Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 963
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 530
  • София
  • Мнения: 17 652
По мое мнение (предполагам и по мнение на около 10% родители) сега децата на практика тъпчат на място и предъвкват принципно един и същ материал от 1 до 4 клас. Да де, ама по мнение на много повече родители през материала се "препуска" и не се упражнява достатъчно. Ако си сложа "обективните очила" и размисля безпристрастно предполагам, че прави са болшинството. И неслучайно ако сравним нивото на нашите деца в 5-7 клас с нивото на децата от Западна Европа ще видим, че нашите са много напред с материала. Т.е. програмата е много по-напред от програмите в ЕС, а колко деца са успели да не изостанат е друг въпрос. А коренът на проблема е точно там - в математиката веднъж изтървеш ли нишката после край, няма наваксване и респективно няма никаква полза от това, че програмата бърза напред. Явно правилният подход е да се следва темпото на масата и преподаването да върви още по-бавно в началните класове, за сметка на мноооого упражнения, та белким основата се набие в главите на всички деца. А после вече от 7 клас нагоре нека забързваме, както реално става в ЕС - изоставащите в 5 клас германчета са много по-напред в 12 клас. Но ако има здрава основа такова забързване е реалистично, докато при сегашната система болшинството деца в гимназията отдавна са изгубили нишката и просто лапата мухи в клас.

Защо трябва вечно да се сравняваме с последните? Ако сравним нивото и скоростта с Русия или Китай май по-различен резултат ще получим. Не трябва ли с първите да се сравняваме и да гледаме да сме като тях или да ги изпреварим, а не да сме горди, че макар да сме на опашката, не сме точно най-последни и има и някой и зад нас?

# 1 531
  • София
  • Мнения: 17 652
.... Порочната практика с доучването, но на частно, би трябвало да се забрани.
Като е забранено да работиш на черно, ти да не би да го спазваш? Нямаме нужда от съвети от такива като теб.
Като започнеш да спазваш ти законите, ще искаш другите да го правят.
Щяла да забрани, и като забраниш, ще им накривиш капите. Те цял закон си гласуват за да си опазят лобитата, тя за едно доучване на частно се притеснява.


Сигурно имаш лично познанство с потребителката и конкретна информация за незаконната й дейност, но дори и така да е, би следвало да уредите въпроса помежду си или да се обърнеш към съответните компетентни органи, а не да отправяш персонални злостни нападки в публичен форум. Не представяш в добра светлина Българския учител с такива изказвания.

# 1 532
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кати, благодаря за съвета, ще го имам предвид. Сега ще спре ли серията ти от последователни постове или възнамеряваш да отговориш в отделен пост на всяко мнение от тази тема след последното ти влизане?

# 1 533
  • Мнения: 138
По мое мнение (предполагам и по мнение на около 10% родители) сега децата на практика тъпчат на място и предъвкват принципно един и същ материал от 1 до 4 клас. Да де, ама по мнение на много повече родители през материала се "препуска" и не се упражнява достатъчно. Ако си сложа "обективните очила" и размисля безпристрастно предполагам, че прави са болшинството. И неслучайно ако сравним нивото на нашите деца в 5-7 клас с нивото на децата от Западна Европа ще видим, че нашите са много напред с материала. Т.е. програмата е много по-напред от програмите в ЕС, а колко деца са успели да не изостанат е друг въпрос. А коренът на проблема е точно там - в математиката веднъж изтървеш ли нишката после край, няма наваксване и респективно няма никаква полза от това, че програмата бърза напред. Явно правилният подход е да се следва темпото на масата и преподаването да върви още по-бавно в началните класове, за сметка на мноооого упражнения, та белким основата се набие в главите на всички деца. А после вече от 7 клас нагоре нека забързваме, както реално става в ЕС - изоставащите в 5 клас германчета са много по-напред в 12 клас. Но ако има здрава основа такова забързване е реалистично, докато при сегашната система болшинството деца в гимназията отдавна са изгубили нишката и просто лапата мухи в клас.

Има и друго решение - задължителна детска градина, където се набиват основите на спокойстви и без бързане, пък после се влиза с летящ старт в училище

# 1 534
  • Русе
  • Мнения: 12 212
 
Явно правилният подход е да се следва темпото на масата и преподаването да върви още по-бавно в началните класове, за сметка на мноооого упражнения, та белким основата се набие в главите на всички деца. А после вече от 7 клас нагоре нека забързваме, както реално става в ЕС - изоставащите в 5 клас германчета са много по-напред в 12 клас. Но ако има здрава основа такова забързване е реалистично, докато при сегашната система болшинството деца в гимназията отдавна са изгубили нишката и просто лапата мухи в клас.
  Много точно казано и вярно.

# 1 535
  • Мнения: 50 730
По мое мнение (предполагам и по мнение на около 10% родители) сега децата на практика тъпчат на място и предъвкват принципно един и същ материал от 1 до 4 клас. Да де, ама по мнение на много повече родители през материала се "препуска" и не се упражнява достатъчно. Ако си сложа "обективните очила" и размисля безпристрастно предполагам, че прави са болшинството. И неслучайно ако сравним нивото на нашите деца в 5-7 клас с нивото на децата от Западна Европа ще видим, че нашите са много напред с материала. Т.е. програмата е много по-напред от програмите в ЕС, а колко деца са успели да не изостанат е друг въпрос. А коренът на проблема е точно там - в математиката веднъж изтървеш ли нишката после край, няма наваксване и респективно няма никаква полза от това, че програмата бърза напред. Явно правилният подход е да се следва темпото на масата и преподаването да върви още по-бавно в началните класове, за сметка на мноооого упражнения, та белким основата се набие в главите на всички деца. А после вече от 7 клас нагоре нека забързваме, както реално става в ЕС - изоставащите в 5 клас германчета са много по-напред в 12 клас. Но ако има здрава основа такова забързване е реалистично, докато при сегашната система болшинството деца в гимназията отдавна са изгубили нишката и просто лапата мухи в клас.

Защо трябва вечно да се сравняваме с последните? Ако сравним нивото и скоростта с Русия или Китай май по-различен резултат ще получим. Не трябва ли с първите да се сравняваме и да гледаме да сме като тях или да ги изпреварим, а не да сме горди, че макар да сме на опашката, не сме точно най-последни и има и някой и зад нас?

И къде видя да се сравняваме с последните??? Сравнявам с ЕС, конкретно споменах Германия и Западна Европа. Това ли са последните според теб? Shocked
В Русия нещата са като у нас - имат си елитни гимназии, които изпращат деца по олимпиади, и масови училища, част от които са на същия хал като нашите. Няма разлика. А за да гоним Китайската система първо трябва да станем китайци, защото никое европейче (и майка му също) няма да приеме методиката и натоварванията на китайската система.

Оптималното решение е просто - обучение на две или даже три скорости, но е някакси политически неприемливо.  А следващото най-добро е описаното от мен. И забележи, че "пилците се броят наесен", а в 12 клас тези "последни" германчета са доста по-напред от нас и решават интеграли по математика. Значи няма лошо. На международната олимпиада по математика Германия също е много далеч от последното място. Та не разбирам какви са ти претенциите? newsm78

Цитат
Има и друго решение - задължителна детска градина, където се набиват основите на спокойстви и без бързане, пък после се влиза с летящ старт в училище

Нали го въведохме това - от 5 годишни децата трябва да ходят на градина, но не забелязвам летящ старт. И няма как да има такъв, защото в детската градина се преподават други неща.

# 1 536
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
КОТЕ, ако си за изучаването на законова уредба в училище, освен трудовото, ще се наложи и социално, и данъчно, и търговско право... и 12 часа на ден няма да им стигнат... а университетите ще олекнат с половината си хорариум.


Абсолютно намирам, че "право" трябва да се изучава в училище - започвайки с Конституцията и Наказателния Кодекс и после КТ, Социално-осигурително право... Някак винаги съм се ужасявала от това колко малко хора всъщност са чели дори Конституцията.


Кати, ти пишеш за някакви основни и констутуция, а коментираш коментара ми с дялове на правото. Няма връзка. И обемът е съвсем различен. ОК, споменаваш СО, ама там няма нужда от право, достатъчни са уредбата и принципите.

# 1 537
  • Мнения: 11 129
не мога да разбера кое му е лошото на сегашното образование - нека си останат елитните училища с прием и останалите да са си нормални, в които образованието да  е лесно, за да могат всички деца да завършат средно образование. Пък после в живота каквото сабия покаже. Еми аз не искам да се напъвам. Говоря си за моето дете - не му се учи, не му се отдава, няма да е интелигенция, сега какво, да учим насила всеки ден ли?
Не мога да си представя да учим като в Китай - който си е умен  има СМГ, ПМГ и ЕГ - да ходи там - ама тъпите сега без средно образование ли да ги държим - така ще си направим едно общество от 10 % много знаещи и останалите пълни лузъри без средно образование. Кому е нужно това.

# 1 538
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Че кой е казал да има само училища за силни ученици. Или имаш предвид на кати фантасмагориите?

# 1 539
  • Мнения: 1 359
Въпросът изобщо не е в това някой да не "получи" средно образование, а че каквото и да е образование трябва да бъде изпълнено със смисъл. И че има начини много по-голяма част от децата да учат ефективно и с желание, отколкото в момента. Защото за това, как живеем всички, имат значение не толкова 10-те процента деца с големи постижения, а нивото на масата. А в момента, както се видя, над 1/4 от децата на 13 г. не могат да вържат 18 % на елементарен тест по математика. И това не е истинската катастрофа. Истинската катастрофа ще дойде след няколко години, когато тези деца ще бъдат над 1/4 от всички хора, с които тази "държава" ще трябва да се развива.

# 1 540
  • Мнения: 11 129
Да не следя темата в детайли, чета само последните мнения.

# 1 541
  • Мнения: 11 129
Изи за това многократно съм заявявала - да направят масовото образование достъпно, с лесни учебници, които децата да разбират и да си оставят елитните училища, в които да се преподава на високо ниво.
Образованието да е ориентирано към живота, повече практическо и по - малко научно. Да създадем хора, които могат да вършат определена обществено полезна дейност - а не мениджъри без работа.

# 1 542
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
не мога да разбера кое му е лошото на сегашното образование - нека си останат елитните училища с прием и останалите да са си нормални, в които образованието да  е лесно, за да могат всички деца да завършат средно образование. Пък после в живота каквото сабия покаже. Еми аз не искам да се напъвам. Говоря си за моето дете - не му се учи, не му се отдава, няма да е интелигенция, сега какво, да учим насила всеки ден ли?
Не мога да си представя да учим като в Китай - който си е умен  има СМГ, ПМГ и ЕГ - да ходи там - ама тъпите сега без средно образование ли да ги държим - така ще си направим едно общество от 10 % много знаещи и останалите пълни лузъри без средно образование. Кому е нужно това.

А кому е нужна диплома за средно, без смисъл и покритие? Когато се завършва успешно определен етап (клас) се предполага, че има някакъв конкретен обем от знания. Ако ги няма - не завършва етапа и не би трябвало да получи диплома за него.

# 1 543
  • Мнения: 11 129
етап, такъв че да можеш да си намериш работа, а не да лентяйстваш по градинките. Не мисля, че обществото има нужда от безработни и неквалифицирани млади хора.
На строителен работник интеграли по математика не му трябват - трябват му на програмиста, които ще е завършил смг или СУ или ТУ например. Ей това имам предвид.

# 1 544
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Не се обиждай, но много програмисти не ползват интеграли. И май в СОУ не се учат хич.
Нуждата от професионални училища, за каквито пишеш, май вече е ясна и уж даже вземат мерки полечка. Там има друга дилема: 1. няма да дават цялата палитра науки в 12 клас, и вероятно ще орязват университет като бъдеще, но излизаш с професия; 2. друга страна учим "целия живот". Ама след такова училище само с курсове...


Общи условия

Активация на акаунт