СЕДМОКЛАСНИЦИ пред прага на гимназията-тема 53

  • 52 659
  • 730
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 757
...... че трябва да го възпитавам в лицемерие. И да,  признавам си - понякога съм му казвала филосовски, че трябва да е тактик, политик, да се съобразява с околните и ако трябва да замълчи. За жалост още не умее тези неща, но всичко с времето си!

Това се нарича дипломатичност, не лицемерие  Wink
Да де, тактик, политик - ако щеш дипломат ........
Айде стига с тази тема....

# 496
  • София
  • Мнения: 3 945

Извинявам се на всички, на които им е дотежало мрънкането ми за неидеалния ми неучещ син. Заради него (5.60 по МАТ) СМГ наистина много ще западне.

Аз съм до тук.

# 497
  • Мнения: 2 152
тъй като отдавна съм припознала biborana като астрална близначка [абсолютно съвпадение в помислите, включително и това, че сега на 40+ ужасно ми се иска да бях се захванала с правото професионално, вместо да го упражнявам любителски Mr. Green], няма смисъл да повтарям същото, което е посочила като аргументация [освен да подчертая за "деликатно внушения избор" Wink]

и с тази дама също съм много съгласна

Колкото информация изрових, дадох му я. Колкото варианти имаше, обсъдихме ги. Колкото и налудничави хрумвания да имаше, обсъдихме ги. Небрежно и отдалече (още в 3-ти клас) беше насочен към наука, която му се отдава и нещата се случиха каквито ни харесват на всички.
Не мисля, че сам би се справил (нито с информация, нито с логистика, нито с преценка...). Ние сме тези, без които не могат да се случат нещата по най-добрия начин, но като цяло сме длъжни да се ослушваме за сигнали, подадени от децата и да не решаваме вместо тях.  Peace

моят си беше силно неориентиран преди една година - тогава беше на 12, наесен вече се споменаваше приоритетно 2 АЕГ, защото такива бяха нагласите на съучениците му [хубава сграда, близо, ще познава хората от квартала, ей такива не особено рационални аргументи]


месеци по-късно, убедена, че има дарба към езиците, и след като вече бях поизчела повечето теми за образование и особено "нашата си седмокласна" и сама за себе си се ориентирах къде и какъв език [аз] предпочитам да учи той, започнах да му подавам нужната информация - къде какви са баловете, как се готвят другите деца, направо преразкази по картинки от темата ни Grinning при нас нещата са малко обратни - единствената мотивираща го сила е недоверие към него, вместо обичайното - вяра и подкрепа; достатъчно е да намекна, че нещо не е по силите му, за да ме опровергае с всички възможни средства... та така и НЕГ беше представена като "киселото грозде" Simple Smile понеже назад се говореше как има различни възможности за дете, което има цел - ето при нас пък не стана така.... достатъчно много съм му разказвала за 73-то, с всичките му плюсове - изобщо не го пожела и през цялото време му беше на контра, писахме една паралелка някъде из последните места на основните желания

та така, дори и сега, като мина вече всичко, го усещам, че още продължава да е неособено ориентиран, нито пък живее с нагласата, че си е сбъднал някаква мечта - нула отношение и еуфория, че септември ще учи другаде [е, освен вълнението покрай запознаването със съученичките Simple Smile]
просто го брои като отметната цел по пътя, който не знаем накъде води.... само се надявам и в 11-12 клас още да мога да се справям с него по сегашната схема Laughing

# 498
  • София
  • Мнения: 20 102
Цяла година се изтърпяхме взаимно и сега, по никое време, наострихме зъби и нокти.. Rolling Eyes Явно ни е скучно. Mr. Green

Грета, та Деска се  е помайтапила с това, че си мрънкала.  А ти взе, че се засегна. Това е с най-добро чувство казано, убедена съм. Всички по своему мрънкахме - много  от нас на тема, че децата не учат достатъчно,  други, че лапетата им  не са и грам ориентирани, трети регулярно се оплакваха от проблеми с преподавателите и оценяването. Та всички си бяхме мрънкала.

Други пък се хванаха на казаното от дете, че СМГ било западнало, защото имало деца с по-ниски балове. Ама вие не сте ли чували понякога как  първосигнално, без да влагат негативен смисъл, се изказват деца?  Я попитайте сина  на Хари дали ще се откаже от това "западнало" според него  училище? С кран няма да го поместите оттам, нали му  лежи на сърцето. Grinning Ще порасне още малко и ще разбере, че малко по-ниският бал въобще не значи, че детето непременно е слабо и без потенциал. Да не говорим, че зад бал 34 и нещо може да се крият  отлични оценки от изпитите, а петица по един от предметите в дипломата. В класа на голямата ми девойка  в ОУ имаше такова момче - с две оценки от изпитите, доближаващи се до пълната шестица, но с петица по БЕЛ за годината. Варианти много, затова и не бих се впечатлила от такива детски приказки.

Така че - прибирайте зъбки  и нокти и да върнем темата в правилния коловоз. Hug Чакат ни още 5 години, в които можем да споделяме тук  радостите и неволите на гимназистите.

Последна редакция: пт, 25 юли 2014, 15:21 от пенсионирана русалка

# 499
  • Мнения: 864

просто го брои като отметната цел по пътя, който не знаем накъде води.... само се надявам и в 11-12 клас още да мога да се справям с него по сегашната схема Laughing

 Shocked Та той ще е вече пълнолетен тогава. При мама до пенсия  1swing

# 500
  • Мнения: 264

Извинявам се на всички, на които им е дотежало мрънкането ми за неидеалния ми неучещ син. Заради него (5.60 по МАТ) СМГ наистина много ще западне.

Аз съм до тук.

Разни хора - разни идеали  Peace

# 501
  • София
  • Мнения: 20 102

просто го брои като отметната цел по пътя, който не знаем накъде води.... само се надявам и в 11-12 клас още да мога да се справям с него по сегашната схема Laughing

 Shocked Та той ще е вече пълнолетен тогава. При мама до пенсия  1swing

Някак буквално приемаш нещата... Ето аз ще  имам  през тази учебна  година кандидат-студентка. Достатъчно добре е ориентирана, даже повече отколкото трябва, което също е негатив, тъй като ако не се получат нещата по разни причини с един единствен университет, с една единствена специалност и  в една единствена държава,  ще увисне като прани гащи. И точно тук идва и моята роля на родител -  да помогна, доколкото мога,  да се ориентира в намирането на  някакъв компромисен вариант. Защо да не съдействам, защо да не дам съвет, защо да не насоча, при положение,че имам ясна представа какво точно я влече? Помощта ми няма да е индикация за дундуркането й до пенсия..Ще е съвет, подкрепа, поглед от друг ъгъл. А тя ще е достатъчно зряла, за да прецени и обмисли предложеното.

Последна редакция: пт, 25 юли 2014, 15:52 от пенсионирана русалка

# 502
  • София
  • Мнения: 757
Ех, Русалке, колко си права във всичко, което пишеш. И как хубаво и мъдро пишеш! За всичките ти постове  Hug  bouquet !

# 503
  • Мнения: 2 152

просто го брои като отметната цел по пътя, който не знаем накъде води.... само се надявам и в 11-12 клас още да мога да се справям с него по сегашната схема Laughing

 Shocked Та той ще е вече пълнолетен тогава. При мама до пенсия  1swing

да, даже мисля в следващите минимум 20-30 години да му избера булка, както и имената на внуците, и да контролирам какво облича Laughing

айде малко чувство за хумор де...

а пък все пак сериозно казано, докато отдава внимание и на моите съображения по разни въпроси, все ще съм щастлива Simple Smile

# 504
  • Мнения: 52 533
Аз вече на практика не пиша, но ме засърбя да изкажа една нестандартна гледна точка по следния цитат:

Цитат
месеци по-късно, убедена, че има дарба към езиците, и след като вече бях поизчела повечето теми за образование и особено "нашата си седмокласна" и сама за себе си се ориентирах къде и какъв език [аз] предпочитам да учи той

И моята нестандартна гледна точка е, че ако детето не се стреми към кариера на филолог (но това са много малък процент от децата) и има дарба за езици, то неговият избор не трябва да е езикова гимназия. И обратно, ако детето трудно учи езици неговият път трябва да е към ЕГ. И защо мисля така? Ами затова, че езикът е инструмент, а не самоцел. Това, че знаеш език, ти помага да се изявиш в професията си, която е инженер, лекар, икономист и т.н. Но езикът ще  някакъв плюс само ако си добър в основната професия. Което ще рече, че е добре усилията да се хвърлят към медицина, биология, химия, математика, които ще образуват основата на бъдещата професия. И ако детето има дарба за езици значи то ще си научи езиците и без ЕГ и тогава е по-добре да отиде в МГ, НПМГ и пр. И обратно. Ако детето няма дарба за езици, тогава тежката артилерия ЕГ вече е наложителна. Защото без език няма просперитет, а човек без дарба за езици може да научи език само в ЕГ. Пък професията ще я учи отделно и после, защото като няма дарба за език, все има за нещо друго и то ще му е лесно. А ако няма дарба за нищо, то пак един език поне е от полза, а дете без дарба за езици, което не е било в ЕГ, най-вероятно няма да научи добре чужд език.

Но това е съвсем рационална гледна точка. На практика родителите търсят най-добрата среда, а не мислят толкова рационално.

# 505
  • София
  • Мнения: 62 595

Извинявам се на всички, на които им е дотежало мрънкането ми за неидеалния ми неучещ син. Заради него (5.60 по МАТ) СМГ наистина много ще западне.

Аз съм до тук.

Разни хора - разни идеали  Peace

Ако има кой да плаща, обаче. Ако няма пари за желаното учене, като нищо ще изкара при мам каквото може. Сякаш всички все самостоятелно живеят и учат, а мама рине парите с лопата!

А децата, дето всичко им се удава? Wink

# 506
  • Мнения: 1 007
А децата, дето всичко им се удава? Wink

Те са в езиковите гимназии  Laughing Аз съм за колкото се може по-късното профилиране.

# 507
  • Мнения: 845
Като започваме да философстваме по въпроса "какво да се учи", стигаме неизменно до следващото "защо и с каква цел". Но и в изразените мнения по-назад, става ясно, че много от нас късно узряват с призванието си в живота и често профила на образованието до 12 клас не е фактор.
Така че ДА, и аз съм за късното профилиране  Peace

# 508
  • София
  • Мнения: 62 595
За да се озбута с висока диплома, добра подготовка и сравнително добра среда.

# 509
  • Мнения: 2 152
А децата, дето всичко им се удава? Wink

Те са в езиковите гимназии  Laughing Аз съм за колкото се може по-късното профилиране.
ами и аз съм за същото Simple Smile от езиковите точно НЕГ е тази, която позволява максимално късно профилиране, също и Испанската, но там пък избираш втори език още при кандидатстването, затова ми стана фаворит - едно е да решаваш на прага на 11 клас дали да се съсредоточаваш към природните науки / или хуманитарните, друго  - да го правиш на 13-14 години; и все още недоумявам кому е нужно това предварително разхвърляне по паралелки още при кандидатстването, а не го правят и другите училища така?

Общи условия

Активация на акаунт