Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 621
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 3 371
Аз се чувствам най-добре в големите магазини, тип HM, където персоналът не се занимава изобщо с клиента. Не ми става неудобно, че меря нещо и впоследствие не го купувам, не търся на излизане погледа на продавачката, да й кажа довиждане, не съм наблюдавана и след мен никой не се тюхка и не ме обсъжда за каквото и да било. Може би аз съм по-притеснителен човек, но вниманието и очакванията към мен като клиент не ми се нравят и много, много рядко влизам в квартални магазинчета, само ако търся нещо конкретно и знам, че ще го купя, а не просто да разгледам.


И аз така - изобщо не ме интересува и вълнува да ме поздравяват, казват довиждане и т.н. Ако никой не се върти досадно около мен вероятността да си тръгна с куп неща е много голяма. Ако ми се 'лепне' някоя, дори да е ошанелена от глава до пети и да ми прави метани на всяка крачка - на мига се обръщам и излизам. Въпросът за помоща е идиотски - не може ли да питат дали не могат да са полезни с нещо, а не да ми помагат/и най добре изобщо да не питат нищо/. Ако искам нещо, ще потърся персонал. В магазини от типа - мебелни, техномаркети и други мигновено  се залепва някой досадник. Обикновено агитират за народна власт с предложение да си купя пурпурен диван за зеления си хол или комбайн за кухнята , а аз  съм тръгнала да разглеждам филтри за кафемашина. Такъв ми се налага да отрежа рязко и директно с идеята повече да не ме приближава.

----------
пс. как пропуснах мобилните оператори Stop. Няма такъв кошмар, преди да вляза се зареждам с огромна доза търпимост към глупостите, които ще ми надрънкат. НИКОЙ няма право да ме пита ЗАЩО още не съм абонат. И не ми се слушат никакви планове и телефони. Защо просто не отговарят в случай, че се интересуваш? Отвратно и нахално досадни са. #Cussing out

Последна редакция: сб, 16 май 2015, 12:13 от Golden apple*

# 166
  • Мнения: 5 258
В магазин за техника съвет?... Хм... Аз не бих. Това са хора продавачи, не инженери. Инженер трудно би го вързала да работи такова нещо. Само особеностите на подсветката на TV-тата не може да ти обясни продавача, камо ли други неща. Това са високи технологии, които се развиват с месеци. Наистина ли очаквате някой продавач в Техномаркет/Технополис да е толкова начетен? Да ви изведе от търговските трикове, през шумните реклами и направи най-добрия избор за вас в технологичните тънкости?
 
Боже мой.... Та те в 99% от случаите дори не ви казват, че всички телевизори в магазина работят на специални шоурум режими - максимално контраст, подсветка.... каквото се сетиш. Така че да е ярко, привлекателно. И връткат задължително клипчета HD. Дори това не ви казват. После се прибирате вкъщи и си казвате: "Пфууу, защо така в магазина по-хубава беше картината?" Rolling Eyes

Дали ще се отпусне една материя или не продавачката би могла да знае само от обратна информация на друг клиент. Инак тя какво? Да не е учила текстилопроизводство.

Козметика... Съвет в магазин? Че продавачката химик ли да е? В този форум едни от най-тачените теми за химичния състав на кремове са с автори химици. Но продавачката дори и в скъп магазин за козметика... няма да седне вечер за разнообразие химия да чете, че да е просветена. Ще ви дрънка глупости и вие ще смятате, че сте били "консултирани".

# 167
  • Мнения: 6 207
Хората май по желание са си ги оставяли. Който не иска е свободен да чака на опашка.

Е, поне не се чуди откъде му се е пръкнало някое кредитче или нещо по-сериозно.  Simple Smile


преди 15-20 години нямаше "кредитчета" и не бях чувала за злоупотреба с лични данни
дори май го нямаше и закона за защита на личните данни, влезна 2001 или 2003, не помня точно
колко зле трябва да си, че да мамиш хора, които всеки ден идват при теб...

# 168
  • Другата България
  • Мнения: 42 266
Скрит текст:
В магазин за техника съвет?... Хм... Аз не бих. Това са хора продавачи, не инженери. Инженер трудно би го вързала да работи такова нещо. Само особеностите на подсветката на TV-тата не може да ти обясни продавача, камо ли други неща. Това са високи технологии, които се развиват с месеци. Наистина ли очаквате някой продавач в Техномаркет/Технополис да е толкова начетен? Да ви изведе от търговските трикове, през шумните реклами и направи най-добрия избор за вас в технологичните тънкости?
 
Боже мой.... Та те в 99% от случаите дори не ви казват, че всички телевизори в магазина работят на специални шоурум режими - максимално контраст, подсветка.... каквото се сетиш. Така че да е ярко, привлекателно. И връткат задължително клипчета HD. Дори това не ви казват. После се прибирате вкъщи и си казвате: "Пфууу, защо така в магазина по-хубава беше картината?" Rolling Eyes

Дали ще се отпусне една материя или не продавачката би могла да знае само от обратна информация на друг клиент. Инак тя какво? Да не е учила текстилопроизводство.

Козметика... Съвет в магазин? Че продавачката химик ли да е? В този форум едни от най-тачените теми за химичния състав на кремове са с автори химици. Но продавачката дори и в скъп магазин за козметика... няма да седне вечер за разнообразие химия да чете, че да е просветена. Ще ви дрънка глупости и вие ще смятате, че сте били "консултирани".

Питаш - отговарям ти.
Това, че ти би или не би направила или ненаправила нещо си автоматично не означава, че всеки мисли като теб.
За разлика от други в този форум не чета теми за химични състави не само на кремове, доверявам се на реални живи хора, които познавам /споменах маски за коса, не кремове/, и досега не съм имала фал.
Всеки сам си преценява.
Телевизорът още работи. Перфектна картина. Не е скъп, нито претенциозен, с 4536457 екстри, но аз точно нещо такова исках.

# 169
  • Мнения: 5 258
А щото, викаш, забъркването на маска няма отношение към химията? Моя грешка. Да. Crazy

Не казвам, че всеки автоматично трябва като мен, но замисли се съвет от кого за какво очкваш? От продавач (човек на 500 лева заплата) за високи технологии, които се развиват лавинообразно?
Ами добре. Както прецениш разбира се.

# 170
  • Другата България
  • Мнения: 42 266
А щото, викаш, забъркването на маска няма отношение към химията? Моя грешка. Да. Crazy


newsm78 Да викам?
Не, не знам защо и от къде ти хрумна.
Казвам, че говорех за маска за коса, просто уточнявам за какво говорех, никъде не коментирам от какво и към какво има отношение.
По принцип си права, така е, но пък аз исках /в конкретния случай/ да ми се обяснят съвсем обикновени лаишки неща, казах вече, че не исках нещо от порядъка на "Панасоника" за 1900 лв. на една бивша колежка, която и в момента го гледа като полезно изкопаемо и не знаят с мъжа си от къде да му намалят звука...но пък се командва само с устни команди /цитирам/, може да не се докосва дистанционното изобщо...и какво, като уж бяха чели и питали познати предварително? Имат в дома си вещ, която ща изплащат 2 години и с която поне към момента не знаят какво да правят, но пък целия офис знае за това.
Такива неща. Peace

# 171
  • София
  • Мнения: 12 374
Поредната тема осрана от Защо ме търсиш. Тя и още 2 мацки сформират Светата троица на потребители, които са твърдо и непоколебимо уверени, че единствено и само тяхното мнение е меродавно. За всичко.

В Н§М съм търсила продавачка под дърво и камък 1-2 пъти. Къде се покриват не ми е ясно.

А последния път когато бях доволна от продавачка беше в Практикер. Ходихме за нова батерия, момичето спокойно и адекватно ни обясни всичко. Страшно добро впечатление ми направи.

# 172
  • Мнения: 632
Мен пък нещо друго ме дразни - говоренето на "ти". И да не помислите, че аз се имам за някаква много важна дето иска да й говорят на "Вие", просто към непознати аз се обръщам така, а те си продължават на "ти" и явно това не им прави никакво впечатление. И тук не говоря само за продавачите. Последните ми случаи са в държавно учреждение, при лекар и при обработката на документи за една сделка. Масово хората не знаят как да се държат и обръщат към непознати.

# 173
  • София
  • Мнения: 20 138


Брех, как да разберат горките, че ти точно това искаш.
[/quote]    В магазините ,в които ходя така правят.Повечето,които се занимават с тази професия разбират някои неща.от целия пост това ли успя да изсмучеш само ? hahaha

# 174
  • Другата България
  • Мнения: 42 266

А последния път когато бях доволна от продавачка беше в Практикер. Ходихме за нова батерия, момичето спокойно и адекватно ни обясни всичко. Страшно добро впечатление ми направи.
А, подсети ме за Практикер.
Харесах едно шкафче за баня, и понеже съм си Тома Неверни и не се доверих на размерите в сайта, една девойка онлайн си говори с мен повече от половин час, обяснявайки ми къде кое колко точно е високо, широко, дълбоко.... Sunglasses в крайна сметка го поръчах и ми пасна идеално на моите размери.

# 175
  • София
  • Мнения: 12 374
Да, мисля, че в Практикер персоналът е съвсем на място. Ходили сме няколко пъти, не съм имала оплаквания.

За говоренето на ''ти'' съм раздвоена. Миналия месец сядаме с детето в Дон Домат, който е близо до Мин. съвет. Идва една височка кака и весело се обръща към мен със ''Здрасти, какво ще искаш?'' Сепнах се, но си поисках менюто. До края продължи да ми говори на ти...а накрая се скара на щерката, че не си била изяла цялата порция  Laughing

# 176
  • Мнения: 47 352
И в тази, както във всяка друга професия всичко опира до конкретния човек. Нито политиката на фирмата, нито заплатата влияят в/у това. Ако продавачът е свестен си е такъв, ако не е - не.

И аз съм доволна от Практикер, случвало ми се е да питам за етажерка за баня, която не ръждясва и служитеката си ми каза, че от техните всички ръждясват  Mr. Green ами, не взех, но знам, че мога да се доверя и купувам други неща  Peace

# 177
  • София
  • Мнения: 20 138
Само аз ли не съм от Практикер?Ето хора шарени. Grinning

# 178
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Поредната тема осрана от Защо ме търсиш. Тя и още 2 мацки сформират Светата троица на потребители, които са твърдо и непоколебимо уверени, че единствено и само тяхното мнение е меродавно. За всичко.
...
Май има нещо такова. А има и кой да ѝ се връзва - наивно и изчерпателно отговаря.

Аз пък имам близки в някои магазини, други с магазини са ни лични приятели и основно на тях разчитам за консултация и препоръка. Досега не сме имали фалове, освен с пералнята ми, която се оказа единствената дефектна Канди.
И за отстътъпки нямаме проблеми. Отиваме в магазина и питаме - каква ще ни е отстъпката. После в другия и така. Почти на всичко, което си купуваме като уреди, обзавеждане и облицовки си получихме добри отстъпки.

# 179
  • Мнения: X
Говоренето на "ти" е неприятно. Неуважително е да се обръщаш към някого, сякаш сте стари приятели. Другото дразнещо нещо е говоренето по телефона. Влизала съм в много магазини, където продавачките най-спокойно си говорят и дори при влизането на клиент не прекъсват. Не говоря за служебни разговори, а лични.

Работила съм в голям и луксозен магазин за дрехи. Колежката, която ме обучавашe, беше истински професионалист. Беше задължително да поздравявам с "Добър ден" и да изпращам с "Довиждане" и "Пак заповядайте". Дори ако клиентът не беше направил покупка. Нямаше ходене по петите и тъпи въпроси като "С какво да ви помогна" и прочие.

Но въпреки това не ме дразни досадно влачене след теб и предлагането на помощ, защото знам, че ги задължават да го правят. Сигурна съм, че на въпросните момичета им е пределно ясно, че са досадни.

Общи условия

Активация на акаунт