Още една история за наглостта на банките.

  • 33 413
  • 257
  •   1
Отговори
  • Мнения: 10
Здравейте,
Наскоро се разправях с ЦКБ за месечните такси.
Описал съм историята по-долу.
Но искам да видя дали има шанс да променим нещо. Дали има и други като мен.
Каква ми е идеята? Кой от тук иска да пусне това в ФБ като новина или като линк?
Ако повече хора направят като мен, дали ще се замислят банките?

Ако искате да помогнете пишете тук.
Ударете едно рамо тук:
https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=http%3A%2F%2Fwww.le … 0%D0%B8%D1%8F....

Всъщност вие бихте ли си отстоявали правата?

Ето началото:

Цитат
Банковите такси и наглостта на банките в България.
Този текст има за цел да покаже за пореден път наглостта на банките в България. Той няма да може да промени системата, но ще ви даде идея как да накарате банките да поработят за да заслужат парите ви.

За кого е предназначен този текст? За всеки, който има банкова сметка в българска банка, на която от скоро са въведени месечни такси за поддръжка (или както ги нарича съответната банка). За всеки, който не е имал тези такси при откриване на сметката си. За всеки, който не е доволен, че не е бил уведомен лично от банката за въвеждането на тези такси.

За кого не е предназначен този текст? За всички, които считат, че за 0.50-2.00 лв/месец не си струва да се прави на въпрос защо не са били известени. Спрете да четете сега.

Кой е авторът? Казвам се Васил Лефтеров, клиент на ЦКБ от 2006 г. Използвам разплащателна сметка в лева, доскоро с дебитна карта. Живея в Великобритания в момента.


следва на линка:
http://www.lefterov.info/2014/03/blog-post.html

Последна редакция: ср, 12 мар 2014, 19:52 от antibanka

# 1
  • Мнения: 447
Уважаеми г-н Лефтеров,

Към Вашата публикация искам да направя само три коментара:

1. Във Вашият случай имате пълно право да сте недоволен от това, че не сте бил уведомен за настъпилата промяна в тарифата на обслужващата Ви банка. Повечето банки обаче формулират по друг начин общите си условия и често споменават (цитирам по памет), че се задължават да уведомяват клиентите си за промяна в Тарифата чрез поставяне на информация за това на видно място в салоните на банката и/или публикуването и в сайта на съответната банка. Има банки, в които това оповестяване се съблюдава внимателно. Така - независимо дали Ви се струва справедливо, или не - банката прехвърля отговорността да се информирате на Вас.
2. Логично погледнато, поддържането на сметката Ви от страна на банката е вид услуга, която се заплаща. Не виждам нищо нередно в това услугите на една институция да се заплащат, така че нямате основание да се чувствате ощетен от въведената такса.
3. Категоризации от типа на "99% са такива (тъпаци)" не Ви правят чест. Не забравяйте, че повечето хора, работещи по банките, са там просто да си изкарват хляба и да си хранят семействата. Да, сред тях има некомпетентни или такива, които не умеят да работят добре с клиенти, но също така има и такива, които не само разбират негодуванието Ви, но и са напълно солидарни с Вас. В същото време обаче не са на достатъчно висока позиция, за да променят нещата във Ваша полза или в полза на хиляди други онеправдани ползватели на услугите на техните работодатели. Peace

# 2
  • Мнения: X
Добре е всички да знаят това и да се пазят.
В различни моменти ми се е случвало с различни банки - с Първа инвестиционна - беше стигнало до -80 лева - нещо говорихме, ама не знам как са нещата сега, казах им да се оправят, беше преди 10-на години.
Прокредит - -16лв, въпреки, че сметката ми е празна продължили си автоматично договора и в един момент внезапно започнали да си теглят на минус такси. Обади ми се някаква "финансова организация" доста агресивни, не знам какво стана в последствие, спряха да се обаждат... Вдигнах им скандал и ги заплаших с КЗП. В договора пишеше, че при неизпълнение на договорените условия Договорът се прекратява. Значи не съм плащала такса няколко месеца - би трябвало да прекратят договора, след като са ми източили сметката до нула. Да ама не, продължили и на минус...  
Уникредит - -120   ooooh! Били се убъркАли, сори... При тях изрично бях подала молба за прекратяване на договора и затваряне на сметката. Оправиха всичко, но трябваше пак да викам и да звъня по тел няколко пъти  Mr. Green
Това са все банки с които съм имала краткосрочна работа - макс 1-2 години.
Виж в ОББ нещата са сериозни  Laughing Клиент съм им от 15години сигурно. Понеже непрекъснато вдигат таксите и си влошават качеството на услугите си затворих почти всички сметки последователно. За предпоследната пуснах заявление за затваряне на 14.1. и платих 3,80лв такси. Тъй като са съвършени тъпанари уж били загубили заявлението и не ми затворили сметката. Отивам преди една седмица, нося платежното за таксите и ги питам какво става, защо не сте ми закрили сметката - на място - отговарят ми ох, сори, няква грешка, дължите още три лева такса за 2 месеца.... А къде ми е документа??? Ами няма го  ooooh! Прекръстих се, платих пак 3 лева, затвориха я...

# 3
  • Мнения: 1 356
По същата причина си закрих картовата сметка в ОББ. Бяха въвели такси, за които не знаех, не следях какво се случва по картата, понеже не я използвах за разплащане, но държах в нея малка сума пари.

Ще погледна ситуацията и с картата ми в ЦКБ.

Събирам информация за дебитни карти с ниски годишни такси.

# 4
  • Варна
  • Мнения: 192
 И аз имах подобна разправия преди време!
Стоях в банка 1 час заради неправомерно таксувани при разплащане с карта 0,60 лв. повече. Плашиха ме, че имало такса за неправомерно оспорена транзакция. Оспорих я, върнаха ми 60-те стотинки.
Много взеха да ни подценяват вече. Беше ми писнало от номерата им.

Проблемът не е в таксата, а че при сключването на договора, такава не е имало. И кой има право едностранно да изменя договора? Как другата страна ще разбере че е настъпила промяна, с която има правото да не се съгласи? Ще виси в салоните и ще чете всичко по стената ли?

# 5
  • Мнения: 10
Уважаеми г-н Лефтеров,

Към Вашата публикация искам да направя само три коментара:

1. Във Вашият случай имате пълно право да сте недоволен от това, че не сте бил уведомен за настъпилата промяна в тарифата на обслужващата Ви банка. Повечето банки обаче формулират по друг начин общите си условия и често споменават (цитирам по памет), че се задължават да уведомяват клиентите си за промяна в Тарифата чрез поставяне на информация за това на видно място в салоните на банката и/или публикуването и в сайта на съответната банка. Има банки, в които това оповестяване се съблюдава внимателно. Така - независимо дали Ви се струва справедливо, или не - банката прехвърля отговорността да се информирате на Вас.

Ударете едно рамо тук:
https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=http%3A%2F%2Fwww.le … 0%D0%B8%D1%8F....

Не е въпроса за сумата.
Ще коментирам само по т.1. Когато подписах договор и ОУ през 2006, никъде не пишеше, че аз съм длъжен да се информирам от салона им и интернет. Такъв текст просто няма.
Но, дори да се съглася с тях, че са си вързали гащите в ОУ пак искам да видя на каква законова база стъпва това - с смисъл закон на РБ. Ако и това могат да ми покажат, искам да видя ЕС закон, който им позволява да не ме информират за едностранна промяна на договора.

Тук са 2 неща

1. Променят договора едностранно. Твърдят, че съм в ОУ има точка, че винаги съм съгласен. ОК, да приемем, че е така.
2. Не ме уведомяват за промените. Е тука вече имат проблем

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 14 512
Цитат
Категоризации от типа на "99% са такива (тъпаци)" не Ви правят чест.
+1. Нито пък са им особено дебели заплатите.
Това с жалбата до полицията е смешно.
Иначе съм съгласна, че е редно да уведомяват ясно за таксите.

# 7
  • Мнения: 41 046
Не мога да вземам отношение по въпроса, защото не съм запозната с детайлите. По принцип обаче при всеки договор за влог някъде има текст, прехвърлящ към общите условия на банката, или пък направо се казва, че за промени в лихви и пр. ако са изнесени в сайта и в салона клиентът се счита за уведомен. Прочетете си внимателно. Освен това дали договорът ви не е срочен? Ако е така подновяването му може да става автоматично, но по новите условия на банката.
После, нима не е ясно, че банката трябва да се издържа с нещо, а не е благотворителна институция? На банките също им променят в движение договорите - ей на сега им забраниха да вземат такса при предсрочно изплащане на кредити. И няма хър-мър. Ми те трябва да се компенсират някакси. Имала съм сметка в Германия и също ми удържаха такси и накрая за малко да изпадна в ситуацията да изляза на червено, защото си ги удържаха от сумата в сметката. Ми закрих си я по спешност. Как си мислите банката да поддържа хиляди сметки с по 50-100 лева, при които не се правят никакви трансакции? Това са си разходи. Таксата е и стимул за гражданите да си закриват ненужните сметки.

Трето, в България има закон срещу преднамереното злословене и увреждане на интереса на банките. Най-малкото вземете си променете заглавието, защото може да имате и проблеми.

А че банките се държат нагло и безпардонно е вярно. Вярно е, че и продават дребни тарикатлъци "ако мине". Там има какво да се желае. Но да се очаква да работят на загуба няма начин. А да се организира кампания антибанки е незаконно.

# 8
  • Мнения: 41 046
http://www.ccbank.bg/media/filer_private/obshti_uslovia.pdf

Това са общите условия на ЦКБ. Няма начин да не сте се подписал, че ги знаете (вижте най-долното тире). И там пише:

- Чл.106. Всички предвиждани промени в рамковия договор, отнасящи се до промени в
предварителната информация се предоставят от Банката на Клиента предварително на
хартиен или друг дълготраен носител (чрез изпращане на електронна поща) или се
обявяват на сайта на Банката и в офисите за работа с клиенти, в срок не по-малко от два
месеца преди датата, на която е предложено промените да влязат в сила


- Чл.107. С уведомлението Банката информира Клиента, че смята, че последният е приел
промените в условията на рамковия договор, освен ако уведоми Банката, че не приема
тези промени преди датата, на която промените влизат в сила. В тези случаи Банката
уведомява Клиента, че последният има право да прекрати незабавно рамковия договор
преди датата, на която е предложено промените да влязат в сила, без да носи отговорност
за разноски и обезщетения.

- Чл.181. Таксите за водене и управление на банкова сметка се начисляват и събират
служебно от Банката ежемесечно. Таксата се удържа авансово в последния работен ден
на месеца, предхождащ месеца, за който е дължима съответната такса. В случай, че по
сметката на Клиента липсва необходимата наличност за погасяване на вземанията на
банката за частта на недостига на Клиента се оформя служебно от банката "неразрешен
овърдрафт"

- Чл.183. Клиентът са задължава да заплаща на Банката всички дължими по договора такси
и комисиони, като на основание чл.21 от Наредба No 3 за условията и реда за изпълнение
на платежни операции, се съгласява Банката да ги събира служебно от всичките му
сметки при нея.

- Чл.192. Клиентът има право да подаде до Банката писмено възражение във връзка с
предоставянето на платежни услуги по договора. Банката е длъжна да се произнесе и
уведоми писмено Клиента за решението си по постъпилото възражение в 7дневен срок
от подаването му. В случай, че Банката не се произнесе в посочения срок, както и когато
решението й не удовлетворява Клиента, спорът може да бъде отнесен за разглеждане от
Помирителната комисия за платежни спорове.

- Чл.194. Неразделна част от настоящите общи условия е Тарифа за лихвите, таксите и
комисионите на Банката, наричана за краткост „Тарифата”.

Тези условия са от 2009 година, но и преди това е имало подобни. Общо взето изпадаме в ситуацията "кьорав карти не играе". И пак казвам - ако има нарушение нещата се оправят в съда. Организирането на кампании срещу банките е подсъдно.

# 9
  • Мнения: X
накратко - никакъв шанс да се оправите с банките и да разчитате на някакво нормално отношение  Naughty във всички случаи гледат да те прецакат и да те оскубят. Така че закривайте всички непотребни карти и сметки и много внимавайте, друго спасение няма  Mr. Green

# 10
  • Мнения: 46 535
Още щом ги въведоха си закрихме сметките. Направихме си спестовна. При нея няма такси.
Имаме и в други банки, но когато ги откривахме беше включено в договора.
Съгласна съм, че трябва да има някаква такса, но съм против да я въвеждат без да уведомят.

Да, бих се включила, но нямам и не желая да имам Фейсбук, така че няма как да го направя.

# 11
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 794
Taзи банка е уникална. Имах дебитна карта към тях, изтекла преди повече от 7 години. Банката не я е подновявала, но начисляват такси. Два пъти съм ходила в офисите им, плащала съм си таксите и не успяват да закрият картата. На това му викам некадърност и кражба. Просто така им е по-лесно. Всяко посещение ми коства мин 2 часа висене в банковия клон.
Каква е моята вина, като добросъвестен клент правя опит ( и си плащам такси за поддържане на сметка със салдо 0).
Никъде по света го няма това чудо.
Нямамм карта (банката не ми издава такава), нямам пари по сметката, но ми начисляват такси.
Нека някой запознат да ми го обясни, защото служителите в банката не успяха, както не успяха и да закрият сметката.

# 12
  • Мнения: 41 046
Taзи банка е уникална. Имах дебитна карта към тях, изтекла преди повече от 7 години. Банката не я е подновявала, но начисляват такси. Два пъти съм ходила в офисите им, плащала съм си таксите и не успяват да закрият картата. На това му викам некадърност и кражба. Просто така им е по-лесно. Всяко посещение ми коства мин 2 часа висене в банковия клон.
Каква е моята вина, като добросъвестен клент правя опит ( и си плащам такси за поддържане на сметка със салдо 0).
Никъде по света го няма това чудо.
Нямамм карта (банката не ми издава такава), нямам пари по сметката, но ми начисляват такси.
Нека някой запознат да ми го обясни, защото служителите в банката не успяха, както не успяха и да закрият сметката.

Това вече е некадърност и се лекува със скандал или оплакване в КЗП.

# 13
  • Мнения: 353
Аз пък от няколко години живея в чужбина, но не си бях закрила дебитна карта към Булбанк, защото изискваха да го направя в определен клон, пък да чакам 5 дни да ми излезе решението и тинтири минтири. Не разполагах с такова време и заминах за чужбина без да си закрия картата.
Миналата година се появявам в родния си град и се сетих за 5-те лева в банката. Реших да ги изтегля и да пия едно кафе с тях. За голяма моя изненада, разбрах от служителката на банката, че не само, че нямат намерение да ми върнат парите, ами им дължа цели 10 лева.
Подадох веднага молба да ми закрият картата, но не им оставих никакви пари и им обясних защо.

Какви са тия такси, при условие че няма никакво движение на пари по картата, а когато получавах заплатата си по дебитната карта едно време, не съм имала никакви такси?

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 9 730
Имам същия случай с ПИБ, сметка - фирмена, собственикът - чужденец. Сметката на - 400 лв от такси. Е, след пусната молба се оказа незаконно - длъжни са да те уведомят за това, че излизаш на червено и започваш да дължиш пари. Мисля, че става дума за някакви европейски директиви, но не помня точно случая. След подадена жалба всичките 400лв отпаднаха.

Общи условия

Активация на акаунт