска, когато се споделя мнение е ясно, че не всички ще са на твоята страна. Ако не можеш да го понесеш, не се споделя. Не го приемай лично. Peace


Ооооо,изобщо не съм засегната,ама грам. Naughty
Просто се правят квалификации и се използват думички,които за мен са неприемливи,що се отнася до личния избор на децата.Аз също имам мнение относно  други избори пък,но някак не усещам,че трябва да го натъртвам и да "споря" по тез въпроси.
Нооооо,това е въпрос на усещане и не ми е работа всъщност да казвам кой, какво да си пише тук.Та оттук насетне ще пропускам постове. Mr. Green

# 663
  • Мнения: 9 000
Хедра, проблемът на поназнайващите езика няма ли да е малко по-натам, когато заедно с ученото навлиза и неучен материал, да се усетят навреме, а не да продължат да карат по инерция?
На мен този момент ми се струва по-мъгляв, на превключването.

В нашия клас се оказа, че повечето от училите езика, не знаят нищо са транскрипцията, да речем и не могат да напишат с думи "13"- тези, които не са ходили по извънкласни обучения.
Имам колежка, чието дете стъпи в английска паралелка без курсове до VІІІ клас. Сега замина за САЩ с едногодишна стипендия в Х клас, избрана и класирала се с още 3 деца сред стотици кандидати. Толкоз да е относително това- кой какво учил- недоучил до VІІ клас, че няма повече накъде.

Така е, на училите език също нивото е безкрайно различно, в класа на сина ми се оказа още първия ден, че има и нови за някои от тях думи, 1-2, ама нови или забравени.

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 10:59 от нова

# 664
  • Мнения: 6 336
Отварям и гледам - четири изписани страници! Това не е било от периода на кандидатстване. Обожавам тази тема с всичко в което ми е помогнала ( и не само на мен). Но тази дискусия ми се вижда леко безсмислена имайки предвид , че всички се кълняхме как изборът на ново училище, паралелка, език е дело на децата ни,а не наше. Тяхна си работа  какво са целели избирайки даден език.  И ние сме по KLETT ,но гледайки учебника и аз правя асоциации с PONS.  Сякаш се припокриват двете издателства. За моят син какво да кажа - по-щастливо човече не съм виждала. Сякаш се прероди сред новите съученици, учители, среда. Признавам си - с мъжът ми бяхме с леко свити сърца как ще възприеме този абсолютно нов за него език , но сега , като го виждам как сияе се успокоявам и аз.

# 665
  • Мнения: X
И ние сме по KLETT ,но гледайки учебника и аз правя асоциации с PONS.  Сякаш се припокриват двете издателства.
Извинявам се за невежеството, но KLETT не е ли предишното PONS?
Отговорих си сама.
http://www.pons.bg/index.php?act=content&rec=817

# 666
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Хедра, проблемът на поназнайващите езика няма ли да е малко по-натам, когато заедно с ученото навлиза и неучен материал, да се усетят навреме, а не да продължат да карат по инерция?
На мен този момент ми се струва по-мъгляв, на превключването.

Това е работата на учителя - нали затова са тези безкрайни тестове всяка седмица, за да може да прецени къде започват трудностите за по-голямата част от децата и съответно да прецени кога и как да стане прехода към общи за целия клас цели и занимания (ако някой си е дал труда да ги раздели в началото според нивото на децата). Децата, които имат знания за началото, обикновено започват да имат пропуски не точно в лексиката, а в граматиката, когато се стигне до по-голямо задълбаване.

Примерът за транскрипцията е същият като трябва ли всички деца в първи клас да се учат да четат на срички - има деца, които четат гладко още преди да са почнали първи клас, така че необходимо ли е да ги учим да сричкуват и да четат със запъване, само защото тези, които не са познавали буквите, трябва да се учат как да сливат звуците на буквите в срички Stop Вечно ще съм благодарна на учителката ми от първи до трети клас, че в часовете за четене просто ми предлагаше да седна на последния чин и да си избера книжка от библиотеката, докато тя се занимава с останалите Hug

Транскрипцията е измислена да помага, ако имаш нужда и не знаеш как се чете дадена дума - изобщо не е задължително знание, през което да трябва да се мине непременно и не говори абсолютно нищо за нивото на владеене на езика.

# 667
  • Мнения: 11 607
Да вмъкна само, че Рая вече 2 дни пише домашни....По 20 задачи всеки ден + домашното по английски....Ново 5 - ще събират и по 5 лв. за тениска по физическо - така пожелал класа, за да бъдат еднакви......

# 668
  • Мнения: 24 467
Лично аз английски без транскрипция не мога да уча. Ценен помощник е. Всички знаем общото правило за там- правило няма или правилото е изключението.  Laughing Може да има и по- гениални, приемам.  Laughing Не смесвам този език с френския, руския или италианския, където често от транскрипция наистина няма нужда, поради ясните правила за четене или съответствието буква- звук /като при нас/. Правилното писане в английския е умение дори за хора, на които им е роден. Що ли си спелкват думички, като е толкоз лесно?
Непознаването на транскрипцията си е различен обем на знания. А той е различен дори между децата от един и същи клас, ходили еднакво време при едни и същи учители.
Иначе за обучение според нивата- хубава работа, но аз за у нас съм я отписала. Та не я обсъждам вече. Гледаме си нашият интерес и толкоз.

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 11:47 от Judy

# 669
  • София
  • Мнения: 62 595
А на мен пък дискусията относно кой какво е избрал да "дъвчи"  ooooh! ми е непонятна  и леко навлиза в личното пространство  с разни въпроси и подмятания. newsm78
Всяка една споделя нейните си мисли и впечатления от учители,начини и изисквания на преподаване и си казва личното мнение.Няма нужда от назидателното "Ми що избрахте това?"
Целите и амбициите на децата са различни,както и нивото им по езика,така че кой ,какво и защо го е избрал си е лично негова работа. Stop

Въпросът е в това, не защо някой е избрал това, а защо се прави на ударен откъде и как се започва. Всички знаем, че в осми клас се започва от аб, и всякакви очаквания, че ако всички са учили вече, ще  пропуснат материал и ще тръгнат от високото ниво, са нереалистични. Дори децата със сертификати има какво да научат, най-малкото защото са учили по различни системи. Учителят може да се съобрази с това колко деца са учили и колко не езика, но няма (надявам се) да жертва трима неучили за сметка на двайсет и  трима учили, и да препуска по материала. Колкото до домашното с думите, и на мен ми се струва странно да караш деца, които очевидно знаят, да пишат по ен пъти елементарни думи, но това е друг въпрос.
лично аз смятам, че какъвто и сертификат да е изкарало едно дете преди гимназията, в края на годината знанията му ще се изчерпят, и годината няма да е изгубена, защоото ще следват още понее три години изучаване на същия този език до степен, че да могат да учет медицина или инженерство примерно.

# 670
  • Варна
  • Мнения: 30
А на мен пък дискусията относно кой какво е избрал да "дъвчи"  ooooh! ми е непонятна  и леко навлиза в личното пространство  с разни въпроси и подмятания. newsm78
Всяка една споделя нейните си мисли и впечатления от учители,начини и изисквания на преподаване и си казва личното мнение.Няма нужда от назидателното "Ми що избрахте това?"
Целите и амбициите на децата са различни,както и нивото им по езика,така че кой ,какво и защо го е избрал си е лично негова работа. Stop

+1  Hug

# 671
  • София
  • Мнения: 108
За английския: ние също трябваше да избираме м/у език и математика и избрахме второто. Дъщеря ми е с взет FCE, но не се оплаква от скука в часовете /май ни се падна добра учителка/ и с удоволствие си пише домашните. Дано е така и в бъдеще.

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 13:19 от anibor

# 672
  • Варна
  • Мнения: 30
Рая, часовете в VІІІ клас са същите по език в МГ. Имат един час горница математика, ИТ или според профила, който са избрали. След VІІІ клас си учат по- засилено, съгл. профила, вече специалните предмети. във верига магазини с изискване за владеене точно на този език.

 Не знам за кое МГ говориш, но при нас учат +3 часа(общо 6) и още един по желание.
Разделени са на 3 часа Алгебра и 3 часа Геометрия. В часът по желание до колкото знам се занимават със състезателна математика.

# 673
  • Мнения: 24 467
Веднъж вече писах точно от програмата колко часа имат в VІІІ клас, специалност математика /не броя часове "по желания", говоря за влизащите в задължителната програма/. Английски/ немски- 20 часа седмично /на ден по четири/, математика- 3 часа седмично. Вероятно в VІІІ клас часовете по език идват от ЗИП-овете, така си е преценило училището, да заложи тогава на език.
По- нататък, след VІІІ клас, е вече различно.
Съответства си на одобрената програма от МОН- учебен план за профилирани гимназии и СОУ с прием след завършен VІІ клас с интензивно изучаване на чужд език:
http://www.minedu.government.bg/top_menu/general/
http://www.minedu.government.bg/opencms/export/sites/mon/top_men … n_profilg-7kl.pdf
Както е видно чуждият език е 18 часа, математиката- 3 в VІІІ клас по ЗП. 

# 674
  • Мнения: 74
Истерията при нас премина , вече е поооочти доволен от новото училище.Обаче се сблъскваме и ние с проблема с езика - от целият клас се оказва около 15-тина деца само знаят езика,останалите почват от АБС. Всичко което учат в момента му е толкова скучно, не знам опасявам се че така ще се дърпат децата назад вместо да вървят напред.А от догодина започват и немският език и там ще се окаже същото положение.защо тогава като се записват тези деца в училища с чуждоезиков профил не им се прави един изпит или де да знам какво за ниво на език.За една учебна година няма как тези деца да научат език а в 9 ти клас се почва и двуезиковото изучаване на част от предметите.Как въобще ще се справят не знам.....На първият учебен ден част от децата казаха че нито АЕ са учили нито НЕ.Направо недоумявам

Общи условия

Активация на акаунт