Частни училища - информативна тема 9

  • 63 290
  • 739
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: X
Е, едва ли ще стане така. Идеята е не да се разпредели по-добре досегашния материал и да се разттегне във времето, а да се въведе и нов материал, нови учебни дисциплини.

# 661
  • София
  • Мнения: 10 825
Аз харесвам идеята за намаляване на лятната ваканция с две седмици, но бих искала това да стане за сметка на увеличаване на ваканциите през останалата част от учебната година, а не за да се учат новите особено важни предмети като предприемачество в първи клас  Tired

# 662
  • Мнения: 961
Аз пък си мисля,че ако се удължи учебната година, ще има повече време за усвояване и затвърждяване на материала и няма да има нужда да се препуска през него само и само да се предаде.
Ако наистина се направи,както трябва, това би трябвало да доведе до по-високо ниво на преподаването, по-високо ниво на реално наученото, както и ще даде възможност за повече часове за развиване на общата култура на децата /не само фокусиране върху български, математика и език/.
+1

# 663
  • Мнения: 19 996
Изобщо не вярвам, че ще се разпределят по-добре материала. А ако общата култура ще включва компютри, предприемачество, парично управление (и такова предложение четох), не мерси. Предпочитам да наблягат на български, математика и език. Всъщност изобщо не разбирам за какво толкова се възмущават някои, че се наблягало в ЧУ само на това. И без това тези предмети до 7ми клас се учат абсолютно повърхностно и в ДУ. Каквото съм научила по биология, химия, история е било след 7ми клас, а спомени за обединената дисциплина преди 7ми клас нямам никакви.

# 664
  • Мнения: X
Не е точно по темата, но току-що го прочетох във форума, стана ми смешно и не можах да се въздържа.

Извинявам се ,че се намесвам, в Бг частните училища са за децата на богаташите, където стремежът е най-вече да не бъдат притеснявани с учебни изисквания тези дечица на платежоспособни родители. Преподавах в такива училища, та знам. Бих казала, че направо ходят там, колкото да не се каже, че са напуснали училище. За знанията, с които излизат, е ясно.

# 665
  • София
  • Мнения: 10 825
Е то пък на Ън ако се впрягаме... Whistling

# 666
  • Мнения: X
Преди 15-20 години е било така.

# 667
  • София
  • Мнения: 5 730
Преди 15-20 години е било така.
Ами и с това не съм съгласна!

# 668
  • Мнения: 961
Това, което бяха обяснили министерството е точно, че ще се използват не за допълнителни предмети, а за по - добро разпределяне. Също увеличават с по 1 часовете по рисуване и музика, за да не са неглижирани. На мен ми звучи добре. Ранното приклячване на учебната година, принципно, е съобразено с времето, когато след края на занятията се е ходило по бригади 1 месец и изобщо е съобразено с прибирането на реколтата. Не ми звучи 15 юни като голяма драма.

Относно предприемачеството - пропуснах да разкажа това - на срещатата в Артис, освен другото, стана дума, че вероятно ще стартират в допълнителните занимания и по желание един такъв прудприемачески курс. Разработката била на Кеймбридж и се основавала на сериозни изследвания, според които определени функции на мозъка, свързани със забелязването на възможности се развивали до 9 годишна възраст. Така че, само по себе си, товя може да е нещо много интересно и напредничаво, друг е въпросът как ще изглежда вариантът на МОН.

# 669
  • София
  • Мнения: 399
Аз съм "за" ученето до 15 - ти юни. За мен две седмици повече учене не са голяма драма. По-малкият  ми син е на 6 г. и без това не обича да  седи в къщи през ваканцията. Казва, че му е скучно. Една седмица ваканция и иска да го записваме някъде Simple Smile. /имаме кой да го гледа ако реши да си стои в къщи/.

# 670
  • София
  • Мнения: 62 595


Относно предприемачеството - пропуснах да разкажа това - на срещатата в Артис, освен другото, стана дума, че вероятно ще стартират в допълнителните занимания и по желание един такъв прудприемачески курс. Разработката била на Кеймбридж и се основавала на сериозни изследвания, според които определени функции на мозъка, свързани със забелязването на възможности се развивали до 9 годишна възраст. Така че, само по себе си, товя може да е нещо много интересно и напредничаво, друг е въпросът как ще изглежда вариантът на МОН.

Може ли следващия път, когато някой ходи до това училище или има дете, учещо там, да поиска инфармация за тези изследвания? Много интересно ми стана какви са тези функции и каква е мистериозната им връзка с предприемачески курс. Би трябвало да могат да защитят предложението си и да дадат източниците на въпросното изследване.

# 671
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Ами да включат часове по шах от първи клас тогава. Къде-къде по- смислено ми се вижда от Предприемачество. Пак е развитие на "забелязването на възможности".

# 672
  • Мнения: 961
Подчертавам, че това е проект, не го предлагат още и то като допълнително, а не в основното обучение. Разработката не е тяхна, а на съвсем друг екип, т.е няма нищо общо с училището като разработка.
Ще потърся информация някой ден, ако е нещо сериозно все ще излезе нещо Simple Smile
има и шах и никой не е казал, че няма да са някакви подобни игри-аз поне така си го представям.
Пък и нали уж всички искат "промяна" и образованието да е по- практично Wink


 (А иначе - то начина на функциониране не се ли развива принципно до тогава най - вече?примерно - терапиите за мързеливо око, при които става въпрос за настройка на мозък- око действат до около 8 годишна възраст. После мозъкът вече е окончателно настроен по - определен начин и не се повлиява или почти не се повлиява)

Последна редакция: нд, 25 окт 2015, 07:25 от инкс

# 673
  • Мнения: 19 996
Всяко дете да прочете за домашно как Робърт Кийосаки е давал списания под наем на 8-9год. и да си свали играта кеш флоу Sunglasses

# 674
  • Мнения: 961
А между другото защо от първи клас, гледам че идеята е била от шести клас? Да не е пак журналистически преразказ...

Общи условия

Активация на акаунт