ВТОРИ клас

  • 76 877
  • 739
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 4 041
Ние сме по Hello, никак не съм очарована, да не кажа, че е абсурдна. На буква е взимат elephant, т.е. в тази дума знаят тамън 2 от буквите вътре и тя им го дава за домашно по 2 реда. И това е с всяка дума. Абсолютно механично пише, нищо не запомня. Още преди да са почнали да взимат буквите, в учебника имаше реплика Quiet, please, now look at me! Ми още не успява да го прочете.
Да не говорим, че буквите ги взимат по 3, по азбучен ред и въобще...

# 556
  • Мнения: 18 839
На буква е взимат elephant, т.е. в тази дума знаят тамън 2 от буквите вътре и тя им го дава за домашно по 2 реда. И това е с всяка дума. Абсолютно механично пише, нищо не запомня.

Същата дума е и по нашия учебник. Същата картинка...значи споко, корабът потъва нормално  Mr. Green Въобще не си го слагам, честно  Peace

# 557
  • София
  • Мнения: 6 661
не разбирам, стъпвайки на каква база, оценявате учебните системи за изучаване на английски език?

# 558
  • Мнения: 5 160
И как да учат?
Не може като на български със срички.
Дори и на български като малки децата ги учим - Я като ябълка и виждат и изписаната думата.
А реплики и песни на английски учат вече от 3-4 годишни ....
"и тя им го дава за домашно по 2 реда" това не знам така ли трябва да бъде .... Но в английския така или иначе  е трудно - едно се пише, друго се чете.
Тук има книга на учителя   .

# 559
  • Мнения: 18 839
не разбирам, стъпвайки на каква база, оценявате учебните системи за изучаване на английски език?


На база лични наблюдения.
Завършила съм езикова, знам как се учи език.
Затова съм категорично  против ранното чуждоезиково обучение.
Против съм да правим "контролни" на по 4-5 думички, а да ми се обяснява, че по програма не трябва все още да пишат.

# 560
  • София
  • Мнения: 6 661
не мисля, че завършването на езикова гимназия те прави изобщо компетентна по въпроса с преподаването на чужд език, особено пък при малки деца.

ранно обучение по език или не е дълга тема, не я коментирам нея. но конкретиките по системите за обучение нека ги оставим на професионалистите.

честно казано, аз се учудвам и на подобните коментари по обучението на БЕЛ, но по чуждите езици някак съвсем неуместно идват.

дайте да коментираме по-добре учебника по домашен бит. не се сещам в момента за издателството, но вътре е пълно с дейности от рода на месене на тесто в час и ползване на игли за създаването на въртележки и герданчета.

# 561
  • Мнения: 18 839
А на каква база ще стъпим  Rolling Eyes

# 562
  • Мнения: 859
В училището на детето ползват "Домашен бит и техника" на варненско издателство със същото име. Аз лично съм купувала такива комплекти и по-рано от Панаирите на книгата. Не се меси и не се ползват игли. Има си приложение с нужните материали и синът ми не трябва да носи сламки, пръчки и под.
А кое те притеснява, jam ? Лично мнение- във втори клас могат да се научат как  да си зашият скъсаното копче. Иглата не е животозастрашаващо пособие. Никак не обичам да давам примери с "по наше време", но ние бродирахме още в първи клас и не помня да имаше драми. Върху обикновен плат с остри игли, а не върху панама с итаминени, които са тъпи. От тогава датира увлечението ми по бродерията, което премина в шиене на гоблени...
Имам една пластмасова игла точно от някакъв комплект по Домашен бит и техника, но беше за  трета група в детската градина даже- с голямо ухо и колкото кибритена клечка дебела, крадратна на върха.

# 563
  • у дома
  • Мнения: 7 976


дайте да коментираме по-добре учебника по домашен бит. не се сещам в момента за издателството, но вътре е пълно с дейности от рода на месене на тесто в час и ползване на игли за създаването на въртележки и герданчета.

Нашият е този   -не са  носили тесто,има си приложение,от което се изрязват повечето работи и приложение в плик за необходимите допълнителни материали,като сламки,шишчета,прежда за мартеници,не мога да се естя още какво имаше...

# 564
  • Мнения: 18 839
И ние сме по този, не виждам драми /но не съм и компетентна по въпроса с преподаването на Домашен бит/, не са месили, не са и шили  Peace

# 565
  • София
  • Мнения: 1 929
Нашите пък месиха  Grinning носиха брашно, сол и вода. По едно време и кабърчета трябваше да носят, но аз не позволих и мойта не занесе.

Но например от днес им е забранено да носят пластмасовите шишета с вода, защото се замерят с тях. А моята не може да пие добре от чешмата и беше в потрес. Но ще си носи едно шише като Мечо Пух.

# 566
  • София
  • Мнения: 6 661
Да, имало е и изделия, изискващи употребата на кабърчета и телбод.
Отделно от това, конструкциите са много нескопосни и неудачни. Дори и изпълнени от възрастен.

Тестото беше голямо разочарование при нас. Очакваше се, според учебника, за един учебен час да се омеси тесто, да се оформят неща от него, те да изсъхнат (което технологично отнема един ден) и да се оцветят!
Резултатът беше просто добре изплескани деца.

А питате кое ме притеснява в носенето на игли и остри предмети в клас от малки деца? Та те успяват да се наранят едно друго и без помощни средства, а какво остава да им се връчат и малко игли! Едно е кротко девойче да си шие копчето у дома, а съвсем друго е 25 дивеещи деца с игли в междучасието.

# 567
  • Мнения: 24 467
Но например от днес им е забранено да носят пластмасовите шишета с вода, защото се замерят с тях.

Ми като не може пластмасови- стъклени да си носят! Rolling Eyes
Много умна забрана. Няма що.
А като се обиждат, да вземат по ДБ да си зашият по един тегел на устата пък.
...........
За мен е непонятно изпитване по изписване на думи, без взета поне цяла азбука. Нека първо да се научат някои по- важни думи и изрази за превод /устен/, да се понаучат да четат елементарни изречения и да ги превеждат, пък тогава да почнат да пишат. Това не е като останалите езици, където общо взето всяка буква си има съответствие на даден звук в езика. Има си и нормални тестове за изпитване на деца, които за първи път се срещат с този чужд език. Ето, напр., в сайта на СБНУ
http://www.sbnu.org/14/Europe/Eng/tests/2_KLAS_ENGLISH_2014.pdf
където никой не кара дори на нснъстезание малките да пишат цели думи, без да имат зададени модели пред себе си.
И дори състезанието се провежда в края на февруари. Иска се писане само на числата. И то някои от тях ги има изписани на същия лист, в долната задача.

Последна редакция: чт, 04 дек 2014, 21:17 от Judy

# 568
  • София
  • Мнения: 7 247
Аз съм против ранното чуждоезиково обучение, но все пак да споделя как беше при нас. Миналата година дъщеря ми беше в друго училище, където учителката по английски ги скапваше от писане - всеки ден писане, диктовки, поправки. Детето не харесваше изобщо предмета. Аз се вузмущавах, че почти всеки ден има да пише по няколко реда сгрешени думи, а повечето дори и не знае какво значат. Бях останала с впечетление, че основно пишат и четат. Струваше ми се, че този начин е крайно неподходящ за учене на език при толкова малки деца. В новото училище обаче изведнъж дъщеря ми се оказа май най-добрата по езика, а новата учителка преподава много интересно и английският стана любим предмет. Оказа се и че и другите две преместени деца в новото си училище са много по-напред с материала. А децата от стария клас вече правят диктовки на дълги текстове почти без грешка и някак са свикнали с натоварването и вече приемат по-добре предмета. Та се замислих, че както не одобрявах методите на бившата ни госпожа, така сигурно щях да съм й много благодарна сега, ако ученето на език в тази ранна възраст ми беше от значение.

# 569
  • Мнения: 859
Малки, малки...., не са чааак толкова малки децата. Би трябвало вече да се усещат за някои работи, че иначе по тая логика- без вилици в столовата, без химикали, моливи, дори фолмастери, да не говорим за ножица, в несесерите... Освен това има варианти- например учителката раздава иглите от комплекта в началото на часа и в края му ги прибира обратно (при нас ДБТ и Рисуване си стоят целогодишно в училището).

Общи условия

Активация на акаунт