Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Как се определя къде децата със специални образователни нужди могат да учат?
Как да подготвим дете със специални образователни нужди за специализирана детска градина?
Как мога да убедя съпруга си в ползите от включването на дете със специални образователни нужди в училище?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Как се определя къде децата със специални образователни нужди могат да учат?
Децата със специални образователни потребности се представят пред Екипа за индивидуално педагогическо оценяване (IPRO) към Регионалния инспекторат по образованието. Там специалисти оценяват състоянието на детето и определят подходяща учебна среда. Родителите участват в процеса, но крайното решение зависи от комисията.
-
Как да подготвим дете със специални образователни нужди за специализирана детска градина?
За да подготвите дете със специални образователни потребности за специализирана детска градина, поетапните посещения са от съществено значение. Това позволява на детето и родителите постепенно да свикнат с новата среда. Освен това е изключително важно родителите да се подготвят за усвояване на информация и подкрепа на детето по време на този преход.
-
Как мога да убедя съпруга си в ползите от включването на дете със специални образователни нужди в училище?
Убеждаването на съпруга в ползите от включването на дете със специални образователни нужди в училище може да включва обсъждане на значението на социалната интеграция и развитието на умения за независимост. Споделянето на примери и добри практики от други семейства или общности може да бъде полезно за убеждаването.
-
Какви са необходимите документи и срокове за отлагане на деца със специални образователни потребности, които да започнат училище?
-
Как се определя дали дете със специални образователни нужди е подходящо за определено училище?
, защото когато искаш да кажеш на света, на обкръжаващите за твоите проблеми, за тези деца, че те не са умствено изостанали, че за тях няма база, няма ресурс, нито достатъчно специалисти.. ставаш смел и това ти дава крила. Репортажът така и не успях да гледам, защото го преместили от вечерните в обедните новини на Календар, дори и не успяха да ни се обадят та да се гледаме. На голямата ми среща на Клуба на майките имаше и журналисти, които изявиха желание да дойдат и да отразят нашето събитие, нашите искания и идеи. Имаше репортаж по радиото, имаше голяма статия за нас, имаше и репортаж по телевизия ЕВроком България. Казвам го всичко това, не да се фрънцкам или нещо от сорта, а просто когато една майка иска да направи нещо за детето си - може да го направи и то цялата организация от мен на всичко. Както аз мога, така и ти можеш да направиш това, което от вътре душа ти те тегли.
успееш, кажи си че не те е страх, не се вълнуваш, кажи и на тази директорка,
да се постави на твое място, че ти не искаш кой знае какво от нея, а само да си посещава детенце градина, кажи, що за педагог и човек е тя, щом образува толкова нерви, притеснения на една майка, вместо да я улесни и помогне. Ах, как ми се иска да съм до теб..., така присърце те взех, та все бъбря
ли бъбря... Приеми нашата
подкрепа
/аз съм с дънковата рокля, съпругът ми, двете ми деца и от другата страна мама Мартинче - също от форума със сина си Марти/
- човек винаги опитва с добро, ама като не го срещаш, като опитват да те правят луда калинка и да ти образуват нерви. Че на кой му се иска да върви с лошото напред..