МНОГОДЕТНИ МАМИ

  • 126 446
  • 769
  •   2
Отговори
# 630
  • Мнения: 2 710
Чудя се, дали не са прави, онези които разделят близнаците отрано. Мъжът ми е италианец и при тях близнаците тса в отделни групи още от яслата.
Моите близнаци ще станатна годинка този месеци, но не мога да си ги представя разделени.

Последна редакция: вт, 15 мар 2016, 13:00 от zoribori

# 631
  • София
  • Мнения: 12 248
zoribori в моят конкретен случай отдавна съм съжалила сто пъти, че не ги разделих при записването в подготвителната група. Тогава обаче все още не знаех, че като справяне в клас ще са точно в двата края на скалата. Едната е пълна отличничка с медали от състезания и всичко и се отдава с лекота, докато другата с труд постига добри оценки. Съответно се комплексира ужасно от сестра си и макар вече да се примири, не ми допада отношението на всички към нея, както и неминуемото сравняване със сестра и както са в един клас, което се получава. Николета не учи вкъщи и има шест винаги, а с Ваня постоянно правим нещо допълнително и пак е със значително по-ниски оценки, което буквално и убива желанието за учене..., защото примера при нея е със сестра, която има свободно време и не учи и изкарва шестици.. Но въпросната сестра запомня от веднъж почти непознати думи или ги е научила и ги знае още от клас, едва напоследък и се налага по разказвателните предмети вкъщи да ги прочете по веднъж примерно.
Малката е нещо средно между двете, по-скоро като Ваня, тоест едно нормално дете, което може да научи нещата, но все пак трябва да положи труд затова. Ако те двете бяха близначки, най-вероятно нямаше да е проблем ако са в един клас, но ситуацията не е такава. В класа им между другото нивото е високо и предполагам, че в квартално училище, без немският следобед Ваня би се справяла много добре. Всъщност тя прилича много на мен и именно затова не ми допадат комплексите, които си създава покрай сравнението с Ники.
Пенева говорила съм с тях. Макар да си имат различни приятелки, на лагерите да спят в отделни стаи с различни деца и двете са категорични, че не искат да се разделят. Тоест Ваня е ок, ако приемат Ники да отиде с нея в СМГ, нищо  че ще и  е трудно, а Николета е ок да си остане в Шилер с Ваня. Нито един от двата варианта не ми допада пък на мен. Чудя се за 125-то математическата паралелка като някакъв среден вариант дали няма да бъде по-удачен да се преместят и двете или пък все пак да ги разделя. Прави сте обаче, че ще е хубаво през тази една година да говоря по-често с тях по въпроса. До миналата година примерно и Ники беше категорична, че не иска да се мести в СМГ, а иска да си остане в Шилер, а от тази година, откакто ходят на курс в СМГ заявява без дори да съм говорила с нея, че иска да учи там.

# 632
  • София/Варна
  • Мнения: 2 413
Айле, по това, което съм чела, а и от личните ми наблюдения върху братовчедите ми близнаци, това, което се случва при твоите момичета е съвсем нормално. Единият близнак е доминантен и с лекота се справя с всякакви предизвикателства, докато другият е винаги в ролята на догонващ. Доминанта често съвсем несъзнателно потиска брат си/ сестра си, като това възпрепятства недоминиращото дете да разгърне в пълнота потенциала си. Вероятно поради тази причина в Италия разделят близнашките двойки.
Само мога да си представя колко ти е трудно в тази ситуация, но вярвам, че ще намерите май-правилното за вас решение.

# 633
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
Интересно, че в България е такъв закона за прием на близнаци. Но законите и те от хора са писани и не винаги са удачни.

В Англия ги делят близнаците и тризнаците, мисля че няма закон, но родителите не биват консултирани и питани направо се делят децата в различни класове. Имам приятелка с тризнаци. От кметсвтото направо я насочиха да кандидатства само в училища с по три паралелки в годината. Те са малки на 8г и в междучасието си играят заедно, но са в различен клас. Иначе сравнението между братя/сестри когато са в едно училище го има. Моите две малки веднага си сравняват с най-големия, дори и сега, тази година когато той вече не е в това училище.

Ще го решите, може би е добре да отидат в различни училища след 11г възраст. Ужастно е да живееш в сянката на брат/сестра особенно в училище където академичните успехи са много важни. Ние ще видим как се движат по-малките и напълно съм подготвена, че може да са в три различни училища след 10г възраст.

Последна редакция: вт, 15 мар 2016, 13:48 от GI

# 634
  • София
  • Мнения: 12 248
Деси не съм много съгласна с теорията за доминантен близнак, тъй като при нас проблема е на чисто интелектуално ниво. Николета не е доминантна, само се справя по-добре в училище. Ваня командва в интерес на истината повече вкъщи, успява по-добре да се наложи, отстоява по-добре мнението си, знае как да се измъкне или скатае при необходимост, има повече приятели и като цяло е по-социална и се разбира по-лесно с всички. Дори класната веднъж говори  с нас за проблеми в общуването с останалите деца при Николета, докато при Ваня ако има оплаквания, то са само за оценките. Ваня е по-добра във фината моторика, както и в стандартните социални умения.
Иначе да определено смятам, че Ваня не може да се изяви в нищо в сянката на сестра си, но това не променя факта ,че не искат да се разделят. Както писах съжалявам, че не ги разделих още след ДГ, а в момента все пак се налага да се съобразя и с тяхното мнение.
Приключвам въпроса, ще споделя догодина какво е развитието. Благодаря много за коментарите на всички  bouquet

# 635
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Добре, де, защо не ви ги взимат? Не ги искат ли? Вие ли не ги давате?

Досега винаги си намират някаква работа, то не бяха градини, животни ... Сега с появата на третото им внуче, ще видим как ще е. Хем свекърва ми не работи. Майка ми взема момчетата, но поотделно, трудно и е двамата. Но пък те са лесни, оставаш ги пред ТВто или компютъра и ето "ние гледаме внуци". То и аз така мога.
Да попитам и аз нещо свързано с образованието. Знам, че като многодетно семейство имаме предимство в ясли и градини, но за училище как стоят нещата. Много се чудя, какво да правя следващата година с баткото. Да го оставя в градината или предучилищна да го преместя? От повечето ми приятелки с по-големи дечица чувам, че децата, били предучилищна в у-ще се справят по-добре в първи клас, а другите изостават. И повечето съжаляват, че не са ги преместили.

# 636
  • София
  • Мнения: 16 208
И моят глас е ЗА предучилищна.

# 637
  • Мнения: 9 786
  Свекърва ми видимо си отдъхна, когато ѝ казах, че няма вече да им изпращам дете, защото още е малко. А ние няма да го изпращаме, защото го пускат само на улицата с колелото, два пъти го губят изцяло по тяхна вина и т.н.  

За предучилищната, наистина децата са по-подготвени, но поне при нас просто са ги сложили в някакви помещения. Нямат инфраструктура за толкова малки деца и т.н.

# 638
  • София/Варна
  • Мнения: 2 413
Много зависи от учителите в градината. Щерката я оставих тази година в градинска подготвителна. Учителките са много амбициозни, работят много с децата и за мой голям ужас, девойката вече пише ръкописно, чете много бързо и гладко и вече е прочела 3-4 книжки с над 100 странички. На първо четене това звучи добре, но се притеснявам, че ще ѝ бъде безкрайно скучно в първи клас.

# 639
  • Мнения: 495
KayRenn, предполагам, че може да ѝ намерите извънкласно занимание, с което да си запълва времето. В крайна сметка децата, които ходят по олимпиади и състезания надали са чакали първи клас, за да се научат да четат, пишат, смятат и пр.  Peace

# 640
  • София
  • Мнения: 12 248
KayRenn при нас почти всички деца в ПГ четат по този начин, но определено не им е скучно в първи клас. Започват да пишат и да четат тогава и по немски, а и четенето само по себе си не е всичко, което учат в първи клас. Все пак при тях се знае, че това са го учили вече в ПГ и доста по-бързо минават тази част като един вид преговор в първи клас.
При вас малката чете заради учителката в ДГ или просто защото и се отдава? Въпросът ми е всички ли деца в ДГ при вас четат вече? Сигурна съм, че ще намери нови и интересни неща, които да научи в първи клас  Hug

# 641
  • На село (близо до Лондон)
  • Мнения: 1 402
На първо четене това звучи добре, но се притеснявам, че ще ѝ бъде безкрайно скучно в първи клас.

KayRenn, най-големия ми син тръгна на училище на 4г и половина като можеше да чете, но не и да пише. И аз се притеснявах че ще му е скучно, но всъщност имаше доста да се учи на други неща (като по-добри социални умения). Второто ми дете пак на почти 5г тръгна четеше къси думи по 3-4-5 букви. Не скучаеше. За най-малкият тази години тръгна нито букви знаеше нито пишеше, но като трето дете много добре социално се оправяше. С това искам да кажа, че все има какво да научат.

# 642
  • София/Варна
  • Мнения: 2 413
О, чудесно знам с какво да я натоварвам извън училище. Проблемът е какво ще прави във училище и по-точно в час. Защото този филм вече сме го гледали с баткото. Приемът в първи клас на кварталното училище е на общо основание, като нямат практика да имат предучилищни класове. В класа на големия имаше деца, които не знаят откъде да подхванат молива. Можете да си представите за каква разлика иде реч. Та младежът се справя с поставените на класа задачи (за целия час) в рамките на 10 минутки, после класната му му дава да си напише и домашните, както и някакви допълнителни задачки, след което остават едни 15 минути, в които той няма какво да прави. Учителката му разрешава да си чете книжки, за да не се върти и да шуми. Което обаче не остава незабелязано от съучениците му, които роптаят и се жалват на родителите. Родителите от своя страна започват да се възмущават и да тормозят класната, че имала специално отношение към него.
Та по тази причина имам притеснения. Чудесно щеше да е, ако първолаците са долу-горе на едно равнище, както при девойките на Айла, но за съжаление това са редки изключения.

За подготовката в ДГ - не всички четат, на нивото на дребната има може би само 1 дете. Но учителките са се амбицирали и са научили всички да пишат ръкописните букви. Покрай това лека полека всички започнаха да посричват. Учат и цифрите, сравнение (<, >, =). На фона на другите деца, нашата 'убавица събира и изважда до 20 (това е заслуга на брат ѝ). Дори и групата им да излезе с горе-долу еднакво високо ниво, проблемът е, че те няма да идат заедно в първи клас, а ще се разпилеят в училища из цяла София.

GI, при БГ образователната система ако не си като по калъп, рискът да изхвърчиш от нея е сериозен. Нашенските училища не възпитават социални, а асоциални умения. Набляга се много повече на академичния материал, а не на оформяне на комуникативност и креативност. Вината е не само на образователната система, а и на родителския модел. Синът ми ми разказва, че ако съучениците му не са приковани към мобилните си устройства, се забавляват като се бият и блъскат. През сълзи ме е питал защо деца, които твърдят, че са му приятели му причиняват болка, при условие, че им казва, че не му е приятно да го ритат и блъскат. Прави му впечатление, че не умеят да си намират колективна игра, която да не включва бой.

# 643
  • Мнения: 9 786
Ако смятате, че няма какво да прави в първи клас, тогава направо във втори го запишете.
По мое наблюдение, обаче, след 9 астрономически часа, в класа на дъщерята всички пищяха и тези, които четат и пишат и тези като моето, които не знаеха ни една буква. Много им беше трудно на всички. Тези от подготвителната група са по-добре с материала, но са абсолютно неподготвени за културните различия. Говоря за тези деца, които не са ходили изобщо в ДГ.
Аз тихо да се похваля, че детето взе да настига групата. От месец вече по собствено желание остава да си пише домашните в училище.

# 644
  • София
  • Мнения: 5 293
Добре, де, защо не ви ги взимат? Не ги искат ли? Вие ли не ги давате?
Аз на свекърва ми й казвам, че еди кога си ще излизаме и съответно ще ги гледа, пък тя никога до сега не ми е отказала, не се е начумерила или друго, с което да ми покаже, че не иска да ги гледа.
Странно ми е как, баби и дядовци, не искат да си гледат внучетата. Все пак не става дума за системно отглеждане, каквото и да е, за една вечер предполагам, че могат.

Първата вечер, в която оставихме тримата на едната баба с преспиване, беше планирана няколко седмици... Най-малкият беше на 2 г., големите вече бяха изкарвали дори по уикенд при баба без нас. 3-ма накуп не винаги е ЧАК толкова лесно, меко казано... Другата баба е в различен град и тя получава батко за седмица през лятото от 2 години някъде. Толкоз.


KayRenn, моят бъдещ първолак е в градина 4-та група. Не е от блестящите деца, по-скоро среден, но тези дни ме уведоми, че им оставят Ъ,  ь, Ю и Я. Смята малко, буквува думи, вероятно скоро ще засричкува. Според учителката си е съвсем прилично.

Общи условия

Активация на акаунт