Обаче каквато и да е тази кампания (дори само листовки и брошури), тя ще струва пари, а именно:
1. Идеята/концепцията за кампанията - най-важният компонент! Трябва да е нещо силно, което да те грабне и да те накара да се замислиш, а не просто информационен тип кампания. Големите рекламни агенции биха се включили про-боно в създаването на такава кампания, защото подобен тип социални кампании им дават възможност да се развихрят творчески и тези реклами после евентуално могат да спечелят някоя награда на рекламен фестивал, което за агенциите е важно. Мисълта ми е, че могат да се мотивират да създадат силна кампания без заплащане. Или поне така си мисля.
2. Медийното време/пространство също струва пари. Вариантите са или някоя организация (правителство, чужда или БГ НПО) да го плати или отделно с всяка една от медиите, които ще се включат евентуално в кампанията да се уговори безплатно медиино време/пространство. Общо взето сложничко е, трябва яко някой да се посвети на каузата...
3. Самото производство на рекламните материали, били те листовки, ТВ клип, плакати, стикери за коли, също струва пари - т.е отново трябва финансиране.
Всичко написано до тук касае една стандартна рекламна кампания, ползваща стандартни медии и средства....
Тоест, може да се помисли и за по-нетрадиционен вариант, при който с по-малко средства да се постигне максимален ефект. Но при всички случаи ще трябва помощ от читава рекламна агенция, която да разработи силна концепция. Ще мисля и ако ми дойдат някакви идеи, ще пиша.