Частни училища - информативна тема 9

  • 63 286
  • 739
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: X
А не... да премахнат всички други предмети и яко и до дупка БЕЛ, Мат и английски. И после като ги питаш коя година е създадена държавата ни или каква е формулата на водата...че на кой му дреме за тези въпроси?!?!?

http://m.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2015/10/23/2635314_uchebnata_ … va_s_dve_sedmici/

Мисля, че тук е написано малко по ясно. И това с Предприемачеството си е чиста спекулация на някои потребители на форума. Остава си явно Домашен бит и техника, но се обвързва с предприемачество. Според мен ще пооправят съдържанието на предмета. Да видим колко смислено ще е.

Последна редакция: сб, 24 окт 2015, 22:28 от Анонимен

# 676
  • Мнения: X
Ще потърся информация някой ден, ако е нещо сериозно все ще излезе нещо
Какво значи, ако е сериозно?
По-голямата част от образователните стандарти трябва да бъдат приети с наредба на министъра месец след обнародването на Закона за предучилищното и училищното образоние. Ще припомня, че същият беше публикуван в Държавен вестник, брой 79. от 13.10.2015 г. Вероятно в понеделник или най-късно ден-два след това проектите ще бъдат качени на страницата на МОН за обществено обсъждане.

# 677
  • Мнения: 1 007
И това с Предприемачеството си е чиста спекулация на някои потребители на форума. Остава си явно Домашен бит и техника, но се обвързва с предприемачество. Според мен ще пооправят съдържанието на предмета. Да видим колко смислено ще е.

То и сега го има това, но от пети клас - "как да създадем фирма" и подобни. Учителят им беше казал: "Глупости, пети клас, фирма ще създават. Да си донесат другата седмица по едно парче дърво, с размери толкова и толкова." И няколко поредни часа правеха моливници - много красиви. После правеха изделия от метал, после пак от дърво. Тези неща няма как да се научат извън училище, докато това, как се прави фирма, ще могат да научат за половин час 10-15 години по-късно.

# 678
  • Мнения: X
Това, което бяха обяснили министерството е точно, че ще се използват не за допълнителни предмети, а за по - добро разпределяне. Също увеличават с по 1 часовете по рисуване и музика, за да не са неглижирани. На мен ми звучи добре. Ранното приклячване на учебната година, принципно, е съобразено с времето, когато след края на занятията се е ходило по бригади 1 месец и изобщо е съобразено с прибирането на реколтата. Не ми звучи 15 юни като голяма драма.
Едва ли първолаците са прибирали реколтата. Увеличава се учебната година само за най-малките. Големите и преди и сега все до 15-30 юни учат.

# 679
  • Мнения: X
Увеличава се годината за всички от първи до седми клас включително, плюс осмокласниците от СОУ.
Това за музиката и изобразителното изкуство откъде излезе? Останах с впечатлението, че ще се учат до десети клас, вместо до девети, но пък затова ще бъдат по един срок, вместо два ( вероятно това важи за последните две години).
Скрит текст:
Завършила съм по социалистическо. На бригади тръгнахме след осми клас.

# 680
  • Мнения: X
Химикал, ти някога някъде създавала ли си фирма?  Май не.
И всъщност защо предприемачеството го наричаш само създаване на фирма? Всъщност смисълът далеч надхвърля това да регистрираш фирма. А и не е толкова лесно и елементарно като да направиш моливник. Но даскалите по труд и творчество знаят как се прави моливник( което лесно можеш да научиш и извън училище ако решиш, че ти се занимава) но не знаят как да научат децата на едни други умения, които ще са им далеч по полезни и необходими - инициативност, креативност, как функционира бизнеса, как да успяват, какво е конкуренция, как да си уникален...

Абе и на учителите смятам, че им е време малко да влязат в час и да се замислят в кой век все пак живеят. И това не във смисъл да си увеличат частните уроци на черно Mr. Green

 Работенето на струг и рязането на метал са ми най полезните умения от часовете по Труд и творчество. Stop Mr. Green

Последна редакция: нд, 25 окт 2015, 00:00 от Анонимен

# 681
  • София
  • Мнения: 1 262
За жалост добрите учители са малко и ще стават все по-малко.
Дано да има ново поколение, което да поеме.
В този смисъл, много се радвам на "Заедно в час"  Peace

# 682
  • Sf
  • Мнения: 977
Бих предпочела моливника и струга, с чисто сърце. Предостатъчно имаме възрастни, можещи да открият фирма. И твърде малко такива, които могат да си направят читав моливник.

# 683
  • Мнения: X
Бих предпочела моливника и струга, с чисто сърце. Предостатъчно имаме възрастни, можещи да открият фирма. И твърде малко такива, които могат да си направят читав моливник.

Бъркаш основно. Точно защото липсват основни умения, които не се придобиват за седмица в икономиката ни липсват малките и средни предприемачи. И наоколо е пълно с мързеливи младежи, чакащи дневната дажба от родителите. За да я профукат в селското кафене. Но докато нивото ни на мислене спира до струга и моливника, така ще е.

Фирма се открива за 30 мин., но предприемачеството далеч надхвърля тези 30 мин.  Mr. Green

# 684
  • Sf
  • Мнения: 977
И наоколо е пълно с мързеливи младежи, чакащи дневната дажба от родителите.

Това е защото не са ги учили на предприемачество? Вярно ли?
Аз пък мислех, защото са с две леви ръце.

# 685
  • Мнения: 961
Ама чакайте сега. Аз водех дъщеря ми на "Философия за деца" . Там очевидно не им четат Платон в оригинал, а играят различни игри, имащи за цел да развиват емоционалната интелигентност, да ги научат да изразяват "как се чувствам", да се поставят на мястото на другия и да развиват най-общо мисленето. В момента обаче, за съжаление, не се събират деца. Родителите искат решаване на задачи и други по-конкретни неща, или пък им звучи "айде сега философия за деца" и го отхвърлят, без да са погледнали за какво става дума.

В тоя ред на мисли, въпросното предприемачество за малки деца, аз си представям като занимание със забавни игри и задачи, насочи към стимулиране на определен тип мислене.
Правенето на фирма, мястото му е по-нагоре, да, може би не в пети клас. Но изобщо не става дума за това.

Не, не са непремено с две леви. Много от тях сигурно биха били прилични дърводелци, например. Но по някаква причина са научени, че "аз  за... лева няма да работя" и де се разтакават от сутрин до вечер.

Тази година поне двадесет от приятелите ми споделиха във фейса една статия, възхваляваща финландското образование и колко било практично. Идеите на  МОН май са точно в тази посока. Но така или иначе изобщо не става дума да се учи от първи клас, каквато тема се подхвана, а да се слее с друг предмет, който се учи от първи клас.

Последна редакция: нд, 25 окт 2015, 07:31 от инкс

# 686
# 687
  • Мнения: 19 996
Причината да търкат столовете в селското кафене е, че не им се работи. Предпочитат да разполагат с малко, но пък цял ден айляк. Някои младежи от друга страна нямат реална представа за пазара на труда. Искат веднага да се хвърлят в големите пари и позиции.

# 688
  • Мнения: 961
Еми точно де. Нямат идея, нямат план, не знаят, че първо трябва да поработиш за продобивена на квалификация и умения и прочее.

 
В тоя ред на мисли, въпросното предприемачество за малки деца, аз си представям като занимание със забавни игри и задачи, насочи към стимулиране на определен тип мислене.
Явно правилно си го представям
http://newtrend.bg/digitalkidz/detsata-liderstvoto-zashho-e-vazh … oto-u-nay-malkite
http://www.tvevropa.com/bg/news/bulgaria/view/111155
http://leadersplay.com/index.html
http://smartmoney.bg/deca-predpriemachi/

Не съм някакъв застъпник на въвеждането му, а и се разбра, че слуховете са силно преувеличени, просто не ми звучи зле по този начин, който описват в статиите и преди да съм видяла какво точно се предлага не мога да дам мнение дали съм "за" или "против".  Аз не си падам по предварителното отрицание, обичам да видя всички страни.

Но май се отдалечихме от темата на темата, та няма да коментирам повече Simple Smile

# 689
  • Мнения: X
Инкс много точно го е казала.  Peace

Но отричаме всичко преди да сме видели какво е.
А тези в селското кафене търкат столовете именно защото не са научени как да се справят с реалностите на живота . Вместо това ги учат как се прави моливник. В което няма лошо, стига целта на това да е бъдеща полезност на това умение в живота.

Като прочетох новината за това Предприемачество и аз се сетих за тази статия за образованието във Финландия.

Общи условия

Активация на акаунт