Хайде на театър 3

  • 183 503
  • 753
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 4 216
Хм, интересни констатации.
В последните 2 години всички постановки , които съм посетила, а те никак не са малко са се играли пред пълна зала.
Да, и поради тази причина непрекъснатото реване за пари е доста неуместно Rolling Eyes

Кой реве? Актьорите ли?

# 91
  • София
  • Мнения: 5 499
Хм, интересни констатации.
В последните 2 години всички постановки , които съм посетила, а те никак не са малко са се играли пред пълна зала.
Да, и поради тази причина непрекъснатото реване за пари е доста неуместно Rolling Eyes

Кой реве? Актьорите ли?

Всички реват. Обаче продуктите, които предлагат, не са достатъчно качествени. Просто трябва да разберат, че хората вече започнаха да имат малко по-високи изисквания за добро прекарване на свободното си време. И театрите трябва да се постараят да предложат по-качествени постановки, защото иначе ще си играят елитарните творби пред празни салони. Пак казвам, като отида на театър, искам да се потопя в атмосферата на постановката. А за това е необходимо да има добра сценография. Актьорската игра не ми е достатъчна. Вече не. Naughty

# 92
  • Мнения: 2 039
Постановките, които сме посетили през последните 6-7 години винаги са били в пълни зали. Ходя само на такива ,които съм проучила ,изчела коментари и критика. И ако преценя ,че отговаря на моите очаквания взимам билети. При мен проблема е с намирането на билети. За "Жана" водих 6 месечна борба за билети. Този сезон си мисля, че "Лив Щайн " ще ми е от силните постановки.

# 93
  • София
  • Мнения: 92
.... а защо " Жана " се играе на малка сцена, при толкова голям интерес?

# 94
  • Мнения: 3 096
Снощи бях на "Бащата" в Народния. Имаше страшно малко хора.
Не бих казала, че ми хареса особено, но съм гледала и по-лоши неща. Рецитирането на Каварджикова ми дойде в повече, въпреки че я харесвам.

Ами в скоро време бг театрите съвсем ще се изпразнят. Като нямаха пари (по време на прехода) някак си им минаваше номерът с минималистичната сценография. Обаче вече стига толкова - хората пълнеха залите, държавата помагаше, тряваше да вложат пари в сценография на постановките. Аз например, нямам намерение да ходя на театър и да се чувствам като на репетиция - тъмна сцена, никакви декори, костюми - също. Дано някой от театралите да чете тук и да си вземе бележка - ще откажат хората да ходят на театър!
"Бащата" не е слаба постановка и според мен не заслужава да бъде включвана в дискусия с такава насоченост. Оставам с впечатлението, че не сте я гледали, Популе, а може би се лъжа? Най-малко към сценографията й човек би могъл да има забележки, защото тя отговаря напълно на епохата, в която се развива действието. Нещо, което не може да се каже за последната постановка на "Народен враг", например - споменавам нея, защото също е от скандинавски драматург от 19-ти век, но без да влагам нищо отрицателно в това, защото носи съвсем друго послание, което изисква модерни декори.
Накратко, постановката на "Бащата" в Народния театър за мен е добра постановка, която се придържа много близо до оригиналния текст и историческата си епоха. Ценно е да има и такива в днешно време. :) На такава постановка се ходи, за да разбереш нещо за възгледите на Стриндберг за хората и живота.

Що се отнася до декорите и тяхното значение, сещате ли се какви бяха те в една от най-впечатляващите постановки, които лично аз съм гледала изобщо някога, "Нощна пеперуда"? Един бял подиум.

Към тези неща не подхождам с идеята какво на мен ми харесва и бих искала да видя, а какво функционира най-добре за дадената постановка. Разбира се, знам, че това е изцяло субективно. :)

Например, спектаклите на Морфов са грандиозни и немалка роля е отредена на сценографията, за да въздействат на зрителя, но те никога не ме разчувстват (каквато е основната им задача, струва ми се), а винаги ме оставят в лошо настроение от усещането за скъпоструващ пропилян потенциал. А точно тези спектакли са сред онези, които се играят пред пълни зали.

# 95
  • София
  • Мнения: 5 499
Например, спектаклите на Морфов са грандиозни и немалка роля е отредена на сценографията, за да въздействат на зрителя, но те никога не ме разчувстват (каквато е основната им задача, струва ми се), а винаги ме оставят в лошо настроение от усещането за скъпоструващ пропилян потенциал. А точно тези спектакли са сред онези, които се играят пред пълни зали.

При цялото ми уважение към ценителите на елитарното изкуство, разбирай 10-те човека дошли на представлението, които наистина са разчувствани, театърът е масово изкуство. И колкото и да им е неприятно на театралите, те са там, за да забавляват публиката (под забавление включвам и драматичното такова - всеки с вкусовете си все пак). Когато човек отделя една вечер за театър от забързаното си ежедневие, вечер, в която да прекара добре по собствените си критерии (за парите за билети дори няма да споменавам), то той трябва да бъде уважен за това. И след като по-голямата част от публиката предпочита даден тип постановки пред други, то значи това иска самата публика и желанието й трябва да се удовлетвори. Защото ако ли не, то тогава театралите ще трябва да продължат да разчитат на 10-те си разчувствани зрители и останалите празни кресла. Липсата на публика Е критерий за неуспешност, да. И не е виновна публиката, че не разбира елитарните творби и минималистичните декори. Виновни са тези, които се мислят за нещо повече от публиката си и я обвиняват, че нищо не разбира от изкуство. Ами добре, предполагам, че те винаги могат да намерят утеха в тихия възторг на дървените столове в празната си зала...

# 96
  • Мнения: 2 039
.... а защо " Жана " се играе на малка сцена, при толкова голям интерес?


 Няма да е същото на голямата сцена.

# 97
  • Мнения: 3 096
Например, спектаклите на Морфов са грандиозни и немалка роля е отредена на сценографията, за да въздействат на зрителя, но те никога не ме разчувстват (каквато е основната им задача, струва ми се), а винаги ме оставят в лошо настроение от усещането за скъпоструващ пропилян потенциал. А точно тези спектакли са сред онези, които се играят пред пълни зали.

При цялото ми уважение към ценителите на елитарното изкуство, разбирай 10-те човека дошли на представлението, които наистина са разчувствани, театърът е масово изкуство. И колкото и да им е неприятно на театралите, те са там, за да забавляват публиката (под забавление включвам и драматичното такова - всеки с вкусовете си все пак). Когато човек отделя една вечер за театър от забързаното си ежедневие, вечер, в която да прекара добре по собствените си критерии (за парите за билети дори няма да споменавам), то той трябва да бъде уважен за това. И след като по-голямата част от публиката предпочита даден тип постановки пред други, то значи това иска самата публика и желанието й трябва да се удовлетвори. Защото ако ли не, то тогава театралите ще трябва да продължат да разчитат на 10-те си разчувствани зрители и останалите празни кресла. Липсата на публика Е критерий за неуспешност, да. И не е виновна публиката, че не разбира елитарните творби и минималистичните декори. Виновни са тези, които се мислят за нещо повече от публиката си и я обвиняват, че нищо не разбира от изкуство. Ами добре, предполагам, че те винаги могат да намерят утеха в тихия възторг на дървените столове в празната си зала...
Не виждам смисъл в спора, защото аргументите Ви не се основават на факти. Специално в София има по нещо за всички на театралната сцена и не съм забелязала желанията на която и да е категория зрители да са останали неудовлетворени. Аз ходя редовно на театър, дори в Сатиричния  Laughing, и полупразни и съвсем празни зали на постановки, които може би бихте сметнали за елитарни, не съм видяла.

"Бащата" започна да се играе в началото на 2012-та година, ако не греша, и фактът, че още е на сцена, е показателен за интереса към нея. А и не е "елитарна" в никакъв случай. Между Морфов и "Сфумато", например, има цял океан от многообразие на теми и интерпретации, така че е опростенческо противопоставянето между високо и ниско изкуство, а и ме връща в Класицизма някак...
Не допускам, че съществува пропаст между зрител, който ще бъде разчувстван от "На ръба", и такъв, който ще се трогне от "Нощна пеперуда". Напротив, те може да са едно и също лице в дадени случаи.

Другото е въпрос на личен вкус, аз не си падам по възрожденския патос и фойерверките на Морфов, но щом това забавлява зрителите и ги кара да се чувстват уважени - а аз съм пряк свидетел, че е точно така - в това няма нищо лошо. Не всички зрители, обаче.

Малко на едро пишете, досега не сте дали пример за претенциозна постановка, която заслужава празна зала. Нито разбрах дали сте гледали "Бащата".

# 98
  • Мнения: 4 216
Popule , учудвам се , че продължавате да говорите за липса на публика. Това не е вярно. Дори за постановки пускани на продажба с ваучери залите са пълни. Разходете се по Раковска в 18,50 и ще се убедите.
От поста ви оставам с впечатлението, че очаквате повече постановки тип Вражалец, за да забавляват театралите публиката и защото  по-голямата част от публиката предпочита даден тип постановки пред други./ цитати/  Нищо против въпросната постановка. Личните ми наблюдения са, че има разнороден репертоар, подходящ за всякакви вкусове. Забавление, не е точната дума, когато се говори за театър. Виж, удовлетворение остава и от сериозни постановки. Най- вече, бих казала.
Оскъден декор обикновено има на камерна сцена и това е нормално. В цитираната "Нощна пеперуда" например/ която мен лично не ме спечели/ според мен умишлено няма такъв. Търсеният ефект е друг.
 
Аз не съм елитарен зрител. Нямам претенции да разбирам в дълбочина това изкуство. Не съм чела повечето произведения, по които се поставят постановките. Но това не ми пречи да обичам театъра и винаги да си намирам нещо подходящо за моя вкус за гледане. За мен избор има предостатъчно, по- скоро време и организация ми пречат да гледам толкова често, колкото бих искала.

# 99
  • Мнения: 430
Аз също не мога да се съглася, че публика на театралните постановки липсва. Като изключа последната постановка, на която бях и при която липсата на публика преписвам на началото на сезона (надявам се да съм права  Praynig) - всички други, посетени през миналия театрален сезон, се изнесоха пред пълни зали. С риск да се повторя - липсата на декори не може да ме спре да гледам дадена постановка, все още разчитам актьорите да завладеят всичките ми сетива. Може би, защото съм почитателка на моноспектаклите и на пиесите изнасяни от двама-трима актьори...  newsm78

# 100
  • Мнения: 558
Отзиви за тази постановка http://www.intheatre.bg/predstavlenia/golemanov ?

# 101
  • Мнения: 254

Не сте ли гледали Комиците? Няма смисъл, поне според мен, от тези представления, които включват известните лица от известни предавания и сериали - играят едно и също. Според мен хората ходят да ги гледат в театъра, за да ги видят на живо и не рядко остават разочаровани. Не ходя на такива представления, които включват супер известни актьори, тъпо и неинтересно е. Да не говорим, че е изключително комерсиално, по-добре цирк!

# 102
  • Мнения: 246
Снощи гледах "Идеалният мъж" по Оскар Уайлд в Народния. Препоръчвам. Страхотно беше  Heart Eyes

# 103
  • София
  • Мнения: 1 359
Гледах "Улицата" на Теди Москов в НДК. Бих препоръчала, но не зная дали ще се играе пак.
Преживяването бе неповторимо!

# 104
  • Мнения: 430
Гледах "Улицата" на Теди Москов в НДК. Бих препоръчала, но не зная дали ще се играе пак.
Преживяването бе неповторимо!
Скоро попаднах на една публикация - тъй като със закъснение разбрах за спектакъла на Теди Москов в НДК и се разрових по темата, уви нямаше билети, но попаднах на това: "Режисьорът намекна, че е твърде възможно това да "замълчи за дълго" и това да е последният му театрален проект."
Теди Москов пожелава "приятно неразбиране" с "Улицата"

В неделя ще гледам Театър, любов моя! във връзка с това попаднах на интересно видео от сутрешния блок на bTV: Момичетата на Кокo

Общи условия

Активация на акаунт