Задължително лягане следобяд в детските градини!

  • 18 080
  • 397
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 784
Май темата доста се разводни. Разберете, нито учителките, нито директорките могат да променят нещо.
Що се отнася до това, че дечицата могат да бъдат обучаване у дома от майките и на 2г. знаят буквички..... newsm78. Ако това беше възможно, щеше да бъде излишно 5 годишното учене в Университета. То това си е наша българска черта-всеки разбира от всичко. И да, в Моливко има интересни картинки, но обучението не се изчерпва с това какво си видял на картинката, но непрофесионалист няма как да го знае. И ако ми кажете, че освен да пише буквички, сте научили детенцито на фонетичен разбор, или сериация, класификация и модел на изречение....ще ви съдействам за диплома на педагог. Елементаризирането на процеса на обучение не е рядкост и е жалко, че често се подценява.Постъпването в І-ви клас не е само да знаеш буквичките. И вярвайте ми....сериозен проблем ми е било именно работа с деца, които за първи път идват в училище или ДГ в предучилищна възраст.

# 196
  • Мнения: 20 411
Мда, варианти - бол, но всичките са в духа "като не ти изнася, се махай".

# 197
  • Мнения: 2 594
отровка,като не ти се вярва,не значи че не е възможно!Имам куп хора(вкл.педиатърката на детето)който се изкефиха когато то им казваше буквичките от книжката.Една приятелка на свекърва ми е бивша учителка.Лятото като чу малката,на следващата среща с нея й подари буквар.Ако лъжех,така ли никой нямаше да забележи Stop Мисля че всяко дете може рано да се научи,стига да има интерес и кой да го научи.Плюс това не забравяй че в живота има доста малки деца които на 4-5г или рисуват гениално,или свирят на нещо гениално и т.н.Аз лично на 4г съм започнала да римувам,майка е записвала какво казвам.На 6г са ми отпечатали първото стихотворение във вестник.Не съм можела да пиша,но съм можела да римувам.Защо да няма деца които рано да се развиват?

# 198
  • Мнения: 3 823
Мисля че всяко дете може рано да се научи,стига да има интерес и кой да го научи.

вероятно е така
но нужно ли е
освен за да АХ-кат околните.... Rolling Eyes

# 199
  • Мнения: 13 338
Що се отнася до това, че дечицата могат да бъдат обучаване у дома от майките и на 2г. знаят буквички..... newsm78. Ако това беше възможно, щеше да бъде излишно 5 годишното учене в Университета. То това си е наша българска черта-всеки разбира от всичко. И да, в Моливко има интересни картинки, но обучението не се изчерпва с това какво си видял на картинката, но непрофесионалист няма как да го знае. И ако ми кажете, че освен да пише буквички, сте научили детенцито на фонетичен разбор, или сериация, класификация и модел на изречение....ще ви съдействам за диплома на педагог.
Нека да я доразводним, моля! След 20 години лашкане по "дипломирани педагози" (3 години детска градина + 12 години училище + 5 години университет) масово ми излизат с висше образование хора, дето не могат да говорят книжовен български и да пишат без елементарни грешки...
Е, това ако е не загуба на време, мои и ваши пари и ресурси - не знам какво е. Така че, ако може, педагогическият персонал да си наляга парцалите.

Извинявам се за офтопика и спирам с участието си в темата. Смятам, че всичко може да бъде договорено, ако родители, преподаватели и деца се слушат взаимно - моето дете някой път спи (рядко), друг път лежи и си играе/чете тихо в леглото, трети път е в стаята за игри с възрастен или помага примерно да се направи айранът за следобедна закуска. Общо взето - придържане и към правилата в общи линии, и към индивидуалните нужди.

# 200
  • Мнения: 20 411
Мисля че всяко дете може рано да се научи,стига да има интерес и кой да го научи.

вероятно е така
но нужно ли е
освен за да АХ-кат околните.... Rolling Eyes

Защо да е ненужно, ако попадне в градината на Параход ще може да си чете в леглото ако не ѝ се спи Laughing

Щом имат интерес децата трябва да се насърчават, не да се спират, защото е рано. И аз съм преследвала майка ми с вестника, в резултат на 4 г. са ме карали в ДГ да чета приказки на децата, докато лелите си правят нещо. Дъщеря ми обаче на 4г. още не можеше да произнася 1/3 от звуците, камо ли да се интересува как се пишат. От скоро обаче има доста изразен интерес и го използвам, ако ще в 1 клас да ѝ е скучно.

# 201
  • Мнения: 2 594
Параход,твоите постове са най-балансирани и много ми допадат Peace
wild poppy ,ти разбираш че не съм карала насила детето си,просто и то като теб ме гонеше с книжката в ръка,и повтаряше без спир"Мамо чети,чети"...
Просто реших да следвам нейните желания и не виждам защо се налага сега да се извинявам сякаш съм навредила на детето си Crossing Arms Аз също спирам като параход да участвам в дискусията...

# 202
  • в здрача
  • Мнения: 2 208
To и аз на 4 "четях" перфектно, просто бях научила книжките наизуст. В градината докато децата спяха аз им разказвах приказки. Учителките не се оплакваха, че не спя, а напротив - хвалеха ме колко много приказки знам и как чудесно разказвам. Ама по литература все имах 4-ки на преразказите докато не влязох в МГ.
И моето малко диване познава всички букви, някои знае да пише, ама от кака си и от факта, че буквите на кака и още стоят залепени на хладилника и от както пропълзя си играе с тях и разпитва това-онова какво е. Ама не може да чете. Има време, ще се научи.
И споко, в първи клас малка част от материала са буквите и четенето. Няма да и е скучно.

# 203
  • Мнения: 250
Значи ядеш и лягаш с пълен стомах и заспиваш доволен и щастлив..Да не говорим че не е здравословно от масата в леглото.Значи-обяд в 12.30ч и веднага лягане.Да но на повечето хора (деца)им се приспива в 14.00ч.Който е издал нареждането за сегашният режим,нека седне да се нахрани в 12.00ч и от там директно в леглото,да го видя ще ли заспи.Не няма,защото ще му е тежко поне час и половина и ще иска да извършва физиологични нужди.Чувам,че в някои градини веднага след обяда слагат децата да спят и дори не им дават да стават и да отидат до тоалетната.Не говорим за калпазани на които не им се спи и искат да се помотаят,говорим за деца с пълни кореми и нормални нужди,е как може?Казвам ви-режима им е сбъркан не са виновни децата.Който и доктор да попиташ ще ти каже че трябва минимум час и половина-два да минат от храненето и тогава да се ляга,дали ще се разходиш или друго,но не веднага.В противен случай ще ви е тежко,ще сте кисел и ще се въртите,и точно когато задремете ще е време да ставате,голяма почивка няма що.

И на мен ми се струва стресиращо за децата да лежат в леглата си с часове,без да заспиват.Я вие се опитайте така.Аз лично съм пробвала,но повече от 30 минути не издържам.Ходя до тоалетна,пия вода,хапвам нещо...Ама наистина след като мислите че режима е много добър и нужен дори за доказано неспящите деца,пробвайте някой ден 3 часа да не мръднете от леглото,да лежите без да спите...Ако вие успеете,тогава съм на 100% съгласна че този задължителен режим е ок за децата!
Ахам,и аз така мисля,дори се самоцитирам...Това с лягането на пълен стомах което не е правилно го избягвам.Моята дъщеря също спи,но не в 12.30!Уморява се и ляга доста по-късно...Когато аз съм ходела на градина,спането е било в интервала 14-16 часа.Доста по-приемливо и оправдано като час на лягане.
Слагат ги в 12.30ч и ги мъчат и изнервят и после се оплакват че видите ли еди си кой не искал да спи шумял тичал и т.н за да може да си хванат партакешите след пет часова смяна и да си идат в 18.00, и да обясняват на родителя блъскал 12 часа че детето е недисциплинирано и знаете ли колко е тежка работата,а зимата да не говорим,може времето да е меко и приятно,но знаете ли колко е трудно да се накарат децата да се облекат и да ги изведат за час да поиграят в снега(ако родителят е съгласен),защо да не стоят затворени цял ден вътре,с някои изключения разбира се,и все им трудно ама много,ами да идат да преподават на деветокласници тогава да видим как ще е,на държавна работа всеки гледа да се скатава и да не се напряга много-много това е ясно,ами да не се жалват че поне имат работа....на пет часа смяната с добри пари,а какво да каже този който се чуди какво да прави и къде да работи заради работното им време,в 7.30 било рано за водене,а пък в 18.00 трябва да си си взел детето,а пък и ако може да са безмълвни и неподвижни децата цял ден най-добре,ама иначе ей такива усти отварят ако се каже нещо,все те прави все на тях трудно...на някои може би,за сметка на други от персонала обаче.Това е,системата е такава,опорочена.

Последна редакция: пт, 04 окт 2013, 05:43 от oponent

# 204
  • Мнения: 784
Doro  Peace
oponent , Боже,човек като чете и настръхва. Абе за детски градини ли говорим или за концлагери!! Съгласна съм с теб, че има "учители", които си плачат за уволнение и не им е там мястото, но има и Учители, които като ги слагаш под общ знаменател.....малко се обиждат, не мислиш ли?! И това не е само в тази система. Нима няма и добри, но и нефелни лекари, нима в твоята работа няма различни служители?!
bubka:) , не съм казала, че не ми се вярва. Всичко е възможно. С годините децата са все по-умни. Но има неща, които не стоят.Ясно е, че педиатърката ще цъка и ще ви се възхищава. Нищо лошо. Обаче има и други неща освен познаването на буквите...И не винаги това е признак на гениалност. И като чете на 2г., на 3г. пише, на 4г......каквото си искаш, на 6г. в І-ви клас какво ще прави?

# 205
  • Мнения: 1 298
отровка , ако едно дете се интересува силно от нещо, няма как да го спреш,
а и не виждам защо да го правиш. Само защото ще скучае в първи клас?

Бубка я разбирам чудесно, защото и моя син напр. сам научи английската азбука,
а е на 3. Всеки ден по няколко пъти си я повтаря и супер се забавлява гледайки книга с всички букви.
На шега стана, сочеше с пръстче, за да му ги казваме и в един момент, вече я знаеше.
Интерес има и към цифри, както и към видовете превозни средства.
Ако цял ден му казваш кое е булдозер, комбайн и пр. няма да му омръзне.
Не мисля, че е гениален, просто има засилен интерес към определени неща.
Дъщеря ми напр.нямаше такъв...

Освен това, аз също мисля, че голяма част от нещата децата научават именно от родителите.
Не подценявам въобще учителската професия, но имам дете-ученик и знам за какво говоря.
Вече се сблъсквам с неща, които никак не ми харесват. И ако вкъщи не работим с нея и не я стимулираме - няма да стане.

# 206
  • София
  • Мнения: 9 517
Ами то и моето малкото на 3 покрай първия клас на брат си, събираше и изваждаше до 10, ама после се оказа, че го е помнело на изуст и го забрави, та сега се учи какъв е смисъла на събирането и изваждането, а не как се учи на изуст  Peace

# 207
  • Мнения: 784
Дзвер ,ето за това говоря. PeaceПовечето деца се интересуват от буквичките.Нищо лошо и НЕ съм писала,че съм против. Но това не е гаранция за гениалност. А и ограмотяването, което не е минало през фонетичните компетенции после показва проблем. Вече все по-често на 4г. децата могат да сричат.Чудесно. Но когато нещата се пресилват, когато се счита, че това изчерпва училищната готовност....това е елементарно разбиране на непрофесионалист.
Milla Elaine , това е чудесно и НИКОГА нещата няма да са ниво, когато няма взаимна работа и интерес от родителите. PeaceЧувала съм-:"аз за това им плащам, да ми научат детето"....ето това е страшно. Разбира се, че ролята на родителя е незаменима, но и да се хулят учителите....ами за това и учениците се държат така в клас, няма дисциплина и съответно няма и резултати. Ама според мен темата беше за "лягането" в ДГ! newsm78

# 208
  • Sofia
  • Мнения: 4 831
Не прочетох последните постове, признавам си, но влизам да си изразя "задоволството", че в петък, когато реших да взема детето наобяд, в 12,20 ч. бяха легнали. Лелката гордо ми заяви, чу в 12 ч. са в хоризонтално положение. Щях да хвана автомата. Сигурно чуждите деца запсиват в 12 ч. ,аааа!??? Три часа ли ги карат да лежат само не знам. Явно е по-лесно да ги наслагат хоризонтално и да си почиват. Спирам, че следващото ще е псувня.

# 209
  • София
  • Мнения: 44 453
Слагат ги да лягат в 12, защото тогава си сменят смените учителите, а лелите мият и чистят от обяда и гледат да са кротки децата и под контрол.

Просто никога няма да можем да променим това положение, защото веднага ще писнат как няма достатъчно персонал за ДГ, което си е вярно.

Общи условия

Активация на акаунт