Има ли как да се пропусне предучилищната?

  • 9 135
  • 34
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 21 455
Що ли не си го държах в саксия под стъклен похлупак.
Щото си сметнала това за добро за него предполагам (надявам се).И е чудесно да ти бъде уважено правото да решиш ти какво е добро за детето ти. Ето това право с този закон е потъпкано.
Мислех, че е очевидно, че не задавам въпрос.  Simple Smile
За мен правото на избор е особено важно. Винаги съм смятала, че домашното образование трябва да бъде регламентирано със Закона за предучилищното и училищното образование. Не бих избрала този начин на обучение за детето си, но нямам нищо против хората, които биха се спрели на него, да го направят в рамките на закона.
Няма как обаче да оправдая и подкрепя нарушаването на действащ закон. Това, че нещо в закона не ни харесва, по никакъв начин не ни дава право да го нарушаваме. Dura lex, sed lex.

# 31
  • София
  • Мнения: 2 348
Да, очевидно е, не ти отговарям, а използвам въпроса, който ти си повдигнала, за да насоча вниманието към посоката на проблема - правото на избор, а не добро или лошо е детето да не ходи в предучилищна.
 Конституцията е закон над всички останали. Авторката на темата може да се позове на нея, с което по-нисшия закон отпада. А международните договори са над българските закони. Те също са в полза на авторката.

 А в нашите закони противоречия колкото щеш, тъй че и при най-добро желание да ги спазиш, някак си не се получава, друг закон пречи. Ето пример с един от повдигнатите от мен проблеми с уж задължителната предучилищна, но нямаш право да се възползваш от тази задължителна... услуга  по други причини newsm78

Последна редакция: пт, 06 фев 2015, 01:39 от skrech

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, има начин да се пропусне ПГ и изобщо не е толкова сложно, нито пък фатално за възпитанието. Ако детето има умения да смята и да чете, ще насочи усилията си към усвояван на дисциплината и социализация към една не така защитена и подбрана среда, както е в кооператива.  Peace
Как точно ще " насочи усилията си към усвояване на дисциплината и социализация към една не така защитена и подбрана среда, както е в кооператива", ако не пребивава във въпросната среда (ако допуснем че ПГ и ПУК са такава среда)?
И не мога да разбера защо смятането и четенето се поставят почти винаги на първо място, когато стане дума за училищна готовност.

Защото са измериби и с тях човек може лесно да се похвали.

Конкретно на въпроса на авторката - може да се пропусне, но ти трябва да помислиш още веднъж дали си заслужава да пускаш детето толкова рано на училище, още повече, че досега е било в парникова среда на кооператив, особено ако там не е покриван материалът за ДГ. Четенето и смятането не означава, че детето е готово за първи клас. Има много други неща, които се учат в ПГ, също идва на дневен ред непознаването на средата в училище, отделно е още по-сериозното с психическата и когнитивна готовност на детето. Казвам го съвсем отговорно като родител, чийто деца съвсем малко са ходилли на градина, лично аз се занимавах с обучението им по материала за ДГ, и нямаше никакво съмнение, че ще се справят в училище. ПГ в училище им беше много полезна от всяка гледна точка, зная какво и защо се учи там, колко е важно да формират отношения с деца в училищна среда, и съм с две ръце детето да мине през ПГ една година. Със сигурност няма да скучае. Четенето и писането не е синоним на готовност за първи клас, особено на 6. А ако  е момче, има и други подводни камъни. Момичетата като цяло по-лесно се справят с по-ранното тръгване на училище. Никак не е случайно, че точно на 7 се започва училищното образование, и то не е заради четенето и писането.

# 33
  • Мнения: 5 936
Тук възниква и друг проблем. Кой и как ще оцени степента на грамотност,интелигентност и отговорност на родителя, който е решил, че неговото дете няма нужда от ходене на детска градина или няма нужда от ваксини.
А ме поразява фактът,че се учи малко дете да преценява законите и да решава кои са добри и кои не! На 5-6 годишна възраст!

Последна редакция: пн, 09 фев 2015, 16:07 от W

# 34
  • София
  • Мнения: 747
Нямам време да прочета цялата тема, може някой да е споменал вече причината, поради която аз не пуснах моите момчета една година по-рано в първи клас( по диагонал виждам, че бурни настроения се вихрят, та може и да не съм съвсем намясто Simple Smile
За мен проблемът не в първите 3-4 класа, а след това. Момчетата съзряват по-късно от момичетата. Към края на 4-ти , началото на 5-ти клас момичетата са вече девойки, а момчетата още деца. Тази разлика трае около година и половина- две години и по мои наблюдения в този период много от момчетата се чувстват дискомфортно в това отношение. Пускайки момчето по-рано този период се удължава с една година. Аз не искам да го поставям зорлян в подобна ситуация.
 Четенето, писането и смятането- много деца ги могат преди първи клас. Но има толкова много неща, които могат да се развиват в тази възраст и си е направо богатство ако може да изпълните тази година със качествени занимания за развитие на синтетично и аналитични мислене, концентрация, фина моторика и т.н

Общи условия

Активация на акаунт