Частни училища - информативна тема 4

  • 61 952
  • 724
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 3 181
Нямам много време за писане, ще се опитам да съм кратка:
1. Блис, очаквам мнението ти за нашето училище, т.е. по-подробно; Теста на психоложката, любопитна съм;
2. Черна станция е права и не съвсем.  Отивайки на среща за ПУК, родителите всъщност правят избор на училище и за след ПУК. Ръководството на всяко едно училище/ особено имайки психоложка/, трябва да са наясно с това и да бъдат по-добре подготвени и организирани. Много са важни първите години в училище за децата, стреса при по-чувствителните деца може да им се отрази негативно, и не развият потенциала си. В този ред на мисли си има значение и базата, кофти тоалетни, как ще са маловажни, ако детето ви се стиска цял ден, защото не му е приятно да се изходи в тях, после можете да се чудите как да лекувате някое заболяване;
3. Мисля, че Питагор, вървят по пътя на СС, явно се опитват да ги конкурират или догонят и допускат същите грешки. По-скоро разчитат на ограничения брой места и славата на училището. Колко класа са ПУК в Питагор, 2? Следователно 30 деца. Е, все ще се намерят не толкова взискателни родители като Блис, или с други критерии от нея, които биха харесали презентацията. Разчитат на малкото места, на славата на ПЧМГ, и за това са подходили недостатъчно организирано, просто са решили да не си дават зор, има достатъчно кандидати, така и така те ще избират и ще се наложи да откажат на родители....не е ли по-добре да не правиш блестяща презентация, след като не можеш да приемеш болшинството желаещи? И СС и Питагор явно разчитат на вече установен имидж, това е. Приемат се за двете най-успешни ЧУ, ръководствата им разчитат на това, и не коригират недостатъците и пропуските си, така и така продуктът им се продава;
4. Аз също не обичам слабата организация и подготовка, бих написала голям минус. Когато аз ходих за нашия ПУК, знаех, коя ще е учителката. Миналата година имаше много желаещи и не се знаеха новите учителки/ освен титулярката, която е на нашия клас/,  но останалите неща бяха известни;
5. Ръководствата на СС и Питагор могат да отидат на курс при нашата директорка Шотева, тя е родена за политик и умее да омагьосва родители.

# 676
  • Мнения: 915
Параход, казаха ни, че тази че тази тоалетна е само за малките и тази част - стая, трапезария, тоалетна са само за тях - затова и ми направи впечатление.

За дисциплината казаха, че в началото на годината изработват правилата с участието на самите деца, което от своя  страна спомага да ги спазват. Принципно идеята е да се избягват наказанията. Ако все пак им се наложи, то е "лишаване от игра".

Също нещо, което беше важно за мен (защото аз клоня вече към идеята да и оставя още една по-безгрижна година, а не да я пращам вече "на училище") - подготвителният клас е един, а първите класове - два, т.е. нямат намерение да ограничават първокласниците до децата от своята ПГ.

# 677
  • Мнения: 41 735
2. Черна станция е права и не съвсем.  Отивайки на среща за ПУК, родителите всъщност правят избор на училище и за след ПУК. Ръководството на всяко едно училище/ особено имайки психоложка/, трябва да са наясно с това и да бъдат по-добре подготвени и организирани. Много са важни първите години в училище за децата, стреса при по-чувствителните деца може да им се отрази негативно, и не развият потенциала си. В този ред на мисли си има значение и базата, кофти тоалетни, как ще са маловажни, ако детето ви се стиска цял ден, защото не му е приятно да се изходи в тях, после можете да се чудите как да лекувате някое заболяване;

- Добър довод и според мен тежък. Обаче щом е така защо родителите не разпитват какво е обучението в училището, а са толкова взискателни към ПУК-а? Ако за мен е важно училището няма толкова да придирам за този ПУК, а ще оценявам какво ще е в училище. Впрочем децата от ПУК автоматично ли ги приемат в Питагор? А няма ли начин дете не от техния ПУК да влезе?

- Условията са важни без съмнение, но и аз го казах преди. За малки деца чистотата, хигиеничността на помещенията и интериорът са много важни.

# 678
  • Мнения: 8 325
И моето виждане за срещата в Питагор , като твърдя, че съм била на същата.

Срещата беше обявена за 18 часа. Лично бих предложила да я правят в почивен ден. Скъсах се да бързам а ММ не успя да стигне от работа.

В 17,50 стаята беше почти полупразна в следващите 5 минути се напълни. Заместник -директорката реагира бързо, внесоха пейки, помоли всички родители да седнат. Информира децата с родители, че срещата е за тях и помоли децата да бъдат изведени от една учителка. Бъдещ ръководител на 1 клас.

Представи всички присъстващи, като уточни ,че присъстващата учителка по английски език само ще представи програмата но няма да води ПУК.

1. Презентацията беше сносно направена, като се има предвид че доста често презентира и разбира се бих се справила по-добре. Седях на последният ред. Късогледа съм с -2,5 диоптър. Всичко си виждах.
- Представиха създаването на училището. Обясниха че са започнали от гимназия и след което са отворили началното. С което идеята е да удовлетворява критериите на гимназията.
- Запозна ни с учебните часове, с допълнителните занимания на за деня. Които са: Шах, футбол, хип-хоп, народни танци, изправителна гимнастика, вокална група, баскетбол.
Разказа защо държат ПУК да ходят на всичко.
- Дадоха график за провеждане на часовете извънкласните се провеждат от 16 - 17,15 часа.
- Обясниха че бусовете тръгват в 17,30, че децата пътуват само с шофьорите/ нещо което ме притесни/
- Показаха снимки и обясниха защо за тяхната философия празнуването  на Всички български празници е важно.
- Обясниха за зелени и бели училища.
-Повториха около 5 пъти, че класа няма да стане по- голям от обявените места. Обясниха и защо имат само един ПУК. /Изключително важно за мен, защото с последните големи набори класовете в ЧУ станаха по 25 деца/.

2. Представи се учителката на ПУК. Човек с 26 годишен стаж. Обясни как работят и какво целят децата да знаят в края на ПУК.
- Разясни че комуникацията се извършва с и-мейли в края на седмицата. Те съдържат от какво са изучавали до какво е било поведението на детето
- Дават домашно в края на всяка седмица за да могат родителите да видят до къде са стигнали и какво може детето.
-Храната е от ДК Българче и само в краен случай детето може да се храни с храна от къщи.
- Основният учител води класа до 3 клас в 4 клас му води само един предмет. Така , че първокласниците може да ги поеме учител който е водил 3 клас или учител които е водил 4 клас.
- В 4 клас задължително държат изпит по математика за да преминат в 4 клас.

Относно базата, отдавна знаех, че не е Дорис Тенеди или някоя друга модерна сграда. Така, че не се изненадах. Тоалетните бяха чисти, две клекални и две със седалки. Лично за предпочитам сина ми да ползва клекална по хигиенично е от моя гледна точка. За щастие отдавна се е сблъсквал с такива. Всички ски училища ползват такива.

# 679
  • София
  • Мнения: 5 054
Кое е безумното на въпроса "с какво КОНКРЕТНО се занимава психолога"?

Напротив, напълно резонен въпрос. В някои училища психологът разрешава конфликти напр., но не провежда часове с децата. В други училища малките класове имат часове с психолога - играят ролеви игри, отборни игри, игри за памет, концентрация и др. Добре е да се знае как вижда ръководството ролята на психолога и какъв досег ще има той с децата.

# 680
  • Мнения: 8 325
Bliss аз пък видях нещата така Simple Smile
1. По коя сиситема ще учат? Отговор: Ще изберем през пролетта когато ни представят и новите системи. Моето виждане: От тази година работим в ПУК с тази сиситема. Миналата година не са имали ПУК. Най-вероятно виждат пропуски и искат да сменят с нова. Независимо дали учат по Моливко, Ръка за ръка или която и да е друга...хората имат крайна цел която постигат.

2. Представнето на учителката по английски. Три пъти повториха че Мис Цанова е главен ръководител в началният курс. Тоест тя ще представи програмата. Жената се опита но по средата на представянето дойде безумен въпрос: Кажете ни нещо на английски. Момичето, неповярва на ушите си...погледна странно и започна. Мисля, че ако амбициозната майка беше повела просто разговора  на английски нямаше да се създаде ситуацията. Затова и дойде коментара от учителите...е добре ли се справи нашата учителка. И на отговора на майката: Да....беше отговорено...е да ама няма да е ваша учителка. Но вашата пее по добре...така че предплагам че е ясно коя е.
 Относно английският език ; Важното за тях е децата да харесат езика, да научат стихчета, песни и определени същетствителни и команди. Не пишат по английски в ПУК.
Незнам нивото на детето ти какво е но моя е учил друг език в езикова ЧДГ...така , че това е нормално като изискване.

3,Занимателната математика казаха коя е учителката. Но и другата да е ще е прекрасно. И двете работят в центъра по забавна математика и двете са страхотни. Ако човек се е насочил към математика най-вероятно ги знае.

4. Какво работи психолога: Обясни го с прости думи - като простият въпрос.

5. Резултати от училището ? .Бяха изключително откровени да признаят че изцяло техният випуск. Тоест започнал от ПУК сега е 7 клас. От предишният випуск започнали в 1 клас -6 деца в седми били 16 деца. 10 учат в гимназията, 2 са в СМГ , 3 в други училища. Някой от децата са преместени в училища с хоманитарен профил.

6. На въпроса коя е фирмата? Отговор : Вътрешна. Ако бяха казали ЕТ 'Райчо " какво щеше да помогне. Знаем , че фирмата е към училището. Знаем, че не минава Околовръстното, че тръгват бусовете вечер в 17,30 и че не пътува учител с децата. Информираха ни, че сутрин всички деца пътуват в бусовете. А вечер само началният курс.

Имам и аз забележки към срещата....но дозададох въпросите си след срещата. Всички изчакаха и ми отговориха.
Колкото до забавният тест за родители....личното ми мнение, че е нормално да избират не само детето но и родителите. Поради факта, че ако училище и родител имат една и съща мисия и цел то резултатите ще са по-добри.

Училището не е в квартала ни. Не се връзва с първоначалната идея за детето ни. Но бих казала, че ми направи добор впечатление и е единственото училище за което не съм чула отрицателен коментар. От родители на деца учещи там.

# 681
  • Мнения: X
Анирам, Питагор не е престижно училище в смисъла, който влагаш. Кандитатите по мое мнение ще са малко над бройката, която е обявена. Казаха, че до момента имат около 10 заявления. В залата да е имало родители на още около 20-тина деца. Най много две деца за място, но смятам че това е много. Мога да ти кажа, че в СС въпреки уж престижността и наплива не подцениха и не подценяват срещите с родители както беше в Питагор. Същото мога да кажа и за ПетърБерон. От Шотева съм с прекрасни впечатления. Ще пиша и за нея по натам, но искам малко да мине време.

Всъщност мен живо ме интересува и развитието след ПУК, затова и поне половината ми въпроси в СС и ПБ бяха свързани с това. В Питагор уви не беше подходящия формат. Въпроси за 1 клас бяха отклонявани от директора след един момент и се премина на друга тема.

Хоуп дори и описано по твоя начин, пак в 90% от отговорите виждам смущаващи неща Simple Smile аз пък за училището освен положителни съм чувала и отрицателни коментари. При това не малко. За мен поведението на психоложката беше абсурдно и неподходящо в ситуацията. Дори и да и се беше сторил тъп въпроса, трябваше да отговори адекватно. За мен отговорът беше абсолютно формален и неизчерпателен. Дори смятам, че тя самата не знае какво прави там.  Mr. Green Като училище за което знаем, че слабото му място е именно езика беше съвсем резонно да бъде поискано да демонстрират ниво. Е дамата показа език, но реакцията(не само нейната) после беше не на място. Ехидна, иронична, подигравателна... Т.е. те могат да ни изпитват ( психоложката), но тяхното ниво не може да бъде проверявано.. Защо?
До тук честно казано аз не съм убедена в резултатите им. Сега завършва първия седми клас, който изцяло те са обучили. Имат ПУК от 2012 г. Все до сега трябва да са установили, коя система им пасва.
Когато организират подобна информационна среща е редно поне 90% от нещата да са уточнени, а не да ми отговарят не знам, още не е уточнено, като му дойде времето ще говорим. С подобни отговори олекват невероятно много на фона на училищата с които се конкурират. В крайна сметка избирам бъдещето на детето си, а не се намирам на пазара.

П.С. Също бях на последния ред. С диоптри 4 съм (но нося лещи). Е нищо не виждах. Само снимките. Данните в таблиците изобщо не фиксирах.  Mr. Green

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 21:56 от Анонимен

# 682
  • Мнения: 915

Колкото до забавният тест за родители....личното ми мнение, че е нормално да избират не само детето но и родителите. Поради факта, че ако училище и родител имат една и съща мисия и цел то резултатите ще са по-добри.


Съгласна!

# 683
  • София
  • Мнения: 5 054

 Относно английският език ; Важното за тях е децата да харесат езика, да научат стихчета, песни и определени същетствителни и команди. Не пишат по английски в ПУК.
Незнам нивото на детето ти какво е но моя е учил друг език в езикова ЧДГ...така , че това е нормално като изискване.


В Св.София нивото в ПУК е доста по-високо - учат азбуката, пишат думи и изречения, работят по учебник и учебна тетрадка. Но да, това не е стандарът в другите ЧУ /вероятно Св.Георги прави изключение/.

# 684
  • Мнения: X

Колкото до забавният тест за родители....личното ми мнение, че е нормално да избират не само детето но и родителите. Поради факта, че ако училище и родител имат една и съща мисия и цел то резултатите ще са по-добри.


Съгласна!


Как точно този тест установява мисленето на родителя по отношение мисията на училището? Моля ви. Теста е някаква измишльотина, която да ги отличи от останалите училища. За мен супер неадекватно и неподходящо. Опит за оригиналничене каквото беше и поведението на срещата.

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 22:41 от Анонимен

# 685
  • София
  • Мнения: 4 032
Не разбирам защо спорите.
Нормално е за различни неща хората да си правят различни и понякога напълно противоположни изводи. Няма да успеете да се убедите взаимно Simple Smile
Относно училището - дано да не се вземат много насериозно и да си повярват прекалено, и развалят хубавата пътека , по коята са тръгнали. В София има нужда от добро частно училище с математическа насоченост, особено в гимназиалния курс и 5-7 клас.

# 686
  • Мнения: 3 181
Първо да отговоря на Черна станция, защо родителите отивайки на избор за ПУк, не винаги са достатъчно подготвени с въпросите/ поне защо аз не бях/, липса на опит, практика, беше ми избор за голямото дете, за малката ще съм много, много по-подготвена. Друго си е да четеш форуми, да обменяш инфо с познати и приятели, а съвсем друго да си родител на дете  учило една година в училище и сблъскал се с реалните проблеми за твоето дете/ Блис ще види догодина нещата по друг начин Wink/. Всеки разказ е пречупен през призмата на съответния човек, за един едно е важно, за други друго.....за това и родители на първи деца или единствени не са толкова добре подготвени, нямат опита, всичко им е само теория до момента....знаят кое как би трябвало да бъде, но какво е реалността е друго нещо.

Интересуваме защо имат само един ПУК в Питагор, аз го отчитам като слабост, ще обясня и защо. Миналата година в нашето училище имаше също само един ПУК, в който беше синът ми. Един ПУК с 3 проблемни деца, психолог, разговори с директор / накрая зам. директорката най-ми свърши работа Wink/разговори с учителка, родители, ами нищо не помогна, синът ми последният месец не искаше да ходи на училище. Този клас ПУК го разделиха, 2 проблемни деца отидоха в един първи клас, едното проблемно + 2 момчета в друг. и всички останали в трети клас, децата бяха прегрупирани. Тази година са 4 ПУК класа, знам вече за едно разместване, т.е. веднага се реагира. С повече деца могат да бъдат разпределени по-добре по ниво на знания, успех, или темперамент, или......каквото искате....В нашето училище съм разочарована, както и друг път съм писала, че най-добрата учителка за първи клас, беше сложена за класна на едно от проблемните деца, по изричното настояване на родителите / директорката се е съгласила/, някой питаше дали се обръща внимание , по-точно на кои деца дали основно на изоставащите и напредналите, както преди години. Учителката наистина е постигнала забележителни резултатити с това дете/ знам от къде са тръгнали/, но не беше ли по-добре тази невероятна учителка да работи/ наблегне за/над повече деца?

В нашето училище също учат азбуката и пишат букви, но синът ми има напредък от както тази година  е  учителка младо момиче/ тя дори не се е дипломирала, до колкото знам/, но децата много я харесват и определено има резултати. Миналата година една дума не искаше да каже на английски.
Аз да си призная, не знам тази година по коя система учат Embarassed Mr. Greenтрябваше да я сменят, но дали са го направили, не знам....просто синът ми миналата година научи всичко нужно за ПУК, че и повече, но държах да си тръгне първи клас с неговия набор. Тази година ме вълнуваше основно английския и спокойната среда.

Дайте теста, да го видим най-после!

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 22:36 от aniram*

# 687
  • Мнения: X
Аз пък изобщо не споря. Но няма да приема и някой да оспорва и да оборва личните ми впечатления. Хоуп е видял хубави неща във факти и обстоятелства в които аз само видях негативи. Не е нужно да ме оборва.

Ели аз не приравнявам Питагор с ПЧМГ, защото все още те нямат абсолютно нищо общо (изключая собствеността). Разочарована съм от впечатленията си от Питагор защото наистина много се надявах да ми допадне. Като вариянт за нас то беше перфектно. И според мен трябва да се вземат на сериозно. До момента личните ми впечатления са че това липсва до известна степен. За мен лично не следва да се подценява ПУК, както тук някои правят.

Анирам, хич не мисля, че съм била неподготвена на срещите си в училищата. Други бяха неподготвените. Може би някои от критериите ми ще бъда занижени след една година практика, а други завишени, но разликата няма да е огромна. Мисля вече ти казах, че в ПОНЕДЕЛНИК ще ти го пусна този тест.

За английския - да, ПУК е времето за уравновиловка. Но целите на Питагор са едно ниво под целите на ПП и СС. Оценявам факта, че детето ми е напред с материала, но напрактика ако в Питагор завършвайки ПУК тя ще е на същото ниво на  което е точно в момента, то в ПП и СС ще е едно ниво напред. Така, че има разлика при това огромна.

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 22:58 от Анонимен

# 688
  • Мнения: 3 181
Блис, никой не казва, че не си била подготвена, просто нямаш опита и практиката на родител на дете учило поне една година в училище, различно е, ще видиш.
Блис,
Скрит текст:
на ЛС ли ще ми го пускаш, че си още блокирана, за да не ми пишеш такива Sunglasses

# 689
  • София
  • Мнения: 35 321
Ох, аз като подбирах училище за каката! Майко мила! Laughing
Сега гледам толкова лежерно на нещата, даже на родителските не правя обичайните панаири Whistling
Е, за малкия се подъвках с госпожицата, но тя съумя да ми покаже/докаже, че е там неслучайно. Много, много ми допада новото, новите методи на преподаване, новите схващания, близостта с учениците Party

Общи условия

Активация на акаунт