СЕДМИ КЛАС - 65 тема

  • 117 124
  • 1 911
  •   1
Отговори
# 1 785
  • София
  • Мнения: 16 223
Добро утро и от мен мили мами. По БЕЛ моят син изкара 5.543. Очакванията му бяха за над 5.90 -  при положение, че няма грешка на първи модул - остава тезата и преразказа и имайки предвид, че на пробни матури е изкарвал високи оценки над 95 точки, а на теза и преразказ, не по малко от 32 - 34 т за преразказ и то при мн добър учител. Смята, че се е справил отлично и сега и е ощетен драстично. Мдааа и аз така смятам, че сме нямали късмет и сме случили на кофти проверяващ, а и само по БЕЛ може да е така субективно. Жалко, че на някои дечица ще им коства много това. Та питането ми е - работата само от ученика и родителя ли може да се види. Искат ли лична карта? Ако не може да отиде родител - може ли някой друг на негово място да отиде - проблем ли е ? И доколкото разбрах - оценката не се оспорва, може само и единствено в случаите ако е станала грешка при сбора на точките или пък е различна от тази, която сме видели като резултат на монитор и не може и да се снима работата. Така ли е?
Предварително Ви благодаря.
Преди две години отидох с дъщеря си да видим работите и нямам спомен някой да ми е искал лична карта /не че от нея може да се разбере със сигурност дали съм й майка/.
За тези, които ще ходят да видят работите по български, да предупредя - не очаквайте да разберете защо са орязани преразказите/тезата. Най-много да се ядосате. При нас, след излизането на резултата, се оказа, че са и отрязали 6 т.. от преразказа, при положение, че най-ниският резултат на преразказ до този момент е бил. 32 т. и тя очакваше пълен брой точки. Отидохме да видим работата и от тези 6 т., мога да се съглася максимум за 3 т. Най-съществената грешка беше: написала "с ръцеТЕ върху лицето си". Втора точка отнета за разместване на две последователни действия в едно изречение, което не променя текста, но ОК - приемам. Третата - не помня. Останалите 3 т. обаче ooooh! Напр. написала "едикое си бе едикакво си". Попитах къде е грешката и учителят, който се беше заел да обяснява,  каза: "Ами "бе" - кратка форма на "беше", което по принцип е правилно, дори е по-литературно, но Толстой не е толкова елитарен. Той не би използвал "бе", а "беше""  Shocked И аз вдигнах кръвно! Останалите две изобщо не успя да ги обясни.
Минаваме на тезата. Оказва се, че на нея няма нито една точка и/или чертичка в червено или зелено - чистичка като момина сълза /на преразказа имаше навсякъде, където са отнемали точки/. Обаче според сбора на точките накрая, би трябвало да е отнета една точка от нея. И с риск да се ядосам отново, пак питам: Защо? Следва дълго чесане по главата и накрая: "А, сега ще Ви обясня. Много хубава теза, казано е всичко, което трябва да се каже, няма никакви правописни, пунктуационни и граматически грешки, но .... започнала е с едно въвеждащо изречение за автора и произведението." А не трябва ли да има такова? "О, да! Задължително трябва да има, но да е на около два реда, пък тя го е написала на три" ooooh! Е това беше. Според мен, в случая имаше грешка при смятане на точките на първи модул или при пренасянето им, като една точка бе отнета погрешно и въпросната дама просто се опита да замаже грешката. Нищо не направих, защото бала, така или иначе, беше достатъчен за желаното училище. Но здравата се ядосах.
Та, пийте по един валериан преди да отидете да гледате работите.

# 1 786
  • Мнения: X


Статистика от положените приемни изпити по БЕЛ и математика за 7 клас по области.

Извинявам се, ако линкът е пускан.

Последна редакция: пт, 05 юни 2015, 10:56 от Анонимен

# 1 787
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 345
Много ти благодаря, sanaka за изчерпателния отговор. Жал ми е за детенце, защото е разочарован, че е дал всичко от себе си, но е ощетен като не е случил на проверяващ. На едни деца по БЕЛ са им надули оценките, на други - взели драстично. Явно сме били и сред първите проверени, след това според мен, виждайки цялостната слаба картинка - не са били толкова критични. Но дали е така - кой знае.
А при оценки 5.681 /5.543 не са ли според скалата първи модул - 60 т а втори - 87.5  т ? защото ми казаха 84.5. Нещо се обърках.

# 1 788
  • София
  • Мнения: 3 665
Аз ги изкарвам 87,5т.  Peace

# 1 789
  • Мнения: 867
Къде е тази скала, може ли някой да я качи?

# 1 790
  • Мнения: 39
Къде е тази скала, може ли някой да я качи?
стр. 115 от темата

# 1 791
  • София
  • Мнения: 16 223
Bubavuka, 60т. на първи модул /от 65/ и 87,5т. - общо от двата модула /от 100/. Т.е. 27,5 т. на преразказа /от 35/. Яко рязане. Вероятно единият проверяващ е дал 28т. , а другият - 27 т.

# 1 792
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 345
Аз ги изкарвам 87,5т.  Peace

И аз ....  и така е - мислех, че нещо със скалата има изменение - но е станала грешка.
Толкова са си - 87.5 - значи 7.5 са ни резнали на преразказа - 27.5  и 4 или 5 на теза - супер драстично си е  Cry

# 1 793
  • София
  • Мнения: 1 112
Ra – и при нас уникално ниски резултати, особено по математика. Училището ни е малко и сме само 1 паралелка седмокласници. От клас 24 деца има 10 чисти двойки по математика и на 2-та модула и още 5-ма, които са с чисти 3-ки. Останалите са с резултати между 3,5-4,90 и само две бели лястовици – моята и още една девойка. По БЕЛ няма 2-ки като резултатите са основно в диапазона 4,0-5,100. Сега всички се тюхкат здраво от къде видиш ли се случи това, но всичко си има обяснение – две години по математика им преподаваше девойка току що завършила, на която всички и се качваха на главата и това, което успяваше да направи, беше да решават по някой пример, като и двете години не успя да си допредаде материала. В 7-ми клас се върна титулярката от майчинство, но се получи същата история – успя да си предаде материала седмицата преди изпита, нито преговор направиха, нито тестове и пробни. Всичко това, комбинирано с незаинтересованост на по-голямата част на децата и родителите и резултатът е налице.

# 1 794
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 345
Bubavuka, 60т. на първи модул /от 65/ и 87,5т. - общо от двата модула /от 100/. Т.е. 27,5 т. на преразказа /от 35/. Яко рязане. Вероятно единият проверяващ е дал 28т. , а другият - 27 т.


Писали сме заедно Simple Smile   Дано пък някаква грешка да е станала, на това се моля - при сбор на точки или при пренасяне на резултата. Нищо друго не ни остава.

# 1 795
# 1 796
  • Раковски
  • Мнения: 95
Ra – и при нас уникално ниски резултати, особено по математика. Училището ни е малко и сме само 1 паралелка седмокласници. От клас 24 деца има 10 чисти двойки по математика и на 2-та модула и още 5-ма, които са с чисти 3-ки. Останалите са с резултати между 3,5-4,90 и само две бели лястовици – моята и още една девойка. По БЕЛ няма 2-ки като резултатите са основно в диапазона 4,0-5,100. Сега всички се тюхкат здраво от къде видиш ли се случи това, но всичко си има обяснение – две години по математика им преподаваше девойка току що завършила, на която всички и се качваха на главата и това, което успяваше да направи, беше да решават по някой пример, като и двете години не успя да си допредаде материала. В 7-ми клас се върна титулярката от майчинство, но се получи същата история – успя да си предаде материала седмицата преди изпита, нито преговор направиха, нито тестове и пробни. Всичко това, комбинирано с незаинтересованост на по-голямата част на децата и родителите и резултатът е налице.
     И при нас картинката с резултатите в класа е същата! От ръководството са отказали да закачат на видно място резултатите, за да не се притеснявт неуспелите деца!

# 1 797
  • София
  • Мнения: 16 223
Bubavuka, 60т. на първи модул /от 65/ и 87,5т. - общо от двата модула /от 100/. Т.е. 27,5 т. на преразказа /от 35/. Яко рязане. Вероятно единият проверяващ е дал 28т. , а другият - 27 т.


Писали сме заедно Simple Smile   Дано пък някаква грешка да е станала, на това се моля - при сбор на точки или при пренасяне на резултата. Нищо друго не ни остава.

Възможно е. При нас, при тезата, според мен точно такъв беше случая. Не можех да направя нищо по отношение "степента на елитарност" на Толстой, но по отношение на липсващата точка от първи модул, без да е ясно от къде - можех. И ако ни беше важно - щях. Гледай, дали за всяка отнета точка има някакво отбелязване от проверяващите.Peace

# 1 798
  • Мнения: 4 505
Даря, училището е центрано столично, деца от класа имаха високи резултати на областен кръг олимпиада математика и пак същите не минаха 5,20 на матурите. Някои от тях са приети в АК с високи резултати.
Нямало е проблем с преподаването по мат, със сигурност.

# 1 799
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
По формулата излиза, че преразказа на сина ми е оценен с 26 т.  Thinking И аз очаквах повече, но мислех, че ще са по-малко на тезата и почти се компенсират. Той поиска да си види работата и сигурно ще се засечем там с някои от вас.

Днес ще намина в училище да видя дали са качили нашите резултати. Били добри като цяло.

Общи условия

Активация на акаунт