Седмокласник здраво учи, няма как да не сполучи! НВО по БЕЛ!

  • 49 289
  • 1 102
  •   1
Отговори
# 975
  • Мнения: 12
"Правилно" е отговорило моето дете на 1 въпрос. Обаче аз пък, не съм съгласна. Не е важно от предложените варианти кой е "по-правилният". Важното е какъв би бил отговорът, ако въпросът беше с отворен отговор. Тогава ми е интересно цялото "нАучно" войнство дали ще даде на 100% отговор "информационна бележка".


Няма да дадат, това е много некоректно зададен въпрос. Има белези на повече от 1 от изброените отговори. Води до игра на тото и естествено все някъде ще има познал. Децата нямат вина. Те са поставени пред ситуация с много отговори, при положение, че верният е само един. Жалко, че съдбата им се решава по този начин. Всяка точка е много важна.
А дали този, който е създал въпроса има представа от същността на алтернативните отговори? Типично за нашата образователна система. Последните години се убедих, че ако искаш да научиш вярната материя, то това ще ти струва много ...усилия и много грешки.

Сегашната ситуация не е прецедент - ето и пример:
http://offnews.bg/news/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B … %D0%B0_58768.html

Последна редакция: чт, 22 май 2014, 08:40 от Stela..

# 976
  • София
  • Мнения: 164
след толкова коментари за 1.въпрос, взех, че го прочетох най-накрая Simple Smile показах го и на няколко колеги (със специалност далеч от БЕЛ) - единодушно отговорихме Г! Изобщо не видяхме база за разсъждение по другите отговори...

# 977
  • София
  • Мнения: 7 248
И за мен ма 1-ви въпрос е категорично отговор г. Отново да попитам - на 22-ри въпрос отнемат ли се точки за открита несъществуваща грешка?
В Милениум (лозенец) преразказът не е четен.

# 978
  • Стара Загора
  • Мнения: 5 779
Темата малко се поосвободи .То вчера имаше сигурно 500 човека вътре.Как сте мами ???Успокоихте ли страстите??БЕЛ мина. Сега предстои по -трудната част.

# 979
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
може би е писано нагоре, нямах време да изчета последните 7-8 страници, но да споделя - стана ми интересен фактът, че в "Милениум" и "Веди" този преразказ бил правен няколко пъти...

А пък моята шестокласничка само като чу заглавието каза, че са го чели и разказвали във втори или трети клас. И ми каза за какво става въпрос... Аз на кое училище направих реклама  newsm78  Laughing
То и миналогодишният разказ го имаше в едно помагало по БЕЛ...

за текста в началото - ами май сега на тези информационни бележки им викат рекламни флаери и ги бутат по ръцете на хората или в пощенските им кутии.

G..D.., прочетох притесненията ти за тезата. Няма как децата да пишат и по 6-те дадени линии. Новото в указанията на МОН е, че вече не дават ключови думи, с които затормозяваха децата, а са дали 6 възможни линии на разсъждение. Това за мен означава, че теза в една от тези посоки, ще се счита за вярна и точна. А това, че някой не е писал за метафората, но пък е писал друго, не е толкова важно. И дават 6 възможни, което пак според мен означава, че дори и 7-ми вариант би трябвало да бъде приет, ако детето се е аргументирало, както трябва.

малко късно коментирам, ама сега отварям да чета.

Последна редакция: чт, 22 май 2014, 09:07 от dundi73

# 980
  • София
  • Мнения: 20 097
Аз нямам никакъв  скрит интерес да защитавам даден отговор на 1-ви въпрос като верен заради спечелена точка в повече, тъй като едното ми дете е  отговорило с Г, а другото с А. Mr. Green Но в интерес на истината  не виждам какви белези на публицистична статия или репортаж има даденият текст.  Thinking Липсва експресивна лексика, липсва опит за въздействие върху читателя, очевидно функцията на текста е информативна.. Единственото, което ме озадачи първоначално , беше дължината на текста, тъй като винаги съм смятала, че  се очаква да е по-лаконично поднесен. Но по този повод останах изненадана..  
http://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/INSR09_01/INSR09_01_BG.PDF
Всичко друго е тази информациоона бележка, но не и къса. Peace

# 981
  • Мнения: 3 166
Аз нямам никакъв  скрит интерес да защитавам даден отговор на 1-ви въпрос като верен заради спечелена точка в повече, тъй като едното ми дете е  отговорило с Г, а другото с А. Mr. Green Но в интерес на истината  не виждам какви белези на публицистична статия или репортаж има даденият текст.  Thinking Липсва експресивна лексика, липсва опит за въздействие върху читателя, очевидно функцията на текста е информативна.. Единственото, което ме озадачи първоначално , беше дължината на текста, тъй като винаги съм смятала, че  се очаква да е по-лаконично поднесен. Но по този повод останах изненадана..  
http://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/INSR09_01/INSR09_01_BG.PDF
Всичко друго е тази информациоона бележка, но не и къса. Peace
Peace Преподавател по БЕЛ съм. Тази година преподавам точно в 7 клас. Никъде в учебниците не е отбелязано, че информационната бележка трябва да е с малък обем. Тя информира широк кръг читатели за дадено събитие. Посочва "какво", "къде", "кога".
 Публицистичната статия от своя страна има коментарна и въздействаща функция. Изразява се лична позиция, използва се експресивна лексика и т.н.
  Иинформационна бележка е отговорът.

# 982
  • София
  • Мнения: 757
Ние разсъждаваме от житейски опит какъв би бил  отговора на въпрос 1. Децата обаче са учили конкретни определения за вида и това ги е довело до различните отговори и затова спорят с настървение и си защитават позицията.
А по отношение на текста, публикуван от Русалчето, дали сме сигурни, че като са го писали изобщо са знаели същността на информационната бележка, така както са я учили нашите деца  Mr. Green

# 983
  • Варна
  • Мнения: 89
ами има много деца сигурно, които са го чели! а и една от мамите каза, че било любимо на детето и, четяла му го е много често преди! не е секретно произведение, достъпно за всички и по- любознателните и четящи деца сигурно са го чели не веднъж, известен  автор е! във Варна във "Вектор" със сигурност не са го давали!
И ние сме от тези . Любима приказка , четена от него самия многократно в 4 клас. Просто му харесвала ... даже като я пуснали на касетофона много, много не я слушал , защото я знаел.
Та по този повод преди изпита всички му пожелавахме късмет и той ми каза се скара - а някой няма ли и успех да ми пожелае де ?

# 984
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Русалке, измисли ли заглавие на утрешната тема?  Wink Hug


Темата е седмична и доколкото разбрах няма да се затваря заради броя страници. Значи настоящата тема ще обхване  БЕЛ и математика.

# 985
  • Мнения: 489
Темата малко се поосвободи .То вчера имаше сигурно 500 човека вътре.Как сте мами ???Успокоихте ли страстите??БЕЛ мина. Сега предстои по -трудната част.
Вече по-спокойни, моя беше на ръба да ревне снощи, проверихме отговорите и се поуспокои. Очаквах повече, но той беше страшно притеснен, до последно искаше да се прибира в къщи Sad Много са  го изнервили времето преди започване/ 10.40/, записа на преразказа и мудните квестори, които хич не  били в час.
Но каквото-такова, искат се здрави нерви не само знания.Съученици с тройки от училище имали по 55 точки,преписвало се е в другите зали. Има субективизъм,има късмет...Дано утре е по-уверен и спокоен. Като за капак брат му се разболя с температура и болки в корема, че сме ходили по нощите до спешния, дано поне не прихване,  че тогава не знам.

# 986
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
ами има много деца сигурно, които са го чели! а и една от мамите каза, че било любимо на детето и, четяла му го е много често преди! не е секретно произведение, достъпно за всички и по- любознателните и четящи деца сигурно са го чели не веднъж, известен  автор е! във Варна във "Вектор" със сигурност не са го давали!
И ние сме от тези . Любима приказка , четена от него самия многократно в 4 клас. Просто му харесвала ... даже като я пуснали на касетофона много, много не я слушал , защото я знаел.
Та по този повод преди изпита всички му пожелавахме късмет и той ми каза се скара - а някой няма ли и успех да ми пожелае де ?

Любима тема на моя син. Обожава книжката " Ние врабчетата" и предния ден бях писала и тук, че чете и направи преразказ от името на неутрален разказвач на разказа "Страшилище за снежни човеци". Доста добре се беше справил. Надявам се и на изпита да се е представил така.

# 987
  • София
  • Мнения: 439
И моята дъщеря се оплакваше, че квесторите постоянно си мърморели нещо, пречили са на цялата стая. Наложило се е директорката да влиза няколко пъти, за да им прави забележки. Отделно е имало деца и да преписват, но никой не им обръщал внимание. Иначе има 2-3 грешки на теста, но не знам и на преразказа как се е справила.
Докато се ровех в нета за някаква скала за оценяване попаднах на това, но не знам колко е вярно и истинско http://zamatura.eu/maturi/Oceniavane-maturi.

# 988
  • София
  • Мнения: 20 097
Peace Преподавател по БЕЛ съм. Тази година преподавам точно в 7 клас. Никъде в учебниците не е отбелязано, че информационната бележка трябва да е с малък обем. Тя информира широк кръг читатели за дадено събитие. Посочва "какво", "къде", "кога".
 

С всичко друго съм съгласна, но не и с маркираното. В учебника на Булвест, в урока за информационна бележка, изрично е упоменато, че  новината следва да се представи обективно и лаконично. Единствено това ме накара да се съмнявам във верността на отговор Г, но после в нета намерих не една дълга информационна бележка. И за мен проблемът е вече тук. Не се свежда до това, че текстът не е информационна бележка (защото  видно е), а  до това, че като теория в учебниците  на децата е поднесено друго. И е съвсем разбираемо в отговора си те да се позоват на учебника.

# 989
  • Мнения: 154
Нашите квестори са съветвали децата да преразказват или по точно да описват подробно небесните висини, които са споменати от снежния човек. Моята не го е направила, тъй като врабчето в този момент не слуша, но е преразказала края, където не ми е ясно присъствало ли е врабчето.
Русалке, точно за това се ядосвам и аз, защото децата доста разпалено обясняваха, какво са учили и това ги е подвело, но какво да се прави.

Общи условия

Активация на акаунт