Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 611
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 2 099
Онлайн пазаруването не ме кефи напълно, защото не мога да се огледам.

Ти пък!Мен пък точно това ме кефи,особено обичам сайта на Асос.Обожавам техните рокли,до сега съм нямала грешна покупка от тях.Моделите им са високи и имат представяне на роклята в движение от манекен.Харесам ли си роклята как се движи и гледам мерките на манекенката,често се различаваме само с малко от височина или гръдна обиколка,нямам кофти покупка от тях.И допълнително пропускам коментарите на живата продавачка-"въйй,ква сти дълга,волейбол ли си тренирала,брейй  кви дълги ръце,въх,ми ти хич нямаш бюст" и цъкане все едно съм панаирджийски урод!

# 181
  • Мнения: 28 742
Е, какъв съвет очаквате, че ще получите от продавач/ка? За какво например?

Всякакъв - за качество, трайност, отзиви на други клиенти...
Особено ако се колебая между 2-3 неща, искам съвет от продавачката кое ще ми препоръча. Обикновено са коректни и рядко се случва да ме подведат, особено след няколко уточняващи въпроса защо ми препоръчват точно това и какво му е предимството пред другото. Все пак крайното решение е мое и ако не са достатъчно убедителни, не купувам.
Но пък наскоро ми се случи нещо много смешно. Колебаех се между два козметични продукта на различни марки и понеже нямаше тестери, помолих за съвет. Момичето беше много любезно, но по време на краткия ни разговор стана ясно, че е ползвала само единия продукт (по-евтиния), а другия, по-скъпия - не.
Обясних, че и двата влизат във финансовите рамки, които съм си определила, и че цената не е фактор в случая - просто да ми каже кой е по-добрият. Тя уверено отсече: "Този, този е по-добър!", сочейки по-евтиния. Досмеша ме и я попитах, откъде е сигурна, че това е по-добрият продукт, при положение че не е ползвала другия. Тя ме погледна с недоумение: "Ама нали Ви казах, този съм го ползвала!".
Шах и мат! Щом го е ползвала, значи е добър. Ако не го е ползвала - не става.  Laughing
Понесох се към касата, едва сдържайки смеха си. Купих препоръчания продукт, разбира се - то на такава "желязна" логика можеш ли да устоиш?  Mr. Green

# 182
  • Мнения: 3 513
Но въпреки това не ме дразни досадно влачене след теб и предлагането на помощ, защото знам, че ги задължават да го правят. Сигурна съм, че на въпросните момичета им е пределно ясно, че са досадни.
Разбирам, че ги задължават, ама поне някаква дистанция да спазват, да не се залепват на метър от мен. В един магазин за обувки спрях да влизам точно защото продавачките вървят плътно зад мен - аз правя две крачки, те също. Спра, те също спират. Simple Smile Е, вече не съм им клиент.

# 183
  • Мнения: X
Аз също работя в магазин, и не защото както се изказаха по-горе няма какво друго. Имам висше образование, имам подходящо рамо за по-престижна (сякаш някой може да определи какво е престижно в държавицата ни) работа, имам акъл за повече от 0.05 лв. , но просто ме устройва работното време, заплатата, естеството на работа за момента.
От гледна точка на обслужване бих казала, че не се държа по еднакъв начин с всички клиенти. Има такива, на които просто няма как да сваля звездите, особено когато не отвърнат на поздрав, или се правят, че не ме забелязват. Много ме радват и такива, които влизат за да проведат разговора си по телефона точно пред мен, хора, които изобщо не знаят какво правят в този магазин (има конкретна специфика), такива, които симулират, че разбират повече от мен, а всъщност дори не могат да произнесат правилно името на продукта. Харесвам възпитаните хора и за тях бих дала най-доброто от себе си. Така че, всичко е много субективно.
Ако застана от страната на клиент.. Винаги при влизане в магазин поздравявам първа, не чакам да ми постелят червения килим, а аз да помахам лежерно като английската кралица. Не говоря по телефон, освен ако не трябва да се консултирам за нещо свързано с посещението ми в магазина. Като цяло се държа на ниво, ако някоя продавачка не отвърне със същото, всъщност не ме вълнува, тъй като аз съм влязла някъде не заради продавачката, не да разглеждам като муха, а за да си набавя необходимото. Хич не ми дреме дали персонала пуши, влизам питам, ако могат да ме консултират  го правят, ако не- на друго място. Здраве да е !  Peace

# 184
  • Мнения: 22 036
Не стана ли вече ясно, че е въпрос на възпитание, а и така претендиращите за добро отношение са също обслужващи някъде. Интересно ми е, те как се държат с клиенти, пациенти и пр.

# 185
  • София
  • Мнения: 12 374
Тази тема е къде по-мека към продавачките от тема преди 7 години. Дали нещата са се подобрили..или потребителките сме се примирили  Thinking  Laughing

Много ме развеселиха постовете на Бу и кръци от 1-ва страница:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=272966.-1;topicrefid=20;all

# 186
  • Другата България
  • Мнения: 42 267
Не стана ли вече ясно, че е въпрос на възпитание, а и така претендиращите за добро отношение са също обслужващи някъде. Интересно ми е, те как се държат с клиенти, пациенти и пр.
Именно. Въпрос на възпитание и манталитет.
Доста предвидимо поведение имат именно тези, които всъщност са олицетворение на всичко, което "хулят и мразят". От "другата страна" са точно това, от което уж се възмущават - същите патки.
......
Всякакъв - за качество, трайност, отзиви на други клиенти...

 Колебаех се между два козметични продукта на различни марки и понеже нямаше тестери, помолих за съвет.
Grinning Още една наивна.
Успокоих се.
Всъщност доста хора разчитат на консултация от продавачки за козметика, те затова и се водят консултанти. Но пък понякога си е тото да нацелиш подходящият за теб продукт. И те нямат нищо общо  с това.

Последна редакция: сб, 16 май 2015, 14:17 от Merri_An

# 187
  • Мнения: X
Tаис сега хвърлих един поглед на коментарите на съответните потребителки, които си посочила. Нищо толкова забавно не виждам, освен едни повърхностни опити за оригинално тълкуване на поведението на обслужващия персонал. Когато се налага някой да изчака, той просто го прави, никой не обслужва първо последния влязъл клиент. Тук видях и леко засягане на темата за облеклото на клиентите. Това, че някоя бг мама се е облякла като за местен събор и има занижено самочувтвие никак не значи, че всички погледи са в нея и някой не я обслужва защото пред нея има напудрени мадами.

# 188
  • София
  • Мнения: 12 374
На мен ми е забавна темата, смях се и на постовете на Мадам и други по-известни потребителки. И ми направи впечатление как тогава тонът е бил доста по-суров и масово се недоволните клиенти..сега пак обсъждаме продавачки, но по-меко.

Относно поздравяването - когато не си купиш нещо, доста продавачи си спестяват Довиждане-то. Аз например съм от клиентите, които винаги поздравяват първи - така съм научена и го правя автоматично при влизане/излизане от магазин. Нелепо е при излизане да кажа Довиждане!, а отсреща да седи и да се цупи едно голямо мълчание. Щото не съм направила оборот, ебаси.

# 189
  • София
  • Мнения: 4 349
те повечето продавачки с поведението си те гонят от магазина  Shocked Shocked Shocked

# 190
  • Мнения: X
Аз съм перде в повечето случаи, освен ако не ми трябва сериозна консултация за нещо, което ми е строго необходимо. Не толерирам единствено некомпетентното мнение, което за мен е най-същественото. Не влизам по магазините с цел някой да се държи добре с мен, сякаш ми е длъжен. Влизам, плащам и излизам, стига сме си търсили оправдания, че някой не ни е показал колко сме важни.

# 191
  • Мнения: 926
Е, какъв съвет очаквате, че ще получите от продавач/ка? За какво например?

Ами например днес в голям козметичен магазин исках съвет за коректор за тъмни кръгове. Е, момичето много убедено ми каза, че такова нещо няма  Laughing  После я попитах за някакъв лек фдт подходящ за смесена кожа, посочи ми на някъде и каза, че там имало да съм четяла етикетите...и да не кажете, че съм била нелюбезна, напротив поздравих я, благодарих ѝ за помощта и така  Laughing

# 192
  • Мнения: 10 547
Реша ли да си купя нещо, навия ли си го на пръста, поникнат ли ми криле, с които се нося я към набелязан чифт обувки, я към някои дънки, я към хубавите, съвсем малки тиквички на пазара, никой, ама никой не може да ми развали покупката. Не била любезна продавачката! Не поздравявала! Сопвала ми се! Опитвала се да ми каже, че съм дебела! И той квооо? Невъзпитанието ѝ е проблем на родителите ѝ, не мой.

# 193
  • София
  • Мнения: 12 374
Оправдание колко съм важна  Shocked
Защото искам когато кажа приветливо Добър ден/Довиждане, да ми се отвърне със същото?
И защото искам когато имам нужда от сутиен по-голям размер, да не чакам 15 минути докато няколко броя жени си изпушат цигарите и си изприказват клюките преди да си вдигнат задниците и ми го донесат?

Елементарно възпитание му се казва на това.

# 194
  • Другата България
  • Мнения: 42 267
 Naughty Как може да не знаеш кой номер сутиен носиш, а? Та и по-голям размер....тия ти завиждат, да знаеш!
И аз нЕма да ти донеса. Crossing Arms
Хората питат за силиконови подплънки, тя по-голям размер ще иска..... Mr. Green

Сега сериозно - ако са на процент, ще стоят до кабинката с по пет в ръка и ще ти предлагат от син до златистокафЕВ. Ако са на твърда заплата - ще получиш това, което си получила. Моето наблюдение поне е такова. Лукс, нелукс - ако получаваш всеки месец фиксирана сума защо да се хабиш? Ако влизат на ден по 100 човека примерно, да обикаляш всички поотделно?
В Сф поне имате избор, ние в прованса сме... ooooh! но пък от една страна си мисля, че това е и по-добър вариант донякъде. Познаваме се, понеже заговори за бельо, аз имам определен вид сутиен, който ми стои както аз искам Mr. Green, поръчвам си го периодично във всевъзможна цветова гама и продавачката свирка, като пристигне. Е, докато го нацеля, бая пробване падна, но нямам оплаквания от обслужването. Малкия град понякога има и предимства. Но пък сме ограничени откъм избор.

Последна редакция: сб, 16 май 2015, 14:39 от Merri_An

Общи условия

Активация на акаунт