Вече сме ВТОРИ клас

  • 46 605
  • 754
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 1 053
Aз ще добавя и оценки за поведението на родителите

Ауууу и такива родители ли има, я сподели,е ми стана интересно  Mr. Green Mr. Green

# 586
  • Мнения: 5 178
Ooo първо да им намалят поведението за пушене в училищния двор, или пред сами вратата на двора.. За нецензурни приказки тоже - има един баща из горните класове .. има цветущ речник.
В 90% от случаите сутрешните закъснения на малките деца се дължат на родителите (хелям родителките с дъъълго оправяне на тоалет и грим)

# 587
  • Мнения: 4 967
И нашите първи оценки в бележника са факт, 6-ци по Околен свят и математика, по БЕЛ още няма, че го прави по-късно от останалите, по четене(на изпитване, но девойката не помни) има 5.
Много се надявах за малката да отпаднат оценките от втори клас, но не стана. И аз смятам, че е рано още.
Сега се опитват да направят занималнята задължителна при нас, с което изобщо не съм съгласна. Учителката ще ни съдейства колкото може, но не обещава, че в един момент няма да се наложи да я оставяме. Много съм против, при положение че имаме възможност следобед да си я взимаме вкъщи. Peace

# 588
  • Мнения: 7 947
И като я научат ваканцията- после в час по математика, когато му дойде времето според учебника - какво ще прави детето?  newsm78

# 589
  • Пловдив
  • Мнения: 40 740
как какво-ще и е свършена работата на госпожата  Mr. Green Whistling
Против това съм! Crossing Arms

какато и  за оценките...и аз мисля,че е рано за това.Не съм перфекционист,не искам отличник в бележника и подтиснато и нещастно дете у дома си! Naughty Именно за това до сега не съм му давала никакъв зор.Вечерите го оставям да се забавлява...излишно е пак да го товаря и у дома.Но...сега си мисля,че ще почнем помалко и у дома,щото ще има преразкази и т.н.

# 590
  • Мнения: 24 467
Бети, ако имате възможност не го оставяйте на занималня. Няма никакъв смисъл, щом като има възможност някой да се занимава с детето индивидуално.

И като я научат ваканцията- после в час по математика, когато му дойде времето според учебника - какво ще прави детето?  newsm78
Е как какво?! Ще има цял срок да обясняват колко знаят децата, колко са умни и схватливи и как скучаят в час, понеже те това си го вече знаят... Tired
На приятелка майката е учителка и хич не обича пък някой да й е свършил работата предварително. Каза, че първо не знае дали няма да й се наложи да коригира грешки и второ- децата наистина скучаят, въртят се, губят си времето /често и това, на останалите деца/ и, в крайна сметка, това не е гаранция, че материалът принципно ще го знаят по- добре в следващ клас.

Последна редакция: вт, 30 сеп 2014, 16:01 от Judy

# 591
  • София
  • Мнения: 4 035
Таблицата за умножение не се учи в час, дори и когато й дойде момента, тя се учи вкъщи, в час се решават задачите, хваща се принципа и т.н. Никой не кара децата да седнат в час и 40мин да учат таблицата за умножение с 4 например.
За оценки и според мен е рано. Така или иначе обаче ги има, та и аз ще се опитвам да намеря златната среда да не залитаме към бележкарството и да не омаловажаваме изцяло бележника.

# 592
  • Мнения: 24 467
Обяснява се в час. Часове наред. Като всеки нов материал. И децата, които си вземат материала не в аванс, решават задачи полека, с обяснения, докато останалите, научили предварително материала, скучаят. Според учителки са наблюденията, които звучат и логично. Изобщо аз не разбирам това изпреварване. До кой клас ще бъде и дали родителите, които го приемат за нормално, смятат, че могат да карат така до края на училището? Има достатъчно материал и начини за надграждане, без да се препуска в неизучавана материя. Има логически задачи за първи клас толкова много, например, които не изискват по никой начин надпрепускване. Наистина ми е интересно, ако някой има желание да отговори. Т.к. моята позиция е различна и би ми било интересно да разбера смисъла на другата.

# 593
  • София
  • Мнения: 1 058
Judy, това е до време. В един момент вече родителите не са достатъчно подготвени. Споко!

За мен е излишно товарене на децата с предварително учене на материала, но...

Относно оценките - на баткото госпожата беше решила проблема по следния начин: пишеше само 5 и 6, други оценки не пишеше. Сега на малкия госпожата каза, че ще си пише реални оценки. Аз съм повече за второто. Тъй или иначе ги има бележниците, поне да не свикват, че изкарват високи оценки, а всъщност нищо не знаят. Не ми пречат оценките. Ако правилно се обясни на детето, не мисля, че ще страда.  А пък и с това постоянно щадене на децата - не го разбирам. Те носят доста повече, от колкото ние си мислим, да не говорим, че те не приемат нещата като нас. Съвсем различна гледна точка имат.

# 594
  • Мнения: 7 947
Естествено, че не се учи таблицата за умножение наведнъж в един час. Но определено не виждам смисъл в подобно предварително научаване на материала, споменатите назад обяснения "защо"са напълно логични и няма да повтарям личното си мнение, то е същото като на предните няколко майки. Освен тук да играе роля   родителската амбиция - моето дете да е по-умно от всички.

# 595
  • София
  • Мнения: 4 035
Ма тука не говорим за научен материал, а че вместо да погледне в таблицата до него колко е 4 по 4, ще знае, че е 16, решаването и обясненията на задачите часове наред не са минати, не са взети предварително уроците в учебника и точно спред учителки децата приемат по-леко новите аритметични действия, знаейки таблицата.
Нямам опит много в училище, но досега никога не съм карала детето да чете един урок напред, да учи предварително материала и т.н. В случая просто не приемам, че таблицата за умножение е материал, защото материалът, свързан с таблицата е много повече от обикновеното наизустяване на отговори.
Не е никаква амбиция, аз лично си познавам детето и прецених, че така ще е по-лесно за нея и с по-малко напрежение и стрес.

# 596
  • Мнения: 7 947
Ами щом си преценила, че лятната ваканция за 3 месеца е по-удачно да научи таблицата с всички числа, отколкото в учебно време, когато и както е преценено според методиката и образователната ни система - аз против нямам. Споделям само личното си виждане по въпроса.

# 597
  • Мнения: 856
От малкия няма никакви оплаквания.
Повече от доволна съм.  Laughing

Да кажа и аз, защото виждам , че доста пъти се употребяват изрази като:...тук пишат отговорни майки или нещо от сорта.
Не се занимавам с детето у дома.
Аз съм от тези, които мислят, че след като има професия учител и се получава заплата за учителстване, значи не е моя работа да преподавам в къщи.
До сега - сменихме 2 училища, сме попадали на изключителни професионалисти.
Може би се дължи на факта , че децата са едвам 2 клас и материалът не е толкова сложен.
А и нямаме амбиции за елитни училища.
До тук с отговорността. Mr. Green

# 598
  • Мнения: 2 837
Judy, споделям мнението ти за ролята на училището и оценките.
На моя син още не са му писали оценки, освен тези на входящите нива. По математика неочаквано за мен се е справил по-зле - предполагам се е разсеял или объркал, защото той решава обичайно много по-трудни задачи.
Тази година започват да пишат и в часовете по английски и вече забелязвам смесване на азбуките - при писане на български пише и вместо у например. А уж познава и двете азбуки поотделно отдавна.

# 599
  • София
  • Мнения: 4 035
Ами щом си преценила, че лятната ваканция за 3 месеца е по-удачно да научи таблицата с всички числа, отколкото в учебно време, когато и както е преценено според методиката и образователната ни система - аз против нямам. Споделям само личното си виждане по въпроса.
Да, така прецених, не знам по  кой учебник сте, но в нашия поредицата примерно за 3 е следната - Умножение с 3; Деление с 3 и Умножение и деление с 3. Което значи, че имат 3 отредени часа да научат таблицата с 3, като разбира се в тези 3 дена, в които са им трите часа, те имат английски, имат четене, имат писане, имат преразкази, имат диктовки и т.н., а е и на училище поне в половината от деня. И вместо уикендите да я тормозя и ръчкам за 2 дена да научи таблицата с поне две числа, предпочетох бавно и полека да научи за 90 дни да научи таблицата с  8 числа.

Общи условия

Активация на акаунт