Третокласници - 4

  • 40 519
  • 755
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 5 160
При нас са се справили чудесно с БЕЛ Simple Smile
Викам да ги пишат пети клас, но не съм съгласна, защото много се разсейват и бързат още;)

# 736
  • Мнения: 13 331
  Привет!
   Относно лагерите-ходил е на двудневни екскурзии.Нашият клас ,родителите си организираме уикенди с децата,посещаваме някоя забележителност,излет в гората.Една от майките е голям природолюбител и с часове им разказва за пеперуди,гъсеници,паяци и прочие.Един татко ветеринар имаме,той също.Една мама спортистка,бивша гребкиня-тя е по спорта,с един тати полицай.Децата имат точно определени задължения за събиране на дърва,кой с какво участва в приготвяне на скарата,слагане на масата,после при разчистването.Има нощни разходки,пижама-парти,голяма веселба и за родители и деца.Групичката ни е от около 10 деца и родителите им.Предстои ни ходене на Вършец,първият уикенд на юни месец.
   Заради тези съвместни пътувания децата не изгарят от желание за екскурзии.Имаха оферта за Рупите и Сандаски,Мелник и Рилски манастир.С две нощувки.но според мен са малки за тази дестинация-нито от Рупите ще разберат,нито от Рилски манастир,за Мелник пък да не говорим.а и сме в Монтана.Далечко ми се вижда и мен много ме е страх от инцидентите  с автобуси и натравянията.
   Щерката пък я пуснах за пръв път когато беше на 3г и половина,от детската градина,на лагер за една седмица..Госпожите им бяха уникални-с тях бих си пуснала детето на края на света.
  Относно матурите в 4ти клас-сигурна съм,ще се справят.но за мен са супер излишни.
   
   
   

# 737
  • София
  • Мнения: 1 309
Да споделя малкото което знам за преподавателите по математика, които сте споменало по-горе. Впечатленията ми не са преки, т.е. детето ми не е посещавало занимания при тях.

За Детелина Найденова съм чувала отлични отзиви. Дете на моя близка приятелка посещава групата и в СМГ за 2 и 3 клас, от есента и за 4-ти. Много са доволни. Това, което на мен ми прави впечатление е, че има отношение към всяко дете, лесно се контактува с нея на имейл, постоянно праща материали, домашни.

За Зоя Савова не знам почти нищо и не искам да говоря. Само искам да споделя, че имам три познати деца, които се записаха в нейната група за 3 клас, защото бяха останали места към началото на септември, и трите вече не посещават модулите изобщо. Разбира се може причината да е в децата, но тенденцията не ми харесва.

# 738
  • София
  • Мнения: 10 214


За Зоя Савова не знам почти нищо и не искам да говоря. Само искам да споделя, че имам три познати деца, които се записаха в нейната група за 3 клас, защото бяха останали места към началото на септември, и трите вече не посещават модулите изобщо. Разбира се може причината да е в децата, но тенденцията не ми харесва.
Едното от тези деца е моята щерка прекрасна. Grinning
Скрит текст:
Не видях къде е питано за Зоя Савова, изпуснала съм доста от темата.
Дъщеря ми е доста амбизиозно дете. Имаше огромното желание да ходи на този курс в СМГ. Моите лични усещания за детето ми са, че математиката не е неговата сила, макар че на училищно ниво се справя отлично. И затова леко и тактично, а понякога не съвсем тактично, се опитвах да я откажа от идеята за този курс. Още повече, че аз не желая да учи в СМГ след четвърти клас.Така или иначе желанието и надделя и я записахме при госпожа Савова. Впечатленията ми са по -скоро отрицателни.   
Не съм и очаквала дъщеря ми да се справя блестящо, обаче нещата не се получиха. В началото, когато решаваха задачи от Математическата читанка нещата бяха добре. Детето е старателно, учеше много. Направи ми лошо впечатление, че всеки път два страшно големи домашни обаче от напечатани на листове задачи. Не зная откъде са задачите. Бяха, много, много трудни. Аз съм далеч от математиката, но задачите бяха наистина трудни. По 20-30 напечатани задачи. Е , няма как да ги реши детето, отделно домашно от читанката. И после в час задачите не се обсъждат.
Второ- не се вървеше по Читанката тема по тема, а се прескачаше от началото към края, после по средата. Въобще- никакъв ред.Това може и да е правилно, но определено за трите деца от този курс, които познавам, вкл и моето, беше неправилно . Да споделя, че едното детенце има определено афинитет към математиката, на състезания се справя повече от добре без допълнителна подготовка вкъщи.
Трето- в един момент в средата на втори модул Читанката бе зарязана и се започна решаване на задачи от сборник  Математика за таланти или нещо подобно. Дъщеря ми започна да се връща разплакана всеки път с думите- нищо не разбирам, абсолютно нищо. Решава се всичко набързо и  без някакви обяснения. Децата помежду си са обсъждали, че не разбират почти нищо. Другите деца, които познавам, се отказаха преди този момент. От същата група се отказаха още поне две деца, не ги познавам лично и не знам причината, а може и повече да са били.
Аз съзнавам, че причината може и да е в моето дете. Но, пак повтарям, тя е доста амбициозна и старателна до степен, която самата аз смятам за прекалена. Ако подходът на учителката беше друг, смятам, че и резултатът щеше да е различен. Далеч съм от мисълта, че на курса трябва да се решават училищни задачи, напротив, но тази обърканост на преподаване без никакъв ред, това прескачане от едни видове задачи към друг, бързане незнайно за къде а мен лично не ми допада.
Повтарям- това са си лични мои впечатления, които може далеч да не са валидни за друг родител и друго дете.

Последна редакция: нд, 11 май 2014, 09:16 от Валенцето

# 739
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 149
Марулета, звучи толкова хубаво това, което разказваш.  Hug Така и децата, и родителите се сближават, а и отивате сред природа. Благородно завидях. Hug

# 740
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Вале, ами то на всеки курс е така - госпожите обясняват темата, решават няколко примерни задачи, после се дава домашно и на другия път - нова тема. Усвояването и преговора е изцяло в ръцете на родителя. Точно днес си говорех на тази тема с други родители, чиито деца са приети в МГ - ако родителят не сяда да решава допълнително с детето, записва го на допълнителни часове индивидуална подготовка с частен учител. На този етап имам илюзии, че и сама мога да решавам задачи с детето като подготовка за състезанията, но като знам как не остава време за решаване на задачи и как другите родители са се заели супер отговорно да подготвят децата си с всекидневно решаване на задачи, ми иде направо да се депресирам. Това, което искам да кажа накратко е, че  децата трябва просто да седнат и да решават много задачи - в школите само очертават насоките, оттам нататък - сядаш и решаваш.

Аз например тази година съм много доволна от школата на сина ми - не, че постигна някакъв феноменален резултат по състезанията, но материала е много и точно този метод виждам, че работи, но си трябва отделно работа с детето. Няма как само с два часа и половина на седмица да обереш медалите по състезанията. Иначе само с мерак, както при нас, не става.

Така, че не орязвай крилете на дъщеря си - напротив, поощрявай я. Математиката е умение и като всяко друго, си трябва упражнение, но пък каквото и допълнително да научи, ще й е от полза. Защото аз се ужасявам от липсата на каквато и да е мисъл в задачите в училище - само бакалско смятане без грам логика. Не искам да остане на това ниво, пази боже. Гледам матурите за 4 клас и те същите. Текстовите задачи ги реши синът ми и сега - дадох му ги за проба и се справи без проблем. По БЕЛ - същото ниско ниво: че то контролните им ми се виждат по-трудни от НВО.

# 741
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Привет!

На лагер ходи за 1ви път миналата година с класната си. Записан е и за тази година в началото на юли, в района на Карлово, Калофер и Сопот за седмица . Чака го с нетърпение.  Simple Smile Иначе на еднодневни екскурзии ги води често,а сега в началото на юни по проекта Успех ще ходят за 2 нощувки към Несебър, Созопол с разходки по Ропотамо. Те за нас  ще са все малки, все ще се притесняваме, но мисля, че ползата от самоотглеждането за няколко дни в годината е голяма. Mr. Green

Днес закрихме математическите състезания ние. Следва финалното на Таралеж само ,което ще е тази седмица и релакса започва. Party

# 742
  • Мнения: 2 755
Валенце, аз също се надявах, че на курсовете, ще се отделят по 10-15 минути за домашното, в които децата да коментират с преподавателя затрудненията, които срещат, но доколкото знам, това не се случва в никой курс.
Вале, ами то на всеки курс е така - госпожите обясняват темата, решават няколко примерни задачи, после се дава домашно и на другия път - нова тема. Усвояването и преговора е изцяло в ръцете на родителя. Точно днес си говорех на тази тема с други родители, чиито деца са приети в МГ - ако родителят не сяда да решава допълнително с детето, записва го на допълнителни часове индивидуална подготовка с частен учител. На този етап имам илюзии, че и сама мога да решавам задачи с детето като подготовка за състезанията, но като знам как не остава време за решаване на задачи и как другите родители са се заели супер отговорно да подготвят децата си с всекидневно решаване на задачи, ми иде направо да се депресирам. Това, което искам да кажа накратко е, че  децата трябва просто да седнат и да решават много задачи - в школите само очертават насоките, оттам нататък - сядаш и решаваш.

Аз например тази година съм много доволна от школата на сина ми - не, че постигна някакъв феноменален резултат по състезанията, но материала е много и точно този метод виждам, че работи, но си трябва отделно работа с детето. Няма как само с два часа и половина на седмица да обереш медалите по състезанията. Иначе само с мерак, както при нас, не става....
На 100% споделям написаното. Само с курс, без допълнително редовно решаване на задачи в къщи с родител, който да подпомогне детето при евентуални затруднения, не носи успех. И какво се получава, когато детето ходи на курс, но няма кой да му помогне у дома с трудите задачи? Аз и друг път съм споменавала, че съм на Вие с математиката. Все още се справям, но от 5-ти клас натам, имам затруднения. Пък и съм от работещите родители, които не винаги успяват да са на разположение на децата си по всяко време.  Tired
Наближава времето в което започват записванията за подготвителните модули за СМГ. Признавам, че не само проучвам школите, но и си задавам въпроса - "Подходящо училище ли е СМГ за моето дете?"  Rolling Eyes Малка част от децата в това у-ще са родени за математиката. Обикновено, това са онези, които носят и медалите от математичаските състезания, не само от нашите, но и от международните. Останалите са там, благодарение на добра подготовка - добри учители, трудолюбиви деца и заинтересовани родители. Дори и да успее да се пребори, ще издържи ли на темпото? Има ли смисъл да влезе там и още от първата година да търся учител за частни уроци по математика? Или пък, ще успее да влезе в крачка и да се справя сам със задачите? Ей, такива мисли ми се въртят в главата.  Thinking

# 743
  • Мнения: 2 391
В повечето, ако не във всички курсове, вървят освен по "Математическа читанка" и с допълнителни листове с 20-30 задачи.
И при Найденова, а предполагам и другите преподаватели не се върви в поредността на темите в читанката. Вероятно за това има логично обяснение и аз не го намирам за проблем.
Задачи се обсъждат, когато се преподават, а домашното се проверява общо за групата. Само ако има въпрос или нерешена задача, г-жата отговаря и обяснява отново.
Много хора намират за трудно и факта, че всеки път е нова тема и остават с усещането, че не се упражняват достатъчно и не се затвърждават задачите. Това обаче не е училище и се изискват допълнителни занимания в къщи и поне домашните. Трудно е, но и заради това се записваме! Simple Smile
По отношение на сборник "Математика за таланти", нямам представа дали е практика в повечето курсове, но предполагам да, предвид факта, че авторите му, водят курсове в СМГ. По спомен този сборник съдържа задачи от ОМТ, което е най-важното състезание за прием в СМГ. Peace

Последна редакция: нд, 11 май 2014, 14:28 от shrekie

# 744
  • София
  • Мнения: 10 214
Сигурно сте прави, явно причината си е в моето дете.Но аз НЕ разбирам задачите, които даваше на листове, не ги схващам въобще. Не се имам за глупава, просто това не е моята сила.
В читанката е друго- има отговори, сверяваш. И в сборниците е друго. Не мисля, че и орязвам крилете, напротив- реши, записа се на курс, помагах с каквото мога. После се бори доста преди окончателно да вземе решение да се откаже. От курса. Да ви кажа честно ако всичкото количество задачи, дадени за домашно, наистина седне и МОЖЕ да ги реши, това означава, с чиста съвест го казвам, цяла събота и неделя да решава задачи. Абсурд.
И сега си решава детето допълнително задачи, от сборници, Читанка, от интернет и тегля различни състезания. Помагам, когато мога. И дотам. Не съм учител, не съм математик и минах периода, в който се самообвинвах за това.
Но, пак повтарям, причината явно си е в моето дете и в мен- нямам никакво желание почивните ни дни да минават в нерви, сълзи, самообвинения, че е глупава, защото не разибра задачите от листовете и прочие. Откакто спряхме курсовете решава спокойно задачите от Читанката, от разни друго сборници, среща затруднения, но не реве, щото до понеделник няма да успее да ги реши, спокойна е. За моето дете мисля, че взехме правилното решение на този етап. Догодина може да реши да се запише пак на курс и аз няма да имам нищо против. Най-малкото и е полезно да развива логиката и мисълта си, та дори да не кандидатства в СМГ. При всички случаи ще и е полезно.

Последна редакция: нд, 11 май 2014, 14:58 от Валенцето

# 745
  • Мнения: 5 160
Благодаря за споделеното за курсовете  Peace
Вале, няма за какво да се обвиняваш ама изобщо. Все повече започва да ми тежи това "в ръцете на родителя"  Cry  В 9, 10 клас майки продължават да помагат, да търсят учители ... Втори курс медицина, изпява материала на майка си (лекар), да потвърди че е така ... Не искам да използвам лафа "едно време', но такава аномалия  Whistling

Дзвер, ще пуснеш ли финална третокласна   Grinning   Praynig

# 746
  • София
  • Мнения: 9 517
Тъкмо гледам, че сме навъртели 50 страници... Някой има ли желание да пусне следващата тема, че аз днес няма да мога.

Исках да кажа за домажните в Междучасие - при Найденова бяха задачи, свързани с преподаденото, на 4-5 седмици правеха преговор и тогава имаше общи задачи, т.е. не мисля, че листовете с домашните съдържаха някакви супер сложни задачи. Синът ми пишеше в школата и като му отворя тетрадката, разбирах, как трябва да се решат задачите, т.е. не е било непосилно. Ако се стегнеше /а това ставаше на някои типове задачи/, решаваше домашното за 2-3 часа най-много, но някои от задачите така и не можа да ги вдене - тези с броя цифри в числата - там и седмица не му стигаше за домашното. За някои задачи е молел Найденова да му обясни повторно и тя го правеше. Т.е. не мога да се оплача от учителката, но явно моето дете не е за състезателна математика, ще си остане на нивото от училище. Peace

# 747
  • София
  • Мнения: 7 673
Момичета, според мен, не само че не трябва, но и е нежелателно да се намесваме в подготовката на деца, които ходят на курс /с изключение на родителите, които наистина знаят за какво става въпрос/. Курсовете са за това, за да ги научат и, ако нещо не им е ясно, да питат. Малко са хората, които са едновременно и математици, и добри педагози. А само такива могат активно да помогнат на децата. Няма проблем да попитат, ако нещо не им е ясно. Нали затова са там преподавателите. Освен, че са професионалисти в областта на математиката, те все пак са и педагози с опит.

# 748
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Момичета, според мен, не само че не трябва, но и е нежелателно да се намесваме в подготовката на деца, които ходят на курс /с изключение на родителите, които наистина знаят за какво става въпрос/. Курсовете са за това, за да ги научат и, ако нещо не им е ясно, да питат. Малко са хората, които са едновременно и математици, и добри педагози. А само такива могат активно да помогнат на децата. Няма проблем да попитат, ако нещо не им е ясно. Нали затова са там преподавателите. Освен, че са професионалисти в областта на математиката, те все пак са и педагози с опит.

Права си по принцип, ама нуждата какво ли не прави  Joy? Днес докато чакахме да излязат децата от финалното за годината състезание по математика, си спретнахме една неформална родителска среща. И всички родители, с които говорих или търсеха допълнителен частен учител да допълва школата по математика, или сами (минали по пътя на състезателите) се дозанимаваха с  децата си. Нямаше дете, което е на челна позиция в състезанията и което да не е решавало всекидневно задачи. На директния ми въпрос колко всъщност задачи всеки ден, отговорите варираха между 10-15 състезателни задачи или час и половина-два математика на ден. Ако знаете какви очи ококорих. А моето дете няма и 10 задачи, които да е решило за седмица (колкото е домашното за школата, толкова). И виждам разликата - не, че детето ми не е схватливо, напротив, при това нерешаване на задачи, постигнатите резултати са впечатляващи. Но за да бъде наистина на челни позиции, му трябва практика - и в разписването на задачите, и в пренасянето на отговорите по матриците и т.н., но досега все нещо по-важно излиза на преден план и математиката остава по-скоро за удоволствие.  От една страна ми се вижда прекалено, освен школа, да му търся и частен учител, от друга - при положение, че и аз мога все още да решавам задачите по състезания, защо да не се включва? Просто това, което ме притеснява е, че конкуренцията толкова вдига летвата на приема, че само с лежерно отношение към състезанията не става. Защото вече не е просто достатъчно да разбираш задачите, трябва рутина, отлично разписване в детайли и нямаш право на грешки.

Разбира се, МГ не се е превърнало в някаква фикс идея за мен - просто виждам, че на детето му върви с математиката и може би средата там ще му допадне, но също така виждам, че връстниците му, с които го делят уж малки разлики в нивото, всъщност се готвят много професионално и целенасочено, и много по-задълбочено за разлика от него. И всъщност става така, че дете, което е решило купища задачи, без да е толкова математически настроено, става по-подготвено и с по-добри резултати, отколкото друго, което уж по интуитивен път решава задачите, но му липсва тази практика. Така, че талантът (не говоря за моето дете) бива победен от упорития труд. И тъй като май сме от мързеливите, надали ще ни ощастливи съдбата.  Joy

Всъщност има нещо хубаво в тази цялата ситуация - на дърти години открих колко интересни са тези състезания и тайно завиждам на децата, че имат възможност да участват.

# 749
  • Мнения: 2 755
Вале, няма за какво да се обвиняваш ама изобщо. Все повече започва да ми тежи това "в ръцете на родителя"  Cry  В 9, 10 клас майки продължават да помагат, да търсят учители ... Втори курс медицина, изпява материала на майка си (лекар), да потвърди че е така ... Не искам да използвам лафа "едно време', но такава аномалия  Whistling
На мен така ми тежи, че очаквам ваканцията повече от учениците.  Tired
Тази учебна година реших да се отдръпна и да го оставя да се справя сам. Намесвам се само, когато дойде при мен и поиска помощ, ако нещо не му е ясно. Ето и резултата : пропуснати домашни или половинчато написани. Вторият срок успеваемостта тръгна надолу.  Tired

Момичета, според мен, не само че не трябва, но и е нежелателно да се намесваме в подготовката на деца, които ходят на курс /с изключение на родителите, които наистина знаят за какво става въпрос/. Курсовете са за това, за да ги научат и, ако нещо не им е ясно, да питат. . Нали затова са там преподавателите. Освен, че са професионалисти в областта на математиката, те все пак са и педагози с опит.
Това искам и аз. Точно това търся. Уморих се да се правя на учител.  Tired

Общи условия

Активация на акаунт