Седми клас преполовихме - заедно тревожихме се и се веселихме! - №41

  • 45 282
  • 728
  •   1
Отговори
# 705
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Плюсът с второто дете е, че поне вече имаме пряко впечатление от училището на първото Simple Smile

Това  е плюс,да! Ама 2то дете може да има други наклонности и способности и да иска да избере друго у-ще. Wink

# 706
  • София
  • Мнения: 469
При нас избора клони към езикова гимназия, т.к. това е желанието на дъщеря ми. Определено езиците и вървят. В момента учи немски, английски и руски.
Според мен доброто училище дава един отличен старт за по-нататъшното развитие на децата. По тази причина повечето от нас мислят в тази посока. Друг е въпроса, че някои езикови гимназии са на мода /испанска/. За всяко едно училище съм чувала положителни и отрицателни отзиви. Другият момент е шанса им да попаднат в добра среда /клас/. Това няма как да го предвидим. Така, че необходимо е добро представяне на матурите, за да може децата да бъдат приети в желаното училище и да имат късмет да намерят добра среда.

# 707
  • Мнения: 1 175
Според мен има и голяма доза късмет в цялата история.
Ето нашия непосредствен опит от елитното СМГ (до 7ми клас): Страхотна класна и математичка, шапка й свалям, невероятен човек. Ужасен късмет с историята, БЕЛ и до 6ти клас ЧП.

Другите випуски след нас са със съвсем други и различни по естество проблеми...

# 708
  • София
  • Мнения: 164
Мисля, че не е рано да обсъждаме училищата. Оценките, които ще изкара на НВО само ще ме ориентират колко желания да изброим (10 или 50 Simple Smile).
Мога да кажа нещо отрицателно за 73-то, от личен опит - долитат много парашутисти. При изнесени списъци на класовете с по 28 деца, сега и 4-те 8-ми класа са с по 32. Спряха до 32, защото просто в стаята физически няма място за повече чинове (но при добри пари и натиск от "горе", може да се сместят още). От форума разбирам, че в 91-во не е така. Паралелките си остават с по 26-27 деца.

# 709
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Вчера точно говорих с майка на двама гимназисти, жена, на чиято преценка бих се доверила (преподавтел по английски е) ,  единият е в 1 АЕГ, другият в 2 АЕГ. На втория балът е стигал и за първа, но са предпочели втора..


Аз имам идентичен пример с детенце от нашия блок и майка му, които познавам от 13 години. Детето се готви страшно усърдно, балът й беше над 34 и избра 2 АЕГ, пред първа. Почти ежедневно се засичаме и си говорим, много са доволни от начина на преподаване и отношението учители-ученици. Езикът се изучава изключително усърдно, контролът е строго застъпен (ако дете не се яви до края на първия час в училище, класната установява контакт с родителите, за да разбере каква е причината) и т.н. За базата няма какво да говорим - най-добрата е сред държавните гимназии.
В същото време, братовчедката на същото това дете е в 10 клас на първа английска. Много лоши отзиви, лоша среда, масово не се ходи на училище, преподавателите - оплетени в междуличностни интриги, вследствие на което езикът не се преподава на ниво и т.н.
Всичко това го разказвам, не за да клюкарствам естествено, а за да може всеки да извлече нужното от коментарите ни, ако му е от полза.

# 710
  • Мнения: 0
Ще изместя темата, но проблема в нашето училище е , че по мат.се изпитва  на листче-тип-контролно и, че тези контролни не се носят у дома -съответно родителите не знаят за пропуските.Според дъщеря ми две идентични грешки - в две задачи за доказване на еднаквост на триъгълници-а именно не написването на обяснението - кръстни ъгли-еднакви ъгли- е довело до намаляване на оценката и на 4.Тя само ги е очертала като еднакви.Откриването на кръстни ъгли не е ли предмет на оценяване през първия срок и сега акцента не е ли друг?Имате ли такъв проблем?Нямам нищо против спартанския дух при решаването на задачи и педантичността-но това все пак си е изпитване -формиращо срочна оценка и годишна оценка.

# 711
  • Пловдив
  • Мнения: 9 736
Според мен, ако задачата не е подробно разписана, без значение дали материалът е от първи или от втори срок, оценката трябва да се намали. На изпита се следи за всичко, а материалът на отделните задачи може да е даже и от 5 клас.
В крайна сметка зависи какви са изискванията и на самия учител. Явно в случая се е искало подробно разписване.

# 712
  • Мнения: 2 078
много субективни фактори има при избор на училище, понеже дори и при обективните се намесва личната преценка

при нас водеща е отчетливата способност за езици, и ще залагаме на нея и в бъдеще - т.е. като минимум цел в края на средното образование синът ми ще знае чудесно два езика; ако успее единият да му е безплатен в ЕГ - чудесно, ако не - няма драма - езици се учат и на други места, стига човек да има желание; та по тая линия вероятно ще наредим НЕГ на първо място, заради лайстунг паралелките и заради това, че немският е доста по-труден език и по школи ще е по-голяма мъка, и 2 АЕГ - като близост и база, абсолютно не ми е все тая дали 5 години ще пътува всеки ден като разпран по тролеи, ако има същите възможности за езика в ново, светло училище на 10 минути пеша; и чак след това другата немска и английска

от практическа гледна точка обаче такова подреждане не е много смислено, доколкото 73-то и 1 АЕГ са с по-високи балове от 2 АЕГ и подреждането им назад изглежда глупаво Grinning но.... ще си слушаме сърцето и така ще пишем - по истински желания, а не по "престижност", пък после ....късмет Simple Smile

# 713
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 943
И при нас факторът "местоположение" е много важен. Ех, де да можехме да сведем избора до нашите желания и възможности. 

# 714
  • Мнения: 688
А при нас като разликата между децата е близо 8 години, нещата след 8 години ще са доста по-различни, така че пак наново проучвания, отзиви... ама да са живи и здрави нали все от нещо трябва да ни белеят косите.
Продължавайте с отзивите, много са полезни, въпреки че накрая май няма да остане свястно училище

# 715
  • Мнения: 0
Благодаря за мнението Dundi73, явно педантичността е водеща-явно формата е такъв-ще свикваме и аз и детето. newsm78

# 716
  • София
  • Мнения: 18 130
Монро, знам, че няма да  Ви хареса  написаното, но така е с оценяването. Реже се за всичко при задачи за пълно разписване   Peace - за необосновани равенства на ъгли и отсечки , за недоказани и  директно ползвани ОЗ, за непоставени мерни единици и т.н.. Какво значение има от кой срок е материалът?  Вижте другото  е наистина проблем. Изискайте от учителката да се връщат контролните работи за подпис. При нас е така, връщат ги, виждаме допуснатите грешки, подписваме ги и ги отнасят децата обратно.  И пресен пример точно по тази тема.  Преди седмица подписах петица по мат на една от дъщерите ми. И тя недоволстваше, че задачата й е вярна..Като донесе контролното за подпис, се оказа, че единица е взета  не  за грешка, а за  разхвърляно, тоест непоследователно решение. Че точката А е от симетралата на една отсечка  беше доказано в началото. На доста по -късен етап беше докарано доказателството, че и точка В е от симетралата. И следствието, че АВ е симетрала не се разбираше откъде идва.. Показах й, че дори и при това разписване  е можела да се измъкне, слагайки срещу първото твърдение номер (1), а срещу второто(2), след което е трябвало  да   напише, че едикакво си следва от 1 и 2. Peace Но не го е  направила.  И когато учителят е на място и знае къде е сгрешило детето, след време изненадаващо пак това проверява. Вчера са я изпитали на подобна задача на дъската, явно разписването вече е било идеално предвид оценката. Та , дали ни харесва или не на нас родителите , тези намалявания в оценката са си основателни. А вече с колко точно се намалява  - всеки учител има различни критерии.. Peace

# 717
  • Пловдив
  • Мнения: 9 736
Monro2000, виж как изглежда един пробен изпит - втори модул или изпит от предните две години и най-вече критериите за оценка. Там подробно се описва на какво се дават точки. И, ако в задачата за откриване на кръстни ъгли се дават точки, а детето не ги е описало, тези точки не се присъждат. Даже трябва да се пише и по кой признак триъгълниците са еднакви. Сега е моментът да се отработва подробното разписване на задачите.

# 718
  • Мнения: 0
Доколкото разбирам задачите са за доказване еднаквост на триъгълници, а като едно от доказатлствата, формиращи  даден признак за еднаквост на триъгълници, са ъгли-кръсни.Тя е определила признаците на еднаквост вярно-просто не е посочила защо ъглите са еднакви.Пропуск си е -ако си в рамкте напределен  формат--да!

# 719
  • Мнения: 34
Относно пълното изписване на задачите-аз все му говорих на моя син,че трябва да се старае.Ама го разбра по трудният начин- на последния пробен изпит,при вярно и цялостно решена геометрична задача-вместо 10 точки- има 3 точки,Цитирам ;"Пиши подробно и четливо" Mr. Green.Е,малко се потръшка,че бил ощетен  Laughing,ама след това вече се старае.Като гледам контролното от училище- писал е подробно.Поне моя син чува чак когато се убеди лично.

Общи условия

Активация на акаунт