Частни училища - информативна тема 9

  • 63 195
  • 739
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: X
Това класиране и по двата модула ли е?
Това е любителско класиране, начинът на пресмятане на успеваемостта е избран от жената, която го е изготвила.
Иначе в таблицата са използвани само резултатите от първия модул по БЕЛ и математика.

Grumotevitza, защо  общите резултати, които си цитирала са на база цяла България, а тези по БЕЛ и математика - само за София? Да не би да е защото така СС е в челната тройка и по двата предмета?

За мен подобно сравняване не може да служи като база за адекватни изводи, тъй като в много училища, включително и частни, високите резултати на НВО по БЕЛ и математика и в двата модула са резултат от допълнителна извънучилищна подготовка. НВО по другите предмети пък се проверяват в самите училища.

# 196
  • София
  • Мнения: 10 825
Това класиране и по двата модула ли е? НВО е само първи модул, втори модул не е задължителен, не всички деца се явяват на него. Неведнъж са пускани такива класации, и винаги са били на първи модул, защото по него министерството си прави докладите. Така да го кажем, не бъркайте двата щата.  Peace
Нямам представа на база на кой модул са направени класациите, но си мисля, че ако резултатите на едно училище на първият (по-лесен модул) са слаби, то те едва ли ще "хвръкнат" на по-трудния втори.

# 197
  • София
  • Мнения: 62 595
не е за хвръкване, а че трябва да се знае за кой модул става въпрос. Както и да е, тези резултати не ви вършат много работа, когато дойде време за кандидатстване, защото се готвите индивидуално. Накрая всеки се бори за себе си в състезанието.

# 198
  • Мнения: 1 007
Ооо, хвръкват Simple Smile Особено по БЕЛ, където втори модул е преразказ и децата изкарват точки, близки до максималните или направо максимални. В същото време в първи модул често има грешки - във въпросите, в посочените примерни отговори. Така че е напълно възможно първи модул да е по-слаб от втори.

# 199
  • Мнения: 1
Здравейте,

от време на време преглеждам форума с частните училища, тъй като тази година имам първолачка.
За първи път се регистрирам, тъй като до момента не съм имала желание да ирзаявам мнение във форума, но днес преглеждайки многобройните дискусии реших, че ще бъде добре да споделя и моя опит. Според мен, в една такава информативна тема е добре да се чуват мнения за повече училища.
Училището, за което искам да споделя впечатленията си е Питагор.
На деня на отворените врати изрично беше подчертано, че децата не трябва да имат никаква предварителна подготовка. Въпреки това аз поразпитах познати близки до училищното ръководство и разбрах, че напротив, подготовка е необходима и то сериозна, че даже се взимали и частни уроци. Стана ми много смешно.
Както и да е, късно се усетихме и нямаше време да се готвим много, оставаха 2-3 месеца до изпита.
До момента не бях готвила детето за нищо, разчитам на знанията от ДГ, добра държавна градина, където децата получават стандартното за тяхната възраст обучение. Тъй като се бяхме наосчили към Питагор, все пак реших да и взема разни книжки - Крокотак и др. подобни и детето да се занимава. Реших, че все ще му е от полза. На нея и беше интересно и не съм я напъвала много да се занимава. Не исках да я стресирам.
Мина приемния ден в Питагор и отидох да я взема. Тя изглеждаше спокойна, каза че се чувства добре, че не и е било трудно. Попитах учителката, при която е била как се справила и тя каза, че е много доволна, според нея се е справила и каза да чакаме класирането.
Излезе класирането и не бяхме приети. Поисках среща по телефона с директорката с цел да погледна работата на дъщеря ми и ми казаха, че имало такава среща за преглед на работите, но съм я изпуснала. Така и не обясниха обявявана ли е била в сайта им или не. Настоявах за среща и в крайна сметка определиха дата след 2 седмици.
На срещата присъствахме двамата със съпруга ми и екип от Питагор - директорката, психоложката и една педагожка, която не беше същата от изпита. Всички бяха строени в кабинета и ни чакаха. Поискахме да видим работата на детето, но ни отказаха. Не можело, щели сме да изнесем важна информация, този тест те го правели месеци наред. Обяснихме им, че не искаме да снимаме работата, а само да ни обяснят къде е сбъркала, но казаха, че не става. Педагожката извади някакво листче и започна да дава някаква обща информация как се е справила, като цяло - много умно дете, справило се, ама хей на видиш ли имало по-добри от явилите се и не и стигнали точките. Стана ясно също така, че по-голяма тежест има решението психоложката, която не можа да обясни защо е ощетила детето в точките. Въпросната психоложка беше доста неадекватна, за разлика от педагожката и увърташе на нашите въпроси. Освен това нямаше никаква писмена информация пред нея, как точно се сети за кое дете става въпрос идея нямам, но това което описваше като профил съвсем не отговаряше на профила на дъщеря ми.
По време на срещата трите представителки на училището се споглеждаха и си личеше, че има някакво наговаряне.
Така ни отпратиха без конкретна информация и резултати от теста. Въобще не можаха да обяснят нищо конкретно Справили сме се, ама тука нещо...Попитах къде е въпросната учителка, която ми предаде детето и казах, че тя ми е казала, че детето се е справило добре, но те скочиха и казаха, че тя не отговаряла, само нещо ги препитвала и пак замъгляват нещата.
Стана ни ясно за какво иде реч и решихме, че няма смисъл...
Известно време след това, позната, чието дете беше прието в Питагор ми се обади да каже, че в сайта са обявили свободни места за първи клас. Голямо недоразумение...Със съпруга ми решихме, че не искаме детето ни да учи в такова училище и то не защото не са ни одобрили, а просто защото видяхме екипа им и не отговаря на нашите представи за добро училище. Много непрофесионално отношение. Очаквахме все пак да ни обяснят, да се мотивират, да погледнем писмената работа на детето. Най-малкото можеше да лъжат по-добре.
Други 2 деца от нашата група в ДГ са приети там, и двете имат по-големи братя/сестри в ПЧМГ. Стана ясно, че се отдава приоритет на тези деца за сметка на останалите. Вероятно мотивират родителите, за да не напускат по-големите деца училището. В по-горните класове в гимназията еда сформират паралелки, особено след 7-ми клас. Нормално е, финансови интереси, на гърба на децата...
Това е опитът ни с Питагор. Пиша го единствено и само информативно. Изводите всеки прави сам за себе си.
Само да отбележа, че в училището, което избрахме, имахме отново тест и събеседване с педагод и с детето, и с родителите. Нямаше психолог. Веднага ни показаха теста, обясниха ни как се справила и след 10-тина дни ни потвърдиха.
Пожелавам на всички да изберат най-доброто училище за децата им.

# 200
  • София
  • Мнения: 5 728
Напиши на кое училище сте се спряли, ако искаш!

# 201
  • София
  • Мнения: 1 262
Явно и в Питагор се сменя подхода  Rolling Eyes
Преди година като кандидатствахме за първи клас, още в края на пробния ден имах среща със зам.директорката и психоложката, показаха ми теста и ми обясниха плюсовете и минусите в представянето на дъщеря ми. Тестът тогава беше съвсем адекватен за възрастта, нямаше задачи тип Азбуки, а само нормалните неща, които бях виждала в книжките от ДГ.

# 202
  • Мнения: 19 993
Същото мога да кажа за СС преди 2 години. Веднага след пробния ден видяхме теста и говорихме накратко с психоложката. Веднага ни казаха, че е приета. Беше последната седмица, в която провеждаха изпитите. Тъй като бях разбрала за училщето много късно и цел ни беше друго такова, решихме да не потвърждаваме известно време. Два пъти ми се обаждаха да ме подканят, защото имаше резерви, които чакат. Като чета тук, явно има промяна в подхода.
Имаше задачи от Азбуката и други подобни.

# 203
  • Мнения: 847
Собственичката на нашето училище вметна,че може би и те ще помислят за ограничаване на приема,защото напливът бил голям и ако не му устоят,ще се намали качеството на услугата.

# 204
  • София
  • Мнения: 9 616

Други 2 деца от нашата група в ДГ са приети там, и двете имат по-големи братя/сестри в ПЧМГ. Стана ясно, че се отдава приоритет на тези деца за сметка на останалите. Вероятно мотивират родителите, за да не напускат по-големите деца училището. В по-горните класове в гимназията еда сформират паралелки, особено след 7-ми клас. Нормално е, финансови интереси, на гърба на децата...

Извинявай Bravef, но не мога да се съглася с по-горе написаното. Голямата ми дъщеря е в ПЧМГ, а малката не я приеха в ПУК, беше резерва.
А това с едва сформираните паралелки отдавна не е така.  В настоящия 9 клас има изключителни деца, по всичко личи, че и в 8 клас е така.

# 205
  • Мнения: 851
... Други 2 деца от нашата група в ДГ са приети там, и двете имат по-големи братя/сестри в ПЧМГ. Стана ясно, че се отдава приоритет на тези деца за сметка на останалите. Вероятно мотивират родителите, за да не напускат по-големите деца училището. В по-горните класове в гимназията еда сформират паралелки, особено след 7-ми клас. Нормално е, финансови интереси, на гърба на децата...

С това не мога да се съглася. Във форума пише майка, чието по-голямо дете е в ПЧМГ, а по-малкото не го приеха в Питагор. За сметка на това го приеха в СС. Имам още две познати семейства с идентична история.

Интересно ми е как точно се поддържа обратната връзка в ЧУ по време на учебната година? Има ли такива, в които може родител да посещава учебните часове, да изказва мнение и до колко ръководствата се вслушват в препоръките на родителите? /питането ми е за начален курс/

rosita_ta, писали сме едновременно  Hug

# 206
  • Мнения: X
Никога не съм виждала изпитните работи на децата, май само в ПЧМГ видях, когато приеха голямата. Но иначе нито в НУКК, нито в Света София - там я водих 2-3 пъти, изпитът не беше в един ден; прави тестове по математика, БЕЛ, английски и при психолог; не видях и теста й в АК, който ми е най-интересен.
На малкия също не ми показаха приемния тест в СС, само ми се обадиха, че е приет - а на мен не ми е хрумвало да поискам да видя работата му. Убедена съм, че тестът е само част от приема, много важно е и поведението, иначе децата щяха да се явяват само на тест, а не да стоят по 5 часа в училището, в часовете на някой ПУК.

# 207
  • Мнения: X
Никога не съм виждала изпитните работи на децата, май само в ПЧМГ видях, когато приеха голямата. Но иначе нито в НУКК, нито в Света София - там я водих 2-3 пъти, изпитът не беше в един ден; прави тестове по математика, БЕЛ, английски и при психолог; не видях и теста й в АК, който ми е най-интересен.
На малкия също не ми показаха приемния тест в СС, само ми се обадиха, че е приет - а на мен не ми е хрумвало да поискам да видя работата му. Убедена съм, че тестът е само част от приема, много важно е и поведението, иначе децата щяха да се явяват само на тест, а не да стоят по 5 часа в училището, в часовете на някой ПУК.

Нормално. Та нали са приети. Но има случаи когато си искала да видиш работите им. Писала си за такъв случай с твое дете.

А иначе звучи доста логично да предпочитат да приемат втори деца, ако например имат равни резултати с други, които нямат братчета или сестричета. Вече е кофти ако резултатите на вторите са по-високи, но въпреки това са предпочели първите. Но това няма как да се разбере и докаже с тази тенденция процедурата по приема да става все по непрозрачна и съмнителна.

# 208
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229


Интересно ми е как точно се поддържа обратната връзка в ЧУ по време на учебната година? Има ли такива, в които може родител да посещава учебните часове, да изказва мнение и до колко ръководствата се вслушват в препоръките на родителите? /питането ми е за начален курс/

При нас непрекъснато подканят да пишем на мейла им за препоръки, питания, оплаквания, всичко, което може да бъде от полза за усъвършенстване на процеса. Отделно имаме система, в която влиза всеки родител поотделно със своя парола и вижда уроците на детето, домашните, впечатленията на учителя, ако отсъства - материалът, който е взет, менюто за седмицата в стола, както и чат група на родителите, в която да се обменя информация (това сигурно го има и по другите училища, не знам).
За храната, казаха, че задоволяват индивидуални изисквания, тоест - ако детето не яде определена храна, ще му осигуряват отделни порции.
По отношение на обратната връзка не мога да се оплача - вслушват се в претенциите и питанията на всеки един  Laughing.

# 209
  • Мнения: 9 043
Съгласна съм с Жаси/LUCY
Направо се учудвам от мисълта на родителите, че правилното решение на един тест води автоматично до прием. Та това са деца на по 5-6 години. Не са студенти, където имаш конспект , трябва да научиш даден материал и да го предадеш.
Именно затова мнението на психолога според мен би трябвало да има най-голяма тежест. На всички ви е ясно, че е важен характера, реакцията и типа на детето. И на всички е ясно, че всяко 5 годишно за 1 седмица ще научи, кое е домашно животно и кое не е. И всяко 6 годишно ще научи да смята до 10 за 2 седмици.
Но ако идеята на Питагор е да имат академични резултати. Трудно биха взели артистично дете. Ами те ходят доколкото видях на всяко математическо състезание. Няма логика то да е там.

Нормално е при прием да има субективизъм.  И аз лично на този етап не бих ходила да гледам резултати...не виждам смисъл.
Колкото до Питагор , това беше първата година в която приема беше изнесен след като всички минаха. Така, че със сигурност тази ще изчистят някои от нещата. И за приема на 2 дете съм абсолютно съгласна да е така. Без това живеем в безкрайно забързано време, та да ни се налага 2 деца да ги водим в двата различни края на София.

Общи условия

Активация на акаунт