Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 52 799
  • 842
  •   1
Отговори
# 645
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 622
Ох, добре де. Аз много пъти се съгласих, че главната роля във възпитанието на децата е на родителите, но институцията - училище трябва все пак да ги опази цели, защото аз или баща им не сме в час или междучасие там, за да го правим. И не съм виновна, че някой родител не се е постарал и отрочето му посяга.

# 646
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Родителите имат право да бъдат каквито си искат. Нали така беше?

В какъв смисъл и в каква връзка?

Не само на теб. Но когато проблемът се случва в институция, в която си има отговорни служители за реда, това има значение. Тук акцентът е върху допускането в тази институция едни ученици да си правят каквото си щат. Вкл. и да ходят понякога на училище, пък по- често да не ходят. И това да се намира и да се коментира като нещо нормално.
И ако четеше, то щеше да видиш, че въпросната побойничка се разглежда като самостоятелно отговорна за нанесената от нея телесна повреда. Пише го само през един пост по- нагоре. Четене малко иска. И обективен поглед. Поне малко.  

Judy, не си права да прехвърляш всички отговрности на институция, която (както се вижда от името й) е само за учене.
Например ако една учителка редовно бие друга учителка (и двете пълнолетни) да не би училището да носи отговорност (нали знаеш, виновни са родителите им!) или да се очаква училището да вземе мерки - пак не, драги ми смехурко. Peace

Вече неколкократно се писа, че училището е институция, която освен да обучава и възпитава. Това го пише и в училищните правилници.


Казвам го в смисъл, че винаги се стига до тук, ако ще се разглежда някакъв казус. Родителят има право да се възпроизведе и това може да му е единственият мотив, с който създава деца. А училището трябва да ги възпита, така пишело по правилниците. Сама го каза  Peace

Всеки си взима възпитателните цели от правилниците, слага в ги в контекст, удобен на тезата му, и си ги употребява за свои лични цели. Възпитателна цел е да се развие мисленето в посока опазване на околната среда и пестене на ценни ресурси; изграждане на позитивно отношение към книгите и родния език; формиране на национална гордост и други подобни облагородяващи и изграждащи личността цели. Биенето, удрянето, псуването са модели, усвоени в семейството (или въпреки семейството) и то трябва да отговаря за тях. Ако са в семейството- консултиране на родители. Не знам обаче как ще ги задължиш да се отзоват. Ако е въпреки семейството - затягане на връзките между деца и родители (не e редно едни отговорни хора да оставят детето си на уличното възпитание). Тези инструменти са извън компетенциите на учителите, те могат само да дадат насоки, но не и да повлияят особено ако вместо разбиране, получават упреци как не си вършат "възпитателната" работата.


Ох, добре де. Аз много пъти се съгласих, че главната роля във възпитанието на децата е на родителите, но институцията - училище трябва все пак да ги опази цели, защото аз или баща им не сме в час или междучасие там, за да го правим. И не съм виновна, че някой родител не се е постарал и отрочето му посяга.
Ще се намери решение на проблемите с тормоза и агресията, когато родителите бъдат принудени да отговарят за поведението на децата си. Тогава ще започнат да се съветват по-често вкъщи. За момента те си измиват ръцете с учителите. Могат - правят го.

# 647
  • Мнения: X
Ще се намери решение на проблемите с тормоза и агресията, когато родителите бъдат принудени да отговарят за поведението на децата си. Тогава ще започнат да се съветват по-често вкъщи. За момента те си измиват ръцете с учителите. Могат - правят го.
Това вярно и наистина има нужда от подобна мярка. Но тя отразява само едната страна на проблема. Да, родителите трябва да носят отговорност за поведението и постъпкитена децата си. Но, отговорност трябва да носят и самите деца. Отговорност трябва да носят и учителите, ако са си позволили да бъдат безхаберни. В крайна сметка, налице са три взаимно свързани страни- ученици, родители и учители. И трите трябва да бъдат обхванати от ясни правила и норми и съответните санкции, за да вървят нормално нещата.

# 648
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
В какво точно се изразява безхаберието на един учител? Отразил е случая, разговарял е с провинения ученик, уведомил е родителите му, консултирал ги е, създал е корективна програма за детето, следи за изпълнението ѝ, насочил е семейството към специалисти (психолози, отдел закрила правата на детето, други граждански сдружения или организации). Какво още да направи, за да не е безхаберен?

# 649
  • София
  • Мнения: 6 653
В какво точно се изразява безхаберието на един учител? Отразил е случая, разговарял е с ученика, уведомил е родителите му, консултирал ги е, създал е корективна програма за детето, следи за изпълнението ѝ, насочил е семейството към специалисти (психолози, отдел закрила правата на детето, други граждански сдружения или организации). Какво още да направи, за да не е безхаберен?

кога и къде е станало това? само в сънищата ти....

# 650
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
кога и къде е станало това? само в сънищата ти....
Защо мислиш, че е в сънищата ми? Това е рутинната процедура. Нямам идея още колко неща се правят, но щом се интересуваш, предполагам, че знаеш къде да се осведомиш.

# 651
  • Мнения: 50 826
Каквато и да е вината на училището и родителите, в конкретния случай имаме нещо принципно различно от разискваното до тук - имаме пълнолетен човек извършил криминално престъпление. И щом казаха, че побойниците от околовръстното шосе ги грози 6 години затвор, то и тази ученичка трябва да я грози нещо подобно - имаме телесна повреда, грубо неглижиранен на законите и порядките, жестокост и какво там още, юристите да кажат. Та сега е съвсем редно прокуратурата да ни осведоми какво обвинение е повдигнато на това девойче и после да видим колко ще лежи в сливенския затвор. Едно такова наказание мисля ще подейства доста отрезвително поне на пълнолетните младежи. Защото ако малките може да не осъзнават напълно какво правят един пълнолетен човек е длъжен по закон да отговаря за постъпките си.

# 652
  • Мнения: X
Каквато и да е вината на училището и родителите, в конкретния случай имаме нещо принципно различно от разискваното до тук - имаме пълнолетен човек извършил криминално престъпление. И щом казаха, че побойниците от околовръстното шосе ги грози 6 години затвор, то и тази ученичка трябва да я грози нещо подобно - имаме телесна повреда, грубо неглижиранен на законите и порядките, жестокост и какво там още, юристите да кажат. Та сега е съвсем редно прокуратурата да ни осведоми какво обвинение е повдигнато на това девойче и после да видим колко ще лежи в сливенския затвор. Едно такова наказание мисля ще подейства доста отрезвително поне на пълнолетните младежи. Защото ако малките може да не осъзнават напълно какво правят един пълнолетен човек е длъжен по закон да отговаря за постъпките си.
Точно така. Чувството за безнаказаност е пагубно, особено у малките и по-младите, които тепърва изграждат характер и ценностна система.
Между другото би било чудесно училищата да въведат наказание "полагане на общественополезен труд". С други думи, ако на дадено диване му хареса цяла седмица да мие училищните тоалетни, може да продължи да се прави на маймуна.

# 653
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Точно така. Чувството за безнаказаност е пагубно, особено у малките и по-младите, които тепърва изграждат характер и ценностна система.
Между другото би било чудесно училищата да въведат наказание "полагане на общественополезен труд". С други думи, ако на дадено диване му хареса цяла седмица да мие училищните тоалетни, може да продължи да се прави на маймуна.
Изрично е посочено в правилниците, че дейностите не бива до уронват престижа и личното достойнство на ученика. На всеки труд в полза на училището може да се придаде унизителна форма... само да решиш да се заядеш и да знаеш как.

Скоро имаше случай с една юристка, която се опита да оспори в съда наложено наказание на детето си. И май беше успяла, но не защото детето ѝ е било невинно, а защото процедурата по налагане на наказанието не била много добре прецизирана. Хванала се за запетайките и така - детето расте с усещане за безнаказаност.

# 654
  • Мнения: X
С всичко може човек да се заяде, ако поиска. И оценката, и начинът на изпитване може да му се види унижаващ. Но, ако има ясно формулирани правила и действащи механизми за спазването им, гък няма да може да каже. А тук липсва цялостна система, която да обхваща всички страни (родители, учители и ученици) и действащи механизми за прилагането ѝ. И става орел, рак и щука. Всеки дърпа чергата към себе си и се тръшка колко е прав и онеправдан.

# 655
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Заключението ти е много общо. Има система, няма усещане за отговорност от страна на част от родителите. Искаш ли да се хванем на бас, че веднага ще се включи някой да прехвърли топката с репликата "Ами учителите? Те що не са отговорни?" - отпадат всякакви угризения.

Към момента всички мерки за превенция на агресивното поведение са насочени към детето, а не към семейството. Семейството с нищо не може да бъде задължавано или да му се вменява отговорност за възпитанието. И наказанието даже изтърпява детето. Като им се потърси сметка - ще се оправят нещата.

# 656
  • Мнения: 2 966
Скоро имаше случай с една юристка, която се опита да оспори в съда наложено наказание на детето си. И май беше успяла, но не защото детето ѝ е било невинно, а защото процедурата по налагане на наказанието не била много добре прецизирана. Хванала се за запетайките и така - детето расте с усещане за безнаказаност.

В правова държава това е задължително.
Не може без да спазваш правилата да налагаш наказание за неспазване на правила.
Всеки има право на защита срещу незаконосъобразни заповеди.
Хич не е сложно (по АПК) и директорът трябва да знае и да спазва правилата. Иначе - не става за директор. Така де, той няма да знае как да уволни и лошите учители, за да назначи добри. А в този случай ще плаща и обезщетения, което е в ущърб на цялото училище.

# 657
  • Мнения: 272
Случка от преди няколко часа в ДГ.
Майка и момченце си тръгват хванати за ръка и си говорят и изведнъж майката изкрещява:-И тя те удариии?.
.....детето:-Не ма, мамо, аз я ритнах......В гръб чух майката да се смее.
Може да е ритнато дете от групата или учителката, майката е доволна..

# 658
  • Мнения: 1 238
 newsm78 на къде върви този свят...

# 659
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
biborana, the wishmaster говореше за ценностна система, а не за правова държава. Ясно е, че щом налагаш наказания, трябва да спазваш процедури. Наказания не се налагат самоволно и за кеф.

Общи условия

Активация на акаунт