Първи клас-тема 4

  • 48 106
  • 812
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 7 673
caprice, в кой град, квартал живеете? Много хора сме тук. Може някой да живее близо до вас и да ти препоръча Учител.

# 631
  • Мнения: 4 026
caprice, в кой град, квартал живеете? Много хора сме тук. Може някой да живее близо до вас и да ти препоръча Учител.
В Г. Оряховица сме. Simple Smile Мисля, че няма съграждани в темата.

# 632
  • Мнения: 10 547
За себе си намирам смущаващи прояви в поведението на детето.
Не оправдавам учителката.

# 633
  • Мнения: 4 026
За себе си намирам смущаващи прояви в поведението на детето.
Какви?

# 634
  • Мнения: 10 547
ПО музика се скрил под чина, а в някакъв друг час отишъл в края на стаята и легнал на земята.  Tired

Интересно ми е какво е било поведението му в ДГ.
Виж, питам, пиша ти и не се заяждам. Имам си причина да го правя и тя не касае пряко твоето дете, но какво писа и анонимният, касае и други деца. Ако ми отговориш на питането, аз ще ти отговоря какво ме мъчи, но не искам да го правя предварително, за да не си предубедена при отговора си. Може и на лични.

# 635
  • София
  • Мнения: 7 673
Детето очевидно е под стрес. Нормално е да го избива нанякъде.  Sad

# 636
  • Мнения: 4 026
ПО музика се скрил под чина, а в някакъв друг час отишъл в края на стаята и легнал на земята.  Tired

Интересно ми е какво е било поведението му в ДГ.
Виж, питам, пиша ти и не се заяждам. Имам си причина да го правя и тя не касае пряко твоето дете, но какво писа и анонимният, касае и други деца. Ако ми отговориш на питането, аз ще ти отговоря какво ме мъчи, но не искам да го правя предварително, за да не си предубедена при отговора си. Може и на лични.
Не съм получавала оплаквания нито за дисциплината, нито за затруднения в усвояването на материала, оцветяване, изрязване и т.н. За учебния процес нямам голямо наблюдение - обучението беше рехаво и нехайно. Да, оставяха разгърнати тетрадки на шкафчетата им и можеше да се види какво са правили. Имаше много приятелчета, любвеобвилен е, много обичаше да се гушка в едната леля. Адаптира се трудно, четири месеца плачеше сутрин от вкъщи до градината. Иначе е контактен, малко хора не го познават, приятелите ни казват, че поведението му е като на по-голямо дете, а не като на възрастта му, хитър е, обичлив, не е лидер, а се "води". Досега не сме имали проблеми, освен по-трудното проговаряне, за което посещаваше логопед и психолог.
Точно това, което си цитирала, ми изправи косата днес и мисля, че е резултат от стреса.

# 637
  • Мнения: 10 547
Ясно. Благодаря ти. Сега е мой ред: има деца с проблеми, ние, техните учители ги виждаме, но позивната е  широка усмивка и "Всичко и днес беше наред!". Не твърдя, нито приписвам на твоето детенце проблеми, само си разсъждавам.

# 638
  • Мнения: X
А, има и учители със сериозни проблеми, които родителите на могат да видят навреме и тогава резултатите са плачевни.

Дано детето да намери педагог с подход и да преодолее огромния стрес, който е преживяло. Peace

Скрит текст:
Касита, не е лично към теб. В последно време учители стават супер неподходящи и неподготвени за тази професия хора. Peace

# 639
  • Мнения: 4 026
Ясно. Благодаря ти. Сега е мой ред: има деца с проблеми, ние, техните учители ги виждаме, но позивната е  широка усмивка и "Всичко и днес беше наред!". Не твърдя, нито приписвам на твоето детенце проблеми, само си разсъждавам.
Ами затова записах конслтация с психолог - от една страна заради стреса, от друга да го обследва.
При последния разговор с класната я питах дали според нея има нещо специфично, което налага помощ от ресурсен учител, логопед, психолог. Според нея, няма такава нужда. Ама и не можа да ми отговори защо той не иска или му е трудно в часовете и / в занималнята макар и с увъртане си написваше/. Неговият отговор, който повтаря от още от втората седмица, е, че му е скучно.

п.с. за скриването под чина отговор не ми даде, а за лягането на земята ми сподели вчера. Като го попитах защо ми отговори, че му се мързелувало и му се спяло. Недоумявам как е решил да отиде там и да легне. В това време класната играла някаква игра с другите деца. Той защо не е участвал нямам идея.

# 640
  • София
  • Мнения: 7 673
Ако под проблеми се разбира "странна реакция при неприятна/стресова ситуация или дори без повод, понякога", то тогава и трите ми деца имат проблеми. Аз - също. Както и почти всички, които познавам.
caprice, нещо ми хрумна. Наспива ли се детето ти? Това е МНОГО важно.

# 641
  • Мнения: 10 547
В края на подготвителния клас, който водих, помолих да ми бъде разрешено да ползвам услугите на двама мои приятели-психолози, да направят по-задълбочен тест за училищна готовност да учениците ми. Разбира се, всичко съгласувано с родителите. Аз имах своите наблюдения и съответно изводи, бях си направила диагностиките и характеристиките на децата и те в общи линии само потвърдиха, моите изводи, но и забелязаха прояви в поведението, черти, особености, които за мен бяха просто част от характера и нищо повече. Дадоха се насоки и съвети, в писмена форма на родителите как да съдействат за преодоляването на на пръв поглед дребни препъникамъчета.
Имах ученици с блестящи академични постижения ( вярвам, приехте шегата), но незрели и неуверени, плахи в общуването, лесно поддаващи се на стрес. Т.е. училищната готовност не е само 2+2, да може да чете и пр., тя включва и емоционалната готовност на детето, която готовност, уви, не идва с навършването на седмата му година.

caprice, разбери ме правилно, детето явно има странност в поведението, за която има причина. Тя, причината е в основата. Може да преместите детето в друго училище, но ако не откриете какво е довело до всичко това, няма гаранция, че на новото място ситуацията няма да се повтори.
В темата писа родител на момиченце, което смени училището, но това не му донесе така чаканото е желано успокоение.

# 642
  • Мнения: 4 026

caprice, нещо ми хрумна. Наспива ли се детето ти? Това е МНОГО важно.
Мисля, че да. Ето спи вече от половин час, будя го в 7ч. Никога не е записвал толкова рано, дори и като бебе.


caprice, разбери ме правилно, детето явно има странност в поведението, за която има причина. Тя, причината е в основата. Може да преместите детето в друго училище, но ако не откриете какво е довело до всичко това, няма гаранция, че на новото място ситуацията няма да се повтори.
В темата писа родител на момиченце, което смени училището, но това не му донесе така чаканото е желано успокоение.
Надявам се психолога да съдейства за това.
Ето например, тренира футбол. Още в края на втория месец от започването, се отличи от другите деца и го прехвърлиха в друг отбор с деца 1-2 години по-големи от него. Понеже обича да е пръв, да привлича внимание и да го четкат, падаше за щяло и нещяло по време на мача, за да привлече вниманието на треньора върху себе си. Уж го били спънали, уж имало нарушение и т.н. Треньорът, много мил и внимателен към децата млад мъж, отначало му се караше, но после започна да го хвали за това, че например е подал правилно, че е ритнал по-добре и т.н. и въпросните падания намаляха, да не кажа и че почти изчезнаха. Но той е вторачен вече в това не да привлича внимание като пада и се търкаля по терена, а в това, че треньора му казва "Точно така, моето момче!", "Браво!", "Давай!" и т.н. Някакси човекът успя да намери подход.
На детето му трябва поощрение и това се опитах да обясня на т.нар. учителка, но не и не. Тя трбва да го смачка, за да може всички да са в коловоза.

Последна редакция: чт, 05 ное 2015, 22:47 от caprice

# 643
  • София
  • Мнения: 7 673

caprice, нещо ми хрумна. Наспива ли се детето ти? Това е МНОГО важно.
Мисля, че да. Ето спи вече от половин час, будя го в 7ч. Никога не е записвал толкова рано, дори и като бебе.
Според мен, 9 часа са твърде малко сън за първокласник.
Бих те посъветвала да се опиташ постепенно да изместиш часа на лягане в 9.
Това полягване, незаинтересованост /визирам "скучно ми е"/ ми звучат като хронична умора/недоспиване.

# 644
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 712
22 ч. и на мен ми се струва късно лягане.

Общи условия

Активация на акаунт