Второкласници

  • 50 382
  • 759
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 4 682
   Важно е и го правим, но не е нормално да трябва родителят допълнително и ежедневно да се занимава с обяснения на изучаваното, значи нещо куца в системата!Нали се предполага, че родителите трябва да работим здраво, а в училище да се обучават децата?Неформалната обстановка за съжаление трудно ще набави на едно дете мотивация, която липсва в държавата! Как да обясниш на децата, че за да имат успешен старт в живота им трябва добро образование-фактите у нас не показват точно това.....но това е друга тема Sad

както писах, съгласна съм, че системата у нас не генерира мотивация. Но и, лично мнение, не мисля, че е работа единствено на учителя (който, без никакво съмнение, е от изключителна важност) да създаде у детето отношение към ученето. Според мен, родителят трябва активно да следи и най-вече да разговаря с детето си за всичко, което се случва в училище. Аз също работя здраво, излизам в 8, прибирам се в 7, но живо се интересувам как е минал денят й - от отношенията й с останалите до това какво ново е научила.

# 736
  • Sofia
  • Мнения: 2 578
не, просто на курсовете са по-напред.
 Нашите също са още на кръглите, после ще са без преминаване и накрая с преминаване. Но аз моя от лятото го тормозя със всякакви до 100... още минуса с преминаване го затруднява донякъде. (тип 74-39)

Аз пък имам притеснение, че не обяснявам добре и все си мисля, че учителката има някакъв прециален начин да обясни това с изваждането и преминаването. Въпреки че въпроса ми е малоумен, мога ли да помоля да кажеш как му обясняваж изваждането с преминаването   bouquet

# 737
  • Мнения: 1 889
Да. И аз съм съгласна, че почти винаги изцяло за всичко се обвинява учителя. Даже веднъж ми се случи шофьорът в автобуса да казва на кондукторката:"За какво стачкуват даскалята? Какво искат? И какво правят- я виж / затаете дъх/: колко наркомани има сред учениците!"  Shocked Shocked  Това го оставям без коментар....

И малко за разведряване, като казах, че повечето ученици излизат от училище неграмотни.Това, мисля, е от seir.bg - писано от някоя си госпожа по Български език и литература Laughing


# 738
  • Мнения: 9 833

   Домашен бит и техника-гениален предмет.Децата го обичат, но според мен-губене на време.


Не го приемай като заяждане, но няма как да се съглася с подобно мнение! По тази твоя логика и физическото ще е излишно...?
Че не е гениален-не е, както и останалите междувпрочем..но или не знаеш какво правят в този час, или какво дава на децата..

# 739
  • София
  • Мнения: 46 994
Аз пък помня, че миналата година пишеше тук една мама с деца в Германия и домашни си имаха, може би ако са някаква целодневна форма на обучение да нямат домашни, просто защото там се върши цялата работа Simple Smile Аз лично нашите ученици не бих ги нарекла супер натоварени с домашни, поне на този етап. Иначе не вярвам, че нещо могат да научат реално само от часовете в у-ще, не и при полудневно обучение, не и при 25-30 деца в клас.

А това с колко учебници и тетрадки се ходи на училище не мисля, че определя какво ще научиш. Дори редовните посещения не са гаранция за каквото и да било. Всъщност главната цел на у-щето е да те научи да мислиш и  да те научи  да учиш... от там  всичко е в твои ръце, а това означава много индивидуален труд, извън сградата на училището Wink
   Домашен бит и техника-гениален предмет.Децата го обичат, но според мен-губене на време.
   За да влезеш някъде на добро място всички ходят от 6-7 клас на частни уроци!
   Много деца от първи клас на частни, защото родителите нямат време за предварително преподаване, а няма часове за упражнения...
   В първи и до сега -втори клас-не виждам особено да ги учат да мислят....а сме в престижно школо Simple Smile
   Целодневно учене-готови домашните, но който не разбрал-вкъщи доучва...


Домашен Бит и Техника е не по-малко смислен предмен от Литература, Химия, Матетамтика или География.

Аз лично не съм на мнение, че ходенето 4-5 часа в у-ще е достатъчно за пълно разбиране и научаване на каквото и да е.
Както и ходенето на частни уроци...и от там домашни имат децата, всичко, за да се усвои на ниво иска много самостоятелна работа. За мен това е нормално. Кой има и кой няма време и желание да се занимава с децата си е отделен въпрос Wink

alegra - не мога точно да го формулирам, пробвам разни начини в движение, в различните моменти, различни стигат до него и будят просветление Simple Smile Г-жите същото правят, това беше и съвета от страна на г-жата, защото същия проблем имаше и с 15-7 например. Пробване на различни начини на обяснение, примери с предмети, рисунки, каквото ти хрумне. И много упражнения.
Специално за двойните в пъти по-лесно му е като са написани едно под друго и като промените са записани - т.е. ако от 75 се вади 18, то 5 я драскаме пишем над нея, че като се вземе една десетица назаем, то става 15, веднага задраскваме и 7-мицата и се пише 6, за да не се забрави, че вече е една десетица по-малко, после вади, вече лесно, като често му припомням, че винаги се почва решението от единиците, с плюса и едно наум по-лесно ги разбра.

# 740
  • Мнения: 555
Сега ми попадна това и бързам да го споделя с вас Simple Smile

Как се учи умножение в Япония

Сигурна съм, че повечето от вас не го знаят (както и аз до сега Wink ) и ще е от полза  Hug

# 741
  • Мнения: X
Я пробвай да умножиш така по-големи числа, например две трицифрени и засечи за колко време става. После ги умножи по традиционния начин.
Иначе и аз доста се впечатлих, когато го видях за пръв път.

# 742
  • Мнения: 851
А какво ще кажете за това?
http://www.youtube.com/watch?v=wIiDomlEjJw

# 743
  • София
  • Мнения: 2 272
Смятам, че именно такива неща развиват мозъците на хората, а не тъпченето им с огромен обем знания с неизвестно приложение. Тук, ако се въведат такива уроци, ще наскачат родителите, че изтезават децата им...

# 744
  • Мнения: 2 305
Метода на умножение го бях показала преди време на Жоро и много се впечатли. При по-големи цифри обаче е доста труден. Peace
Предмети като ДБТ, Изобразително изкуство, Музика и ФВС не са случайни, още повече, че чрез тях децата си почиват и отморяват.
Според мен, много по-лесно разбираемо пресмятане е вертикалното и точно така обяснявам на сина ми Peace

# 745
  • Мнения: 555
Я пробвай да умножиш така по-големи числа, например две трицифрени и засечи за колко време става. После ги умножи по традиционния начин.
Иначе и аз доста се впечатлих, когато го видях за пръв път.

Права си, че е по- бавно, но поне за моето дете, ще е много по- лесно да разбере методите на умножение с дву и три цифрени числа, а е и забавно (затова и го споделих, аз не съм го срещала по-рано) Simple Smile

# 746
  • Мнения: 308

   Домашен бит и техника-гениален предмет.Децата го обичат, но според мен-губене на време.


Не го приемай като заяждане, но няма как да се съглася с подобно мнение! По тази твоя логика и физическото ще е излишно...?
Че не е гениален-не е, както и останалите междувпрочем..но или не знаеш какво правят в този час, или какво дава на децата..

     Не го приемам като заяждане, зная, че в тези часове трябва да развиват креативност, но от трудовото по мое време още никога не ми е потрябвало в живота да пирографирам например  или да бродирам и т.н.Laughing, а за физическото съм ЗА-трябва да се движат децата, както и трябва да пеят, но пък не всички могат и им харесва да рисуват например.Естествено всеки родител ще държи на различни предмети, в зависимост, какво умее и се отдава на неговото дете. За мен трябва да се набляга от най-ранна детска възраст на компютри, езици, трябва да има часове по етика/религии-защото семейна среда си е семейна среда, но и в обществото трябва да се говори за традиции, за толерантност, срещу агресията и т.н., а не за пример да се появяват по мезиите разни Златки и да поздравяват този или онзи, че е отказал наркотиците!Трябва да се занимават с различни спортове и да имат повече време да усвоят знанията по БЕЛ и математика.Трябва да се научат да мислят, а  ми се струва, че с това пришпорване през много информация, нямат време за това.

# 747
  • София
  • Мнения: 46 994
Ами то и на мен не ми се е налагало да решавам задачи, извън  най-простите сметки, нито ми се е налагало  да се сещам дори за химия,  след у-ще...което не значи, че предметите са излишни.
Те са такива освен да развиват някакъв вид мислене 9 комбинативно, логическо, творческо и т.н., да дават обща култура, но и да запознаят децата  с основите на различните материи, за да могат те да открият себе си, какво ги влече и какви искат да станат.
Всъщност труд и творчество или както и да се нарича сега, утре и т.н. са залегнали основите на доста  професии и занаяти.

За мен пък е напълно излишно да се набляга на компютри, например. Те така или иначе са част от ежедневието и надали някое дете ще остане ненаучило се да борави с компютър. Езиците така или иначе си текат. За който иска наблягане, има достатъчно курсове и езикови у-ща. За език в първите класове, по-точно именно на родния трябва да се набляга.

# 748
  • Мнения: 2 062
Аз смятам че компютрите са последното нещо, на което трябва да се набляга в ранна детска възраст. Какво точно да правят на компютър на 8, 9 години? Надали с текущата им подготовката по математика ще създадат някой невероятен алгоритъм.
Трудовото може да не е потрябвало, като да си използваш уменията, но разбираш как стават някои неща. Ако имаш талант, най-малкото, с бродиране може да си освежиш някои дрешки. Учеха ни по трудово как да си направим сандичи-принцеси и доматена супа. Още имам мили спомени от някои часове по трудово.

# 749
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 574
Не е ли време за нова тема  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт