"За" и "против" чалгата

  • 97 513
  • 1 961
  •   1
Отговори
# 1 935
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Той даже не можа да разбере, какво имах предвид, когато казах шофьор.
Да, вярно, че така мислят чалгарите - кинтите и показността, колата, кифлата.

# 1 936
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Нищо чудно няма, че девойчето пише добре, аз на тая възраст пишех най-засуканите есета в целия випуск, караха ме да ги чета пред всички Embarassed. Е, и? Нищо не излезе от това, просто някои хора, четейки повечко книги, умеят да се изразяват добре писмено.
Лошото при девойката е, че повтаря едно и също безсмислено нещо, с различни думи, но това не прави нещото по-интересно, още по-малко вярно. Ако спре да слуша просташка музика, може и да й дойдат по-свежи идеи за писане.

# 1 937
  • Мнения: 718
Чалгата се харесва повече на ниско интелигентните хора - това е, ако искаш да се изразиш политически коректно. А иначе, чалгата е музиката на простаците, достатъчно е да попаднеш в една чалга дискотека и да разгледаш клиентелата, което е и добра база за социален експеримент, между другото.  Simple Smile

# 1 938
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Да кажем, че тук присъстващата ревностна 14 годишна застъпничка за жанра е още млада и зелена и има време да си преориентира вкусовете.

# 1 939
  • Valencia-estadio de Mestalla, Barcelona-estadio de Camp Nou
  • Мнения: 901
....
Аз докъдето съм стигнал ти има да сънуваш. Обикалям из цяла Европа, но не съм шофьор, а телевизионен оператор. Доходите ми са доста прилични - така че както ти казах малко по-назад "Преди да пишеш първо го обмисли".  

Между другото - заплатата на шофьорите е доста над учителската. Wink
Ето, това е чалгарското мислене.  И какво следва от това, че виртуално доходите ти са високи?
Да вземем да се разделим на касти във форума със звездички, според доходите, и на постинги от потребители с повече звездички да лайкваме ли? Какво предлагаш?
Защо трябва да се разделяме на касти. Виж някои хора го правят като определят кой какъв е според това каква музика слуша. Някои хора във форума се имат за по-висша каста от другите. Но живеем в материален свят и колкото и духовно да са извисени като ги приземиш много ги боли.
Той даже не можа да разбере, какво имах предвид, когато казах шофьор.
Да, вярно, че така мислят чалгарите - кинтите и показността, колата, кифлата.
Много добре те разбрах - целеше да ме засегнеш, но не успя. Много злоба се е натрупала в теб - не я изкарвай във форума.

Последна редакция: пн, 27 апр 2015, 11:07 от emokey

# 1 940
  • Мнения: 7 690
Във форума*

# 1 941
  • Мнения: 513
Почти не слушам чалга, но не мисля, че е по-просташка и по-глупава музика от рапа примерно. Поне не пеят само за коли, разклащане на дупета, гангстери, наркотици, трева, пари и живота в гетото. Освен това пеят, а не само да говорят. Познавам много интелигентни хора, учени с докторска степен на науките и мениджъри, които слушат чалга. А те въобще не са тъпи. Има и много глупави чалгаджии, но да се дават определения, че който слуша чалга е прост, е доста наивно и предубедено. Нека всеки слуша каквото му харесва щом го разтоварва. Ако слушаш блек-метъл, това не означава, че си сатанист. Ако слушаш рап, това не те прави гангстер. Това е просто музика, а не начин на живот.

Познавам няколко псевдо-интелектуалки, които си мислят, че като слушат класическа музика, това ги прави много умни. И постоянно се хвалят колко интелигентна музика слушат за разлика от "глупавите чалгари". В случая това е избиване на комплекси и някакво извратено музикално снобарство.

# 1 942
  • Мнения: 6 122
Почти не слушам чалга, но не мисля, че е по-просташка и по-глупава музика от рапа примерно. Поне не пеят само за коли, разклащане на дупета, гангстери, наркотици, трева, пари и живота в гетото. Освен това пеят, а не само да говорят. Познавам много интелигентни хора, учени с докторска степен на науките и мениджъри, които слушат чалга. А те въобще не са тъпи. Има и много глупави чалгаджии, но да се дават определения, че който слуша чалга е прост, е доста наивно и предубедено. Нека всеки слуша каквото му харесва щом го разтоварва. Ако слушаш блек-метъл, това не означава, че си сатанист. Ако слушаш рап, това не те прави гангстер. Това е просто музика, а не начин на живот.

Познавам няколко псевдо-интелектуалки, които си мислят, че като слушат класическа музика, това ги прави много умни. И постоянно се хвалят колко интелигентна музика слушат за разлика от "глупавите чалгари". В случая това е избиване на комплекси и някакво извратено музикално снобарство.

Ми не, не е по - просташка музика от рапа, еднакво просташки са и двете. Аз пък пък  не познавам нито един интелигентен човек,  който да слуша чалга. Разбира се, че всеки има право да слуша каквато музика иска. Разбира се също, че всеки има право да бъде и простак, стига простащината  му да не засяга другите хора и да си я таи предимно в себе си.

Не, не се дават определения, че който слуша чалга е еди какъв си. Заключения и определения се правят и дават на база мнозинство, а не на малцинството и единичните, индивидуални случаи.  Мнозинството от чалгарите са меко казано прости и това може да се види много лесно. Достатъчно е да обиколиш няколко чалготеки, да си поговориш с хората и веднага ще си направиш изводите. Същото можеш да направиш и като посетиш два, три концерта с класическа музика. Разликата дори във физиономиите на едните и другите е очеизвадна, а какво остава за интелект и разум.

# 1 943
  • Ямбол
  • Мнения: 2 155


На това попаднах тази вечер, постнато от приятел във фейсбук. Напълно съм съгласна с констатираното.  Peace

Прочетох назад за някакви безумни сравнения между Майкъл Джексън и Азис.  ooooh! Потресена съм от прочетеното, честно казано... Как ви дойде на ума, да сравнявате две напълно несравними величини в музиката?! Ако редовно следите "Капките", щяхте да сте наясно, че Васко не умее да пее нищо друго, различно от чалга... Даже и една проста песен на Слави Трифонов не успя докара. СмЕх! И вие ми сравнявате този екземпляр, от ромски произход, с Кралят на поп музиката... Срам! Огромен срам за вас, заблудени чалгари!

Последна редакция: вт, 28 апр 2015, 05:51 от DimiLoca

# 1 944
  • Мнения: 12 670
Почти не слушам чалга, но не мисля, че е по-просташка и по-глупава музика от рапа примерно. Поне не пеят само за коли, разклащане на дупета, гангстери, наркотици, трева, пари и живота в гетото.

Рапът е точно музика на гетото и отразява неговите проблеми. А чалгата на какво е?   

# 1 945
  • Мнения: X

Рапът е точно музика на гетото и отразява неговите проблеми. А чалгата на какво е?   
На кочинката, която се опитва да се маскира като дворец.

# 1 946
  • София
  • Мнения: 19 253
Ако редовно следите "Капките", щяхте да сте наясно, че Васко не умее да пее нищо друго, различно от чалга... Даже и една проста песен на Слави Трифонов не успя докара. СмЕх! И вие ми сравнявате този екземпляр, от ромски произход, с Кралят на поп музиката... Срам! Огромен срам за вас, заблудени чалгари!
Да, сравняваме го с един екземпляр от негърски произход, които се срамуваше от расата си и се направи на чудо невиждано, та чак носът му се разпадаше. Когато т.нар. Крал се пипаше по чатала, Азис едва прохождаше.
Не - не следя Капките боза и се гордея с това. Точно защото не харесвам Азис като визия и поведение и стил, което не значи, че не може да пее. Но той си е избрал какво и как да пее, т.е да врещи.

Забелязвам, че хора с претенции как самото споменаване на доходите вече е чалгарско, се впечатляват точно от неща, подплатени единствено с пари, като МДж.

# 1 947
  • В Космоса
  • Мнения: 9 880
Почти не слушам чалга, но не мисля, че е по-просташка и по-глупава музика от рапа примерно. Поне не пеят само за коли, разклащане на дупета, гангстери, наркотици, трева, пари и живота в гетото.

Рапът е точно музика на гетото и отразява неговите проблеми. А чалгата на какво е?   

Много точни коментари, Трещи. Peace

Вземете прочетете малко за рапа. Ето някои извадки:

Скрит текст:
Корените на хип-хоп културата залягат в западноафриканската и афроамериканската музика. Важен принос имат изпълнители като Ласт Поуитс, Джалал Мансур Нуриддин и Джил Скот-Херън, чиито джазови творби оказват влияние върху обществото в периода след движението за граждански права. Липсата на гласност на афроамериканците след цензурата на "черното радио" през 60-те се замества с по-смелата лирика в музиката на блус, соул и фънк жанра. Те изразяват бунтарския дух на потиснатите граждани на САЩ. Както тези групи, така идните, на рап музиката, ползват римите, ритъма и историята за поддържане духа на чернокожите.

Старата школа на хип-хопа (от началото на 70-те до 1986 г.) е началният период на тази култура, който произлиза от т.нар. block партита в квартала Bronx. Започва през 70-те с настъпването на deejaying-a в лицето на DJ Kool Herc, Afrika Bambaata, DJ Grandmaster Flash. Звученето на рап музиката в периода е танцувално, забавно и сплотяващо. По това време вече започват да изпъкват и четирите елемента на хип-хоп културата.

"Златният век" на хип-хопа (1986–1992)

Идеологията на Златния век - в музикално отношение - ударните инструменти звучат тежко като тези на рок стила. Ритъмът става забързан, както и лириката - нападателна и описваща, но най-вече осмиваща, дори саркастична. Засяга социални проблеми и преминава в сферата на артистичен социален протест. Темите се поднасят много горделиво с поучителна жестикулация. Тонът в гласа на рапъра е далеч по-надменен и уверен в убежденията, зад които застава, а понякога словото му звучи като това на глашатай, разгласяващ новина. Записите биват скъсявани до няколко минути, за да се излъчват възможно по-често в ефир.

Към втората половина на Златния век на хип-хопа (от 1988-1992 г.), обаче се наблюдава рязко преодоляване на предишните стандарти в тематично отношение на рап музиката. Веднъж осъзнала интереса на публиката към субкултурата, MTV сгъстява интензитета на ротациите на клиповете и това става причина да се увеличи и притокът на тези, които имат какво да кажат чрез ефира ѝ. Това е моментът на появата на hardcore/alternative рап стилът, който стил в зората си е носител на следните начала в идейно отношение: политически рап, conscious рап, афроцентристки рап и ислямско-националистически рап. Доста изследователи вярват, че раждането на такива разновидности на рапа бива продиктувано от липсата на възможност за активна и открита политическа позиция на чернокожите. Веднъж определен като “black noise”, хип-хопът посочва себе си като културен и политически глас на младежта дори извън пределите на гетото.

Във втората половина на Златния век се случва и друго главно събитие, предопределило ново значение на рап музиката – ражда се gangsta рап стилът от Запада (Лос Анжделис).

Новата школа на хип-хопа (1992-1998)

Новата школа на хип-хопа (New School of Hip Hop) започва през 1992 г. и почти незабележимо приключва през 1998 г. Определя се като нова и революционна, тъй като съобщенията на рап музиката се различават доста от тези на ликуващия остър gangsta рап, който все пак не отстъпва и в следващите години. В Новата школа рапърите като, че ли се опитват да “преосмислят” постъпки и грешките – било то експлоатирания от белокожите протест и превърнат в екшън сцени с рап музика, било то отговорността, която изпитват към поколението, поглъщащо хип-хопа. В новия период се наблюдават и опити на редица творци на хип-хоп културата да обяснят “що е хип-хоп”, какво е значението му, как служи и на кого.

Здравите връзки вътре в общността са водещ мотив за хип-хопа в средата на 90-те. Отстояващ позицията си на социален протест и съобщителен източник, хип-хоп културата окончателно се превръща в сложно културно тяло, със своя мисия и насоченост, че дори и философия. Пререканията, относно комерсиализацията срещу поддържането на истинския дух (keepin` it real), внасят нова чувствителност в хип-хоп културата и значителна част от творческите идеи започват да се раждат и виреят в underground пространствата, като се появява Underground хип-хоп.

Bling Bling ерата е най-продължителният период в развитието на хип-хоп културата, започва през 1998 г. и продължава да съществува в настоящето, като проследява последните и текущи тенденции в хип-хоп културата. Характеризира се с хиперматериалност, показност на имущество, изобилие от бижута, нелепи бижутерски идеи, изместване на златото от платина и диаманти, нехарактертни тонове на дрехите (розово, жълто, бебешко синьо), пищни коли с излъскани до огледалност джанти, хеликоптери, “облицовани” отвън с естествена кожа или пух, златни тоалетни чинии, почти ненатрапчив сексизъм (след 2000 г.), отсъствие на gangsta мотиви, скъсени поетични строфи, никакви оръжия и липса на идеология и бунт. За творците от изминалите ери, както и тези, които посвещават живота си, за да поддържат силата и духа на хип-хопа, Bling Bling ерата представлява позор и гибелна поквара за тяхното изкуство. Веднъж вече доказали се като мъже пред белокожите момчета, чернокожите MC-та прескачат изтърканото изискване да грабнат масите с бунта, дошъл от гетата.



Така, че не обобщавайте! Това си е сериозен културен процес, който в наши дни се извращава. Да, Bling Bling съвсем спокойно може да се сравни с чалгата, но това е дъното на рапа.

# 1 948
  • Мнения: 347
Обаче забелязали ли сте най-напред какви песни се правеха. Нямаше чак такива простотии, дори и самите клипове, които се пускаха тогава по телевизията не бяха такива като сега, да се пипат коя където свари и да пеят само глупости. Имаше и хубави стойностни песни, но сега и клипове и песни повечето са много зле. То всяко нещо което е прекалено в един момент става безинтересно. Все един и същи стил тия певици и вземат музиката от съседните държави, за да си правят песните. Това е липса на всякакво творчество, което е по-жалкото според мен.  newsm12

# 1 949
  • Мнения: 230
Хубави и стойностни фолк песни имаше някъде около 2001-2004 година, когато хип хопът беше нашумял у нас и понеже Радка пиратка стилът не вървеше се опитаха да направят нещо модерно, излъскано, с цел да се борят с него и с модерната поп музика тогава. Затова замениха Радка пиратка и Бял мерцедес с далеч по-стойностни песни - романтични балади ала "Погледни ме в очите" и "Губя те бавно" или денс парчета. Нямаше чак толкова секс в текстовете и в клиповете. Помня че Анелия носеше семпли дънкови якенца тогава - нищо кой знае какво скандално, дори гримът им беше по-скоро рокерски. Не виждам с какво Анелия в клипа на "Погледни ме в очите" се различава от някоя поп-рок певица - изцяло облечена, в дънково яке с ресни. Съвсем семпла и прилична.

За първи път имаше експериемнти с компютърна графика и ефекти в клиповете. Това беше единствената добра ера на тази музика, но беше много кратка и явно не могат да избягат от корените си. Около 2005-та започнаха да се връщат към кръчмарските простотии и разголвания. Но като ви дранят толкова не знам защо ги следите? И аз им се дразнеХ, но от години не ги следя. Нека си пеят там, как пък не ще седна да им  правя рейтинг и да ги слушам. Слушам си Дарик и Радио 1 и там чалга не пускат. А и какво е това тийн мислене - музиката за един порасъл човек е само едно от многото неща. Възрастта когато музиката е почти целия живот на човек е в гимназията.

Общи условия

Активация на акаунт