Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са предложенията на законопроекта за предучилищното и училищното образование относно приема в гимназиите и оценяването, както и мнението за него?
Какви са различните мнения относно ранния прием в гимназиите и профилираните гимназии?
Кои фактори трябва да имате предвид при избора на училище?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са предложенията на законопроекта за предучилищното и училищното образование относно приема в гимназиите и оценяването, както и мнението за него?
Проектът на Закона за предучилищното и училищното образование предлага промени в приема в гимназиите, като например въвеждане на национални изпити след седми клас. Освен това предложенията включват преразглеждане на системата за оценяване, като се предлага завършване на основно образование в седми клас и предоставяне на възможност на младите хора да започнат работа или да продължат образованието си от 16-годишна възраст. Мненията относно законопроекта за предучилищното и училищното образование са разнообразни. Някои смятат, че предложенията биха могли потенциално да намалят конкуренцията в лицето на математическите гимназии, докато други подкрепят идеята за завършване на основно образование в седми клас. Има също опасения относно възможните академични недостатъци и неграмотност, както и за профилирането след 10-ти клас.
-
Какви са различните мнения относно ранния прием в гимназиите и профилираните гимназии?
Различните мнения относно ранния прием в гимназии включват както подкрепа, така и опозиция на идеята. Някои хора вярват, че ранният прием позволява профилиране след 10-ти клас, докато други се притесняват от намалената конкурентоспособност в математическите гимназии и потенциалните рискове от когнитивно изоставане и неграмотност. Мненията за ранния прием в профилите на гимназията варират. Някои хора смятат, че това може да доведе до намаляване на качеството на образованието поради възможността „паразитни“ студенти – тези, които влизат в гимназия, но не са мотивирани да учат – да се появят. Други обаче виждат предимства в ранния прием, като например подобряване на подготовката на учениците и намаляване на напрежението около приема след седми клас.
-
Кои фактори трябва да имате предвид при избора на училище?
-
Какви са ползите от посещаването на математически гимназии?
-
Какви са притесненията относно промените в образователната система?
. Честно казано, пази боже ако приемат поредната недомислица в образованието - и без това предното правителство на ББ искаше да премахне приема в МГ след 5 клас, сега явно пак да се заели със задачата да произвеждат матрял без мозък.
и накрая нито един ученик няма да е ентусиазиран да има по-висок успех (подплатен със знания естествено) защото знае, че ще "мине" и без да се напъне малко. Резултатът? Затъпяване, неграмотност. Ако ще се въвежда някакъв закон то нека е - за преминаване в по-горен клас да има едно минимално изискване за успех (да речем средно 4.00). Но не тия оценки да се пишат на малоумни изпити и да питат деца в 9ти клас 1 и 1 колко прави....Както и цялата тази работа с писането на оценки "е така", за да е по-висок (изкуствено) успехът. Също смятам, че трябва едно прочистване сред учителите да стане, както и да им се увеличи заплатата. Голям процент са тези, които не им пука какво е научил ученикът и какво се случва в час. И тази липса на ентусиазъм се отразява и върху учениците, което ясно накъде води....

