Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 085
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 410
  • Мнения: X
Заповядай да кандидатствате в София и ще си говорим пак! Можеш да пробваш след две години да кандидатстване с оценките си от родния град и в София, да видим къде ще се класира.
Ами ние го направихме. Влезе, където искаше. Можеше да влезе навсякъде, без СМГ с немски, което не му е било цел.
Но въпроса го дъвкахме достатъчно вчера в една друга тема.
Проблемът с приема в гимназиите не е просто въпрос на преподаване в училище. Тук си абсолютно права.

# 1 411
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако са верни числата, официално в София са регистрирани милион и двеста хиляди население. Неофициалните данни са, че градът е два милиона, плюс приходящите тук да учат и работят. Та, при седем милиона население, два милиона само в столицата са си сериозно количество. София може да не е България, но в София има 7 хиляди седмокласници (май тази година са повече), а местата в най-желаните гимназии са същите отпреди демокрацията. Сама можеш да направиш сметката каква е конкуренцията.

Дидева, с теб се разбрахме - моите и на цяла форумска тема децата, са ни по-глупавички, по-посредственички, ама имат мерак да са в най-желаните гимназии, и поне им стигна акълът да ходят на курсове и уроци да се трудят. И точно във вашия случай вече се изясни - ти си стъпила здраво "при необходимост" и си свършила работата на учител, та пак не сте разчитали на училищната подготовка само (май и детето ти беше в СМГ, ако помня правилно, до седми клас).

# 1 412
  • Варна
  • Мнения: 2 133
А какво значи "да се справят с НВО"? Не означава ли едно 10% (примерно) от децата да могат да изкарат оценка над 5.50 на база на наученото от училище? Това, че се прави класация за гимназии и други училища, е друг въпрос.

# 1 413
  • София
  • Мнения: 62 595
Малина, това с класирането е главният въпрос. Иначе хич нямаше да ми дреме дали децата ми ще изкарат 4 или 6 на НВО.

# 1 414
  • Мнения: 1 058
НВО си е важно за класиране и приема, то ясно; но както форумната другарка Лиляна често ни напомня, то показва и нивото на обучение и доколко са изпълнени как беше, държавните образователни изисквания и въобще какъв е резултата на изхода от образователната ни система; и като ниво явно сме толкова зле, че вече си определяме в зависимост от постигнатите резултатите и изискванията за заветната тройчица...

с детето, което е 5-ти клас сме си решили да направим един експеримент; чакаме задачите за 7-ми клас да ги публикуват и ще видим какво можем да решим... и на база това, което е давано предходни години съм убеден, че поне 50% от задачите в 1-ва част ще ги реши; та ми е много интересно колко от седмокласниците няма да са се справили дори с това... и си задавам въпроса какво са правили 7 години в училище и пак ли родителите са виновни (съгласно любимата теза на другарката Лиляна)

# 1 415
  • Мнения: X
с детето, което е 5-ти клас сме си решили да направим един експеримент; чакаме задачите за 7-ми клас да ги публикуват и ще видим какво можем да решим... и на база това, което е давано предходни години съм убеден, че поне 50% от задачите в 1-ва част ще ги реши; та ми е много интересно колко от седмокласниците няма да са се справили дори с това...
Скрит текст:
Има ги отдавна в седмокласната тема. Съветвам те да обърнеш специално внимание на първа, втора и шеста задача.  Joy И, ако се зачетеш на същото място, ще видиш, че не всички са се справили добре.

# 1 416
  • София
  • Мнения: 62 595
Румене, ако оценката не ви интересува, може и на второкласник да ги дадеш. Но ако ти трябва оценка, максимално близка до шестицата, тогава доста задачи и преразкази ще има да изрешавате. Голямата подготовка не е за тройката, нито за четворката, нито дори за петицата, а за шестицата. За онази разлика в точките между петицата, пет и половината, и шестицата. Като при спортистите - за хилядните на хронометъра, защото на състезанието по атлетика никой не мери минутите, дори не мери секундите, а хилядните.

# 1 417
  • Мнения: 24 467
  Според мен проблемът с матурите и частните уроци идва точно от родителите и това навиване и съревноваване. Отговорен родител във форума е прието да е този, който е натиснал най-здраво и е осигурил няколко школи, ако може от 6 клас Погледът ми върху материалите и тестовете няколко години подред е, че всичко може да се усвои в часовете. Нелепи ми се виждат темите с преразкази от незнам си кое си лице, но пък в училището на сина ми ги правят от 5 клас. Има поне 4 направени със съответното оценяване по критерии.Без да блести по БЕЛ каза веднага какви времена ще се употребяват за преразказа от последната матура.  В пети и шести клас може да се добие представа за това справя ли се детето и добър ли е преподавателя и при нужда да се търси помощ.

Малкият ми син е втори клас. Вече имаха преразказ на приказка и втори такъв върху нея, от името на герой. Не веднъж, при това.
В пети клас и нагоре е въпрос на късмет с учителя. Ако няма- търси се допълване. Ако го има- и с домашно сядане на дупето става.
НВО са такива, че не е нужно кой знае какво усилие и напрежение.
Не случайно в седмокласната тема, когато големият беше този клас, почти не участвах. Не понасям излишни нерви и губене на време, нито прекомерни емоции и високопарни приказки. С каквито тези теми изобилстат.
На неминалите през кандидатстванията родители горещо препоръчвам по- рядко и необвзързващо посещаване на такива теми. Здравословно е.

Заповядай да кандидатствате в София и ще си говорим пак! Можеш да пробваш след две години да кандидатстване с оценките си от родния град и в София, да видим къде ще се класира.
Балът стигаше и за АЕГ в София /да не говоря за други градове/ в съответната година. Другите езици не са ни интересували, нито СМГ. Евентуално НГДЕК би била интересна, но за там трябваше отделен изпит, за резултатите от който не мога да пророкувам. Не че и там, където учи, не държа такъв.
Няма връзка с гениалности и таланти. Далеч сме от такива неща. Дали ще научиш информацията Х с три повтаряния или с 30 е въпрос не КПД. По- често се научава от три пъти, но някои хора безсмислено се презастраховат с 30.
Което е въпрос на избор- колко енергия ще изхабиш за да постигнеш определен резултат. А не въпрос на обективни изисквания на системата.

# 1 418
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди, забрави да допълниш, че и ти здраво беше застъпила на подготовката. Сама си писала, че всеки ден има допълнителни задачи, и то още от началните класове, дори си връщала детето от игра, ако не си е решило допълнителните задачи, които ти си поставила. Хич не се правИ и ти!

# 1 419
  • Мнения: 24 467
Моите деца имат допълнителни задачи от първи клас. Не, всъщност от ДГ- лего, четене, логически задачки, карти, шах, табла. И смяташ ли, че правя това с цел да ги приемат в избрана от мен гимназия? Дано да не.
И това няма връзка с НВО. Целта е овладяване на задължителния материал, което в училище не става, т.к. там често няма часове за упражняване. Както и за допълване и придобиване на знания и умения, каквито в училище въобще не са застъпени, а аз ги намирам за важни.
Било с НВО, било без него.
Занималня с големия син въобще не съм ползвала. Не знам дете, което е усвоило нещо, без да се упражни. Е, писах три, не 30 пъти. Въпросът е, както писах също, в мярата, а не в това, дали да го има упражняването или не.
Другото, на което обърнах внимание, е нагласата на родителя към процеса. Която е вредна и за него, и за децата. И чрез един определен вид на която той създава и своя и обществена психоза.
Някъде да съ писала, че няма нужда да се упражнява едно дете и да учи? Нямам такъв спомен.
Не ми е ясно последното ти изречение, в тази връзка.

# 1 420
  • София
  • Мнения: 62 595
о, не, хич няма връзка с НВО! Направо повярвах!

# 1 421
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Andariel, разбирам, че частните уроци са за шестиците, но явно без тях шестици няма, така ли? А защо? Не е ли нормално процентът седмокласници, които получават шестици на НВО, да ги получат и без допълнителни уроци, при положение, че НВО е върху училищния материал?

# 1 422
  • Мнения: X
Andariel, разбирам, че частните уроци са за шестиците, но явно без тях шестици няма, така ли?
Има. Но тя не вярва.

# 1 423
  • София
  • Мнения: 62 595
Вие сериозно ли? Трябва ли да обяснявам на възрастни хора разликата между състезание и тренировка за кеф?
Това със самоподготовката и неимането нищо общо на здравото включване на родител е същото като с хвалбите как Х и У сами си купили жилище на по 30 години - когато се поразровиш се оказва, че или е бил продаден друг имот, или са дадени пари от родители, или е било отчуждено място, на което е строен блокът и са получили сериозна отбивка заради терена.

# 1 424
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Andariel, разбирам, че частните уроци са за шестиците, но явно без тях шестици няма, така ли? А защо? Не е ли нормално процентът седмокласници, които получават шестици на НВО, да ги получат и без допълнителни уроци, при положение, че НВО е върху училищния материал?
За първи модул - да, но за втори трябва малко по-добра подготовка. Някои предпочитат друг да се занимава с децата им и ги пращат на уроци, други могат и сами да ги накарат да учат.

Общи условия

Активация на акаунт