Явлението "Бг-продавачка"

  • 98 507
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: X
Продаването има различни форми.
Едни продават услуги, трети храна,пети мебели, десети забавления... и т.н.
Медицинските лица също са обслужващ персонал - те продават услугата здравна грижа. Sunglasses
 Професионално ми се налага да общувам и с японци - при тях не  е прието да ги приветстваш като се усмихваш в широка усмивка , и да ги посрещаш сърдечно. Въпрос на културни различия.

# 391
  • Мнения: 12 510
Е па, всеки си продава труда/продукцията както може, както сметне за добре. Аз ценя любезното отношение, дори да не ми се линдзави човекът. Съвсем сериозно казах, че винаги съм любезна и успявам да разчупя леда, дори и с най-нацупения продавач (на каквато и да е услуга/стока).

# 392
  • Мнения: 23 965
Тук в България няма такова финансово-класово разделение, масово сме мизерници, така че общо-взето повечето хора са около равнището на продавачките, затова някак не върви да се държи човек отвисоко с хора, които са му себеподобни.

# 393
  • Мнения: 802

   99% от регистрираните тук  работят в офис и имат скъпа козметика и бельо  Simple Smile

  

 hahaha hahaha Понякога и аз се замислям за всички хора, които срещам в градския транспорт и по улиците..явно никой от тях няма профил в бг мама. Тук са подрбани само от офисите и вип сградите в центъра.  Laughing

Има една продавачка в хранителния до нас, която като си купувам нещо, все ме пита нещо за гарнитурка ще слагам ли, подправки, мезенце  Mr. Green на такива се радвам.

# 394
  • Мнения: 12 510
Тук в България няма такова финансово-класово разделение, масово сме мизерници, така че общо-взето повечето хора са около равнището на продавачките, затова някак не върви да се държи човек отвисоко с хора, които са му себеподобни.
Не е точно така, зависи от културата на човека. Не може да твърдиш, че един стоматолог, примерно, е с доходи като на продавачката. Но може да е любезен с нея, нали, едното не пречи на другото.

# 395
  • Мнения: 23 965
Тук в България няма такова финансово-класово разделение, масово сме мизерници, така че общо-взето повечето хора са около равнището на продавачките, затова някак не върви да се държи човек отвисоко с хора, които са му себеподобни.
Не е точно така, зависи от културата на човека. Не може да твърдиш, че един стоматолог, примерно, е с доходи като на продавачката. Но може да е любезен с нея, нали, едното не пречи на другото.

Стоматолозите май си имат собствени кабинети повечето, не са наемни работници. За мен наемните работници са горе-долу на едно ниво, като се изключат ИТ секторът и пр. тесни и високоплатени специалисти, работещи за друг, ако говорим за заплащане. Но в България реално повечето (пре)продаваме и обслужваме други хора. Делът на производството е много малък.

# 396
  • Мнения: 12 510
Кукумицинка, да не задълбаваме в тази посока. Няма оправдание за нелюбезно отношение към клиенти. На един парите му малко, друг преуморен, трети - недоклатен. Клиентът вина няма, на когото не му харесва - сменя работата, не се зъби на хората Peace . Или влиза в неласкавото определение "Бг продавачка" , какво да се прави.

# 397
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Много сте наивни.  Simple Smile  Мислите ли че на шефа му пука за заплатата на продавачката? На който не му харесва, да напуска. Толкова безработни има, все някой ще се навие да работи за 380 лева.
Обикновено при тези шефове, на които не им пука, са такива и продавачките - не им пука за клиентите и за бизнеса на шефа. Днес е тук, утре я няма.
А такива продавачки учудващо все се търсят. Дори и тук има доста налепени обяви, че търсят персонал.

# 398
  • Мнения: 23 965
Кукумицинка, да не задълбаваме в тази посока. Няма оправдание за нелюбезно отношение към клиенти. На един парите му малко, друг преуморен, трети - недоклатен. Клиентът вина няма, на когото не му харесва - сменя работата, не се зъби на хората Peace .

Аз не казвам, че клиентът има вина, но в доста случаи се получават неприятни сблъсъци именно защото и двете страни са изнервени и вкиснати.

И, между другото, аз бих предпочела по-скоро искрена, отколкото лицемерна и любезна продавачка, гледаща да си пробута стоката. За дрехите се спомена - ами аз съм със сравнително стандартна фигура, ама все пак не съм манекенка, защо да не кажат продавачите, че еди-коя си дреха не е подходяща за моята фигура и не биха ми я препоръчали.

# 399
  • София
  • Мнения: 9 400
Кукумицинка - Айде без такива генерални заключения, че всички са мизерници, ти ако се чувстваш такава си е твой проблем, но без да казваш другите какви са.

Колкото до обслужващия персонал (без значение лекар, продавачка и т.) то ако не му изнася работата и има проблеми да смени работата.  Дори и отвратителните клиенти които ни се зъбят и дразнят, са клиенти и се посрещат с добро утро/ добър ден/ добър вечер и се изпращат с приятен ден/приятна вечер и се държиш с тях добре. Прост принцип на търговията е, че клиента винаги е прав, ако не му изнася на някой през вратата, а не да си го изкарва на клиента.

# 400
  • Мнения: 10 547
Е, как да даде някой си квартален търговец 1 000 лева заплата на продавачката си, като самият той е с чиста печалба от тази сума? Освен да дели с нея фифти-фифти.

# 401
  • Мнения: 5 255
  99% от регистрираните тук  работят в офис и имат скъпа козметика и бельо  Simple Smile
Тук са подрбани само от офисите и вип сградите в центъра.  Laughing

Немалка част от тях са и работодатели. Wink

# 402
  • Другата България
  • Мнения: 42 225
И, между другото, аз бих предпочела по-скоро искрена, отколкото лицемерна и любезна продавачка, гледаща да си пробута стоката. За дрехите се спомена - ами аз съм със сравнително стандартна фигура, ама все пак не съм манекенка, защо да не кажат продавачите, че еди-коя си дреха не е подходяща за моята фигура и не биха ми я препоръчали.
Аз също. Затова и не разбирам лицемерието - ще ми се усмихваш през зъби, обяснявайки ми колко съм прекрасна с рокля на цветя от предната колекция - примерно, само и само за да ми я пробуташ, и като си изляза ще ме коментираш зад гърба ми как си ме "прекарала", вместо любезно да ми обясниш /и най-вече тактично, нали, не като посочените примери/, че тази дреха не е подходяща за моята фигура, че ще получат други видове след време, в други цветови гами...
В тази връзка да похваля едно момче от Мтел.
Наистина, познавам го, но все пак съм клиент, от който ще спечели, защото искам да преподпиша на по-висок тарифен план.
Та отивам, казвам какво искам, към кой план съм се насочила, и момчето ми казва - изчакай до 01., очакваме по-изгодни тарифи - толкова минути, колкото искаш, но евентуално на по-ниска / нисък тарифен план/такса. Направо се изненадах. Е, новите не бяха по-изгодни, но пък отношението ме спечели.

# 403
  • Мнения: 2 099
Не,в интерес на истината с мен не са се държали откровено грубо.Само че подмятанията ме дразнят.В смисъл -ок,имам си огледало,виждам се,че съм висока и мършава и какво сега?Нито мога да си отрежа от някой крайник,нито нищо.Защо все ми подмятат-ами БГ стандарта е за ръст 168 см.госпожо.Очевидно съм ги надхвърлила,толкова ли е трудно да ми кажат-чакайте,ще питаме фирмата за облекло,дали може да се направи нещо и т.н.Те ми се цупят,че все едно без пари го искам!Последно в магазина на Ревю ми го спретнаха този коментар-харесах тяхно палто,мерих номер 38-идеално ми е в бюста,в раменете,ама ръкавите-3-4 пръста над китките ми.Питам-може ли да ми се направи по поръчка,ще го капарирам,всичко ще е точно-отсреща едно възмутено-миии НЕ,не работим така!И се нацупи.Ми хубаво ,ще си дам 200-300 лв за палто другаде просто!От тогава не съм и стъпила в магазина им,няма и да стъпя.

Последна редакция: нд, 17 май 2015, 19:19 от Рибозом

# 404
  • Мнения: 2 658
Скрит текст:
И, между другото, аз бих предпочела по-скоро искрена, отколкото лицемерна и любезна продавачка, гледаща да си пробута стоката. За дрехите се спомена - ами аз съм със сравнително стандартна фигура, ама все пак не съм манекенка, защо да не кажат продавачите, че еди-коя си дреха не е подходяща за моята фигура и не биха ми я препоръчали.
Аз също. Затова и не разбирам лицемерието - ще ми се усмихваш през зъби, обяснявайки ми колко съм прекрасна с рокля на цветя от предната колекция - примерно, само и само за да ми я пробуташ, и като си изляза ще ме коментираш зад гърба ми как си ме "прекарала", вместо любезно да ми обясниш /и най-вече тактично, нали, не като посочените примери/, че тази дреха не е подходяща за моята фигура, че ще получат други видове след време, в други цветови гами...
В тази връзка да похваля едно момче от Мтел.
Наистина, познавам го, но все пак съм клиент, от който ще спечели, защото искам да преподпиша на по-висок тарифен план.
Та отивам, казвам какво искам, към кой план съм се насочила, и момчето ми казва - изчакай до 01., очакваме по-изгодни тарифи - толкова минути, колкото искаш, но евентуално на по-ниска / нисък тарифен план/такса. Направо се изненадах. Е, новите не бяха по-изгодни, но пък отношението ме спечели.

Хванала си се на въдицата, Merri_An.  Wink

Общи условия

Активация на акаунт