Отговори
# 690
  • Мнения: 122
Много е важно децата да са спокойни и уверени, за да покажат какво могат на изпитите. Това говоря непрекъснато на дъщеря ми, по БЕЛ е спокойна, обаче по МАТ се паникьосва и допуска грешки от невнимание. Дано до изпитите да се кротне и придобие известна доза непукизъм  newsm78  

# 691
  • София
  • Мнения: 3 910
ganis, задачата е трепач. Но трудно се обяснява на деца извън СМГ. В нормалните училища няма време за допълнителни построения.

И да те запитам, това за основната задача за триъгълник с ъгли 15,75,90 в учебника ли е описана?

# 692
  • Мнения: 6 263
За седмокласниците. Една задача за 2 модул, която ми харесва:)

Даден е остроъгълен триъгълник АВС и <АСВ=60. Построени са височините АР и ВМ. Ако периметърът на триъгълник РСМ=10см,  да се намери периметъра на АВС.

Ganis, моля те - дай жокер за MP. Другите намерих, ама тази ми се опъна. Сигурно ми се губи някаква основна задача за височини в триъгълник

# 693
  • Мнения: 987
Днес до 17ч. Можете да вземете изпитните работи на децата от ОМГ Пловдив , стая 301 , на третия етаж , първата врата в ляво Simple Smile

# 694
  • Мнения: 4
МР е половината от АВ. Съответно и периметърът на АВС е 2*10 = 20 см.
Построяват се медианите към общата хипотенуза в триъгълници: АВР и АВN. И  така ...

# 695
  • у дома
  • Мнения: 7 948
ganis, задачата е трепач. Но трудно се обяснява на деца извън СМГ. В нормалните училища няма време за допълнителни построения.

И да те запитам, това за основната задача за триъгълник с ъгли 15,75,90 в учебника ли е описана?
В учебника на Архимед е на страница 141  Peace

# 696
  • Мнения: 6 263
МР е половината от АВ. Съответно и периметърът на АВС е 2*10 = 20 см.
Построяват се медианите към общата хипотенуза в триъгълници: АВР и АВN. И  така ...


и аз съобразихче е 20, и медиани построих, но не мога да докажа, че MP=2AB. Нещо ми се губи в знанията. Имам пропуски Embarassed

# 697
  • София
  • Мнения: 5 550
МР е половината от АВ. Съответно и периметърът на АВС е 2*10 = 20 см.
Построяват се медианите към общата хипотенуза в триъгълници: АВР и АВN. И  така ...


и аз съобразихче е 20, и медиани построих, но не мога да докажа, че MP=2AB. Нещо ми се губи в знанията. Имам пропуски Embarassed

Задачата е класика. G.D., спомняш ли си, че миналата година бях пускала на чертежи доста ОЗ. Тази е една от тях. Построяваш средата на АВ,например точка О и медианите МО и РО. Тогава <РОМ=180-2<С=60=>РОМ- равностранен.

# 698
  • София
  • Мнения: 5 550
ganis, задачата е трепач. Но трудно се обяснява на деца извън СМГ. В нормалните училища няма време за допълнителни построения.

И да те запитам, това за основната задача за триъгълник с ъгли 15,75,90 в учебника ли е описана?

В повечето учебници тази задача я има (в урока за медиана към хипотенуза)

Задачата, която пуснах е с доп. построение, но то е класическо, така, че не е само за децата от МГ Wink

# 699
  • София
  • Мнения: 3 910
В повечето може и да има. Тези основни задачи доказват ли се на изпит? И къде мога да ги намеря систематизирани?

А за построенията, дори и класически, те просто не са обяснявани.

# 700
  • Мнения: 2
МР е половината от АВ. Съответно и периметърът на АВС е 2*10 = 20 см.
Построяват се медианите към общата хипотенуза в триъгълници: АВР и АВN. И  така ...


и аз съобразихче е 20, и медиани построих, но не мога да докажа, че MP=2AB. Нещо ми се губи в знанията. Имам пропуски Embarassed

Задачата е класика. G.D., спомняш ли си, че миналата година бях пускала на чертежи доста ОЗ. Тази е една от тях. Построяваш средата на АВ,например точка О и медианите МО и РО. Тогава <РОМ=180-2<С=60=>РОМ- равностранен.
Страхотна задача- сетих се за моите ученически години.За съжаление не се сещам защо ъгъл РОМ е 180-2с/срам ме е , но си го призна/стигнах до ъглите и се предадох.

# 701
  • Стрелбище-в пряк и преносен см
  • Мнения: 671

Технологичното училище да се поучи от НПМГ и да влезе в новата ера Simple Smile Аман от хартии и разходки в работни дни.

 Peace

# 702
  • София
  • Мнения: 19 913
Всяка ОЗ безпроблемно се прилага без доказване  в 1 модул, а във втори тъкмо обратното  -  задължително се доказва. И не мисля, че някъде ги има систематизирани. Моите диванета имат за задача (поставена от мен)  през ваканцията точно това да направят - да си ги разпишат в една тетрадка, барабар с доказателствата.  За жокер съм им написала само на едно листче подсещания от рода - ОЗ за височини, ОЗ за ъгли  между  ъглополовящи , ОЗ за симетрали, ОЗ за успоредник, ОЗ за  правоъгълен триъгълник с 15 градуса..

Последна редакция: ср, 30 апр 2014, 16:46 от пенсионирана русалка

# 703
  • София
  • Мнения: 5 550
В повечето може и да има. Тези основни задачи доказват ли се на изпит? И къде мога да ги намеря систематизирани?

А за построенията, дори и класически, те просто не са обяснявани.

Грета, миналата година ги нях направила на чертежи и ги бях пуснала в тогавашната седмокласна тема. Предлагам и сега да направим така, но може би, да се сложат в заглавната страница, че да не се загубят:). Или на заглавната страница в математическата тема. Русалке, на какво мнение си?

# 704
  • София
  • Мнения: 19 913
Направените от теб ОЗ  би трябвало да са в пощата.  Peace Излишна работа е да се правят наново.  По-скоро мога да поема ангажимента да ги изнамеря  в пощата, да ги сваля и после да ги  кача тук, за да са видни и за хората без достъп до мейла.  Thinking

Общи условия

Активация на акаунт