На добър час в ПЪРВИ клас! - 7

  • 42 168
  • 742
  •   1
Отговори
# 30
  • софия
  • Мнения: 1 305
Здравейте
Благодаря за новата тема  bouquet
Надявам се да споделяме само хубави неща Simple Smile
Задачата с черешите не можах да я реша и аз, но сина ми я реше, все още си мисля че е налучкал, но може и да греша Embarassed

# 31
  • Мнения: 5 259
Аз я решавам така:

Търсим ЯС = ?
С = ЯЧ
Значи ЯС = ЯЯ Ч

Имаме, че:
ЧС = ЯЯ
Като знаем, че
С = ЯЧ
и
ЧС = ЯЯ
Значи заместваме:
ЧЯЧ = ЯЯ
Следователно:
ЧЧ = Я
Имахме, че:
ЯС = ЯЯЧ
И намерихме, че:
Я = ЧЧ
Значи:
ЯЯЧ = ЧЧ ЧЧ Ч

Не е толкова трудна за възрастни хора като нас, но за деца наистина не знам как би била. На моето още не съм му я давала и не знам дали ще го направя.

# 32
  • София
  • Мнения: 6 130
Бети, благодаря за темата.   bouquet

На мен ми се струва трудна плодовата задача за първи клас, но пък аз съм от неамбициозните майки в това отношение и не давам задачи допълнително. Ще взема да му я дам, да видим дали ще се справи сам.

# 33
  • Мнения: 4 370
Да, това решение е много хубаво, само заместваме, без да добавяме, както в моя случай!

Определено задачата не е за мозъче на първокласник!


П.П/ хе хе Цвети, наистина никъде не се изисква да не напише решението, а само да се загради верния отговор. Така че ако ще се явява, важното е да няма празно, пък може и да улучи нещо.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 035
Всъщност не е точно така, на състезанията със задачи от затворен тип на грешен отговор се отнемат 2 точки, а на непопълнен просто не се дават точки. Не знам дали специално кенгуруто е така, но това все повече навлиза в практиката.

# 35
  • Мнения: 5 259
Концепцията за заместване не е чак толкова сложна. Те и сега учат разместителното свойство и имат много задачи, в които някакъв сбор трябва да се представи като две събираеми или обратното. Достатъчно е да им е ясно, че трябва да използват заместване и само с три замествания цялата задача е решена.

По забавните математики и логическите задачи много често се налага нещо да се замества. В началото се започва с една стъпка, после с две стъпки и след няколко подобни задачи, нищо чудно накрая да схванат идеята. Има деца, които са с много добре развито математическо мислене и подобни зависимости не ги затрудняват чак толкова. Все пак това е състезание, което трябва да отсее най-добрите, а не половината да изкарат максимален резултат.

на състезанията със задачи от затворен тип на грешен отговор се отнемат 2 точки, а на непопълнен просто не се дават точки. Не знам дали специално кенгуруто е така, но това все повече навлиза в практиката.
Така трябва да бъде, за да се избегне възможността за налучкване.

# 36
  • Мнения: 24 467
Всъщност не е точно така, на състезанията със задачи от затворен тип на грешен отговор се отнемат 2 точки, а на непопълнен просто не се дават точки. Не знам дали специално кенгуруто е така, но това все повече навлиза в практиката.

Не е така на кенгуруто, доколкото помня от ходенията на моето голямо дете там.
Така е на Черноризеца и Хитър Петър.
На Черноризеца, напр., имаше точки за оставена нерешена задача- 3, и 0- за грешен отговор.
http://www.math.bas.bg/ch/about.php
Всяко състезание- с правилата си.

Не е сложна задачата, разбира се. Но си иска обясненията и упражненията, т.е.- допълнителната целенасочена подготовка.

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 14:56 от Judy

# 37
  • Мнения: 4 370
Всъщност не е точно така, на състезанията със задачи от затворен тип на грешен отговор се отнемат 2 точки, а на непопълнен просто не се дават точки. Не знам дали специално кенгуруто е така, но това все повече навлиза в практиката.

Това не го знаех, но наистина си има логика!

# 38
  • София
  • Мнения: 1 058
Вместо запис - да си призная и аз не успях да реша тази "плодова задача". Но Баткото ни я реши от един поглед.  Laughing Добре, че си имам помощник вкъщи. Иначе и за издишам по тези задачи.
Малкия много обича да ходи на състезание - знае, не знае. И сега се чудя дали да го записвам. Ако много иска - ще го запиша, ако не иска - няма.

# 39
  • София
  • Мнения: 158
Относно плодовата задача искам да споделя как я реши дъщеря ми. 
С метода на опита с конкретни числа: допусна, че с=3, я=2 и ч=1. С тези числа и дете дадени равенства се удовлетворяват. Търсим яс, което с тези конкретни числа е 5. От изброените отговори избираме единствения,  който става с тези числа -5 черешки. Не, че е коректно това решение, но е нейното и в случая проработва .

# 40
  • Мнения: 5 259
И аз първия път като ми попадна задачата точно така я реших  Laughing От училище имам навика като се търси някакъв отговор и не знам как да го намеря, да пробвам с налучкване.

# 41
  • Мнения: 4 370
Коти , много оригинално решение. Браво на детето!

# 42
  • София
  • Мнения: 3 390
Не мога да разбера защо предизвиква такова възмущение определен начин на възпитание, и то водещ към повече учене?! Нито една от крайностите не е нормална и препоръчителна, но всеки определя сам развитието на детето си. И аз се чудя на обучение, ограничаващо се до училище и занималня и изречения от сорта "Връща се с написани домашни и нямам никакъв ангажимент с него!", но може би за определени семейства, среди, интелектуално и социално ниво, това възпитание дава достатъчно задоволителни резултати. Не забравяйте, че хората гледат от различни камбанарии!
Междувременно да се похваля, че записах дребния на лагер в Боровец през юни и са едни вълнения из къщи... Simple Smile

# 43
  • Мнения: 5 259
Според мен това, че не харесваш едната крайност не мисля, че те праща в другата.
А в конкретния случай с 5-годишното дете аз разбирам, че може да е много гениално, може много добре да се справя и в такъв случай бих насърчила да се работи с него и да се развива, а не да седи на едно ниво и да чака да стане първи клас, за да му обяснят колко е 2+2. Но може тези тестове детето да си ги прави вкъщи, в комфортна обстановка, мама да му чете условието (щом то още не може да чете) и пак да си упражнява и развива заложбите. Но когато има зор в явяването на състезание, това обикновено говори, че се търси показност и обществено признание. Тази показност не я търси детето и не то се нуждае от нея. А когато един родител се нуждае от подобна показност, то това често говори за разни неща. Споменаха се вече, да не изреждам и аз. И тези неща не са в интерес на детето.

# 44
  • София
  • Мнения: 3 390
А в конкретния случай с 5-годишното дете аз разбирам, че може да е много гениално, може много добре да се справя и в такъв случай бих насърчила да се работи с него и да се развива, а не да седи на едно ниво и да чака да стане първи клас, за да му обяснят колко е 2+2. Но може тези тестове детето да си ги прави вкъщи, в комфортна обстановка, мама да му чете условието (щом то още не може да чете) и пак да си упражнява и развива заложбите.
Peace

Общи условия

Активация на акаунт