Второкласници

  • 46 683
  • 759
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 308
Ами то и на мен не ми се е налагало да решавам задачи, извън  най-простите сметки, нито ми се е налагало  да се сещам дори за химия,  след у-ще...което не значи, че предметите са излишни.
Те са такива освен да развиват някакъв вид мислене 9 комбинативно, логическо, творческо и т.н., да дават обща култура, но и да запознаят децата  с основите на различните материи, за да могат те да открият себе си, какво ги влече и какви искат да станат.
Всъщност труд и творчество или както и да се нарича сега, утре и т.н. са залегнали основите на доста  професии и занаяти.

За мен пък е напълно излишно да се набляга на компютри, например. Те така или иначе са част от ежедневието и надали някое дете ще остане ненаучило се да борави с компютър. Езиците така или иначе си текат. За който иска наблягане, има достатъчно курсове и езикови у-ща. За език в първите класове, по-точно именно на родния трябва да се набляга.


   Не искам да изпадаме в излишни спорове.Моето мнение е, че щом "така или иначе" ще научат езици и компютри, значи те са им особено необходими и точно на тях трябва да се наблегне, защото езици се изучават най-леко в най-ранна детска възраст, а общата култура трябва да се зададе от семейството още и от страничните занимания.Истината е, че в развитите европейски страни учениците масово изучават по няколко езика и това още от най-ранен етап, което ги поставя в по-конкурентна позиция.Мисълта ми е, че нашите деца, които искаме да знаят езици, ги водим и съответно заплащаме луди пари за уроци, за курсове, а би могло да се вложат в образователната ни система.Ще кажеш, че който иска да научи, си учи, но на този принцип дъщеря ми си твори и развива въображение по клубчетата в моловете, а и в къщи-изрязва, лепи.Същото е и с компютрите-всички деца играят, но аз говоря целенасочено обучението да зяпочва от ранен етап, съобразен с тяхното ниво.Проблемът е друг-че добри специалисти с компютри и езици трудно стават учители, като изключим по-възрастните, защото заплащането им не е особено атрактивно.Пак казвам-това е мое мнение. Но не мисля, че с бит и техника ще развием особено много логическо мислене, изобщо мислене, творчество и т.н.А часове за такова развитие-няма. Simple Smile

# 751
  • София
  • Мнения: 3 688
Не съгласна с твъдението ,че в европейските страни масово се изучават чужди езици ,даже напротив   Naughty

# 752
  • Мнения: 308
Аз смятам че компютрите са последното нещо, на което трябва да се набляга в ранна детска възраст. Какво точно да правят на компютър на 8, 9 години? Надали с текущата им подготовката по математика ще създадат някой невероятен алгоритъм.
Трудовото може да не е потрябвало, като да си използваш уменията, но разбираш как стават някои неща. Ако имаш талант, най-малкото, с бродиране може да си освежиш някои дрешки. Учеха ни по трудово как да си направим сандичи-принцеси и доматена супа. Още имам мили спомени от някои часове по трудово.
  galia_mi , не зная, как да го обясня.Аз не съм ЗА принципа проба-грешка, смятам, че смисъла на училището е да подготви човек на едно средно ниво да се оправя в живота във всички сфери, които със сигурност ще му се наложат+ да донадгражда общата култура на всяко дете и да го насочи/ориентира към избора на професия.В този смисъл съм ЗА среща на децата с всичко-включително и готвене, бродиране и т.н., но смятам, че на много по-малък брой деца ще им се наложи да бродират и пирографират, отколкото да използват компютри и езици.В този смисъл вторите знания са явно по-необходими, а се получава така, че в БГ като цяло такива сериозни знания се получават не в самото училище, а на частно-клубове, курсове, уроци.В този смисъл образователната система ни ощетява родителите финансово, а децата натоварва допълнително.Естествено, че няма да ги занимава с алгоритми на 8 год, но много от младите хора въобще не умеят да работят с някои системи, по цял ден са в интернет-фейсбук и ю-туб, а не могат да направят една таблица или да извадят СВ като хората.Говоря за практически умения, които ще им трябват в живота.Това, че  децата ни играят игри на компютрите не ги прави компютърнограмотни! Иначе аз също смятам, че е по-добре да прочетат 1 приказка, отколкото да изгледат клипче, филмче и т.н. Simple Smile Simple Smile
    

# 753
  • София
  • Мнения: 44 084
За езиците, до колкото виждам от 1 клас/някои втори/ вкарват чужд език, от 5-ти ли беше втори чужд, колко повече да наблягат? Отделно има у-ща с езиково обучение. Всеки ден да имат по 1 чужд език ли искаш?

С чуждите системи на обучение не съм запозната, може да пуснем в подфорума на живеещите в чужбина тема, да видим колко чужди езика учат в първи клас или кога точно изобщо се вкарва изучаването на такива в различните държави и по колко на брой, в  стандартните им държавни у-ща.

Бит и техника е творческа дисциплина, творческо и комбинативно мислене развива, сръчност на ръцете, дава възможност за боравене с различни материали, аз виждам в нея основи на много предмти, които се учат в последствие в средни и висши у-ща с такава насоченост, не е маловажен предмет, за хора, които ще се насочат към проектиране, архитектура, дизайн, художествени професии или занаяти, ако щеш зъботехника и т.н. и т.н.... или всички трябва да са програмисти? На много хора компютър извън Word, Excel и Google не им се налага да ползват, това са знания, които се придобиват за 1 седмица... за какво им е наблягане в най-ранна възраст точно?
Както и да е де...всеки с мнението си, за мен излишен предмет няма. Никой от съществуващите не бих заменила, за да се изучава по-разширено нещо друго, все пак говорим за начално у-ще, не за специализирани такива,  гимназии, техникуми, висши учебни заведения.

# 754
  • Мнения: 1 919
Да аз за компютъра съм особено чувствителна, защото ми се искаше да се запознае възможно по-късно с него. На този етап освен човек да си "вкара таралеж в гащите", с това как да изгоня детето от компютъра, не виждам никаква ползва от заниманието.

Последна редакция: пт, 18 окт 2013, 11:11 от galia_mi

# 755
  • Мнения: 8 242
Да аз за компютъра съм особено чувствителна, защото ми се искаше да се запознее възможно по-късно с него. На този етап освен човек да си "вкара таралеж в гащите", с това как да изгоня детето от компютъра, не виждам никаква ползва от заниманието.
Дребното вече пише съвсем прилично на фонетична, без някой да се е занимавал с нея.
Компютър вкъщи не давам. То и от мен трудно някой да припари  Laughing
Всички детски канали съм махнала, иначе е нон стоп пред ТВто.
Така поне си играе с играчките, иначе не ги поглеждаше.. а е заринато вкъщи.

# 756
  • Мнения: 308
Да аз за компютъра съм особено чувствителна, защото ми се искаше да се запознее възможно по-късно с него. На този етап освен човек да си "вкара таралеж в гащите", с това как да изгоня детето от компютъра, не виждам никаква ползва от заниманието.
Дребното вече пише съвсем прилично на фонетична, без някой да се е занимавал с нея.
Компютър вкъщи не давам. То и от мен трудно някой да припари  Laughing
Всички детски канали съм махнала, иначе е нон стоп пред ТВто.
Така поне си играе с играчките, иначе не ги поглеждаше.. а е заринато вкъщи.
    То навсякъде е така! Може би точно, ако в училище им се обясни, че компютъра не е само средство за забавление, но и източник на информация и т.н. и им стане нещо като задължение, тогава хем няма да ги влече толкова за игри в него Simple Smile, хем ще научат нещо повече за практическото му приложение. Naughty

# 757
  • Мнения: 11 908
, но смятам, че на много по-малък брой деца ще им се наложи да бродират и пирографират, отколкото да използват компютри и езици.
    

Да бродират и пирографират вероятно не, но да се занимават с чисто ръчен труд, със сигурност ще се наложи на много повече деца, отколкото с компютри и езици.
Много повече са хората , занимаващи се с физически труд и това винаги е било така.

Но извън темата кой с какво ще се занимава, децата на тази възраст имат нужда да развиват сръчности и фантазия, а имат нужда и от забавление, ако щете.
За езиците- ако не е в съответната езикова среда това, което едно дете в първи клас ще научи за една година, дете от пети клас ще научи за месец.
Много от днешните възрастни, завършили езикови гимназии и владеещи два езика , някога за първи път са се запознавали с език в осми/ подготвителен / клас.
Детето ми учи език в първи клас, за мен беше изгубено време.Сега във втори учат почти същото и за седмица напредна повече отколкото през целия първи срок мин. година.

Аз не бих противопоставяла нито един предмет на друг, всички са важни, но  детството си е детство и колкото повече учене чрез игра има и плавен преход от игра към учене в началния курс, толкова повече спокойни и добре усвояващи деца.

# 758
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 242
Да аз за компютъра съм особено чувствителна, защото ми се искаше да се запознае възможно по-късно с него. На този етап освен човек да си "вкара таралеж в гащите", с това как да изгоня детето от компютъра, не виждам никаква ползва от заниманието.

аз пък съм много доволна от влиянието, което оказва компютърът на децата ми. И двете са пред компютъра от съвсем малки. Научават много неща от гледането на филмчета, които поне мога да контролирам. А да оставя децата и без Тв, ми е просто прекалено. Поставям се на тяхно място, когато връстниците им обсъждат любими герои, например...

# 759

Общи условия

Активация на акаунт