Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 52 849
  • 842
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: X
За съжаление закони за Bullying в България няма и всеки се спасява поединично.
Няколко страници по-назад съфорумка даде линк към документи за действие на учителите и училищното ръководство за предотвратяване на тормоза в училище. Но, да факт е, че няма механизъм за реалното приложение на алгоритъмът, записан в тези документи. Неговата липса, връзва ръцете на учителите в много случаи. Но това не означава, че учителят трябва просто да влезе, да изпее урока и да няма никакви други ангажименти към децата, които са му поверени. И без да ти е вменено като професионално задължение, ако видиш малки деца да се бият, ще подминеш ли безучастно?

# 571
  • Мнения: 31
Като се сбият, шмъркат кока или се появяват пияни в учебно време чия е отговорността?

# 572
  • Мнения: X
Като се сбият, шмъркат кока или се появяват пияни в учебно време чия е отговорността?
Дали случайно прочете, че в темата се дискутира тормоз над деца в началното училище? А като се появят в училище пияни или нашмъркани, дали не би следвало училището да реагира по някакъв начин?

# 573
  • Мнения: 678
Като се сбият, шмъркат кока или се появяват пияни в учебно време чия е отговорността?
Дали случайно прочете, че в темата се дискутира тормоз над деца в началното училище? А като се появят в училище пияни или нашмъркани, дали не би следвало училището да реагира по някакъв начин?

# 574
  • Мнения: 2 885
Онзи ден четох, че второкласници качват домашно порно в нета (в. 24 часа).

Моля ви, спестявайте си епитети към учителите. Те образоват децата ни.

# 575
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 632
Аз никой не съм нападала в темата - описах една реална ситуация. Не мисля, че при проблем само едната страна е виновна. Но когато някоя страна не взема отношение или омаловажава проблема, това какво е? Лавиране, незаинтересованост... newsm78

Нямам нищо против учителите. Аз ги уважавам. По презумпция считам, че са добри и винаги подхождам от тази позиция. Търся грешката в детето - заради неопитност или заради негов каприз, мързел. Майка ми беше учителка - има над 37-38 години трудов стаж в средния курс. Имаше някога класове по над 30 момчета. Тук-там някое момиче за цвят. Работеше в професионално училище. И ексцесии не е имало. Но викаше родителите нон-стоп. Издирваше ги даже у тях по телефон, на място. Имаха специален ангажимент да посещават проблемните ученици в домовете.

Аз искам да се реши възникналия проблем. Казах го много пъти. Искам да се дискутира и да се реши, а не да се замете под килима!

# 576
  • Мнения: X
Моля ви, спестявайте си епитети към учителите. Те образоват децата ни.

Те не само образоват, но и възпитават децата ни и това прави професията им толкова важна и приковаваща общественото внимания. И именно поради тази причина е ужасно, когато някое ходещо недоразумение, според което не му влиза в работата да се занимава в поведението и безопасността на поверените му деца, с връзки се намърда на топло местенце заради голямата отпуска и краткия работен ден. По този начин въпросното недоразумение петни и прифесията, и достойните учители, а междувременно децата ни прекарват времето си с него (Пази, Боже!)

# 577
  • Мнения: 610
То пък така ги и  и образоват . То си личи и по постиженията на децата напоследък. Ситуацията е следната. Заплатите са ниски. Кой ще стане учител при тия заплати. Някой, който нищо не друго не може да бъде,някой , който иска свободно време за себе си и целите си, някой , който обича децата (малцина са). От моя випуск станаха учители, тези дето едва връзваха тройки и капацитета им беше доста ограничен и си личеше. И е нормално при тая заплата и тоя къртовски труд, който се иска от тях. Защото за да си истински учител, трябва и да си психолог малко или много. Да обичаш децата и да има дяволско голямо търпение. Признавам си аз нямам търпение, нито мога да съм толкова всеотдайна , поради тази причина не съм и учител. Но , ако си се хванал на хорото , ще го играеш. Никой никъде не е карал някого да прави нещо насила. Решил си , че ще бъдеш учител, значи освен плюсовете - повече свободно време за твоите деца или за нещо друго си, дълги отпуски, работа по 4 5 часа на ден, възможност за припечелване от частни уроци, има и минуси - ниска заплата, невъзпитани деца, сигурно и невъзпитани родители. Невъзпитаните деца идват от някъде все. Бидейки учител си наясно с плюсовете и минусите. Минусите не те освобождават от отговорност. В час носиш отговорност за здравето и живота на децата, не само да ги научиш на материала. Ти си пълнолетният, ти си възрастният, ти носиш отговорност, когато всички около теб са деца, просто е. Един мой Учител почваше проверка по следния начин, нека видим кой е тук и кой го няма, защото не мога да пиша, че Пешо е тук, а той да пие кафе някъде си, ако го блъсне кола, докато той пие кафе, а аз съм казал, че е тук, аз нося отговорност. Не е толкова трудно да се спре насилието, особено в първи и втори клас. Децата са силно впечатлителни и се водят по възрастните. Този Учител успя да овладее цял клас тинейджъри, от които цялото училище беше пропищяло, и то без алгоритъма и без Родителя да му виси на главата, само с уменията си на Учител и възпитател. Учениците се наричат и възпитаници, сигурно е архаизъм.
И никой не отрича отговорността на Родителите, доколкото си спомням даже обсъждахме наказателни мерки за родител, които не искат да понесат своята отговорност. Парични наказания и глоби, спиране на помощи и т.н. Никой родител в темата не скочи срещу тези мерки, скачат само учителите  и то 2ма 3ма, които ясно се припознават в постовете и си търсят оправдания. Голяма работа счупен нос, счупена ръка, комоцио, кома - тва са нормални неща. Ако на работа някой дойде и ти счупи носа, доволен ли ще си. Ще си кажеш ли брех много го ядосах тоя, ама яка ръка има евала. Ниска заплата, никой не те е карал и аз мисля , че заплата ми е ниска, да си се отровил от някой продукт на пазара, който съм пуснала, защото работя точно това последен контрол на продутки, които може да са доста опасни.
Ниските заплатите привличат некачествени хора, затова съм на мнение, че трябва да се учеличат да.
Но не са оправдание да не си свършиш работата.
И аз искам да знам, къде преподават тези учители, за да не си записвам детето там и да се налага да го местя.

# 578
  • Мнения: 2 885
Те не само образоват, но и възпитават децата ни и това прави професията им толкова важна и приковаваща общественото внимания.

Децата се възпитават от родителите си и възпитателите в ДГ. Затова си има ПГУ и е задължителна. А сега я направиха и от 5 г. Детето там трябва да се е научило за седене на стол и слушане на учител, работа в екип, да си споделя нещата, че се спазват правилата и пр. освен разнообразните занимания. Кога се учи то да държи молив (финна моторика)? Не и в училище.

Аз на 3 г+ трябваше с детето да минем тест от тукашната ЗК дали е готово да посещава ПГУ. Превантивна мярка и начин за ранно откриване на проблеми. Пускала съм тук този тест. Ако детето прави проблем в училище викат мен, ако аз не се отзова - социалните са на линия. Не се търси отговорност от учител защо се случва това в час, тя е на родителя.

Едно училище зависи изцяло от Директора и дали си изпълнява правомощията. Учителите образоват.
Не е нужно обяснения за заплати и условия. Учителите ни не са били добре заплатени и преди 10.10.
Условията се смениха само. Там е разковничето.

# 579
  • Мнения: 7 325
Не можеш да ме убедиш ( в която и чужбина да живееш ), че децата в училището се държат като лордове и няма инциденти. Въпроса е като се сбутат учителя какво прави - гледа безучастно, праща детето при директора, обяснява на децата, че поведението им е недопустимо ( т.е. коригира )?

Това, че викат родителя е чудесно, а това че са намерили начин родителя да не се измъква е още по-добре. Точно това е и проблема в темата - учителите и родителите не правят нищо когато в класа има дете, което се държи не по правилата.

# 580
  • Мнения: 2 885
Пише ми се бележка и се очаква от мен на другата сутрин да съм пред вратата с разписана бележка за разговор. И не мога да си позволя да повиша тон на учител, нито да използвам нахалство. Ако комуникацията куца - среща с директор. Не ми се е налагало за 6 г. Има си правила и се спазват.

# 581
  • София
  • Мнения: 6 654
Ако детето прави проблем в училище викат мен, ако аз не се отзова - социалните са на линия. Не се търси отговорност от учител защо се случва това в час, тя е на родителя.

нека го преведа твоя разказ с прости думички, та да ти стане ясно за какво говорим тук и как твоето мнение не противоречи на нашето.

говориш за една друга държава, нали? няма да й казвам името, ама не е зле да уточняваш, когато започваш описанието. та така, какво е положението в оная държава Х:

ако детето ти прави проблем в училище, викат теб, ако не се отзовеш - викат социалните. това е механизъм. те го прилагат. не се правят, че не е станало нищо. кой го прилага, кой го инициира? учителят го прилага и инициира, защото той е там, когато става проблемът и той го вижда. след това се задействат други звена от веригата.

какво е положението тук, в нашата държава (в повечето случаи):
ако детето ти прави проблем в училище, механизъм на хартия има. дадохме препратка към закона, към механизмите и алгоритмите. но учителят не го прилага. не сигнализира, не вика, не пише, за да се задейства механизмът така, както в държавата Х. вместо това, учителят просто обръща сляпото око към проблема и се абстрахира. зверетата да се избиват, аз си изпявам урока и бегам.


сега разбираш ли за какво е започната тая тема, за какво се вихри вече толкова страници и къде е проблемът?


# 582
  • Мнения: 7 325
Ок. това го разбрах. И при нас е нещо подобно.
Но не ми отговори на въпроса в момента в който се случи, учителят какво прави с децата?
При нас малките ги наказват на столче за мислене и им се обяснява грешката. При големите зависи от провинението. Но учителите взимат отношение когато има проблем и работят/коригират поведението. При вас как е?

# 583
  • Мнения: X
Те не само образоват, но и възпитават децата ни и това прави професията им толкова важна и приковаваща общественото внимания.

Децата се възпитават от родителите си и възпитателите в ДГ.

Не само.
Чл. 123. ...................................................
(2) Учителят в училището организира и провежда образователно-възпитателния процес по учебния предмет, проверява и оценява знанията и уменията на учениците, съдейства за пълноценното им интегриране в училищната и социалната среда.
Чл. 128. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2009 г.) (1) Учителят има следните задължения:
...
6. да опазва живота и здравето на децата или учениците по време на образователно-възпитателния процес и на други дейности, организирани от училището, детската градина или обслужващото звено;

# 584
  • Мнения: 2 885
Ок. това го разбрах. И при нас е нещо подобно.
Но не ми отговори на въпроса в момента в който се случи, учителят какво прави с децата?
При нас малките ги наказват на столче за мислене и им се обяснява грешката. При големите зависи от провинението. Но учителите взимат отношение когато има проблем и работят/коригират поведението. При вас как е?

Да. Същото е. Но Директор дава разпореждания, назначава ресурсен учител, ако е необходимо. В клас има минимум по 2ма учители, т.к. винаги има поне едно дете със СОП. Ранната превенция е чудесно средство да не се стига в училище до бутане, крещене в час, разхождане м/у чиновете и пр., които чета тук.

Колкото и закона да се цитират, проблемите не се решават, когато липсват първите 7.

Допълнение: jam, не съм спряла да следя нещата.
Но не е основателно да се обвиняват учителите. Разбирам, че са преки участници, но контролът и отчетността се търсят в лицето на Директор. Той назнача "учителите" с махленски речник, той спуска методите, той следи за проблеми. Методите работят, ако има контрол. Ако учителите знаят, че ще им правят проблеми, ако спазят методите и информират и родители и Директор, значи същите трябва да се търсят другаде.
Всички са вдигнали ръце и спасение не дебне отникъде.....

Последна редакция: пн, 14 мар 2016, 16:37 от Нeм

Общи условия

Активация на акаунт