Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 569
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 1 365
  • Мнения: X
Естетвено, че Вие е по норми на етикета. Да не би да се обръщаме към клиентите с Ваше Височество, че да се чувстват далече и не на място? Това с Ти-то като обръщение ми е крайно неприятно, правя изключение с колегите, с които работим в една и съща работна среда, но в други служби, т.е, с които се разминаваме всеки ден. Никога не съм си позволявала да скъся дистанцията с клиент, дори да са ме молели. Възпитание.

# 1 366
  • Пловдив
  • Мнения: 1 039
Според мене обръщението "Вие" говори за добро възпитание, обратното - "Ти" за липса на такова. Винаги се обръщам на "Вие" към всички - продавачки, учителки, непознати, държавни и частни институции. Ставало ми е неприятно когато сервитьорка дойде и започне на ми говори на "ти" / само това ми се е случвало, но няколко пъти/, особено когато е с 10-15 години по-млада от мене. Но не съм правила забележки, просто съм оставяла по-малък бакшиш.

# 1 367
  • Другата България
  • Мнения: 42 253
На мен едно от "любимите" ми е "К'во си търсиш?" Mr. Green Stop
И ми се е случвало и в Сф Wink.

# 1 368
  • Мнения: 12 722
Ауу сетих се нещо от една аптека, преди 3-4 години беше случката и все още не стъпвам там. Отивам да купувам на баба ми лекарства, обаче умния и доктор нямал рецепти и написал една импровизирана на един лист от тея дето се пишат за рецептурните книжки. Преди този случай съм купувала лекарства 2-3 месеца от други аптеки, включително и от тази с тази "рецепта". Та отивам аз, давам си рецептата и чакам, поглежда  я госпожата...гледа...гледа, и накрая отсича че с това нещо не можела да ми даде лекарствата. Обяснявам спокойно, че и друг път съм купувала с нея и казвам ОК, върнете ми я, ще отида другаде. Тази като се запъна, каза няма да ти я дам, смачка я и я хвърли в коша. Питам я аз с какво право изхвърля неща които не са нейни, а тя ми заявява че това било боклук. През това време в аптеката вече е станала една голяма опашка, всички недоволстват, Премести се жената на другата каса и започна да си обслужва клиентите, все едно мен ме няма.
Работила съм в магазин в който стъпват по 10 човека на ден, работила съм и на място, където минават по 200-300 човека пак на ден, но никога не съм си позволила подобно отношение към клиент. За мен подобно поведение е недопустимо, но проблема е, че все по-често се срещат такива, които са сърдити на всичко и всички и си го изкарват на клиентите.

Какъв ужас - ти изряден клиент с изрядна рецепта, а тя така лошо да се отнесе.

# 1 369
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Така е, при фалшифицирането на документи следва да се задържат. Независимо дали истински лекар е написал рецептата.

# 1 370
  • Мнения: 2 127
Може би в малки провинциални градчета и села е нормално да се говори на ти, понеже там повечето хора се познават. Няма логика с продавачката да сме през няколко къщи и да си говорим на ти, а после в магазина да сме на Вие. Но това не значи, че там е нормално по този начин да се обръщаш към непознати.
И в този ред на мисли, дразня се на продавачки, към които се обръщам с Вие, да ми отговарят на ти. Както и като продавачка ме е дразнело някой да ми дойде и да подкара на ти. Не говоря за редовен клиент.

# 1 371
  • Мнения: X
Никога не говоря на "ти" , дори и на редовните клиентки,които са ме помолили за това.
Изключително ми е неприятно и когато ми се говори на "ти". Все пак е редно както аз говоря възпитано на "вие" , така да ми се говори и на мен  Peace Само на по-малки момиченца /когато са с майките си/ бих си позволила да говоря на "ти" и то изключително рядко ми се случва.


Последна редакция: вт, 28 юли 2015, 21:56 от Анонимен

# 1 372
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Жана, личи си, че не си собственик, а наемник.
Такива ли са инструкциите при приключване на работното ви време?
Ние стоим в магазина, докато има клиенти. Случвало се е и половин час и повече да чакаме.
Не е приятно някой да ти прави забележки и да ти припира. Единствено за фризерите си позволявам да подканвам, че някои отварят и тогава започват да се чудят кой сладолед ще ядат и дали изобщо им се яде сладолед.

# 1 373
  • Мнения: 9 763
Само аз ли не се връзвам толкова на говоренето на ти? Друг е въпроса, че отдавна почти никой не се обръща към мен на "ти" и с "момиче". Вече много видимо съм госпожа и изисквам "вие". Mr. Green

# 1 374
  • Мнения: X
Жана, личи си, че не си собственик, а наемник.
Такива ли са инструкциите при приключване на работното ви време?
Никога не съм твърдяла, че съм собственик  Peace
Нямаме определени инструкции за приключването вечер, но нямам и намерение да чакам някой да пробва половин час след свършването на работното време , за да си излезе и дори да не благодари / понеже и това ми се е случвало/.
Предполагам, че ако имаме някакви инструкции , те ще са да се изчакват и последните клиенти , ако ще и два часа  Mr. Green

# 1 375
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Подканянето на момичето докато се начудело ми прозвуча доста  грубо и леко фамилиарно.
Обикновено на глупави и неприятно въпроси откъм продавачките аз също мълча. Някои се усещат, че не са ми приятни, но други продължават и ми навлизат в пространството с подобни реплики. Е, не съм влизала в последните минути на работното време, но се е случвало за друго да ме дразнят и ги награждавам с мълчание.

# 1 376
  • Мнения: 3 784
Цитат
винаги предупреждавам 10-15 мин. преди края на работния ден,че наближава времето да приключваме, за да може клента да си изпробва на спокойствие това, което си е избрал.

Звучи ужасно. Ако така ми напомнят, нито ще купя нещо, нито ще вляза втори път в магазина. Клиентът вероятно знае работното време, пише го на вратата. Не е на изпит, за да му се напомня "Остават ви 15 минути, предавайте." Може да няма намерение да пробва днес, да разглежда и да планира да дойде да пробва утре. Може да му трябва точно минута, за да реши, без да стои 15 минути в пробната. Това си е чисто пъдене, с колкото и любезен тон да е казано.

Цитат
Казвам на момичето ако си е харесала нещо и ако иска да пробва, понеже след десетина минути приключва работното време.Тя мълчи и продължава да разглежда. Минават още 2-3 минутки и аз най-спокойно и любезно я питам дали иска да пробва нещо.

Чета поста с все по-голямо удивление. Не съм попадала на такова непрофесионално досаждане, честно. И не разбирам защо не си е излязла още в този момент.

Цитат
Отговора : "Ми още се чудА"  
Не се сдържах и й отговорих, че докато се начуди и няма изобщо да има време  

А това е абсолютно недопустимо. Ако е важно магазинът да има клиенти. Явно не е.

Последна редакция: ср, 29 юли 2015, 01:50 от Nickkie

# 1 377
  • Мнения: X
Лиляна , уверявам те , че винаги подхождам с усмивка и учтивост към всеки клиент  Peace
Да ми се мълчи насреща е най-малкото липса на възпитание , още повече когато предупреждавам ,че е края на работния ден  Peace
Фамилиарност - не знам, но щом казваш  Thinking

Nickkie , както кажеш , тук всички сте се събрали Клиенти с главно "К"  Peace Tired
Ти колко време след края на работното ти такова оставаш ? И приятно ли ти е ?
Че ако не се предупреждават клиентите, кога ще се затвори ?

Както и да е - не ми отговаряйте , няма нужда  Tired

# 1 378
  • Мнения: 9 586
Аааа прощавайте, ама след работно време не стоя! Освен ако не ми плащат извънредни. Тъй като това досега не се е случвало мисля, че и аз не съм длъжна. Тъй като съм била продавач-консултант само по мобилните оператори ще ви опиша там ситуацията. Идваш половин час преди работно време: мие се магазина, забърсват се рафтовете от прах, нареждат се телефони...същото се изисква и при затваряне на магазина. В договора пише работно време от-до. Като започвах и в двата оператора питах: работното време е това с клиенти или това на магазина? Казаха на магазина. Сори майка! Половин час преди това съм врътнала ключа. Имам и каса да броя и да чакам инкасото. Че аз кога ще се прибера иначе?

# 1 379
  • Мнения: 15 960
И в хипермаркетите предупреждават, че наближава краят на работното време.
Никой не е длъжен да седи след работно време, докато някой си разглежда. Освен собствениците, разбира се.

Общи условия

Активация на акаунт