Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 614
  • 468
  •   1
Отговори
# 210
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Следващият път ако пак се ядосаш, гледай да не ти личи и бързо да ти мине поне.
Дете е. Няма да е машина нито тази година, нито следващата.
Не ти ги пишем тези неща наизуст. Ясно ми е какво те е ядосало.
Само пиша, че е излишно за всички да го преживяваш, че и детето да товариш с него.
Сега освен всичко друго е хубаво да го убедиш, че хем е умен, хем не стига. И то без да му натякваш.

# 211
  • Мнения: 843
aniram* , ще си позволя да се намеся и аз, защото точно преди 3-години и моето момченце излезе с рисунка от КМС и то защото му бях казала,  че ако излезе по рано от 1 час мен няма да ме име на двора и няма да има кой да го вземе . Не ми и хрумна, че той ще рисува, освен това излезе с думите :"Мамо, виж харесва ли ти?".
Не му е говорено(и той беше с медал от СМТ) , че е много умен, той е втори и то след батко състезател....
Сега остава въпроса защо въобще го пуснах на това състезание, не за да свиква и не за да види, а защото закарах и двамата и аз пазарувах за Коледа. За мен равносметката беше , това е малко дете и щом влезе и излезе доволен, значи всичко е било наред.
Внимавай с родителските си амбиции, това си го повтарям непрекъснато, но съм сигурна , че пак  допускам грешки:).

# 212
  • Мнения: X
Задачите за 1 клас на СМТ бяха лесни за преписване и подсказване. Задачите на КМС - не всички, особено тази с огледалното прерисуване.
Чакам резултатите, да видим медалистите от СМТ как са се представили тук. Въпреки, че някои не излязоха на независима територия във 2 СОУ, 119СОУ и 125 СОУ, бяха си в тяхното си училище, с техните си квестори, но все пак.

А вчера пратих моята седмокласничка да се готви в една група по състезателна математика, нищо не беше разбрала. Смятали функции, ускорения, моята мигала, мигала...чашата преляла, като обяснили една формула чрез интегриране и тя решила, че започват да решават интеграли. И като тропна с крак това дете, нямало да ходи да се излага, ще видим другата седмица на какво мнение ще е.  Joy

Последна редакция: пн, 15 дек 2014, 15:27 от Анонимен

# 213
  • Мнения: 3 180
Здачите за 1 клас на СМТ бяха лесни за преписване и подсказване. Задачите на КМС - не всички, особено тази с огледалното прерисуване.
Чакам резултатите, да видим медалистите от СМТ как са се представили тук. Въпреки, че някои не излязоха на независима територия - 2 СОУ, 119СОУ и 125 СОУ, бяха си в тяхното си училище, с техните си квестори, но все пак.

Жасмин, какво имаш предвид под лесни задачи на СМТ за преписване и подсказване? Задачите от последното СМТ за 1клас си бяха труднички, и резултатите и броя на наградени деца със съответните медали го доказва, т.е. броя златни/ макс 10/, сребърни/ мисля бяха само 4 такъва медала/.
На КМТ 5зад. с рисуването си беше нов вид задача, 7 я намирам за некоректно поднесена, т.е. примера е некоректно показан, самите родители докато чакахме децата, спорихме кое е вярното решение Crazyкое да се зачеркне. Десета задача е давана само на ЕК, такъв тип имам предвид. Девета беше също лесна на фона на други със скрити фигури.....

Не знам и аз кой е правилният подход, той иска да ходи на състезанията, дори сега говори за ЕК и Великденското. Да ходи или да не ходи.....добре, участието на състезания не дава ли вид тренинг и не калява ли психиката?
Не знам и аз, кой е верният подход. Той самият искаше да отиде на това състезание. Знаеше, че го чакам долу, квесторката също, т.е. не е рисувал, за да ме чака...

# 214
  • Мнения: X
Жасмин, какво имаш предвид под лесни задачи на СМТ за преписване и подсказване?

Ами да кажем, че според мен, максималните резултати в 2-3 училища бяха повече, отколкото задачите го позволяват. А на СМТ задачите бяха по-трудни, тези от КМС бяха бебешки в сравнение с тях.

# 215
  • Мнения: 3 180
Жасмин, какво имаш предвид под лесни задачи на СМТ за преписване и подсказване?

Ами да кажем, че според мен, максималните резултати в 2-3 училища бяха повече, отколкото задачите го позволяват. А на СМТ задачите бяха по-трудни, тези от КМС бяха бебешки в сравнение с тях.
И аз мисля, че на СМТ задачите бяха по-трудни, а на Коледното по-лесни, изключвам 5 и 7, втората мен ме замисли, кое е правилно и кое не. За 5 и 7 знам, че биха затруднили синът ми, на 10 е сгрешил на второто подусловие, и естествено не е рисувал звезди, нито е написал с думи звезди, само е написал цифрата. Чакам резултатите, интересно ми е, ще има ли и 50% от точките. Признавам си много ме ядоса, че на шега отиде и подходи несериозно.....знам, знам само на 6,5г. е не трябва да се ядосвам.
Може ли да конкретизираш кои училища имаш предвид/ може и на ЛС/, въобще не съм се замислила, че може да се преписва и подсказва.
От нашето училище познавам едното дете със златен медал и едното с бронз, умни деца са, мисля, че сами са се справили. Дори на бронзовият медалист баща му, коментира, че това е слабо негово представяне, колко медали и грамоти имал.....
На шахматния турнир, познах едно от момиченцата с бронзов медал от СМТ, стана шампионка на шаха и победи синът ми, от 20 училище.

# 216
  • София
  • Мнения: 1 856
aniram* , не разбирам какво й е на 7 зад. от 1 клас? Нали за Коледното говориш? Според мен условието си е абсолютно нормално. Амо 5 и 10 задача според мен са по - труднички, останалите са лесни.

# 217
  • Варна
  • Мнения: 346
aniram* , не разбирам какво й е на 7 зад. от 1 клас? Нали за Коледното говориш? Според мен условието си е абсолютно нормално. Амо 5 и 10 задача според мен са по - труднички, останалите са лесни.
И според мен 7-ма задача не е проблемна. Моето дете твърди, че е направило всичко, на 10-та е сбъркал първата част, втората е ОК, разбира се без да рисува, просто е написал числото 2. И понеже на листчето, с което излезе беше надраскал последните два примера на 4-та, помислих, че ги е сгрешил, но той обясни, че голямото листче, което е дал на г-жата, е правилното. Висулката не я е нарисувал, топката - да, но лично за мен тази задачка е трудна. Ще ми е интересно да видя как се е представил.... На мен лично ми харесаха мн задачите.

# 218
  • Мнения: X
На мен лично ми харесаха мн задачите.

И на мен, браво на съставителите!  Peace
Имаше всичко - и координация в поле, и числови, и логически, дори и такива за обща култура, да знаеш какво е везна.

# 219
  • Мнения: 3 180
Седма задача е подвеждаща, на дадения пример, това имам предвид 2+7по-голямо от 7, 9 и 0 и зачеркнато 9. В даденият пример е зачеркнат само един отговор, т.е. една е грешката, а в другите се очаква да се зачеркнат 2 цифри, и кое е по-логично да зачеркнеш верния отговор или грешните, да останат верните.......ей, това е кофти поднесено. Моят син е решил, че трябва да зачеркне верните отговори, нали така се процедира принципно верните се отбелязват. Грешно е проброил кръгчетата, което мен ме изненадва, със скрити фигури ги открива, а тази задачи си беше ясна и лесна....чакам резултатите аз, 10 задача има подобна на ЕК, т.е. мен не ме изненадва, но не е рисувал или писал с думи.
На мен не ми харесаха задачите, това с рисуването, не го намирам за математика...задачите на СМТ бяха много по-добри и по-трудни /е, ясно че тях ще харесам, нали моят син тях реши Wink/, но и от математическа гледна точка си бяха по-трудни имаше логика и уловки, тук на 5 рисувай, на 10 пиши с думи звезди или кръгчета или рисувай, ами кое дете ще се сети.......отдалечават се от логиката и математиката, като задачите в по-горни класове, разсъмване ли е, здрачаване ли......айде моля ви се....по мое време задачите бяха по-ясни и се искаше мислене.....явно съставителите се изчерпват, щом залагат на подобни уловки.

Математиката за това я обичам, защото е точна наука и няма двусмисленост, каквато се опитват да вкарват. И как ще оцениш задачата с рисунката, относително и въпрос на възприятие и поглед на оценяващия. Това не ми харесва, в по-горни класове, едно време / преди повече от 25г/ си имаше точки за чертеж, но пак това нямаше толкова тежест, ако ти е вярно решението и разписването на задачата......не ми харесва да има субективност в математиката, а това с рисунката, това прави.....и първи клас симетрия и геометрия......има време за това.
Лично аз, винаги съм предпочитала по-трудни, но логически задачи, да мислиш, а не да рисуваш...математиката нали е вид мислене.......отплеснах се, съжалявам....

Последна редакция: пн, 15 дек 2014, 17:18 от aniram*

# 220
  • София
  • Мнения: 7 673
По мое мнение, това беше най-доброто КМС за първи клас досега.

# 221
  • София
  • Мнения: 13 697
Лично аз, винаги съм предпочитала по-трудни, но логически задачи, да мислиш, а не да рисуваш...математиката нали е вид мислене.......отплеснах се, съжалявам....
Къде е имало нещо за рисуване, че аз не видях  Rolling Eyes Специално ходих да гледам и няма задача, на която да се оценяват художествени умения, а чисто математически. Да не забравяме, че геометрията спада към математиката. Дорисуване на симетрични образи има дори в книжките на Фют за 4 годишни деца. Тази задача със симетрията е чудесна, а другата с рисуването на звездички и кръгчета едва ли ще бъде оценена как е нарисувана звездичката Wink
Не ти препоръчвам да гледаш на математиката толкова ограничено, особено ако имаш намерение да помагаш на детето си, което до 3,4 клас си е напълно възможно. Ще се сблъскаш със задачи с клечки, с туби с вода и пр.  Wink и симетрията ще ти се види най-малкия проблем.

Последна редакция: пн, 15 дек 2014, 23:05 от Vache

# 222
  • София
  • Мнения: 4 437
По мое мнение, това беше най-доброто КМС за първи клас досега.

Категорично! Много различни, не обичайните типове задачи, които особено в 1 клас са 3-4  Wink и се заучават лесно.

# 223
  • София
  • Мнения: 1 856
Седма задача е подвеждаща, на дадения пример, това имам предвид 2+7по-голямо от 7, 9 и 0 и зачеркнато 9. В даденият пример е зачеркнат само един отговор, т.е. една е грешката, а в другите се очаква да се зачеркнат 2 цифри, и кое е по-логично да зачеркнеш верния отговор или грешните, да останат верните.......ей, това е кофти поднесено. Моят син е решил, че трябва да зачеркне верните отговори, нали така се процедира принципно верните се отбелязват.

Няма подвеждане- задраскан е грешния отговор - значи и  надолу трябва да се задраска грешния. По - скоро 10 задача е подвеждаща, защото много малко деца ще се сетят да рисуват звезди, но пък нали това е целта - да не се сетят всички и да има отсяване.

# 224
  • Мнения: 3 180
Продължавам да твърдя, че дадения пример в 7 задача е некоректен, неподходящ и заблуждаващ. Родителите докато чакахме децата, доста обсъждахме и спорихме, кое е вярното решение. Сбора на даденият пример е 9 и е зачеркнато 9. Децата са свикнали да зачеркват верния отговор, не грешния. На петия пример се предполага да се зачеркнат 2 числа.
Моля, моля, на първи клас задача близка до геометрията, сигурно в трети клас ще се радвате на тригонометрични задачи. И не съм фен на задачи, при които има субективност при оценяването, а това с рисуването си е точно субектичност. Моят син, примерно съм го научила, как симетрично да слага точките, но свързването между тях е.....никога не успява да нарисува прави линии.
И както каза една позната, задачката с рисуването е по-трудна за момчетатаи толеранс към момичетата. Нейната щерка, доста добре се справя и 6 пъти е трила и рисувала отново 5 зад.
Можеха по-интересни уловки да сложат, не сетете се да рисувате, конкретно за 10 задача. Да, има моливче, но с молив се и пише, не само рисува Wink

Vache,
Скрит текст:
ти за моето мислене  и поглед към математика не се грижи и не го категоризирай. Аз съм с МГ с профил физика и доста задачки съм решила и на олимпиади съм ходила, преди години. Математиката я обичам, защото е точна наука, и всякакво отдалечаване от тази точност и конкретика не ми допада. Явно са се изчерпали при създаването на задачите и директно към изпита на НУКК са се прехвърлили

Последна редакция: вт, 16 дек 2014, 07:48 от aniram*

Общи условия

Активация на акаунт