Да питам нещо родителите на 2-рокласници...?

  • 1 701
  • 35
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 567
Айде и аз да се включа докато сме в междучасие  Grinning

Първо мерси много на Шани Heart Eyes и всички мами, които ми помогнаха да сверя нещата   bouquet

Излиза, че в "маминото училище" нещата вървят добре. Само дето мама вече е доста изнервена и и се иска ваканцияяяяяя.

Ние учим по учебници на "Народна просвета" и тай като смятам, че са на много ниско ниво съм навзела сборници по математика и български и такива, с които упражняваме да правим преразкази и съчинения.

Не знам как е при вас, но по нашите учебници примерно не се учат римските цифри и няма смятане с тях. Няма също така задачи с едно неизвестно и ред други неща, дето ако не бяха сборниците нямаше и да знам, че се учили във втори клас.

Виждам доста плюсове от това аз да подготвям Бети, въпреки че някога едвам издържам. Постоянно контролирам нещата. Не препускаме по материала и най важното - наблягаме на разбирането, а не на зазубрянето.

П.П. Шани, по натам пак ще правим сверки  Hug

# 16
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Летиска - моля, заповядай! За мен/нас е удоволствие.  Grinning


Разбирам те прекрасно за твоята умора, на да ти прошепна ли каква ти е все пак изгодата...нямаш приказки, че "г-жата така не ни учи и няма да е по твоя начин Crossing Arms "!
На което аз съм бясна разбира се  #Cussing out, защото смея да твърдя - има на какво още положително да си науча детето.

За сборниците си права. За жалост класната на щерката беше болна през 1-вите 3 м. от началото на уч. година и се започна не както тя искаше...
За догодина от сега ни предупреди, че Сборниците по Математика особено ще са неразделна част от учебниците. Аз наскоро гледах един (на Просвета май беше). Допадна ми и ще й го купя. Щото без работа в къщи и строг контрол не вървят нещата. Убедих се.
А по Развитие на речта се учат точно как се правят преразкази, как се пише Покана, писмо и т.н. Има леки наченки на разказ, съдържащ: увод, изложение, заключение за което смятам, че са твърде малки. Но г-жата им го подава  ooooh!.

До сега по математика също не са взимали за у-ние с 1 неизвестно. Точно днес аз се опитах да й го покажа. Пишат моля ти се "празно квадратче", вместо х. Е, до кога бе  Thinking...нали вече пишат на тетрадки само с редове!

Това се сещам за сега. Вече влизам и аз в час  Flutter, защото 2-ри ден не я пускам на Занималня и уча с нея у дома. Обаче днес колко много домашно имаше  ooooh!...ако не си бе помогнала малко по математика преди 2 дни, направо нямаше да успеем.

# 17
  • Мнения: 2 567
Ооо Шани, това с госпожата дето по правилно учила едвам и го изкорених. В началото като почнахме вкъщи беше голяма борба. Защото имаше неща, които не бяха правилни. Може моята грешно да ги е заучила, но държеше че госпожата така е казала и това си е. Ама ела сега да видиш. Правилно е само мама каквото казва  Sunglasses

Да ти кажа, това с хикса като неизвестно съм много доволна, че почнахме да го правим още почти от началото на годината. Сега виждам, че и към условните задачи с неизвестно вече подхожда правилно. Знае, че се слага буква за неизвестно число.

Ние по читанката сме явно по назад, защото предпочитам да четем книжки. Поне в нашата читанка разказите и стихотворенията бъкат с разни стари думи дето моята едва ли не ги срича, щото не знае какво означават. И това добре ако става върпос за няколко, но виждам че това е явно идеята. Да научим де що стара и отживяла дума има в езика ни #Cussing out А и всяко второ стихотворение искат да се учи наизуст. Миналата година едно от читанката да е имало да се учи. А сега имаме цял репертоар.
 
А по Развитие не речта (име което от вас чувам)   Simple Smile щото ние си му викаме литература, правим преразкази и съчинения с уводи, изложения и заключения. И аз смятам, че са малки затова.

Да не говорим, че супер много неща са набутани да се учат във втори клас и се чудя кой с какъв акъл го е направил. Имам приятелка с детенце в трети клас и тя ми казва, че втори клас е страшно труден в сравнено с трети, в който почти нищо ново няма.
Е питам се аз не е ли можело да се разпределят малко нещата  Thinking
Ама кой ме пита мене....

# 18
  • Мнения: 7 263
Понеже всеки ден разговарям с преподаватели в СУ и повечето се оплакват от плачевното състояние на знанията при студентите и как с всяка година ставало все по-зле. Какво точно имат предвид. Децата не могат да МИСЛЯТ, не РАЗСЪЖДАВАТ. Всички са на мнение, че базата им от данни е голяма, т.е. имат супер много зазубрен материал, но незнаят как и не могат да го използват.
Та мисълта ми беше, помагайте на децата не да усвояват матерала, а да го разбират (как става това и на мен не ми е ясно, щото и аз съм "жертва" на този тип образование). Мисля, че покзването на практическата полза (онагледяването)на получените знания е начина.

Да в това се състои проблема - просто им се набиват клишета за решаване на задачи без да им се обясни как да мислят - аз сега работя върху това - четем задача и искам да мисли на глас - какво е дадено, какво се търси, как ще го намери и чак тогава искам да се напише решението. Защото иначе почва едно усилено мазане и цапане - ако не е събиране, значи е изваждане и се налучква яко. Дано това е начина защото просто вече не знам какво да правим иначе. #Crazy #Crazy #Crazy ooooh! ooooh! ooooh!

# 19
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
...или ако не е умножение е деление...Бе еднакви бре, Лени... Confused

Аз вече 5-ти ден набивам знания за подредба на задачата. За коректен запис, че тя моята преписвайки от дъската пише вместо деление, записва умножение и ето ти грешна задачка. 

И още нещо важно за което се сетих!

Те трябва да знаят, със следните думи, кое действие означаваме:

 - с токлова по-малко;
 - с толкова по-малко;
 - с толкова пъти по-малко;
 - с толкова пъти по-голямо.

И кое действие след кое се извършва, защото вече имат и сложни записи на дадена задача.
Пък за правописа е също голяма Тема.  ooooh!

А при нас и за краснописа Crazy

# 20
  • Мнения: 7 263
За краснопис и правопис да не чуя #Cussing out #Cussing out #Cussing out #Cussing out #Cussing out Пише като доктор с поне десет години практика.
Но засега повече се трудя с математиката с писането все ще се оправим #Crazy #Crazy надявам се - мисля че е време да ми се обадиш Sick

# 21
  • Мнения: 388
П.П.3: eliis - ти ме смая  ooooh!
Цитат
Шани какво те смая?
Ние също ползваме сборници, даже два модела. Един за училище, другия за вкъщи.
Отделно -''Читателски дневник'' който също се оценява.
Госпожата ни е много добричка, и не тича през материала. Ако има някой, който изостава, остава след часовете с детето.
Аз вече рядко помагам и проверявам домашни, но моя приятелка милата, взела даже частна учителка. И чантата му приготвя, направо ми е жал.
И, ако може да се похваля -вчера детенце ми донесе контролно по български, нямаше нито една грешка. Не е пропуснала, нито точка нито запетая. Grinning

# 22
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
eliis - защото имате много часове, особено по Бълг. ез и Математика..., а моята щерка - не  Confused Какъв е този стандарт, какво е това чудо...??? Rolling Eyes И къде е истината...?

Иначе поздравления за Диктовката без грешка. Моето дете и то понякога ми носи такива, но все по-рядко Tired.

# 23
  • sofia
  • Мнения: 8 938
Иначе поздравления за Диктовката без грешка. Моето дете и то понякога ми носи такива, но все по-рядко Tired.
Няма страшно, аз в 8 клас овладях правописа и пунктуацията. Е, сигурно е имало и добра основа, ама като ни хвана тая даскалица и ни изпитваше на правилата в предговора на правописния речник - определено имаше ефект от тази работа.
Моя мъж и до ден днешен се чуди как така съм сигурна, че тази думичка се пише точно по този начин Flutter

# 24
  • Мнения: 7 263
Госпожата ни е много добричка, и не тича през материала. Ако има някой, който изостава, остава след часовете с детето.
И, ако може да се похваля -вчера детенце ми донесе контролно по български, нямаше нито една грешка. Не е пропуснала, нито точка нито запетая. Grinning
Та къде е тоз оазис на знанието?
Нашата госпожа също е доста свестна, и има веднъж в седмицата занимания с децата за които прецени че имат нужда - ние ходим по правопис - но като цяло материала се минава бързичко #Crazy #Crazy поне според мен.

# 25
  • Мнения: 388
eliis - защото имате много часове, особено по Бълг. ез и Математика..., а моята щерка - не  Confused Какъв е този стандарт, какво е това чудо...??? Rolling Eyes И къде е истината...?

Иначе поздравления за Диктовката без грешка. Моето дете и то понякога ми носи такива, но все по-рядко Tired.

Часовете са повече, защото съм включила СИП и ЗИП. Но пет дни в седмицата учат, по пет часа.
Освен диктовката, имаше и още  упражнения. Като същ., род., ч-ло.,  глагогол, преразказ и т. н.

Нашият уазис на знанието, е най-невзрачното, държавно, квартално училище. Но според мен, най-важното е  не как изглежда и колко реномирано е то. За мен най-важното, е госпожата да успява да ги стимулира, да ангажира вниманието им, и най-вече децата да ходят с удоволствие на у-ще. Не на последно място, са заниманията в къщи и контрола. Ако и ние влагаме в тях, а не разчитаме само на у-щето, ще постигнем повече за нашите деца. Това е мое мнение. Grinning

# 26
  • Пловдив
  • Мнения: 23 688
Аз само да попитам - абе тез хора какво мислят правейки тези програми?! Тези деца дали нямат нужда и да играят и да почиват?! Кво става - до обед на училище, после цял следобед вкъщи над учебници и тетрадки. Нещо не ми харесва системата. Или обратното, което още повече не ми харесва - следобед на учлище, цяла сутрин пак на учебници се виси. Много ми е далече от главата, ама дано докато ми дойде времето програмата да е олекнала от към домашни. Предпочитам по 7 часа на ден, до към 2-3 и после детето да си знае че е свободно. Това е за деца до 4ти клас, по-нагоре е друго. Аз съм била в Дания - там децата не знаят какво е домашно (ако не броим нещо от типа - напишете имената на всичките си роднини и какви ви са те и то не по-често от веднъж седмично, обикновено за уикенда) до към 7-8 клас.

# 27
  • Мнения: 388
Аз само да попитам - абе тез хора какво мислят правейки тези програми?! Тези деца дали нямат нужда и да играят и да почиват?! Кво става - до обед на училище, после цял следобед вкъщи над учебници и тетрадки. Нещо не ми харесва системата. Или обратното, което още повече не ми харесва - следобед на учлище, цяла сутрин пак на учебници се виси. Много ми е далече от главата, ама дано докато ми дойде времето програмата да е олекнала от към домашни. Предпочитам по 7 часа на ден, до към 2-3 и после детето да си знае че е свободно. Това е за деца до 4ти клас, по-нагоре е друго. Аз съм била в Дания - там децата не знаят какво е домашно (ако не броим нещо от типа - напишете имената на всичките си роднини и какви ви са те и то не по-често от веднъж седмично, обикновено за уикенда) до към 7-8 клас.
Мислиш ли,че я претоварвам?-аз си мисля,че да.В последно време не може да се съсредоточава.Освен учебните заниятия,ходи два пъти в седмицата на англ.ез.,и три пъти на худ. гимнастика.Събота и неделя до обяд пише,после чете книга,в момента-Без дом.До сега обаче не се е оплаквала.

# 28
  • Мнения: 6 323
Ето я и програмата на Ади:


8 часа Български език и литература
5 часа Математика         
3 часа Английски език         
2 часа Музика
2 часа Физкултура
Домашен бит и техника
Околен свят
Изобразително изкуство
Час на класа
СИП – немски език

В първи клас и през първия срок на втори имаха ЗИП Компютри, който щеше да продължи и през втория срок, но се оказа, че само класа на Ади ползвал часовете и залата и сега им отрязаха този час, за да ги настигнат другите паралелки.

На ден имат по 5 часа средно (във вторник - 6, а в четвъртък - 4).

Изключително недоволна съм от нивото на обучение и образованието.
Мисля си, че се дължи колкото на програмата, толкова и на учителката, но наистина не ги учат да мислят, което за мен е основното.

Пропускат да им обяснят основни правила (например миналата седмица се борихме два дни, докато успея да я убедя, че когато няма скоби и в една задача има умножение/деление и събирани/изваждане, с приоритет е умножението/делението). Никой не им беше обяснил това и се изумих от глупостите, които бяха написани в тетрадката и не бяха поправени (например 12-4*3 се смяташе като 8*3=24, а не като 12-12=0) Shocked

Да не говоря за безумното оценяване по български.
На един преразказ нямаше дума, която да не е поправена с червено - пълно с груби правописни и граматични грешки, но като оценка й е написано 5 (според мен реалната е не повече от 3), на друг - само 2 грешки, като е видно, че са от бързане и пак оценката е 5.

Даже вече с Татти няколко пъти коментирахме дали и къде евентуално може да я преместим (друга паралелка, друго училище), но... никой не ми дава гаранция, че няма да е същото, а и Ади е много чувствителна и една такава промяна би я стресирало много.

# 29
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
...Да не говоря за безумното оценяване по български.
На един преразказ нямаше дума, която да не е поправена с червено - пълно с груби правописни и граматични грешки, но като оценка й е написано 5 (според мен реалната е не повече от 3), на друг - само 2 грешки, като е видно, че са от бързане и пак оценката е 5...

Мамма, ето това и мен ме е озадачавало. Говорих надълго и на широко с класната й и познай какво ми отговори жената. Било добре на този етап, децата да бъдат поощрявани, за да не им падне самочувствието и да спрат да учат. Имало време и да се пишат точно реалните оценки...., но не точно сега. Аз също бях така  #Crazy и попитах г-жата, да не стане така, че тези "фалшиви оценки" да им създават фалшив образ на отличник без покритие, но тя ме увери, че метода на поощрението давал много добри по-късни резултати. И аз сега чакам и се надявам да не е в ущърб, този метод...
Даже съм я помолила жената, да й напише веднъж с 1 единица по-ниска оценка, заради грознопис-а, защото знам, че е във възможностите на щерката да се старае повечко.
В къщи се упражнява уж и става добре, но в клас... ooooh! Какво е това бързане и разсейване - не знам. Вярно, деца са на по 8-9г., но ето че изискванията за знания не се намаляват, а се увеличават. Т.е., не могат да си позволят лукса "после ще наваксам".

П.П: Смятах, смятах и ето, че има деца с по 25-26 уч. часа на седмица, както и такива(като моята) с по 23уч. часа...Защо е това разминаване...не трябва ли да са за всички по-равно Thinking? Ех, как ще тръгна по Министерства.... #Cussing out


И пак 2 въпроса:

1. Ще ходят ли децата Ви на Зелено училище?
2. Ходят ли на екскурзия на Витоша или в околностите на града в който живеете често (примерно веднъж в месеца)?

Общи условия

Активация на акаунт