Частни училища - информативна тема 5

  • 93 166
  • 742
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 1 091
Никой нищо не казва за началото училище на Азбуки...Понеже става въпрос за по-свободен тип обучение, информацията ми е, че там обучението е по-спокойно. Не съм сигурна как е точно, защото това ми го каза приятелка, която има познати с дете там и били доволни. Та ако някой има лични впечатления, да сподели.

# 601
  • Мнения: 7 682

Когато детето ми беше 3 годишно бях абсолютно убедена относно пътя в неговото обучение.
Та тогава си мислех, че приоритетите ми са на първо място език, после резултати от матури след 7 клас, после среда и съответно база.

Хаха, точно така мисля и аз сега и точно в същата последователност.
Много ми хареса какво си писала после в останалата част от постинга ти. Обаче засега съм точно на приоритетите, които си изброила:)




+1 Peace

mmmm, не знам защо Мецан ми приписа хвалби за малките класове на 73-то и 20-то. Това училище, което бяхме обсъждали на лични и в което бих дала евентуално  детето си от 1 клас, е Веда. Като за мен не дотам добрата му база не би била пречка по никакъв начин.

Не съм се изразил точно. Добре, чак хвалби не е било, а трябваше да кажа, че си ги давала като пример за училища, които по нищо не отстъпват на частните, включително и по изучаването на език до 7-ми клас. А пък за случая на детето от 18-то, което е в класа на дъщерите ти, аз ще си изям шапката, ако е научило така немски в 18-то.  Няма начин да не е ходило или на частни уроци, или на добри курсове, или в къщи някой да не му е говорил на немски, или комбинация от трите. От часовете в ДУ и хеле пък точно в 18-то да научи така немски съм напълно сигурен, че е изключено.

Между другото въпросното 18-то, минаващо за много елитно и с огромен наплив, е направо трагично на НВО през 2014 година, като е по-назад и от доста ДУ, минаващи за посредствени, включително е 10 места по-назад от нашето квартално ДУ.

За Веда каза, защото ти настоявах да кажеш именно от ЧУ с немски кое е най-добро, но бях останал с впечатление, че каза, че в няколко ДУ с немски, включително въпросните 73-то и 20-то, ще научи не по-малко. Ако не съм те разбрал добре, значи изванявай тогава.

# 602
  • София
  • Мнения: 4 653
Русалке, мои близки са доволни от градината на Веда и смятат да продължат в училището.
Но скоро един разговор с родители на 12-класничка от миналия випуск доста ме озадачи. Те се похвалиха, че детето им е започнало директно следване в Германия и на моята реакция, че това е нещо нормално и обичайно, те ми казаха, че останалите са записали подготвителна година за да усъвършенстват езика. Thinking За мен това е нелогично, освен ако не става дума за някакво презастраховане или нарочна стратегия, чийто смисъл ми убягва.

# 603
  • София
  • Мнения: 19 926
Ironic,  аз същото казвам.  Hug  Че до 7 клас го харесвам училището от чуто, видяно, разказвано от познати, на които имам доверие Wink После, въпреки несъмнено качествения учителски състав, нещата малко или много  се променят. По-амбиционите деца, искащи да учат немски, се отправят  по правило към НЕГ, към 73-то СОУ и СМГ с немски.  Тоест  успехът  и нивото вече зависят предимно от пубертетите, които биват обучавани. Падне ли се качествено, амбициозно дете, успява.  Ученик от гимназиален курс там  се представя  наистина добре, името му е  в протоколите  за допуснати до национален кръг на олимпиади и други състезания по не един предмет през последните 2 години.И казаното не е в стил една птичка пролет не прави, тъй като все пак класовете им са по едва 5-6 души. Но съм чувала същото като теб, а именно че има и деца от другата крайност. И точно тук за мен е проблемът на ЧУ в гимназиален курс - твърде шарената картинка от деца..Разбира се,  в АК като представител на ЧУ не е така, тъй като там хората се стремят да бъдат приети, има подбор, докато в частните езикови  в гимназиален курс  нещата са с обратен знак - в болшинството случаи се отива след не особено добро справяне на седмокласните изпити.

Последна редакция: ср, 25 мар 2015, 20:54 от пенсионирана русалка

# 604
  • Мнения: X
Скрит текст:
Мммм, училището е в Бояна. Децата са по цял ден. Таксата е 450лв и се гласува от семействата, храна носят от вкъщи. Учителите са такива, които се занимават и с други дейности. Например този по рисуване бил режисьор. Съответно децата се занимават и с правене на филмчета, сглобяване на кадри, снимане и т.н. Този по музика е музикант и ги учи да свирят на различни инструменти. Учителят по спорт е инструктур по ски и ги е научил да карат ски. Учат английски, български и математика също. За тях нямам информация. Звучи като прекрасно място за 5-6 годишни, дори до 4 клас. Казвам до 4ти, защото след това за мен пак идва проблемът за реализацията по-нататък, защото нямат опит все още.  Хората са много доволни от средата, детето също.
Имали са ден на отворените врати скоро. Ако пак имат, й казах да ми каже. Ще ми е интересно да видя друга гледна точка в образованието, въпреки че моето хлапе вече си има училище.

По принцип, ако не съм в грешка, нали идеята на Демократичните у-ща е децата да не се разпределят на класове, да няма задължителни предмети и децата сами да организират своята учебна програма и предметите, които искат да изучават?  

Така е, това е същината на концепцията за Демократично училище. В книгата си по темата Яков Хехт дава доста крайни примери, да речем за момче, което години наред играе само футбол и не влиза в нито един друг час, но покрай това развива един куп умения, които му помагат да се справи успешно в друга учебна среда по-късно. Като цяло на философско-концептуално ниво звучи супер, но не бих си записала децата там.

Присъствах на семинара на Хехт миналата година, който беше организиран точно от инициаторите за създаването на такова училище. Това, което ме отблъсна тогава, беше именно дълбоко личната мотивация на всички присъстващи - мотото беше "Да спасим нашите деца от лошата образователна система". За мнозина подобна лична ангажираност сигурно е плюс, мен лично обаче ме плаши. Нещата стават твърде субективни и нерационални. Или трябва всички родители-организатори да са в пълно единомислие, или нещата отиват рязко у лево след романтичния период. Някак си предпочитам да гледам на училището като на някаква институция с принципи, правила и ясни очаквания и да търся такова, което максимално се припокрива с моите разбирания.

# 605
  • Мнения: 408
Скрит текст:
Мммм, училището е в Бояна. Децата са по цял ден. Таксата е 450лв и се гласува от семействата, храна носят от вкъщи. Учителите са такива, които се занимават и с други дейности. Например този по рисуване бил режисьор. Съответно децата се занимават и с правене на филмчета, сглобяване на кадри, снимане и т.н. Този по музика е музикант и ги учи да свирят на различни инструменти. Учителят по спорт е инструктур по ски и ги е научил да карат ски. Учат английски, български и математика също. За тях нямам информация. Звучи като прекрасно място за 5-6 годишни, дори до 4 клас. Казвам до 4ти, защото след това за мен пак идва проблемът за реализацията по-нататък, защото нямат опит все още.  Хората са много доволни от средата, детето също.
Имали са ден на отворените врати скоро. Ако пак имат, й казах да ми каже. Ще ми е интересно да видя друга гледна точка в образованието, въпреки че моето хлапе вече си има училище.

По принцип, ако не съм в грешка, нали идеята на Демократичните у-ща е децата да не се разпределят на класове, да няма задължителни предмети и децата сами да организират своята учебна програма и предметите, които искат да изучават?  

Така е, това е същината на концепцията за Демократично училище. В книгата си по темата Яков Хехт дава доста крайни примери, да речем за момче, което години наред играе само футбол и не влиза в нито един друг час, но покрай това развива един куп умения, които му помагат да се справи успешно в друга учебна среда по-късно. Като цяло на философско-концептуално ниво звучи супер, но не бих си записала децата там.

Присъствах на семинара на Хехт миналата година, който беше организиран точно от инициаторите за създаването на такова училище. Това, което ме отблъсна тогава, беше именно дълбоко личната мотивация на всички присъстващи - мотото беше "Да спасим нашите деца от лошата образователна система". За мнозина подобна лична ангажираност сигурно е плюс, мен лично обаче ме плаши. Нещата стават твърде субективни и нерационални. Или трябва всички родители-организатори да са в пълно единомислие, или нещата отиват рязко у лево след романтичния период. Някак си предпочитам да гледам на училището като на някаква институция с принципи, правила и ясни очаквания и да търся такова, което максимално се припокрива с моите разбирания.

Не съм запозната чак в такива детайли, но съм останала с впечатление, че функциониращите към момента Демократични у-ща извън БГ си имат изградена структура -  ръководство, организатори,поддръжка и родителите не участват активно, както е тук в кооперативите. Някъде бях чела разказ на родители, когато посетили у-щето, в което учело детето им, т.е. не са там всеки ден или изобщо някой ден от месеца. Това с активното участие на родители е възможно само за тези със свободни професии и когато у-щето се разрасне, не си го представям родителите на 100-ина деца да са чак толкова единомислещи, ако самото у-ще няма утвърдени принципи.
Иначе виждам логика и смисъл в такъв тип у-ще, но само, ако то е "разработено" от години и има изработена с-ма на работа, а не на проба-грешка. Вече се "опарихме" с подобна прохождаща градина, с уж ясни идеи и амбиции...
Наистина е нужна доста смелост и вяра в тази учебна с-ма, за да не се притесниш, че детето ти играе само футбол няколко години и да се въздържиш да го побутнеш в конкретна посока  Laughing

# 606
  • Мнения: 368
А някой може ли да даде актуална информация за "Свети Наум"? Почти не се коментира, намирам доста стари коментари? Първи клас? Впечатления от преподавателите?

# 607
  • София
  • Мнения: 7 247
Киа, аз писах назад - две познати дечица в начален курс са в Азбуки, много са доволни, преместени са от друго ЧУ, така че имат база за сравнение. И аз съм го разглеждала и говорила с персонала и много ми хареса.
Това, което ме отблъсна тогава, беше именно дълбоко личната мотивация на всички присъстващи - мотото беше "Да спасим нашите деца от лошата образователна система". За мнозина подобна лична ангажираност сигурно е плюс, мен лично обаче ме плаши. Нещата стават твърде субективни и нерационални. Или трябва всички родители-организатори да са в пълно единомислие, или нещата отиват рязко у лево след романтичния период. Някак си предпочитам да гледам на училището като на някаква институция с принципи, правила и ясни очаквания и да търся такова, което максимално се припокрива с моите разбирания.
Много точно си го казала, аз не бих могла така добре да го формулирам. Това беше една от причините в последния момент да се откажем от Валдорфското.
 MamaMM, преди не бяха с добра слава, но това беше много отдавна. И на мен ми е интересно как са се развили.

# 608
  • Мнения: 368
При толкова малко деца във випуск, нормално е и мненията да са по-малко. Ще се радвам да чуя някой, който го е проучвал, има лични впечатления. На какво се дължи не добрата слава? Преподаватели, среда, представяне на учениците по състезания или НВО? Чета че се явяват буквално единици.

# 609
  • Мнения: 890
Като стана дискусия за Валдорфската система, аз да попитам някой има ли впечатления от Монтесори училището?
Имам бивша колежка, чието дете беше в Монтесори градина и беше много доволна, но как стои въпросът с училището? Не можах да открия почти никакви мнения по въпроса.

# 610
  • Мнения: 408
Като стана дискусия за Валдорфската система, аз да попитам някой има ли впечатления от Монтесори училището?
Имам бивша колежка, чието дете беше в Монтесори градина и беше много доволна, но как стои въпросът с училището? Не можах да открия почти никакви мнения по въпроса.

Преди известно време разглеждах едно, на този сайт - http://www.montessori-bg.org/. Не знам, дали има вече и други Монтесори у-ща. От видяното на сайта им, това у-ще е много далеч от това, което едно Монтесори у-ще трябва да бъде.
Прилича си на нормално "нашенско" у-ще, не видях да следват идеите на Монтесори обучението.
За съжаление, това явно е често явление тук.

# 611
  • Мнения: 1 091
Лекси, благодаря за отговора!  bouquet Искаше ми се да разбера повече за обучението, усвоявнето на знания. Имам съмнение, че не се държи много на ученето /може и да не съм права, затова търся инфо/, доколкото знам не ходят по състезания и олимпиади... А и фактът, че си имат гимназия, в която за тях е по-добре да си продължат техните деца, ме навежда на мисълта, че нямат сметка да подготвят успешно 7-класниците за НВО.  newsm78 Иначе базата е нова, предполагам, че е добра.

# 612
  • София
  • Мнения: 10 825
... доколкото знам не ходят по състезания и олимпиади...
Няма и как да ходят. Началното им училище е едва прохождащо. Имат 1 и 2 клас, не съм сигурна дали има третокласници. Thinking В бъдеще със сигурност ще има деца, явяващи се на състезания, които учат в "Азбуки"

# 613
  • Мнения: X
Като стана дискусия за Валдорфската система, аз да попитам някой има ли впечатления от Монтесори училището?
Имам бивша колежка, чието дете беше в Монтесори градина и беше много доволна, но как стои въпросът с училището? Не можах да открия почти никакви мнения по въпроса.

Преди известно време разглеждах едно, на този сайт - http://www.montessori-bg.org/. Не знам, дали има вече и други Монтесори у-ща. От видяното на сайта им, това у-ще е много далеч от това, което едно Монтесори у-ще трябва да бъде.
Прилича си на нормално "нашенско" у-ще, не видях да следват идеите на Монтесори обучението.
За съжаление, това явно е често явление тук.


Няма все още Монтесори училище, това има Монтесори само в заглавието.

# 614
  • Мнения: 7 682
По-назад в темата обсъдихме подробно Френския лицей и Дойче шуле и някак си се формира единомислие, че не били подходящи за български деца.

Обаче току-що случайно попаднах на тази например тема:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=777071.75;topicrefid=20

Наистина, понеже детето е в градинска възраст, аз съвременен учебник от много години не бях виждал. Ами ужасих се, като чета какво пишело в сегашните учебници на българските деца.

Е не знам, ама ако такива безумия ще трябва да учи детето в българско училище, е*ем ти и МОН, и всичко. Ми това е по-лошо от театър на абсурда.

Изоставали били по български и математика в Дойче шуле ли, във Френския лицей ли? Със сигурност там такива безумия няма в учебниците и ако не друго, поне децата ще растат нормални.

От нашата образователна система изпитвам сериозни опасения за менталното здраве на децата, ако си учат прилежно безумията, написани в учебниците им, а и стилът им пък Shocked

Из учебно помагало за 2 клас - "Ако неударената гласна в крайната затворена сричка изпадне при изменение на думата, пишем Ъ. Ако не изпадне, пишем А."

quote author=NikolForAll link=topic=777071.msg28004892#msg28004892 date=1398077049]
Още никой ли не е писал за майката-алкохолик на четвъртокласника? Simple Smile




[/quote]

Познатият у нас акордеон с клавиши, го наричат "пиано-акордеон" и по тази логика е роднина на пианото. Има и друг тип акордеон, с копчета, който ние наричаме другояче. Иначе, като духов инструмент, е "роднина" на органа, а пианото го водят percussion (ударен) инструмент, защото чукчетата удрят струните и така "произвеждат" музика.

 В предмета „Човек и природа“ децата научават, че разликата между съкровищата и гробниците според авторите на учебника е в това, че едните са в музеите, а другите — на открито.


В друг урок се обяснява, че „Птиците летят, рибите плуват, а растенията мърдат отделни свои части

Току що разбрах, че Свети Георги е благороден и безкористен, защото в легендата Свети Георги и ламята той спасява царската щерка от ламята без да се жени за нея. Също така Свети Георги и змеят са опозиционна двойка.

Абе въобще, май най-добре е наистина нищо общо с българското образование да няма човек.

Последна редакция: пт, 27 мар 2015, 11:56 от Татко Мецан

Общи условия

Активация на акаунт