Пътуване в Италия, море, езера, планини, забележителности и.../Тема 2/

  • 109 792
  • 759
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 1 193
Bliss , детето ще е на 7 и половина, почти 8 години към момента на пътуването ни . Също мисля Гарда да го пропусна. Така дали няма да се получи ?
Програматасега ми се върти в главата в общи линии така :
1 ден Отпътуване от София, нощувка в Любляна .
2 ден Тръгване рано от Любляна , пристигане в  до Гардаленд. Посещения на градчета в района. Нощувка в района
3 ден Гардаленд отпътуване към Комо . Нощувка в Комо.
4 ден С корабче по езерото.
5 ден обикиколка в района
6 ден към Стреза обиколка с кола в района
7 ден с корабче по Маджоре
8 ден отпътуване към Загреб.
9 ден отпътуване за София

Имаме опция за плюс още един ден , евентуално , който все още не съм решила къде да добавя .

# 631
  • Мнения: X
И моето е на 8. Яко тренирано на пътуване. Често по 800 км. нон стоп.
Смятам, че Гарда е излишно пренебрегвана. Особено горната част и Сирмионе. На Маджоре ви е един ден да обиколите трите острова. Друго от езерото - няма време.
Комо - хубаво си огледай графика на корабчетата, да не се окаже, че деня си го прекарала в чакане на кораб. Вила Карлота, ако я посещавате е поне 3-4 часа с парка. Освен това около езерото се пътува доста бавно. Наистина бавно.

# 632
  • София
  • Мнения: 1 193
Т.е. ако правилно те разбирам по Маджоре ни е необходим само един ден.
А останалото време да пренасоча към Гарда .

# 633
  • Мнения: X
Т.е. ако правилно те разбирам по Маджоре ни е необходим само един ден.
А останалото време да пренасоча към Гарда .

Не, казвам, че само ден ще ви трябва за трите острова. А освен това има още много.

# 634
  • София
  • Мнения: 1 193
Т.е. ако правилно те разбирам по Маджоре ни е необходим само един ден.
А останалото време да пренасоча към Гарда .

Не, казвам, че само ден ще ви трябва за трите острова. А освен това има още много.
Добре, аз предвиждам цял ден с корабче по езерото . В другия ден ,който съм определила за района какво задължително трябва да видим ? Същото питам и за Комо.

# 635
  • Мнения: X
Т.е. ако правилно те разбирам по Маджоре ни е необходим само един ден.
А останалото време да пренасоча към Гарда .

Не, казвам, че само ден ще ви трябва за трите острова. А освен това има още много.
Добре, аз предвиждам цял ден с корабче по езерото . В другия ден ,който съм определила за района какво задължително трябва да видим ? Същото питам и за Комо.
Основно съм обикаляла западния бряг. Всяко едно от градчетата е очарователно. Може би района около Стреса и Вербания е най-популярен. Но ние много харесахме и по-интимните Канеро и Канобио.

На Комо, честно казано не мога да отделя само няколко неща. Всичко си заслужава. Комо е най-драматичното като релеф от трите и поради това най-живописно.

# 636
  • Мнения: 17
Здравейте!
Планирам пътуване до Комо.
Може ли да ме посъветвате относно превозването - дали да наемем кола, с която да посетим Беладжо, Варенна и Менаджио за ден или да ползваме корабчетата, но ми се струва, че много часове ще прекараме по реката?
За следващия ден планирам да отидем до Лугано и да се качим до Монте Бре, мисля с кола?
Резервирала съм нощувки в Комо, тъй като ще пътуваме през март и е малко извън сезона.
Може ли да ми кажете прибизително колко е цената на билета за превоз с корабчета, за да направя сравнение с колата? От сайта на http://www.navigazionelaghi.it не можах да я видя.
Благодаря!

# 637
  • Milano
  • Мнения: 4 375
http://www.navigazionelaghi.it/ita/c_tariffe.asp

Избираш си начална и крайна спирка.

Комо - Белладжо - 10,40.
Комо- Варенна- 11.60

Варенна- Белладжо - 4.60
Белладжо - Менаджо - същата цена.

Ако избереш кола най-добре да я оставиш на паркинг във Варенна.


Късметлийка е била Алекс с Болоня.
Ние час и половина от Болоня Борго Панигале до Болоня Сан Ладзаро Shocked, на връщане имахме повече късмет - задръстване само на вливането в А1.

# 638
  • Мнения: 743
Да около Болоня с часове се чака по опашки,освен ако не се пътува през нощта
то къде ли няма трафик (на 60 милиона население има 40 милиона коли ,мотори и моторчета )

Скрит текст:
реджи,нали разбра -да не отидеш на летището по погрешка

# 639
  • София
  • Мнения: 15 965
Заговорихте за езерата и се върнах няколко дни назад във времето. Нашето 4-дневно пътуване във втората половина на септември организирахме така, че да видим по някое от най-емблематичните места на трите езера – Маджоре, Комо и Гарда, а също и Верона и Бергамо.
Разказът ми за местата около езерата, които видяхме, е в скрития текст.

Скрит текст:
Първи ден.
Летяхме с Уиз до Бергамо и от летището наехме кола на Europcar – чисто нов Фолксваген Голф на 10 километра. През airbnb наехме апартамент в Бергамо, минахме само да оставим багажа и тръгнахме към Маджоре. Пътувахме по магистралата – само си мислим, че в България сме виждали трафик.  Crazy Оставихме колата в Стреза (на паркинга до пристанището) и взехме билет за корабче със слизане на трите острова - Bella, Pescatori и Madre. Първо слязохме на Изола Белла. Взехме си комбиниран билет за Белла и Мадре и влязохме в двореца. Мислех, че ще е досаден и ще го претупаме на път за градините, но не е. Напротив – очарователен е. Градините! Ах…. градините! Прекрасни са. Не ги видяхме в пълния им пролетен блясък, но и през септември бяха възхитителни.
На  Pescatori отделихме най-малко време – изключително симпатично малко островче, и продължихме към Мадре. Паркът е прекрасен. Разходката в двореца също си заслужава. В кой от двата двореца бих живяла? В този на Мадре.  Heart Eyes Много по-задушевен е. Като цяло – Мадре е лишен от пищността на Белла и е много по-спокоен и идиличен.
Върнахме се в Стреза и по план трябваше да продължим по западния бряг на север - през Бавено и Фериоло към езерото Орта. Целта беше да стигнем Orta San Giulio и остров San Giulio, но още на изхода на Бавено попаднахме в някакво непомръдващо задръстване, в което постояхме 10-тина минути и се отказахме да продължим. Останахме в Бавено, вечеряхме в едно ресторантче на брега на езерото и се върнахме обратно в Бергамо.

Втори ден.
Решихме, че до Комо няма да пътуваме по магистралата, а по междуградските пътища – да видим Италия отблизо. Видяхме я. Бавно и лежерно. Повече от 40-50 км/ч май не можахме да качим.  Grinning От Бергамо до града Комо си беше шофиране като в едно безкрайно населено място. Абсолютно е невъзможно да качиш скоростта или да изпревариш колите пред теб. Много пътуват тия италианци! Накъде са тръгнали с тия коли – идея нямам.
Оставихме колата в Комо и с финикулара се качихме до Брунате. Там бяхме на 22.09. и решихме, че в този ден ще поставим български акцент в италианската ни забежка. Отидохме до вила Белла Виста, в която е починал Пенчо Славейков – на стената й откъм улицата към катедралата е поставена паметна плоча, до паметника му, намерихме си 2-3 места за снимки на езерото отвисоко и се върнахме обратно в Комо. Минахме по част от крайбрежната улица и се спуснахме към Palazzo Broletto, разгледахме Катедралата на Комо, след кметството се шмугнахме в една малка градинка с детска площадка и оттам прекосихме до Piazza San Fedele – с доста неочаквана за мен архитектура.
От Комо продължихме към Беладжио. Пътят е доста тесен, на места разминаването с колите отсреща ставаше със спиране и даване леко назад, но като цяло – пътуването беше приятно. Гледахме отсрещния бряг, а същевременно прекосявахме и много симпатични селца. Решихме да обядваме в едно малко крайбрежно градче в ресторантче с тераса към езерото, но не ни беше писано – кухнята не приемаше повече поръчки за обяд. Малко нещо като сиеста – ама можело да останем за питие. Не останахме. Самото Беладжио преливаше от туристи, но въпреки тях го видях романтично, китно, пъстро и много, много ми хареса. Минахме нагоре-надолу по учличките със стълбите, обядвахме в едно ресторантче в пряката между две от тях, разходихме се в парка и взехме фери до Варенна. Така успяхме да видим и Беладжио, и Варенна и от към езерото – онези емблематични изгледи на сгушени пъстри къщи с камбанарията на катедрала сред тях, които са изплували в съзнанието ми, когато е ставало дума за италианските езера.
Планът беше да продължим директно за Белано и да отидем до водопада, но май-май не бяхме предвидили колко много време ще отнеме пътуването от Бергамо до Комо и някак…. денят се оказа по-кратък от предвиденото. Решихме, че ще е по-добре да не препускаме, а да отделим повече време на Варенна. Във Villa Monastero имаше някакво събитие и нямаше как да влезем. Но пък разгледахме градината на  Villa Cipressi. Не може да се сравнява с градините на Изола Белла и Изола Мадре, обаче пък имаше страхотни гледки към езерото по залез. Разходихме се по уличките на Варенна, седнахме за питие до езерото и…. замръкнахме там. Прелестна е тази малка Варенна! По тъмно се прибрахме в Бергамо.

Трети ден.
За езерото Гарда нямах особени планове. Целта ни беше единствено Сирмионе и след това трябваше да продължим към Верона.
Дали защото беше събота….. дали цялото световно човечество беше решило точно в този ден да тръгне точно към Сирмионе – така и не разбрах. След като стигнахме до крепостта без какъвто и да е шанс да намерим място за паркиране на местата, където бях набелязала, се върнахме обратно и успяхме да намерим едно едничко скришно местенце на един паркинг на повече от 2 километра в обратната посока. А тълпите туристи, които се носеха в посока крепостта мога да сравня само с разхождащите се по Витошка в късен летен следобед. Автоматът на паркинга приемаше само монети (никакви банкноти или кредитни карти – имайте го предвид) и след като изтръскахме от джобовете си и последния жълт евроцент се оказа, че сме платили за малко над 3 часа престой, така че времето ни беше изключително ограничено. За да откраднем няколко минути, взехме автобус – шофьорът продава билети. Разгледахме крепостта, но беше ясно, че времето няма да ни стигне за Grotte di Catullo (което отчитам като един от пропуските ни на това пътуване). Иначе има комбиниран билет и за двете забележителности. Все пак стигнахме до края на носа – много исках да видя каменния Jamaica Beach. Изобщо – брегът около края на носа е много впечатляващ. Плоска скала продължаваща десетки метри навътре в езерото, покрита с няколко сантиметра вода. А толкова джелатерии едно място … не знам дали има другаде в Италия. Още щом излязохме от крепостта и тръгнахме към края на носа срещу нас се понесоха туристи с джелато в ръцете. Ние се напъхахме на първото място, което видяхме, а се оказа, че най-доброто предстои след това. Джелатериите следваха една след друга от двете страни на уличката и предлагаха всевъзможни вкусове. Т.е. – не се нахвърляйте като нас на първото възможно място – точно зад ъгъла започват истинските изкушения. Малко преди да изтече времето ни на паркинга мъжът ми самоотвержено тръгна да вземе колата, а ние със сина ми си откраднахме още малко време за разходка покрай брега.

Пътуването към Верона мога да сравня 1:1 с това към Комо – две безкрайни колони коли в двете посоки, никаква възможност за изпреварване и скорост около 40-50 км/ч. Съсипващо. Но така и не се отвори възможност да се качим на магистрала.
Но Верона и Бергамо са друга тема. Simple Smile Ще разкажа и за тях, но някой друг път.

# 640
  • Milano
  • Мнения: 4 375
Много хубав разказ, Виви.

С удоволствие ще прочета и за Верона и Бергамо.

В неделя пристигнахме във Верона в 8ч, града беше призрачно празен - места за паркиране колкото искаш.
Понеже беше първата неделя на месеца навсякъде входа беше по 1 евро.
Успях да вляза навсякъде където си бях набелязала.
Тълпите с туристи се появиха към обед, огромни групи от хора.

Бих казала, че Верона е в пъти по-хубава от Комо и околности, за мен.

Но въпреки всичко предпочитам Венеция.


Азиа, то е ясно че ще се загубя Laughing.

# 641
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 299
Има ли скиори в темата? Реджи? Предложение за място, по-плебейско така Blush, където е вероятно да има условия за ски в началото на април?

Последна редакция: сб, 07 окт 2017, 18:01 от Mooimeiske

# 642
  • София
  • Мнения: 15 965
Благодаря, Реджи!
Верона и Комо са несравними, определено. Комо, всъщност ми се видя не особено интересен град - на фона на всички по-малки и китни градчета, които видяхме. Изгледът към отсрещния бряг, финикуларът до Брунате, двата площада с църквите - май това му е всичкият чар.

# 643
  • Мнения: 743
Има ли скиори в темата? Реджи? Предложение за място, по-плебейско така Blush, където е вероятно да има условия за ски в началото на април?

от бергамо почват планини с безброй ски писти,пълни с туристи от десетилетия от цяла европа
в интернет има огромна информация на всякакъв език ,цените са средно по 30 евро на човек за еднодневен скипас
можете да видите    foppolo,spiazzi di gromo,lizzola,presolana ,colere
и да всички са скиори в региона и наплива е голям винаги, както е с велосипеди през лятото -изключително спортни мъже и жени,на практика наднормени хора няма или ако има са чужденци.

# 644
  • София
  • Мнения: 1 193
Планът сравнително се промени. Сега решихме да се позиционираме на две места (общо 7 нощувки в Италия) и вече от там да ходим където ни хареса в околностите. На Комо къде бихте препоръчали да отседнем? Решихме, че сега до Лаго Маджоре евентуално само за един ден и то само по езерото с корабче. Надявам се, че е постижимо това.

Общи условия

Активация на акаунт