Фотография - 79 тема

  • 44 567
  • 741
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 10


Ако обаче снимаме в sRGB то ние още в камерата указваме че работим в по-тясно цветно пространство т.е. режем от капацитета и в последствие при редакция ситуацията е различна ако се наложи да сменяме цветното пространство в зависимост от целите. Работим само в границите на sRGB. Които да за интернет са достатъчни. Ако обаче в тази ситуация поискаш да обърнеш цветното пространство в Адоб, няма достатъчно качествено да възпроизведеш онези цветове които попадат извън границата на sRGB, защото ти вече си ги орязала още в камерата.
А ако се снима в jpg  там пък нещата съвсем се орязват.


[/img]

Здравейте, сори че се намесвам така от никъдето, но при снимането в RAW няма абсолютно никакво значение какъв профил е зададен в камерата. Първото място, където може да се се отрази прикачването на профил е при конвертирането в RAW конвертора - бил той Лайтрум, Фотошоп или фирмена програма.

# 466
  • Мнения: 10
Здравейте,

И аз мисля вече за коледни снимки. Искам да организирам малка фотосесия за децата от класа на дъщеря ми и да използвам снимките за подарък на учителките. Така че тази седмица ще обикалям за фонове и пропсове, иначе времето хич няма да ми стигне. Ако искате да обсъдъм идеи за по-евтини варианти.

Например, имам ей такава елха от предишни години - Chrstmas Tree by Jill, on Flickr

Сега ми хрумва да преработя старата елха и да добавя още клони, за да стане по-гъста. Нещо в този стил - http://funcraftskids.com/christmas-tree-crafts-sticks/

Отделно ми се искаше тази година да наредя нещо с дървен фон - състарени дъски и т.н., но усещам как разходи ще скочат до небесата. Другия вариант е да търся по пазарите нещо тип балатум/покривка със съответната шарка.

Ако имаш ЛЦД проектор и подходящо помещение/окачване, може да минеш само със снимка на фона.

# 467
  • Мнения: 1 374


Ако обаче снимаме в sRGB то ние още в камерата указваме че работим в по-тясно цветно пространство т.е. режем от капацитета и в последствие при редакция ситуацията е различна ако се наложи да сменяме цветното пространство в зависимост от целите. Работим само в границите на sRGB. Които да за интернет са достатъчни. Ако обаче в тази ситуация поискаш да обърнеш цветното пространство в Адоб, няма достатъчно качествено да възпроизведеш онези цветове които попадат извън границата на sRGB, защото ти вече си ги орязала още в камерата.
А ако се снима в jpg  там пък нещата съвсем се орязват.


[/img]

Здравейте, сори че се намесвам така от никъдето, но при снимането в RAW няма абсолютно никакво значение какъв профил е зададен в камерата. Първото място, където може да се се отрази прикачването на профил е при конвертирането в RAW конвертора - бил той Лайтрум, Фотошоп или фирмена програма.

Мисля, че каквото съм имала по темата съм го казала достатъчно ясно. От тук нататък спора навлиза в личните разбирания, тълкувания на всеки и това кой с какво се е сблъсквал. Всяка програма може да присъедини цветно пространство (единствено при ЛР това става само при експорта) ... въпросът е какво първоначално подаваш на тази програма за да направи каквато и да е конверсия. В единия случай просто получаваш по-високо качество това е - въпросът е че то е видно предимно на печат.

на мен това много ми допада като декор - по коледната тема.

# 468
  • София
  • Мнения: 1 329
mamaSunshine, не мога ад се съглася, че зависи от разбирания и тълкувания - каквото и да зададеш в камерата - за роу файла е без значение.
Ако имаш нещо, което да подкрепи твърдението ти-сподели го, иначе просто объркваме хората с неточна информация.  Peace

# 469
  • София
  • Мнения: 322


Отделно ми се искаше тази година да наредя нещо с дървен фон - състарени дъски и т.н., но усещам как разходи ще скочат до небесата. Другия вариант е да търся по пазарите нещо тип балатум/покривка със съответната шарка.
В Икеа има такъв плат : http://www.ikea.bg/textiles/Fabrics-and-sewing/Fabrics/41900/43031/
Не знам дали ще ти свърши работа, но все пак....

# 470
  • Мнения: 547
Катя, мн чиста обработка, мн ми харесва!
Jill, къде се изгуби ти? Радвам се че завръщаш отново на снимачната площадка Hug. Има един тип мокет, който ще пасне според мен, не помня как му беше името Thinking, като от въжета е изтъкан. Ако опънеш едно парче на земята, метнеш една голяма възглавница и разхвърляш малко коледни украси, може би ще се получи симпатично. На стената отзад може да закачиш лампички и да ги направиш във формата на елха, или звезди. Може и да намериш отнякъде от онези старите дървени шейни, всички имахме такива, даже нашата съвсем доскоро беше в мазето. А и с нея може да ги снимаш навън - шейната, един фенер, една снежна текстура после и ето ти симпатична снимка (много е лесно на думи Mr. Green)
Намерих снимка на мокета:
Скрит текст:

И една снимка от коледния проект 2013, да подчертаем коледната тематика  madnoel:

# 471
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 894


Отделно ми се искаше тази година да наредя нещо с дървен фон - състарени дъски и т.н., но усещам как разходи ще скочат до небесата. Другия вариант е да търся по пазарите нещо тип балатум/покривка със съответната шарка.
В Икеа има такъв плат : http://www.ikea.bg/textiles/Fabrics-and-sewing/Fabrics/41900/43031/
Не знам дали ще ти свърши работа, но все пак....


леле, това изглежда страхотно  Grinning

# 472
  • Мнения: 1 703
Аз съм в много мрън настроение, не чакам изобщо коледните снимки. Повечето са толкова претрупани с фенери, шейни, куфари и джуджета, че от сега получавам охтика.
Поправям се, на Вейда снимките очаквам  Heart Eyes

# 473
  • Мнения: 1 374
РумиК съжалявам .. аз се занимавам доста с печат и за мен има значение защото за разлика от мониторите, фотопринтерите на които печатаме работят с Адоб.
Не малко пъти казахме че когато файл се запазва за монитор той може да е в SRGB, и да не те бърка.
Но за мен принта е по-важен и там винаги работя в АДОБ.
Ако съм снимала в sRGB не мога качествено да възпроизвежда цветове, които не са записани при снимане на графиката това са цветовете заключени между границите на Адоб и sRGB). sRGB поддържа с около 35% по-малко цветове и е подходящ за монитор или минилаб печат., не и за професионален фотографски където мастилата и хартията могат да носят този обем информация.
За това горе казах че е безмислено да говорим повече .. нещата ги споменах от любопитсвто.
Ако тръгнем да изпадаме в подробности много ще задълбаем - има монитори които поддържат Адоб, но повечето поддържат 97% oт sRGB.. (това е другата страна на медала) и прочие и прочие ако тръгнем да обясняваме и самите медии на които се визуализират нещата .. така, че пак казвам нещата ги споменах от любопитство - но ако не печатате това толкова не ви бърка.

Това че можеш в редактиращата програма да обръщаш цветното пространство - какво от това ако си снимал по-малко.  От Адоб в sRGB мога по всяко време да конвертирам, но ако съм снимала в SRGB и искам Адоб .. програмата ще постави този режим, но няма да може качествено да възпроизведе онези 35 % разлика. За това говоря през цялото време.

ето една статия която обяснява това и за монитори и за печат
само ще вметна нещо от там :


So why not shoot in sRGB full time? You absolutely can. However, if you’re printing your work, you’re losing potential colors in your images by shooting sRGB.

Printers, have began adapting the AdobeRGB color space. This allows for more vibrant colors in your prints, with better color consistency that your own monitor cannot even replicate. But do you want your prints to look differently than they do on your monitor? I say yes, as it provides richer colors that bring out details that would otherwise go unseen.

When shooting in AdobeRGB, you're able to convert it to sRGB at any time, without any loss of color in your images. However, this is a one way street, as sRGB is unable to accurately convert back to AdobeRGB.

Последна редакция: вт, 10 ное 2015, 17:08 от mamaSunshine

# 474
  • София
  • Мнения: 1 329
Абсолютно съм съгласна - но когато става въпрос за снимане в jpg.

# 475
  • Мнения: 1 374
За мен по-интересното, е че много колеги чужденци твърдят че RAW файла по подразбиране снима в PRO Photo RGB, което за сега не мога да намеря достоверен източник който да го потвърди, именно защото такова обозначение в камерата не съществува и всъщност ти си избираш пространството.

# 476
  • София
  • Мнения: 3 824
Как може да твърдят такова нещо? Роу файлът съдържа информация, която не е кодирана (sRGB i proPhoto RGB са различни методи за компресиране/кодиране на суровата информация). Роу файлът може да съдържа в себе си, освен другите данни (екзифа, тъмбнейл и данните от камерата) и копресирана снимка. Може би тя е по подразбиране в някакъв формат?

# 477
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 894
mamaSunshine, ти в jpeg ли снимаш?

# 478
  • Мнения: 1 374
При положение че това го работя няма начин.. само RAW и никога нищо друго ...стремя се да извлека най-доброто което камерата може да ми даде Simple Smile

Редактирам за да не го пускам в нов пост...
Като имам време ще направя експеримента и в студиото но за сега ето това спретнах.. два кадъра в RAW  единия заснет в Adobe RGB, другия в sRGB - разликите са минимални но се виждат... Най-добре личат на превюто в камерата.

пускам директно скрийншота от RAW.

Adobe RGB

https://cdn.bg-mamma.com/cxZl/0e750304.png

sRGB

https://cdn.bg-mamma.com/cxZl/0de80095.png

Последна редакция: ср, 11 ное 2015, 10:34 от mamaSunshine

# 479
  • Mostly in my mind
  • Мнения: 9 894
mamaSunshine, от всички почти едни и същи неща, които се изписаха последните няколко страници, доколкото разбрах аз Adobe RGB избираме, когато правим висококачествен принт. Нали? Simple Smile Както при теб, ти си професионалист, печаташ постоянно.  Simple Smile Но повече от нас, да не кажа всички, не сме профи, не печатаме, използваме основно за уеб и затова използваме най-широко разпространеното цветово прoстранство, а именно sRGB. Какво толкова се обясняваме, не знам  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт