ПЪРВИ клас - 3 тема

  • 53 900
  • 738
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: X
При нас - 1 пропуснат пример в задача е минус 1 точка, или -0,15 от оценката.

Последна редакция: нд, 19 окт 2014, 08:40 от Анонимен

# 106
  • Мнения: 728
Жасмин, не мисля , че е строго.
Всеки пример решен вярно получава по 1 точка, за тройка 50%+1 точка- това се води минимум от знанията и си е равносилно за всички деца. Имам наблюдения от съседско момиченце в ІІІ клас, така оценяват всяка контролна работа, учи в кварталното у- ще , в което е синът ми, а то не е някакво
 " елитно". Мисля ,че оценяването е съвсем по- правилна скала, доколкото я виждам в табличката , де.
Но защо първолаче е оценявано с цифрова/ количествена оценка?
Редактирам се, защото първоначално разгледах само математиката, сега видях и БЕ и съм наистина озадачена как при училище , работещо с ел. дневник, то контролните се дават в такъв вид: ксерокопирани, написани на ръка от учителката и с рисунки пак от учителката при наличието на компютри.  Моя позната работи в у- ще с ученици роми, виждам как всеки ден стои часов пред компютъра, за да подготви материали, контролни работи, виждам и на съседските деца/ пак казвам от квартално у- ще с не до там добър имидж/, но не в такъв вид.

Последна редакция: сб, 18 окт 2014, 22:27 от baksisa

# 107
  • София
  • Мнения: 4 465
...такъв вид: ксерокопирани, написани на ръка от учителката и с рисунки пак от учителката при наличието на компютри. ...

И аз тая "гъба" я гледах и се чудих: Как пък детето е разбрало, че е гъба!  Joy Joy

Иначе строгичко си е.  Peace Т.е. не е строго, но е прекалено нанасянето на точки и оценки. Едно е да видиш, че си сбъркал, съвсем друго е да ти напишат точките или "4-" ( Не в конкретния случай, но предполагам, че ще го напишат.  Whistling ) Но пък щом децата не страдат и не се от това, защо не?! Децата са жизнени и щастливи, резултатите са налице-какво повече!

# 108
  • София
  • Мнения: 1 731
Девойки, да ви предупредя, че при нас въшките плъзнаха вече, да си проверявате народа.  Tired

# 109
  • София
  • Мнения: 1 869
Е,стига сега. Има ли такива гадинки. Аз мисля, че отдавна са измрели въшките. Shocked

Каква я тая "гъба"? Нещо съм изпуснала май?

# 110
  • Мнения: X
Жасмин, не мисля , че е строго.

Строго е за 1 клас. В повечето училища първокласниците нямат още оценки. В трети клас е друго.
Колкото до картинките, не мога да взема отношение. Лично за мен, много по-трудно би било да рисувам животни и растения, отколкото да ги принтирам готови някъде от нета.

# 111
  • Мнения: 728
Жасмин, не мисля , че е строго.

Строго е за 1 клас. В повечето училища първокласниците нямат още оценки. В трети клас е друго.
Колкото до картинките, не мога да взема отношение. Лично за мен, много по-трудно би било да рисувам животни и растения, отколкото да ги принтирам готови някъде от нета.

Изразих се така / че не е строго/ защото оценъчната скала по принцип е такава при оценяване на входяща, изходяща диагностика, текущи контролни работи.
А това, че деца от първи клас се оценяват по този начин е отделен въпрос, явно политика на училището, не знам. Не съм фен на това, лично мнение, поне за моя син не би било полезно, по- чувствителен е .
Но пък това си има и плюсове и минуси, от една страна им е още рано,  в първи клас наред с ученето свикват с нова сграда, стая, съученици, учители, градят екип, променят навиците си, различни от тези в ДГ, дневният режим е друг и не е необходимо да бъдат обременявани с оценки,  от друга страна пък свикват от рано с начина на оценяване и изпитване / визирам външното оценяване в ІV клас/ и така родителят има ясна представа / нагледност защо детето получава съответната оценка.

# 112
  • София
  • Мнения: 1 731
Е,стига сега. Има ли такива гадинки. Аз мисля, че отдавна са измрели въшките. Shocked
И ние мислехме така, докато за последните 6 месеца три пъти хванахме. Мъжът ми вчера докато се мажеше, вика: "Цял живот не съм имал въшки, сега за половин година - преизпълних плана".
А най-много ме вбесява, че сякаш за всички е нещо най-обикновено нещо. Първият път като намерихме, понеже и двамата не знаем как изглеждат, и тичахме в поликлиниката да ни кажат дали са въшки. И една лекарка: "О-о-о, ама какво се притеснявате, то в цяла София има".
Чудя се днеска като звънна на класната да й кажа, утре дали ще ги чака сестрата на входа да ги проверява едно по едно децата. Как мислите? Или съм сбъркала държавата?

# 113
  • София-Младост
  • Мнения: 24 097
На входа-не, по-скоро може да мине по класовете и да ги провери.

# 114
  • Sofia
  • Мнения: 22 669
...така родителят има ясна представа / нагледност защо детето получава съответната оценка.
Те това съвсем не е така.  Sad
 Оценката в повечето случаи не е само и единствено на база знания... за съжаление. Та не информира правилно.
Родителят, ако няма контрол, трудно би бил "в час".  Wink

Или съм сбъркала държавата?
Това е по-вероятно.  Sad  Като онзи човек, който се прибра от нейде (не помня точно, но вероятно о т кризисните райони някъде...) и тук на граница поискал да бъде изследван, но....  Sad ooooh!  Авно е знабравил, че е в Абсурдистан. Mr. Green
Узи, съжалявам за гадинките.

# 115
  • Мнения: 728
Морена, това което беше качила Жасмин  си беше точно оценка на база знания, а оценъчната скала показва на родителя точно как се формулира оценката , поне така си мисля, изключва пристрастия
/да , има и моменти, в които детето може да не е добре концентрирано, неразположено и въпреки знанията си да допусне грешка/
По отношение на контрол от страна на родителя мога да споделя как е при нас. Текущата контролна / за сега само 1 , по математика, след взимане на число и цифра 3/ освен оценъчна скала има и рецензия/ поощрителна Знаеш..., Усвоил си..., Наблегни на..., Леки пропуски при.../, Бр. точки напр. 21 Оценка : Много добре / при нас са си незадоволителено, задоволително, добро..... + печатче в различни цветове/ , Проверил:...., Родител.... Отдолу е написано: Моля, подпишете контролната работа, при съгласие с оценката, обърнете внимание на пропуските при зад. ....,до 3 дена върнете контролната работа , която остава в архива на училището, с цел сравнителен анализ със следващите контр. работи и коригиране на пропуските. / цитирам по памет, работата не е пред мен/ Така мисля, че родителят вижда , реагира.

# 116
  • Sofia
  • Мнения: 22 669
 baksisa, аз по принцип писах, не за конкретния случай.  Simple Smile  И имах предвид повече моментното настроение и лично отношение на учителя. Въпреки че като педагог не би трябвало да допуска и двете.
На основание личния ми опит с две големи деца (вече студенти). И с времето нещата не се оправят за съжаление, а тъкмо обратното.
Това, което ти описваш е хубаво, но не е обичайно.

И да ви покажа една английска училищна стая - 3 или 4 клас.  Heart Eyes

Скрит текст:

# 117
  • Мнения: 1 273
Здравейте!
Моя син има само домашно по математика, което написа за 30 минути в Петък и сега е доволен. Вчера решава малко задачи от предишни състезания и предимно почива и днес - пак така. Времето е лошо и не ходим на разходка, но пък си се забавляваме в къщи - четем си книжки, а след малко ще си пуснем и филмче (ММ е приготвил няколко анимацийки).   Sunglasses
Morena горе-долу така изглежда стаята на занималнята в нашето училище, само дето децата са 32.  Rolling Eyes

# 118
  • Мнения: 20 043
Кофти е това с оценките от първи клас, но доколкото разбирам, и при вас има такива или греша?

Мен повече ме притеснява да не се пускат заплахи от сорта, че който не е научил еди какво си, няма да продължи, няма да участва в тържеството, ще ходи при директора и т.н. Такива заплахи развенчавам на мига с: невярвай на такива глупости", което сигурно подронва авторитета на учителите, но пък не толерирам да лъжат детето ми, за да да учи под страх. Разбира се говоря принципно Mr. Green

# 119
  • Мнения: 728
Морена, права си, ако излезем от конкретиката. Да, по принцип в повечето случаи е така!
Аз за това реших да не пренебрегвам втория час на класа, където 1 път в месеца горе- долу се пада работа с родители. До сега 1 път ходих, питам за нивото на Ангел, допитвам се за домашните, начина на решение и др. такива,пък било то с риск да попадна в графа досаден родител.
А класните стаи , които си показала са много хубави, допадат ми , така децата освен индивидуално могат да работят и екипно. В нашето училище такива са стаите само на двете подготвителни групи. Иначе при първокласниците в стаята на едната стена има въженце, на което със щипки за пране се поставят нещата по ИИ, като всяка седмица се сменят. Имат изложбен кът за неща по ДБТ, също се подменя / една масичка до дъската/

Общи условия

Активация на акаунт