Явлението "Бг-продавачка"

  • 95 909
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: X
За първи път ще публикувам анонимно, защото не се гордея никак, но като бях в продаваческите си години, работех на едно място, където не само, че не исках да привлека клиенти, а и исках да ги изгоня. Заради шефката. Толкова отвратително се държеше с мен, обиждаше ме всеки ден, а аз, млада и глупава, стоях и си преглъщах сълзите, без да смея да й кажа нищо. От сърце исках да фалира  Embarassed Не съм била груба с клиентите, но нито съм ги консултирала, нито съм ги насърчавала да купуват. Добър ден, довиждане и толкова. Ако решат да купуват - идват на касата и оправяме сметката. Магазин за дрехи беше това. И изобщо, защо в темата се възмущавате, че на продавачките не им пука? Много ясно, че не им пука, трябва да им пука на работодателите. На служителите ще им пука, ако са на процент, иначе какво толкова да се вживяват в чужд бизнес Laughing
Не знам, но на мен онова девойче не ми изглеждаше като да е обидено на шефа си. По-скоро е обидено на целия свят. И най-малкото зле възпитано.
Аз също съм била много ядосана на човека, който ми беше шеф по едно време. От мен зависеха важни разговори и кореспонденции. Представям си, ако правех всичко с нежелание и апатия и с цел да дистанцирам хората (камо ли да искам да навредя), какво би се случило. Според мен човек най-малкото от уважение към себе си, е добре да върши съвестно работата си.
И изобщо продавачките пък не знам как могат да очакват, че на клиентите им пука в какви отношения са със шефовете си.  Остава сега и с това да се съобразяваме.

# 466
  • Мнения: X
Скрит текст:
За първи път ще публикувам анонимно, защото не се гордея никак, но като бях в продаваческите си години, работех на едно място, където не само, че не исках да привлека клиенти, а и исках да ги изгоня. Заради шефката. Толкова отвратително се държеше с мен, обиждаше ме всеки ден, а аз, млада и глупава, стоях и си преглъщах сълзите, без да смея да й кажа нищо. От сърце исках да фалира  Embarassed Не съм била груба с клиентите, но нито съм ги консултирала, нито съм ги насърчавала да купуват. Добър ден, довиждане и толкова. Ако решат да купуват - идват на касата и оправяме сметката. Магазин за дрехи беше това. И изобщо, защо в темата се възмущавате, че на продавачките не им пука? Много ясно, че не им пука, трябва да им пука на работодателите. На служителите ще им пука, ако са на процент, иначе какво толкова да се вживяват в чужд бизнес Laughing
Не знам, но на мен онова девойче не ми изглеждаше като да е обидено на шефа си. По-скоро е обидено на целия свят. И най-малкото зле възпитано.
Аз също съм била много ядосана на човека, който ми беше шеф по едно време. От мен зависеха важни разговори и кореспонденции. Представям си, ако правех всичко с нежелание и апатия и с цел да дистанцирам хората (камо ли да искам да навредя), какво би се случило. Според мен човек най-малкото от уважение към себе си, е добре да върши съвестно работата си.
И изобщо продавачките пък не знам как могат да очакват, че на клиентите им пука в какви отношения са със шефовете си.  Остава сега и с това да се съобразяваме.

Скрит текст:
Същият анонимен съм. Съгласна съм по принцип, само че съвсем искрено си казвам каква ми беше позицията тогава. Веднъж я бях помолила да ме пусне половин час по-рано, много ми се налагаше. Работех по 10 часа, без обедна почивка, 6 дни в седмицата. Половиният час след работа, в който трябваше да измия пода и да избърша праха, не го броя. Веднъж за 6 месеца поисках да си тръгна 30 минути по-рано и тя ме овика как ще съм си тръгвала, когато тя преценяла и ако съм искала да съм си отворела мой магазин и да съм си тръгвала, когато поискам и т.н. и щом така било, в неделя трябвало пак да дойда за ревизия. Ревизия се прави цял ден, т.е. в единственият си почивен ден да съм там... както и да е. Цял ден ми се плачеше от обида.
Изобщо не ми пукаше за клиентите, исках никой да не влиза в този магазин и той просто да фалира веднъж завинаги. И нищо фатално не се е случило, най-много някой да е отишъл да си купи дрехи в друг магазин.

# 467
  • Мнения: X
Анонимен , не е ли по-лесно да напуснеш и да си намериш друга работа?С месеци и години да преживяваш ден след ден в яд, сълзи, обида и тровене на нерви, не го разбирам.

# 468
  • Мнения: 2 157
Анонимен, наистина е брутално отношение. Майка ми е в подобна ситуация. Шефът й на 24.12. я пуска в "ранния" час 17:30. И й дава 30 мин почивка, само че ако влязат кленти хич не го интересува - ще седи и в почивката, няма право да излиза след нея. Имало е дни, в които не е излизала от магазина.
Love!, за съжаление не е толкова лесно. И аз съм на принципа "като не ми харесва напускам", но майка ми примерно се притеснява, че е на 45 години и не се знае кой ще я вземе на работа. Сега вече се надяваме да смени работодателя, но пак не са сигурни нещата. Когато си сам родител и трябва да се справяш с месечните разходи, много неща си готов да понесеш. И е гадно, че работодателите се възползват от това.
С всякакви продавачки съм се сблъсквала. Освен, ако не ме нагруби или не ми отговаря на въпрос, не ми пречи. Не знам дали преди малко шефът й не е минал да я овика. Добър ден и Довиждане са ми достатъчни.

# 469
  • Мнения: X
Анонимен , не е ли по-лесно да напуснеш и да си намериш друга работа?С месеци и години да преживяваш ден след ден в яд, сълзи, обида и тровене на нерви, не го разбирам.

Така направих, 8 месеца издържах. Много глупавичка и страхлива бях на 19-20 години, сега не бих стояла и седмица при такова отношение.

# 470
  • Мнения: 14 478

За първи път ще публикувам анонимно, защото не се гордея никак, но като бях в продаваческите си години, работех на едно място, където не само, че не исках да привлека клиенти, а и исках да ги изгоня. Заради шефката. Толкова отвратително се държеше с мен, обиждаше ме всеки ден, а аз, млада и глупава, стоях и си преглъщах сълзите, без да смея да й кажа нищо. От сърце исках да фалира  Embarassed Не съм била груба с клиентите, но нито съм ги консултирала, нито съм ги насърчавала да купуват. Добър ден, довиждане и толкова. Ако решат да купуват - идват на касата и оправяме сметката. Магазин за дрехи беше това. И изобщо, защо в темата се възмущавате, че на продавачките не им пука? Много ясно, че не им пука, трябва да им пука на работодателите. На служителите ще им пука, ако са на процент, иначе какво толкова да се вживяват в чужд бизнес Laughing
Съгласна съм напълно с това мнение. това поведение на продавачки го познавам и напълно оправдавам. разни мутреси с магазинчета и перачески бизнес като се държат с персонала си като с последните отрепки всъщност в крайна сметка остават без клиенти.
 Хората, които работят някъде на заплата трябва да бъдат заинтересовани да върви един бизнес.

# 471
  • Мнения: 2 157
Затова смятам, че схемата заплата+процент е най-удачна за всички в бизнеса. Продавачите ще са стимулирани да правят по-голям оборот, собствениците получават по-високи приходи и стимулирани служители, а клиентите получават добро отношение.
Ама "бизнесментите" гледат да дадат на служителите си възможно най-малко. И да ги впрягат да бачкат, ако може по 10-12 часа, с един почивен ден (ей тъй, от кумова срама, ама може и в неделя да се отваря магазинът). Rolling Eyes

# 472
  • Мнения: 14 478
Затова смятам, че схемата заплата+процент е най-удачна за всички в бизнеса.
Тази схема много често бива корумпирана от нашите шефчета. Заплата е ниска и ако не се изкара нищо отгоре продавачките не могат да вържат месеца. А често увеличаването на оборота, за да се изкара добър процент, зависи и от качеството и вида на стоката.
В много от случаите процентът се използва от работодателя там, където има малък оборот с единствената цел персонала да се държи на ниски заплати.

# 473
  • Мнения: 2 157
По принцип и ти си права.  Peace
То нещата все опират до това шефът да е кадърен. И в подбора на персонала и в мотивацията му. Ама 1 на 100 са тия шефове май... Rolling Eyes

# 474
  • Мнения: 5 710
Като цяло в тази сфера ( и в кафенетата/ресторантчетата) сме малко като азиатска държава. Три маси и пет сервитьорки. Магазин от 40 кв.м - две, три продавачки. Много е евтина работната ръка, данъци ниски, я г плащаш я не, трудов контрол слаб и това се смята за обслужване и качване на категорията автоматично. А наличието на персонал и качество на работа не вървят ръка за ръка задължително.

В България за мен е цяло изпитание да седна на кафе. Наистина съм отвикнала някой да ми сервира, да тътри чехлички напред-назад с кафето ( мини пола задължително), после захарта, накрая да няма дребни да ми върне, нещо да се суети и всичко става с някакво ръкомахане, дали ще ни види, няма ли да ни види и чакане. Затова предпочитам разни места тип Старбъкс, в които няма сервитьори.

Много пъти съм си мислила защо е така и според мен това е първо, защото е много евтино да поддържаш персонал и второ, защото идеята на самия клиент е, че някак си всичко трябва да му се 'донася'. Стар ориенталски маниер- да се чувстваш обгрижен, някой да ти прави евала..

В Италия в малки магазини, барчета и тн.  работят собствениците. Един от най-добрите ресторанти около нас имат десетки маси ( не знам колко) и се обслужват от една сервитьорка.  Е това момиче как веднъж не забрави нещо да донесе, как винаги поръчката излиза за всички по едно и също време не разбирам, но гледайки българските  Кошмари в кухнята за мен факторът 'мързел' е ужасно силен, дори при собствениците. Някак висчки тези хора очакват, че след като са инвестирали някакви пари то само ще върви и ще се нуждае само от прибиране на оборота вечер.

Така че за мен това е малко изкуствено поддържана заетост.

Последна редакция: вт, 19 май 2015, 18:15 от 10 c`s

# 475
  • Мнения: 1 788
Вие сте малки, но аз си спомням продавачките от социализма.  Явно 25 години не стигат.
И други ги помнят.
Няма промяна.
Бг-продавачката трябва да я коткаш и да й носиш дарове, па тя ще ти се отблагодари с нещо "под щанда" и "вносната стока"...

# 476
  • Мнения: 14 478
Вие сте малки, но аз си спомням продавачките от социализма.  Явно 25 години не стигат.
И други ги помнят.
Няма промяна.
Бг-продавачката трябва да я коткаш и да й носиш дарове, па тя ще ти се отблагодари с нещо "под щанда" и "вносната стока"...
Напротив промяна има. Но за продавачките. От жената зад щанда, на която да се умилкваш за кило скрити банани, продавачките се превърнаха в най-презряната и експлоатирана класа.
Даже в класа на дъщеря ми циркулира сентенцията "Учи, за да не станеш продавач-консултант!"

# 477
  • Мнения: X
Днес ми се наложи да си търся блуза и попаднах на продавачки от двете крайности.
  В единият магазин някаква намусена лелка - то аз не й обърнах много внимание - но бях с дъщеря ми и нейни приятелки - аз мерех те ми носеха дрехи или искаха  от нея .
   От там нищо и не купих и се чувствах някак некомфортно.
   В другият магазин -ами идеала за продавачка -мила ,услужлива / но не и досадна / . Страхотно впечатление остави у мен.
  На връщане дъщеря ми каза ,тази продавачка е като ангелче / другата била много намусена и отвратителна ./
 Та реших да пиша за да похваля тази жена . Достави огромно удоволствие наистина.
   "Аз -каза -искам да ви е приятно да пазарувате тук - отпуснете се. Прибираше дрехите - откопчаваше копчета. Направо те кара да се чувстваш като кралска особа.
  Но честно да си призная като се замисля ,рядко попадам на намусени -или не отдавам такова значение. Но усмихнатите и ведри хора ,независимо какви са ги помня и забелязвам.
    Намусени ,мрънкащи и недоволни хора не си правя труда да помня. Нито пък бих отделила от времето си да им се ядосвам.
 
   

# 478
  • Мнения: 1 788
Споко, някои и без това се надценяват с ученето и в крайна сметка отново стигат до продавач-консултант.
И това е една от основните причини на проблемите - надценяването...

# 479
  • Мнения: 14 478
Споко, някои и без това се надценяват с ученето и в крайна сметка отново стигат до продавач-консултант.
И това е една от основните причини на проблемите - надценяването...
Ето-даже и твоят пост показва отношението към хората, които са застанали да ни продават стока.
Като към неуспяли, надценили се и сравнително ниско интелигентни.
 

Общи условия

Активация на акаунт