Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 028
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 455
  • София
  • Мнения: 62 595
Нищо не съчинявам, Джуди! Има си хистори, всеки може да го прочете и да събере две и две!

Сега се сетих нещо друго, което явно убягва с тези външни оценявания. Всъщност, това не са изходни нива на съответния клас, а трябва да покрият материала от класовете на съответната степен - за четвъртокласниците покрива материала от първи до четвърти клас, което означава, че ще има и задачи, които са от по-нисък клас. Не оценяваш само знанията за четвърти клас, а всичко, което е натрупано до момента. При дванайстокласниците наистина български се учи за последно в осми клас, а нататък е само литература.

# 1 456
# 1 457
  • Мнения: 2 956

Чудесен резултат. Но детето решава без стрес.
А системата е такава, че на изпита в 7 клас, здравата психика е около 50%. И новият закон няма да промени статуквото.


Това също е митология с пагубни последствия. Това го слушам нон-стоп - как децата били стресирани и не трябвало да има такива важни тестове, и как способността да се взимата тестове в  стресова ситуация не трябвало да бъде фактор в приема и т.н.

Ами да ме извиняват всички дълбоко загрижени за психическото равновесие на децата, но могат ли да ми отговорят в реалния живот какво е положението? Да не би уменията да се работи под стрес, да се запазва хладнокръвие в критична ситуация, да се изпълняват задачи в срок и т.н. да нямат никакво значение там? Смятам всички ще се съгласим, че е точно обратното

Съответно ако високостресови изпити селектират деца, които могат да издържат на такива стрес, на това съвсем не бива да се гледа като на дефект на системата

G-M,
Мнението ми за умения да се работи под стрес съвпада с твоето (даже вчера написах аналогичен пост в 7-класната тема).
Но ... изпитите в края на 7 клас са истерия, т.е. минават здравословното ниво на стрес. Гонят се хилядни от бала, а не знания.
Причината (лично мнение) е, че предлагането на качествено образование е по-малко от търсенето.
Новият закон би трябвало да създаде условията за промяна.

# 1 458
  • София
  • Мнения: 62 595
е, пак са по-добре, отколкото ако децата трябваше да държат такива в Китай или Япония - още преди първи клас.

# 1 459
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Причината за истерията е, че с тези изпити се кандидатства за почти всички училища. Често нито децата, нито родителите знаят какво искат и се стремят към максималния възможен бал, пък после мислят какво да го правят. Според мен това трябва да се промени, но нямам конкретно предложение по темата. Не намерих и в проектозакона.

# 1 460
  • Мнения: 138
Скрит текст:

Чудесен резултат. Но детето решава без стрес.
А системата е такава, че на изпита в 7 клас, здравата психика е около 50%. И новият закон няма да промени статуквото.


Това също е митология с пагубни последствия. Това го слушам нон-стоп - как децата били стресирани и не трябвало да има такива важни тестове, и как способността да се взимата тестове в  стресова ситуация не трябвало да бъде фактор в приема и т.н.

Ами да ме извиняват всички дълбоко загрижени за психическото равновесие на децата, но могат ли да ми отговорят в реалния живот какво е положението? Да не би уменията да се работи под стрес, да се запазва хладнокръвие в критична ситуация, да се изпълняват задачи в срок и т.н. да нямат никакво значение там? Смятам всички ще се съгласим, че е точно обратното

Съответно ако високостресови изпити селектират деца, които могат да издържат на такива стрес, на това съвсем не бива да се гледа като на дефект на системата

G-M,
Мнението ми за умения да се работи под стрес съвпада с твоето (даже вчера написах аналогичен пост в 7-класната тема).
Но ... изпитите в края на 7 клас са истерия, т.е. минават здравословното ниво на стрес. Гонят се хилядни от бала, а не знания.
Причината (лично мнение) е, че предлагането на качествено образование е по-малко от търсенето.
Новият закон би трябвало да създаде условията за промяна.

1) Докато има разлика между училищата, винаги ще има битка за по-добрите. Без значение колко високо е базовото ниво. Такава е човешката психология.

2) Не ми е известен случай на някой, който да е бил на нивото на престижното училище, в което е учил, и да е влязъл там на косъм. Сигурно има единици такива, но по принцип в елитните училища има много повече места отколкото хора, които да отговарят на (предполагаемите) стандарти там. Съответно реално място за притеснение няма.

# 1 461
  • Мнения: 24 467
http://www.dnes.bg/obrazovanie/2015/05/29/pari-lihvi-krediti-i-z … klasnicite.265138

"Министерството на образованието и науката предвижда в шести, седми и осми клас да се изучава предприемачество, което да бъде свързано с финансовата грамотност и с други икономически знания и умения, с които учениците да свикнат да боравят..."


# 1 462
  • София
  • Мнения: 62 595
остава да кажат за сметка на кои часове ще се случат тези часове.

# 1 463
  • Русе
  • Мнения: 12 212
   В Швейцария дали изучават такъв предмет на съответната възраст.Ако въведат такъв предмет, подозирам, че от шестокласниците ще се изисква минимум висока банкова култура и теоретична основа, която не се наблюдава масово в съответните институции, съдейки по ситацията в банките. Или пък подготвят нова генерация ,която от нищо да направи нещо.

# 1 464
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Нито има къде да ги вмъкнат тези часове /наистина трябва да са за сметка на нещо/, нито има смисък от тях при нивото на финансова култура в държавата. Ако имаше грамотност поне където е наистина наложително, предното лято щеше да е много по-обикновено. И имам предвид само грамотност, чието прилагане се изисква по занятие.

# 1 465
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Предметът география е с добавка икономика. По математика също има възможност за текстови задачи в тази връзка.  Няма смисъл от отделен предмет и то още от шести клас. Финансовата култура смятам че е задължение на родителите.

# 1 466
  • София
  • Мнения: 3 824
   В Швейцария дали изучават такъв предмет на съответната възраст.Ако въведат такъв предмет, подозирам, че от шестокласниците ще се изисква минимум висока банкова култура и теоретична основа, която не се наблюдава масово в съответните институции, съдейки по ситацията в банките. Или пък подготвят нова генерация ,която от нищо да направи нещо.
В това няма нищо лошо. Страшно много българи са финансово неграмотни и често се ловят на  елемнтарни въдици залагани от разни финансови компании. Много сме зле в това отношениие и аз приветствам идеята за часове по финансова грамотност.

# 1 467
  • София
  • Мнения: 62 595
да, бе, познай как точно в училище ще ги учат на тези въдици! А може и някой нов шеф на някоя нова КТБ да излезе!

# 1 468
  • Мнения: 138
http://www.dnes.bg/obrazovanie/2015/05/29/pari-lihvi-krediti-i-z … klasnicite.265138

"Министерството на образованието и науката предвижда в шести, седми и осми клас да се изучава предприемачество, което да бъде свързано с финансовата грамотност и с други икономически знания и умения, с които учениците да свикнат да боравят..."

Пълно безумие...

# 1 469
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Предметът география е с добавка икономика. По математика също има възможност за текстови задачи в тази връзка.  Няма смисъл от отделен предмет и то още от шести клас. Финансовата култура смятам че е задължение на родителите.
И не е само това!

Имат География и икономика /макар да учат икономическа география, което икономика точно не е/.
Имат Домашен бит техника и икономика. Там съвсем ми е мъгла колко са икономически знанията...
Има много математиката с чисто финансово приложение - бюджет и т.н.
И искат още... пък мама и тате като са си дали светлия пример, школото да наваксва...
Или ако са дали, да се губи едно време Simple Smile Мода явно Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт