Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са генерализираните разстройства на развитието (ГРР)?
Какви са разликите между DSM-IV, ICD-10 и DSM-V в терминологията за аутизъм?
Какви са признаците на аутизъм и как могат да бъдат открити?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са генерализираните разстройства на развитието (ГРР)?
Генерализираните разстройства на развитието (ГРР) са група от тежки и ранни нарушения, които засягат децата и включват закъснения или увреждания в комуникацията и социалните умения. Те включват синдром на Рет, дезинтегративни разстройства на детското развитие, синдром на Аспергер, неспецифични ГРР и други. Симптомите на ГРР могат да бъдат идентифицирани преди 3-годишна възраст на детето и включват проблеми с взаимоотношенията, комуникацията, необичайни движения и други.
-
Какви са разликите между DSM-IV, ICD-10 и DSM-V в терминологията за аутизъм?
Разликите между DSM-IV, ICD-10 и DSM-V в терминологията за аутизъм са значителни. В DSM-V категориите са премахнати и са заменени с нива на тежест. Термините и диагностичните критерии са променени, като DSM-V въвежда нови подходи за класификация и диагностика на аутизъм. Тези промени са важни за статистико-диагностични цели и научни изследвания в световен мащаб.
-
Какви са признаците на аутизъм и как могат да бъдат открити?
Признаците на аутизма могат да бъдат разпознати още преди 3-годишна възраст на детето. Те включват трудности в социалните взаимодействия, комуникация, повтарящи се движения като размахване на ръцете, избягване на зрителен контакт, трудности при задържане на вниманието, фиксиране върху специфични играчки или интереси и други. Основните симптоми могат да бъдат разпознати още преди 3-годишна възраст на детето. Те включват трудности в социалните взаимодействия, комуникационни затруднения, проблеми с вниманието, необичайни движения, трудности при разбирането на абстрактни понятия и други.
-
Какви са промените в диагностиката на разстройствата от аутистичния спектър според DSM-5?
-
Какви са промените в диагностиката на социално (прагматично) разстройство на комуникацията според DSM-5?
И последен въпрос /те много станаха/, кои точно тежки метали изследвахте?
в никакъв случай не съм искала да поставям всички деца от спектъра под общ знаменател. неволното обобщаване се получи от синтезиране на сходствата при голяма част от тях. или нека се изразя по друг начин и по-деликатно, за да не ме емнат армията от платени тролове като Юруков, Теодора Урдева и сие с небеизвестните им хитове като 'бг мама и антиваксърите' и прочее. за огромното съжаление на тези индивиди, обаче, сме били съученици с някои и състуденти и колеги с други,и знам от първа ръка точно как стигнаха до където са, кой им плаща месечните постъпления в банката и от къде си получават задачите; в допълнение сме учили по един и същ софистичен метод
капсулата Витамин Е също. всичко останало се слага скришом, защото ако види отказва чашата. в началото гледах да е по-концентрирано - т.е. ратварях в чаша и тя се изпиваше в разстояние от един ден. сега разтварям шише от 1л и то може да се пие между един-три дни. но дори ако предпочетете този вариант силно препоръчвам поне първата седмица да давате храносмилателни ензими преди всяко хранене. най-често те дават най-бързия и видим резултат. стигала съм до там да ги разтворя в сместа за картофени кюфтета/супата. ако даде добър резултат ще знаете, че детето ви има такъв дефицит, което внася допълнителна яснота (няма да правите ендоскопия с приспано дете, за да го установявате иначе). в допълнение ако детето има достъп до забранена храна и се даде хр. ензим максимално бързо след това - в много случаи се 'хваща навреме' и тушира негативния ефект върху поведението
Според нашата логопедка много повече има очен контакт, концентрация и инициира комуникация. На мен също ми се струва една идея повече да разбира нещата, но знае ли човек, може да си въобразявам и да се надявам, че е така хихи.