Това обосновава изначалната равнопоставеност на мъжа и жената, това че при Сътворението Бог ги създава по свой образ и подобие заедно /Бит. 1:26-27/, че те едновременно са и едно и са различни, че все пак са мъж и жена. Творецът ги създава и предопределя да бъдат именно такива. Такава е и позицията на Иисус Христос защитава равноправието на мъжа и жената, тяхната равнопоставеност пред Бога, във вярата, в Църквата и в обществото.
"Всички, които в Христа се кръстихте, в Христа се облякохте. Няма вече иудеин, ни елин; няма роб, ни свободник; няма мъжки пол, ни женски; защото всички вие сте едно в Христа Иисуса" (Гал. 3:27).
"Когато Бог сътвори човека, създаде го по подобие Божие, мъж и жена ги сътвори" (Бит. 5:1-2).
...ще остави човек баща си и майка си и ще се прилепи към жена си; и ще бъдат (двамата) една плът"(Бит. 2:23-24).
Относно правата на мъжете спрямо техните жени, ап. Павел казва: "Вие, мъжете, обичайте жените си, както и Христос обикна църквата и предаде Себе Си за нея" (Еф. 5:25).
Истинският християски мъж има само едно право по отношение на жена си - да умре за своята жена.
