В очакване на СЕДМИ клас!

  • 46 237
  • 801
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 1 626
Аз също изпратих становище до Министерството. Отговориха ми на 4-тата минута Laughing Щели да вземат под внимание всички становища. Едва ли, ама да видим.
И аз им писах, и на мен отговориха по същият начин.
Родител на петокласник съм.

# 691
  • Мнения: 24 467
Не съм надзъртала /не мога да изчета цялата тема сега, никакво време нямам /откак писах несъгласието си в МОН, та да попитам- има ли петиция организирана и ако да- къде, за да се включа.
Дано има и повече индивидуално включили се реални предложения.

До момента не сме направили петиция или поне аз не знам , индивидуално изпращаме предложения на имейла.

Благодаря.
Поздравявам всеки здравомислещ гражданин, който има позиция и я е изразил по подходящия за това начин.

...Тук изобщо не става въпрос дали тази година имаш седмокласник или не.  Peace Така предвижданите промени ще касаят може би всички, които вече са в училище, а може и след това. 

Разбира се!
Образованието е важно за цялата нация и държава и лично аз се интересувам от него като цяло, а не само в контекста на моите две деца.  Peace
Всяка поредна тъпня в сферата оказва огромно влияние върху всички нас.

# 692
  • Мнения: 237
И аз не съм със седмокласник, но образованието ме засяга, та им писах.

# 693
  • Мнения: 181
Сега написах и аз едно писмо до МОН.
Изпратих мейла и на някой дружки, които също имат седмокласници, да го направят и те докато е време.
Много се страхувам обаче, че от МОН са си взели решение и май само ни уведомяват за тези промени.
Дано да греша!!!

# 694
  • Мнения: 789
Готово, аз също писах до МОН. С резултат или без, нямаше да се чувствам добре, ако не бях използвала достъпните ми начини да повлияя на ситуацията.

# 695
  • Варна
  • Мнения: 1 553
Вчера и аз писах на МОН  .
Образованието  е изключително важно за всички ни , но явно не всички мислим така , а от МОН   вече дори спряха да мислят. Просто си правят едни промени да отчитат дейност в системата. А че осакатяват образованието на децата не е тяхна грижа и мисъл.

# 696
  • Мнения: 2 953
Съжалявам, че почти ви подведох, Пробвам малка компенсация в последния момент.

Скрит текст:
Три дни пиша жалби като луда, заради безумията на няколко други държавни институции. Не мога да смогна, за съжаление. Това не е извинение (непростимо е да подведа бойни другарки), а обяснение.


Ето какво сътворих набързо.
[b]Ще го пратя до МОН и до нашата поща за свободно ползване. Само сменяте името (не се разглеждат анонимни) и добавяте по желание. )
[/b][/color]

За да не тежи е в скрит текст.
Скрит текст:
ДО
ДИРЕКТОР НА ДИРЕКЦИЯ
„ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРОГРАМИ И ОБРАЗОВАТЕЛНО СЪДЪРЖАНИЕ"
a.tringov@mon.bg

С Т А Н О В И Щ Е

ОТНОСНО:   ПРОЕКТ на НАРЕДБА за изменение и допълнение на НАРЕДБА № 11 от 28.03.2005 г. за приемане на ученици в държавни и в общински училища
От: Иванка Иванова, родител


УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ДИРЕКТОР,

Във връзка с публикувано съобщение за изменение на Наредба № 11 от 2005 г. искам да направя следните предложения:

1. Изцяло да отпадне § 6, предлагащ промени в чл. 18  за образуване на бала за класиране при приема на ученици след 7 клас. С предложените изменения се предлага във формирането на бала да се включи „общия успех от удостоверението за завършен седми клас“, изчислен като „средноаритметичната оценка с точност до 0,01 от оценките по учебните предмети, включени в задължителната подготовка, в удостоверението за завършен седми клас.“
Мотиви:
1.   Недостатъчно време за информиране на заинтересованите лица и провеждане дискусия с тях.
Като се вземе под внимание фактът, че всеки випуск е над 50 000 деца, като прибавим техните родители и учители, кръгът заинтересовани лица само за следващата учебна година е над 200 000 човека. Като отчетем, че измененията се правят да са валидни поне в средносрочен план, от предлаганата промяна ще бъдат засегнати над 1 милион лица.
Затова двуседмичният срок за бележки и становища, при това в средата на „отпускарския“ месец август (от 7-ми до 14-ти) е недостатъчен за информиране на заинтересованите лица и обсъждане с тях. Това нарушава принципите на публичност и прозряачност..
Такава драстична промяна в балобразуването следва да се направи след обществена и професионална дискусия, за която е отделено достатъчно време.
2.   Предлаганата промяна не съответства на целите на приема след 7 клас, защото пречи на профилирането, защото на бала ще влияят не само предметите, свързани с профила, а всички учебни предмети, включени в задължителната подготовка,
Ако бъде приета промяната, хиляди деца няма да могат да бъдат приети в училище с желания профил, навреди и на специализацията на училищата.
3.   Промяната ощетява децата с изявени способности в определена насока.
Мисля, че тук обосновката е излишна.
4.   Oценяването в различните училища в страната е твърде различно и субективно, заради този факт НЕ смятаме за редно при балообразуването да се взема предвид оценката от дипломата за 7ми клас,
Отличната оценка в едно училище може да е равна на "добър" в друго. Това дава предпоставки за ощетени деца с отлични знания, но учещи в училища с високи критерии, за сметка на такива с по-посредствени знания, но попаднали в "лежерно училище". Същото се отнася и за годишните оценки от дипломата по български език и математика, в качеството на балообразуващи.
За най-справедливо считаме кандидатстването с оценка само от положени изпити -  избягва се субективното оценяване в училище и всички деца са поставени при равни условия.
5.   Допълнителни предложения
5.1. В мотивите ви за промени в изпитния формат се набляга на недостатъчната практическа подготовка на децата, на "зазубрянето" на материала и невъзможността на учениците да прилагат знанията си на практика. С оглед на това, се предлагат промени в първи модул на НВО, които сами по себе си са чудесни. Не се отчита факта, обаче, че промените в изпитния формат, би следвало да са предшествани първо от промени в учебния план, учебниците, практиката на преподаване и изпитване, и чак след това да се поставят съответните изисквания към учениците.
5.2. Във връзка с предвидените дати за НВО, считаме че би следвало да се запази практиката от минали години, между двата изпита да има един свободен ден
ПП. крайният срок за становища по електронен път изтича в 24.00 часа, има още малко време
Редактирах писмото и добавих текстове от предната страница от Аяла.

Последна редакция: пт, 21 авг 2015, 21:21 от biborana

# 697
  • Градът на света Богородица
  • Мнения: 204
 Peace
Копирах и изпратих писмото...а дано..
 Hug

# 698
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Май до г-жа:
http://mon.bg/?go=page&pageId=5&subpageId=309

# 699
  • Мнения: 179
Здравейте..ще имам седмокласник тази година и живо се интересувам от промените, касаещи приема за следващата година..

Деспина, имат право да направят промени, както слушам от интервюта на зам.-министри и сие-промяната ще стане факт.Което не ми харесва, с тези утежнени програми и изпит по двата основни предмета..

Искам да се присъединя и към фейсбук-групата, но не знам коя е? Peace
здравейте, моля да ме включите и мен във ФБ групата-имам 7 класничка и се интересувам от вс по темата

# 700
  • Мнения: 179
Да се запиша в новата тема от морето. От 26 юни сме в Приморско, времето е прекрасно. 
Девойката чете  Немили-недраги. Стихотворения няма да я карам да учи наизуст. Не е необходимо. Задачки ще решава по малко като се приберем. Поставила си е висока цел, ще трябва да се потруди, за да я постигне.
Аз като "гърмян заек" мисля тази година да съм спокойна, дано седмокласничката не ми сервира някакви изненади.
Във фейсбук не съм особено активна, да не кажа хич, така че ще следя само седмокласната поща.
Какво е Седмокласна поща? Моля ме включете и мен.  bouquet

# 701
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Да се запиша в новата тема от морето. От 26 юни сме в Приморско, времето е прекрасно. 
Девойката чете  Немили-недраги. Стихотворения няма да я карам да учи наизуст. Не е необходимо. Задачки ще решава по малко като се приберем. Поставила си е висока цел, ще трябва да се потруди, за да я постигне.
Аз като "гърмян заек" мисля тази година да съм спокойна, дано седмокласничката не ми сервира някакви изненади.
Във фейсбук не съм особено активна, да не кажа хич, така че ще следя само седмокласната поща.
Какво е Седмокласна поща? Моля ме включете и мен.  bouquet

В седмокласната поща се качват основно задачи, тестове и друга информация, която би била полезна за децата. По принцип достъп се дава на потребители, писали в поне една седмокласна тема (тук може и да бъркам, де, поправете ме)

# 702
  • Мнения: 179
Благодаря, но кой може да ми даде достъп? Предстои ни най-важната година и много моля за достъп. ще ви информирам за всичко, което науча и аз.

# 703
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 717
Достъп до пощата се получава по време на учебната година и след писане в 2 поредни теми. Peace
В момента реално не ви трябва. Peace
Там има тестове, които засягат учебният материал.
Аз също нямам достъп.  Wink

# 704
  • Мнения: 179
Какво означава да пиша в 2 поредни теми?Трябва да търся теми за 7 клас ли и да пиша?
Детето не е решавало задачи през лятото, чете Ал.Константинов, Ив.Вазов.
Записахме се за курсове.
Измененията на Наредбата за кандидатстване след 7.клас са недопустими!

Общи условия

Активация на акаунт