ПЧМГ

  • 40 085
  • 255
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 1 659
Насочен е към родители, които имат възможност да избират между двете училища, т.е приети са и на двете места. Откровено погрешната информация според теб, я споделям от личен опит. 

За всеки випуск разпределението е на различен принцип (защо и как - нямам представа),
така че обобщението е невярно.

# 121
  • Мнения: 1 782
Насочен е към родители, които имат възможност да избират между двете училища, т.е. децата им са приети и на двете места. "Откровено погрешната информация" според теб, я споделям от личен опит.  

Информацията е погрешна, а не "погрешна според мен" Simple Smile Това, че е валидна за частичното наблюдение, което имаш върху даден набор не означава, че е общоприета практика.
Както и твърдението, че В ПЧМГ има разделение по ниво на език е дискусионно, защото не е масова практика, валидна за всички набори.
Опитваш се на базата на прекалено малко впечатления да правиш общовалидни изводи, което обикновено се оказва неудачно. Някак от написаното от теб лъха не на изказ на лично мнение, а на представяне на общовалидни истини, известни само на теб Simple Smile

# 122
  • Мнения: 335
O.K.
Обикновено използвам и подчертавам думи като "моите лични впечатления, моето мнение... наблюдение..." , за да не предизвиквам спорове. Този път съм използвала само веднъж "според мен" и веднага имаше резултат.  Grinning
Моля, четете поста ми като лично наблюдение на два випуска. И двете ми деца учат в момента в споменатата гимназия. Аз и баща им също сме бивши възпитаници още от прогимназията на СМГ. Може би затова съм прозвучала обобщаващо, но нещата в това отношение не ми се струва да са се променили много, много Peace


# 123
  • Мнения: 7 263

Бих искала да вметна, че точно разпределението на петокласниците съобразно нивото им по английски език е това, което повечето родители намират за плюс, когато избират между СМГ и ПЧМГ.  

Това е практика едва от тази година и не е ясно дали идеята ще се сметне за сполучлива и ще продължи да се ползва същият принцип и занапред.

ПЧМГ е гимназия, в която се учи усилено математика, но засега печели родителите именно с по-стройната система за изучаване на чужд език, а доколкото съм чула и по БЕЛ подготовката била на по-добро ниво от това в СМГ. По-добрата организация и позитивизма на учителите не ги коментирам.  

За БЕЛ мога да се съглася, колкото до езиковата подготовка в етапа 5-7 клас / за английския става дума/ колектива е нов и се надявам тепърва да се разгръща има какво да се желае.

Ако силната конкурентна среда в класа /не в школата/ по математика е приоритет, се избира СМГ. (и то първите два класа, макар че в СМГ крият за това разпределение по класове)

Не бих го твърдяла чак с такава убеденост.

Има и родители според мен, които са предпочели ПЧМГ точно заради по-слабата конкуренция по математика между децата, което си е от значение особено когато става въпрос за квоти за международни състезания, в което няма нищо лошо, разбира се. Тактиката е част от успеха. Peace

Има и други родители, които са избрали ПЧМГ, за да може детето им истински да напредне в математиката, тъй като му липсва талант на състезател / по математика/ и в СМГ тотално би се обезличило.


# 124
  • София
  • Мнения: 5 454
Лени, а има ли идея сред родителите да говорите с ръководството за оптимизация на обучението по АЕ ?

Школата за кого е предназначена - за по-напредналите или за децата, които имат да догонват ?

Вече немалко начални ЧУ са въвели часове с Native  speaker в програмата си. Не е ли възможно това да се реализира и в ПЧМГ за периода 5-ти - 7-ми клас ?

Според мен разделянето на децата по нива за часовете по АЕ е важно, а темата за АЕ е също важана, макар това да е математическа гимназия, поне по две причини:

- За 5-ти клас знам, че АЕ се изучава 5 часа седмично. Това означава, че в един ден от седмицата часовете от 09:30 до 13:50 са заделени за АЕ. Желателно е това време да се оползотвори добре;
- ПЧМГ вече има и начално училище със засилено изучаване на АЕ и родителите очакват да има приемственост и в тази посока.

Последна редакция: ср, 30 окт 2013, 16:18 от Prizma

# 125
  • София
  • Мнения: 4 102
Prizma, а защо не попиташ директно ръководството на ПЧМГ за всички тези въпроси, мисля че ще могат да ти отговорят какви насоки и желания имат в посока английски език. Лени макар че има две деца учещи в училището може да сподели нейния опит, но не и в каква насока мисли директорката.

Unna, чест ти прави въпреки голяма връзка със СМГ финалното пожелание в първия ти пост!    bouquet

# 126
  • Мнения: 7 263
Лени, а има ли идея сред родителите да говорите с ръководството за оптимизация на обучението по АЕ ?

Да говориМ не е ли по-правилно  Wink Peace

Школата за кого е предназначена - за по-напредналите или за децата, които имат да догонват ?

Ако въпроса касае школата по математика, това са обичайно по-силните деца в тази област и състезателите. За езиците всичко е свободно и по желание, срещу съответната сума - точно заради това и бих искала качеството да е мааалко по-високо.

Вече немалко начални ЧУ са въвели часове с Native  speaker в програмата си. Не е ли възможно това да се реализира и в ПЧМГ за периода 5-ти - 7-ми клас ?

Това е едно от основните неща, които съм включила в предложеното по-рано, но понеже дори тук не срещнах особен интерес, не съм го отнесла като предложение към Директорката. Винаги мога да го направя естествено.

.....
- ПЧМГ вече има и начално училище със засилено изучаване на АЕ и родителите очакват да има приемственост и в тази посока.

Да, логично би било!
Моите лични забележки са само в тази област, но пък за мен са важни.


Ето това е, което бях писала по-напред, но пък част от родителите особено тези с откровено талантливи математици изразиха мнението, че все пак те държат най-вече на математиката - няма как да не приема подобна логика на разсъждение  Peace, от друга страна не виждам с какво по-високото ниво на АЕ би попречило де.


dessiittaa назад в темата сме го обсъждали. Проблема не е при вас / поне от моя гледна точка/. За съжаление опираме според мен до човешки фактор.
На базата на това, което съм видяла досега в училището и обучението на децата ми извън него бих дала следното предложение :
1. Допълнителните часове / тези, които се заплащат и са извън учебната програма/ да се водят от един от двамата нейтив спикъри.
2. Да има допълнителни занимания по английски във вида - театрален кръжок или нещо подобно, в което децата да дообогатяват както речниковия си запас, така и да се упражняват повече в общуване ползвайки езика.
3. Допълнителните часове да имат поне 2 или дори 3 варианта /групи/, като децата в тях се разделят според нивата им с начален тест, отделно да има по-интензивни 2-3 пъти в седмицата или по-слабо интензивни 1 път в седмицата, за да може всеки да намери своя ритъм и да се движи напред.
4. Да се създаде възможност в избираеми часове / дори и срещу доп. заплащане - тук не знам как се процедира в други училища с такава опция/ децата да избират като свободноизбираем и незадължителен и още един език /немски, френски, руски, италиански, испански/.
В едно училище предлагат подобна опция за външни ученици, като часовете са веднъж в седмицата, заплащането е на месечна база като се изчислява на реално посетените от детето часове, цената е повече от приемлива и ако не успеят да сформират група, заниманията са индивидуални. На учителя се заплаща като часове по СИП пак на месечна база.
Схемата е достатъчно гъвкава и би могло да се привлекат външни преподаватели, които да не се назначават на договор в училището, а просто да получават изработеният хонорар месечно или както се уговорят с ръководството на училището.
Над всичко обаче за мен остава качеството на преподавателите.....

# 127
  • Мнения: 1 782
Хм, абе я да питам.
Електронен дневник в училището няма май?
То няма и смисъл, но повечкото училища се опитват да правят някакви през последните години.

По темата АЕ - подобрение на обучението в тази насока разбира се, че би било прието с огромна радост.

Последна редакция: ср, 30 окт 2013, 17:01 от kodbg

# 128
  • Мнения: 7 263
Хм, абе я да питам.
Електронен дневник в училището няма май?
То няма и смисъл, но повечкото училища се опитват да правят някакви през последните години.

По темата АЕ - подобрение на обучението в тази насока разбира се, че би било прието с огромна радост.

Все още няма, а и аз мисля, че би било доста приятно да има и тази екстра.
Принципно по-важната информация така или иначе се получава, ако не веднага, то в края на седмицата по мейл от класният ръководител, но далеч по-добре би било да си го виждаш  и ти в електронният дневник.
Да речем класният на големия ми син е направил доста семпла табличка и нанася оценките за месеца, като ги праща веднъж месечно и е много прегледно. Но за дребса, чакаме да се попълни бележника, което понякога носи своите изненади  Twisted Evil Wink Heart Eyes

kodbg ти можеш ли да се включиш с помощ за е-дневника?!
Също така и за сайта бях набедила един тукашен юзер да помогне малко, за по-добър снимков материал  Wink - но най-добре е всеки сам да предлага помощ там, където смята че е компетентен поне в това училище се приема по най-правилният начин - именно като помощ и никой не прави капитал от това, нито се счита за подмазване или натягане - така, че ако сметнете че можете с нещо да помогнете - просто предложете на ръководството.

# 129
  • Мнения: 1 782
kodbg ти можеш ли да се включиш с помощ за е-дневника?!

Хм, замислих се за минутки, ако се дефинира какво точно трябва да прави... отделен потребител да вижда отделни полета / оценки по дадени предмети + някакви съобщения за даден ученик, за когото има достъп?
Ако само това е функционалността... мисля че за 10-15 дни мога да сглобя работещ вариант с интерфейс за въвеждане и показване.
Но... първо - той няма да е изчеткан като готовите системи за това. Все си мисля, че ще е по-удобен и функционален, поне от това, което ползваха СМГ, но ще е различен... Simple Smile
Основните пречки са 3:
1. Честно казано, не ми се занимава с php, бих го написал на asp с една access база, което означава да го хоствам при мен, защото се съмнявам, че ПЧМГ има под ръка Windows сървър.
2. Струва ми се пресилено съхранение на пароли и данни в криптиран вид, както и предаването им по криптирана връзка, така че теоретично, нивото на защита ще е по-ниско от това на готовите системи, което може да не е приемливо за официална институуция като училище. При писане на собствен, уникален код хакове трудно се правят, но не е невъзможно. Хаква някой сървъра, гепи базата и получава в явен вид оценките на децата. Някой изперкал родител може да навлече проблеми на училището за това...
3. Ако проблеми 1 и 2 са приемливи, все пак трябва някой от училището да ме пооли да го направя, нямам намерение да утрепам немалко време за нещо, което не би се ползвало...

Като цяло би следвало да мога да направя нещо, дали ще е достатъчно работоспособно към момента ми е трудно да кажа.

# 130
  • Мнения: 7 263
kodbg ти можеш ли да се включиш с помощ за е-дневника?!

Хм, замислих се за минутки, ако се дефинира какво точно трябва да прави... отделен потребител да вижда отделни полета / оценки по дадени предмети + някакви съобщения за даден ученик, за когото има достъп?
Ако само това е функционалността... мисля че за 10-15 дни мога да сглобя работещ вариант с интерфейс за въвеждане и показване.

Ами според мен всеки ще си има индивидуален юзер и парола и си влиза и има достъп само до инфото на своето дете. Струва ми се просто, ама ... не знам за изпълнение как е.

# 131
  • Мнения: 178
Здравейте, майчета!

В чуденка сме кое училище да изберем за нашите деца и от всички частни, като че ли Питагор ни допада най-много, още повече, че баткото ни е с изразени математически накллонности. За съжаление, немога да намеря информация за това, доколко системата на преподаване, учителите и изобщо атмосферата предполага сериозно залягане над уроците. Искаме училището ни да е с много взискателни преподаватели, които да помогнат на децата да обикнат училището и да учат с интерес. Също така ни се иска достъпът до училището да е ограничен. Да няма наркотици и като цяло да цари ред и дисциплина. Олееее, как го написах - сигурно няма такова училище, но все пак ще съм благодарна ако се включи някой, който има дечица там! Също, ако някой знае как седи въпросът с таксите за второ дете? Звъня на телефона от сайта вече цяла седмица, но никой не отговаря..

Предварително много ви благодаря! bouquet

# 132
  • Мнения: 7 263
Най-доброто е да звъннеш в училището и да зададеш там въпросите си, иначе болшинството са дискутирани и тук назад в темата и би ти било полезно да отделиш час-два да изчетеш написаното, освен отговор на въпросите си ще получиш и достатъчно странична информация, на базата, на която да оформиш и други свои питания.
За второ дете се прави отстъпка в таксата, ако това е питането ти - размера определя директора при сключване на договора  Peace
Успех в избора ти  Peace

# 133
  • София
  • Мнения: 3 920
Аз също писах в другата тема, но да се повторя и тук:

Моите притеснения са за децата, учили там от 1ви до 4ти клас, но без математически наклонности и неиздържали изпита за прогимназията. Най-вероятно такива деца ще са оставени да си търсят друго училище.

Иска ми се средният ми син да учи в Питагор. Искам добро училище за детето, а такова квартално няма. Но не съм убедена, че математиката му е силна страна. Дали ще ми изгоням детето, ако не изкара изпита след 4ти клас?

# 134
  • Мнения: 567

Иска ми се средният ми син да учи в Питагор. Искам добро училище за детето, а такова квартално няма. Но не съм убедена, че математиката му е силна страна. Дали ще ми изгоням детето, ако не изкара изпита след 4ти клас?

Да, нормално е - за какво биха провеждали тогава приемен изпит? При нас отпаднаха 2-3 деца от "Питагор", които не издържаха тазгодишния приемен изпит и не продължиха в ПЧМГ. Но през цялата година на тези деца им беше трудно и изнемогваха в темпото.

П.С. Да попитам: вие получавате ли мейли от класните ръководители? Ние до сега нямаме нито един от класния /е, изключвам общите стандартни съобщения/. Миналага година всеки петък получавах имейл от класната и бях наясно какво, кога, до къде. Имейлите бяха доста подробни - имаше обща част за класа като цяло и индивидуално за детето - какви проблеми има в ученето и общуването.
Ех, човек лесно свиква на хубавото - тази година много ми липсва информация - какво става в класа, има ли проблеми, как са с дисциплината?  Whistling Освен оценките в бележника нищо друго не знам, а децата прекарват голяма част от времето си в училище и какво ли се случва в обърканите им главици?!?

Общи условия

Активация на акаунт