Трудно проговаряне - 19

  • 118 564
  • 753
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 2 237
Моето дете много приказва в градината и като сме навън с други деца. У нас редовно ако я попитам нещо, хленчи, лигави се, приказва си някакви глупости. Аз започвам си мисля, че ние май сме я разлигавили.  При вашите деца има ли разлика като са у вас и като са другаде?
Много я мързи моята дъщеря, не иска да се облича сама, а може. Иначе може да бъде супер самостоятелна, онзи ден след като излезнах от банята я заварих да си маже филия със сирене за мазане, беше си взела един нож за масло /тъп, другите са скрити/, изкарала си филия, отворила си запечатаното сирене и филията я намаза от край до край. Обаче мързелът й е в повече през повечето време и го удря на голяма лиготия.

# 586
  • Мнения: 375
При нас е по-скоро обратно. Вкъщи приказва разбираемо, съобщава това което вижда, пита, включва се с голям интерес в игри (от рода на домино, не се сърди, мемори карти), в градината отговаря с "Да" и "Не" и от време на време нещо друго, пее песните и си казва стихчето за предстоящото празненство, но до там. Наскоро госпожата ми каза, че е учудена колко неща знае, но когато е само тя с него. С други деца като се събере играе с тях, но да каже нещо е много рядко. Пък и да каже почти не го чуват, все още на 4-5 нямат това търпение. Миналата седмица сме на гости при съседи, играят в съседната стая и момиченцето им идва и ми казва: "Ама, той ми е сърдит на теб и мама говори, а на мен нищо не ще да казва".

# 587
  • Мнения: 386
Здравейте. Аз съм нова в групата и ще се радвам да се присъединя. Синът ми е на 3 г и 5 м. Казва само 10 думички и буквите а,б. Повтаря го постоянно. Имаме и трета сливица,която другия месец ще я оперираме,но унг доктора иска да направим и изследване на слуха в София. Може ли да ме посъветвате къде да отидем и какво представлява това изследване? Simple Smile

# 588
  • Мнения: 438
Странно, всеки унг може да направи изледване на слуха. Ако има някакви съмнения би трябвало конкретно да ви насочи. Както и да е. В ИСУЛ правят изследване със специален апарат. Влиза се по клинична пътека и престоят е мисля 3 дни. Детето е под упойка и се подават сигнали  като се отчита мозъчната активност или липса на такава. Това изследване се прави с цел да се прецени дали може на детето да се сложи кохлеарен имплантант за да чува. Иначе има най различни апарати при унг докторите с които правят изследване. Аз бих препоръчала Френгов от транспортна болница. София.

# 589
  • Мнения: 553
Здравейте! Писала съм и преди. Детето ми е на 4 години и 2 месеца почти. Импресивната и експресивната реч са силно изостанали. В градината основно пее песнички и казва на госпожата "Спокойно".Иначе вкъщи ползва повече думички. От 5 месеца ходи на градина и има малко отсъствия (като видя ,че нещо се задава хрема и не го водим една седмица- така от 2 години не е имал друго освен хреми по 4-5 дни и 2 пъти дрезгав глас за по 2-3 дни).
Обаче в градината заспива в 15 часа и като го събудят към 16 е адски крив и гневен. И хоп веднага госпожите - хиперактивен, какъвто не е, и не е тяхна работа да слагат диагнози. Другото, което им бърка в очите е че не бил сядал на столче, когато другите деца работели и обикалял масите. Как работи с нас вкъщи като първо правило е сядането правилно на столчето, довършване на играта и прибирането и преди следващата. Как работи при логопеда по един час без да мръдне от стола.

Моя извод е, че като не говори, те си мислят, че няма как да му няма нещо (все ме питат за диагноза) и постоянно търсят разни несъществуващи признаци. И не изискват от него или може би изискват, но не вярват, че ще го изпълни, той усеща, че не вярват и се възползва да си прави каквото иска.

Колко време ще им отнеме на госпожите да осъзнаят, че това дете ще е там през следващите 3 години и половина и че няма как аз да стоя в детската градина и ще трябва да му намерят цаката да заспива и да работи заедно с децата? Имам чувството, че искат да ми подскажат да го преместя. Колко още да чакам да се спогодят с детето ми? Да го преместя ли в друга градина?

# 590
  • София
  • Мнения: 1 416
Прашинке, аз съм  в абсолютно същата ситуация. Не могат да му ангажират вниманието, отблъскват го учителките, обявяват го за лош, за активен, имало му нещо. Те държат децата по 50 минути седнали да им предават урок, не ги занимават с никакви интересни или привличащи вниманието задачи, не ги извеждат навън, наказват  всички момчета.
От друга страна той също като твоето дете у дома сяда, занимава се, интересува се, сприятелява се. У дома говори , в детската няма кой да го чуе, че говори. Аз го водих на детски невролог, психолог, логопед, личната личната. Нямат забележки.
И като се върнах при директорката и я помолих да каже на госпожите, че не само няма да се мести детето, ами ако продължат тормоза ще се занимавам по всички възможни параграфи с тях, за да се защитя, защото дори и да му има нещо ще им се наложи да го интегрират.
Дойдоха ми до гуша, защото все пак, за да се занимавам с детето си ми трябва емоционално и финансово обезпечаване, а мрънкането на учителките е излишно. На една родителска среща изкараха всички момченца със забавено развитие и невменяеми, само момичетата били чудесни. Все пак трябва да си работиме по разговарянето на децата ни наспокойствие,а  имат нужда от интеграция.

# 591
  • Мнения: 553
Днес се обадих на госпожата и проведохме доста конструктивен разговор. Истината е, че в групи от по 32 деца било то и всички в норма е трудно да работиш така както ти се иска. Един ден си вдъхновен, друг ден си уморен. Вкъщи си негодувам, с тях гледам с добро. Днес като и казах за пореден път какво правим с него в къщи, като разбра тя, че все пак и ние работим с него, стана по-друга. Взе да си спомня и добрите му постижения. Говоренето винаги помага май май. Обаче ние трябва да сме съобразяващата се страна - нямаме избор. С молба се постига повече успех. И с вяра. Трябва да им покажем, че им вярваме. Колко пъти съм си представяла как отивам при директорката и си казвам всичко право в очите. Стискам езика зад зъбите всеки път. До септември ако не влезнат в релси ще го мисля. Днес давам шанс на всички ни!

# 592
  • София
  • Мнения: 1 416
Ти си търпелива. Аз не дадох възможност някой да си въобразява, че ще ме подмята и дъвче като стара джапанка. Това се отразява на хлапето, когато го подкрепят, то много бързо дърпа. Когато започнат да го игнорират и наказва се изнервя и със седмици нямаме напредък. Все пак се стремя към напредък.

# 593
  • Мнения: 553
Търпелива до един момент. Само че най-вероятно, като се познавам, направо ще сменя градината, ако се наложи. Напредъкът е най-важен - ДА!

# 594
  • Мнения: 1 427
Сменяй, щом може  Peace
Аз също се бях оплаквала в друга тема в мамата, че ако до наесен няма промяна ще сменям .
Първо беше говора-айде тръгнахме на логопед-взеха да го поразбират, после пък проблем с обличане/събличне-тренирахме вкъщи, пишлето си пипал-айде пак обяснения у дома, последно ме дъвчат за яденето му-че само хляб ядял и вече ми писна! ( а то именно в ДГ му се отключиха хранителните непоносимостти, та сега го захранвам вкъщи бавно и полека като бебе ).     
Ами извинявай, разбирам че са много деца-30, ама пък не съм съгласна моето да отнася все критика!
Знам, че има бърбориви, оправни, ящни и послушни дечица, ама няма как всички да са по калъп!
И аз искам да сега 2 часа кротко да рисува, ама нъцки  Mr. Green   
Не съм се разправяла, защото моето още не обясянва какво е правил в минало време и ме страх, да не го тормозят психически, отделно мисля че му харесва да играе с дечицата-май нямат някави агресивни в групата.
Затова и си трайкам, но съм и аз на педал  Crossing Arms

# 595
  • Мнения: 534
Преди време писах колко сме зле с говора. За сега има напредък,но не смея да се похваля. Детета научи доста думички ,може би около 70 са вече. Понякога казва "мамо еу" -мамо ела или "або кола"-иво виж кола ,коета май се води за изречение? Много звуци липсват още и думи като" искам..." ,кога се появяват? Като иска нещо само назовава думата,може да каже дай. Няколко пъти го принудих да каже дай ок (сок) ,но се нервира и съвсем отказва да назовава,затова го оставих. Напосредък казва" мамо ок ". Почти всеки ден има нова дума,но са все от две срички. Най -дългата е татул-трактор,бобол-балон,папан-рапан.

# 596
  • Мнения: 5 045
И аз след трудните дни да се похваля. Моя хитрец се научи да казва "Моля" когато иска нещо, особено бонбони. Ако не хареса дадения от мен бонбон ми казва "Мамо аз тези бони не бичам".

# 597
  • Cyberspace
  • Мнения: 1 325
Нашето ходене по лекари стартира най-накрая.
Логопедът, при който исках да го водя ни отказа, каза да отидем след третата година, сега бил малък за каквото и да било  Tired Е, не го послушах, говорих с педиатъра отново и ни прати на невролог - Проф. Иванов в Пловдив. Утре ще се обаждам за час.

# 598
  • Мнения: 1 498
Моето дете изобщо не говори, а вече е почти годинка и половина. Само ''мучи'' и издава едни такива звуци. Имаше 2-3 думи в един кратък период и спря и тях да казва. Не знам дали изобщо е влагал същия смисъл в тях или просто случайно е нацелил произношението, което е за съответната дума. Колкото повече време минава, толкова повече се безпокоя. Покрай мен всички казват, че е малък, че има време, не било страшно. Но миналата година издаваше повече срички, повече съгласни, сега само протяжни гласни, ьььь, ааа, еее.Има си много добър слух, проверяван многократно. Като гледам другите деца на неговата възраст вече по 10-тина смислени думи казват, назовават различни неща поименно (къде правилно, къде почти правилно произнесено), а при нас само ььь, ааа и еее за всичко. Даже като коригирам възрастта му, че е недоносен, пак изостава с много. Понякога просто ми се плаче от умора ... Не е само говоренето, и в други сфери има проблеми. Но пък често го виждам по погледа, че разбира толкова много.

# 599
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
Моето дете изобщо не говори, а вече е почти годинка и половина.

Ох майчета година и половина е много малко за говор.  Shocked
Тези "думички" които си чувала са били  така наречения лепед "ба-ба", "ма-ма" и т.н. в които няма смисъл те се заменят в последствие с осмислени думички, сега детенцето трупа запас от т.нар пасивен речник, дай му време.  Hug
След 2-2,5 вече може да се притеснявате, не сравнявайте с другите деца всяко е различно, междувременно повече игри с другите дечица, много говорене на детето и без телевизия,  и да видиш как към края на лятото ще започне да казва думички.  Peace
На година и половина 10 смислени думи  #Crazy
Тя мойта че си е с проблем е ясно ама ние толко на 3 нямахме, а работихме с логопед.  Rolling Eyes


Да ви кажа та да се посмеете, имаме си 3 нови думи.  Simple Smile
Бабаран-барабан
Мезутана-сметана
Кифон-микрофон   

Много е готина като каже "бабаиии бабаран" (барабани на барабана)  Joy

Още си говори като бебе мойта, а сме вече на 4 години и 8 месеца, от септември сме първа подготвителна и се притеснявам как ще се справяме, какъв българси език ще учи, като тя още не може да говори.  Rolling Eyes

Последна редакция: ср, 30 мар 2016, 05:52 от romanol

Общи условия

Активация на акаунт