СЕДМОКЛАСНИЦИ втори етап на класиране - седмична (04.07-10.07)

  • 35 750
  • 588
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 246
Добро утро!Понеже е важен спорът/нали в него се ражда истината/,да ви питам-загубихте ли от това ,което сте се мъчили да правите като студентки? Да не мислите ,че в прословутите западни университети не е така? "Експлоатират "те,но все пак това е някакъв опит,който се натрупва.
А залитането с ученето си го правим и ние. Аз лично непрекъснато обяснявам на моя седмокласник как след заветното завършване на гимназията ,е важно да иска да учи. Има ли желание-нашите университети изобщо не са лоши.Пък да иде да специализира,да изкара курсове,да види и да се върне.Иначе,мили мами,кой ще ни лекува,кой ще строи ,кой ще ни учи след 20 години?

# 391
  • София
  • Мнения: 62 595
Още повече, че има програми за обмен на студенти по линия на ЕС, и всеки студент може да кандидатства, стига да си покрие разходите по живота, защото не винаги има нещо като стипендии. Да отиде, да изкара един семестър на обмен, пък ако толкова му хареса, да си действа за прехвърляне! Хубавото е, че кредитната система работи и по нашенско, и когато университетът развива дейност по програмите, има много възможности за студентите. За един семестър все ще се съберат пари, но за издръжка 4 години...

# 392
  • София
  • Мнения: 3 944
Кой ви даде списък с книги за четене? На моето нито за книги са казали, нито за родителска среща.

Аз съм навита да работя без пари докато уча, вместо 5 години на сухо и после да ме е срам по интервютата. Всъщност точно стажовете липсват в нашето висше образование.

# 393
  • София
  • Мнения: 19 721
И на сина ми, а и на мен ни се иска да учи в чужбина в университет, но е факт, че няма да можем да го издържаме там. Освен ако дотогава ние не се преместим да живеем някъде другаде. Или ако не спечели една от трите пълни японски стипендии, което му е мечта Simple Smile А и действително има много читави програми за обмен.

 В моят отдел имаме 30 човека, от които само 2-3 сме над 30 и имам съвсем пресни наблюдения от висшето образование у нас и в чужбина. Повече от половината ми хора са завършили в чужбина (Холандия, Англия, Америка) и факта, че са живяли в мултинационална среда много им помага сега. Също така са много напред и по отношение на това, че ученето им не се е състояло само от уроци на черната дъска, а основно от работене по проекти в различни групи - става въпрос за наистина сериозни проекти, не замажи-очи, и за група, която не са си избирали те. Така че си идват научени на това да се съобразяват с другите, да гонят срокове и да работят съвестно, харесват ми много.
Което не означава, че завършилите тук не са читави, напротив, безкрайно умни деца са и много бързо навлязоха в работата, но тези качества горе им трябваше време да ги придобият, особено работенето в екип, което специално на моя отдел му е най-силната страна.

Интересно за бъдещите франкофони е, че моят факултет (Стопанския на СУ) има френска програма, с която излизат с 2 дипломи, имам двама такива колеги, ходили са и във Франция за по някой семестър, много положителни са отзивите им (както и моите за тях).

Много ми е интересна темата за висшето образование  Grinning

# 394
  • София
  • Мнения: 20 099
Stefani70, ako става дума за "експлоатация" по специалността, ок. Това ще е наистина  придобит опит, практика, рутина.. Наистина не виждам обаче ползата от регулярното превеждане на 60 страници за бъдещата ми реализация. И това си е хитрина на дребно, вместо да ползват преводач, те намират как да минат по тънката лайсна авторите на прословутите икономически трудове. Все пак съм нямала намерение да ставам преводач на икономическа литература..И времето, изхабено за тези преводи, е можело да бъде оползотворено за нещо по-тясно свързано със следването. Peace

Бърди, много бг университети имат споразумения с чужди висши учебни заваедения и студентите  им излизат с две дипломи, в самия процес на обучение също има чужди преподаватели. Дала си пример за френската програма на Стопанския факултет на СУ, такива има и  в ТУ, в УАСГ и др. Студентите имат и практика, която е в университета- партньор.

Последна редакция: ср, 09 юли 2014, 09:30 от пенсионирана русалка

# 395
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Това във френската програма на СУ си е специалност с преподаване на френски. Такива има на няколко места в БГ. В Пловдив в УХТ /Университет по Хранителни Технологии/ такива се енологията /технология на виното/ и мляко и млечни продукти. Има и във Варна - туризъм. Имат франкофонски институт по Администрация и Управление в София. Пълен списък има на страницата на френския институт.
Това за мамите на бъдещите франкофони.  Peace

А за студентските програми за обмен по Еразъм - не съм чула някоя от тях да е без стипендия и парите да не стигнат за нормално преживяване през този семестър в чуждия университет. 

# 396
  • София
  • Мнения: 20 099
Хехехе, децата ни току що бяха приети по гимназиите, а ние вече сме на вълна обсъждане на висшето им образование... Laughing

# 397
  • София
  • Мнения: 19 721
Много е хубаво, че има толкова програми, не знаех наистина, много се радвам да го прочета.
Интересно ми е какво ще му е интересно на моя синковец след 5 години  Laughing

# 398
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Хехехе, децата ни току що бяха приети по гимназиите, а ние вече сме на вълна обсъждане на висшето им образование... Laughing



За мен едно такова бъдещо пътуване във Франция през далечната 1989 г., когато не всеки можеше да излезе на Запад, беше причина да се откажа от ЕГ, да си остана в СОУ с усилено изучаване на езика, да си седна на д-то и да уча. И сега с френски си изкарвам хляба.  Grinning
Та перспективата за обучение в чужбина, за обмен, за пътувания и общуване с връстници от други държави изобщо, може да бъде страхотен стимул особено в 8 клас, когато на децата няма да им е много леко с този брой часове по езика на седмица.

# 399
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Хехехе, децата ни току що бяха приети по гимназиите, а ние вече сме на вълна обсъждане на висшето им образование... Laughing



Нормално...въображението няма граници, а и мечтите също.

# 400
  • София
  • Мнения: 20 099
Хехехе, децата ни току що бяха приети по гимназиите, а ние вече сме на вълна обсъждане на висшето им образование... Laughing



За мен едно такова бъдещо пътуване във Франция през далечната 1989 г., когато не всеки можеше да излезе на Запад, беше причина да се откажа от ЕГ, да си остана в СОУ с усилено изучаване на езика, да си седна на д-то и да уча. И сега с френски си изкарвам хляба.  Grinning
Та перспективата за обучение в чужбина, за обмен, за пътувания и общуване с връстници от други държави изобщо, може да бъде страхотен стимул особено в 8 клас, когато на децата няма да им е много леко с този брой часове по езика на седмица.

Това никой не го отрича... Ама  става дума за  твоята  лична мотивация, без намесата на родител в плановете ти. И ако иде реч за въображение и мечти, то не трябва да са нашите, а тези на децата.Тогава излиза, че диалогът, който ние майките водим разпалено по темата висше, следва да е по-скоро между децата.. Mr. GreenА и далеч  не всички още от 8 клас се ориентират какво точно  и къде искат да учат. Минават през  обмислянето на доста  различни варианти във времето, променят нагласите си, колебаят се..Познавам деца, ходили на не една форма на обменни програми в Германия, учили 5 години  в немски гимназии, а избрали в последствие следването на Острова.

Последна редакция: ср, 09 юли 2014, 10:52 от пенсионирана русалка

# 401
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Русалке, нищо не ти пречи да подадеш тема за размисъл на детето, пък то нека си я обсъжда с връстниците.  Mr. Green
А разпаленото обсъждане тук може да ти помогне да си избистриш темата преди това, а в последствие да помагаш с каквото можеш.

# 402
  • София
  • Мнения: 20 099
Русалке, нищо не ти пречи да подадеш тема за размисъл на детето, пък то нека си я обсъжда с връстниците.  Mr. Green
А разпаленото обсъждане тук може да ти помогне да си избистриш темата преди това, а в последствие да помагаш с каквото можеш.

Хората сме различни.. Аз чакам девойката( предстоящ 12 клас) да ми подаде знак (което вече и направи) за ориентацията си, без аз да се меся в избора й по какъвто и да е начин. И чак след това мога да разпитвам хората с опит, за да набера инфо и впечатления. Peace Повече ми харесва идеята тя да дойде при мен с избистрени идеи и цели, с осъзнати желания   и  достатъчна информираност по темата, а не аз да съм тази , която ще й давам посоките и темите за размисъл..

Последна редакция: ср, 09 юли 2014, 11:01 от пенсионирана русалка

# 403
  • София
  • Мнения: 19 721
Аз не мисля, че който и да е тук говори за побутване на детето нанякъде.

# 404
  • София
  • Мнения: 20 099
Аз не мисля, че който и да е тук говори за побутване на детето нанякъде.
Ми не е съвсем така....Деска обърна внимание още снощи на глаголи от рода "ще го навия", "ще го пратя" и подобни.. WinkТе носят точно смисъла на побутване, поне според мен. Peace

Сега да питам нещо по-различно. Аз ли не съм наред или се налага  нова форма на  истерия.. Няколко деца около моите споделили, че още малко почиват и после почват да учат езика на летен курс/ уроци. Става дума  за езика,  който до момента не са изучавали и с който ще се  борят  активно от 15 септември в избраното училище по 20 часа седмично.. Shocked И преди бях чувала, че Алианс  имат такава  езикова програма, но не вярвах, че се намират  желаещи за нея.

Последна редакция: ср, 09 юли 2014, 11:26 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт