СЕДМИ клас - 8 - Успех!/06.06. - 12.06.2016 г./

  • 157 234
  • 1 082
  •   1
Отговори
# 915
  • София
  • Мнения: 62 595
Старомодното изпитване на дъската по всеки предмет ще се окаже ефективен метод за калибриране на оценките. Да излезе да си напише задачата по математика, да си разкаже тезата по български, да си наппише прехода по химия и т.н., и веднага ще стане ясно кой преписал и как преписал на контролното.

# 916
  • Мнения: 6 276
Aз като майка на десетокласник  ще ви споделя - поголовно се приписва от телефон! Майката на съученичка на моя син "помага" активно при всеки тест, контролна, класна.  Като я срещна на родителска среща ми е неудобно да я заговарям от страх да не се изпусна че знам за рамото дето удря на дъщерята. Още повече, че тя много обича да се похвалва с резултатите на чедото си.
Изпитване по химия - намираш един добър химик и го молиш да е на линия в уречения час. Госпожата дава задачите, снимка - съобщение и след малко на ново съобщение си получаваш решените химически уравнения. Ако заменим химия с математика, физика - ситуацията е аналогична.
Никой не си играе да пише по крака, ръце, малки листчета -  снимка и готово!
Ама взимали им телефоните - няма проблем, всеки има у дома си няколко стари апарата - слага го в кутията на госпожата и влиза със смартфона спокоен, че си е взел " знанията".

# 917
  • Мнения: 6 276
Старомодното изпитване на дъската по всеки предмет ще се окаже ефективен метод за калибриране на оценките. Да излезе да си напише задачата по математика, да си разкаже тезата по български, да си наппише прехода по химия и т.н., и веднага ще стане ясно кой преписал и как преписал на контролното.

О, и за тук си има тактика - от последния чин викат госпожата с молба да погледне нещо много важно в тетрадката на някой съученик, през това време от първия чин вдигатлист с решението и - готово!

# 918
  • София
  • Мнения: 62 595
И как точно ще успее въпросният изпитван да разбере и препише цял преход или голяма задача по математика  Печените учители си знаят .

# 919
  • Мнения: 15 207
Понеже по-напред в темата беше публикувана информация за класацията по ДЗИ по училища и вметката,че СМГ не е сред първите 10 .Писахте ,че са математици,не филолози-добре,но определено  не посредствени такива .Тогава защо статистиката е такава?Оценката от ДЗИ влиза в дипломата с немалка тежест.Интересувала съм се от обучение в Германия и Великобритания-там дипломата е фактор.Остава алтернативата –обучение  у дома.Значи в най-общия случай математиците продължават обучението си тук в университети ,при  които в класирането оценката от дипломата не влиза.Така ли е наистина в най-общия случай?

Последна редакция: пт, 10 юни 2016, 11:22 от Sause baus!

# 920
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Не. 90% от децата в нашата МГ продължават в чужбина. Няма как в СМГ да е различно.

# 921
  • Мнения: 82
Да дам отчет за родителската среща във Варна  . Родителската среща беше силно информационна  за предстоящото подаване на документи . Нямаше никаква връзка с 4та ЕГ , просто там се провеждаше. Присъстващите основно бяха учители от други училища и няколко родители /някой дошли и с децата си / .
Тук в темата доста детайлно е обяснявано за самото подаване и записване , за класиранията и за самите етапи по подаване на документи.
За самото подаване на документи няколко пъти натъртиха , че са необходими заявление , удостоверение за завършен седми клас - оригинал и копие и медицинско свидетелство за цветоусещане / ако кандидатства детето за специализирани училища и бившите техникуми /. На копието на удостоверението  за седми клас ,  подаващия документите , трябвало да напише пред комисията че е вярно с оригинала. В заявлението желанията се попълват само с текст , а кодовете се попълват от комисията.

Не се ориентирам добре във форума. Не виждам тема отделна за Варна. Пиша, не си виждам поста...
Някой има ли прогноза за минималните балове във ВАРНА. Интересуват ме Четвърта-френския и испанския и Пета-немския. Сякаш на малката ми дъщеря приятелите и тя гледат натам. Има отлив сякаш от Първа, не е като преди. За МГ са по-малко, но с много високи балове.

 Прогнозата е сравняваш със справката от миналата година:

http://rio-varna.bg/images/files/MR6_1klasirane.pdf

# 922
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Печените учители си знаят .
Лошото е, че на добър учител казваме печен. Вместо на недобър да казваме неопитен.
Посредствеността е норма, а наличеито на добро изпълнение - изключение. Принципно.

Sause baus!, това е оценката по български. Ако държат и математика всички, вероятно сборът ще е почти еднакъв /ЕГ и МГ/. Даже за съжаление е по-вероятно математиците да имат приличен български, отколкото филолозите да имат прилична математика. Поне предни години това е бил извода сякаш.

ПП Морски човек, няма варненска тема. Оценките са по-ниски от миналата година /за Варна/, какви ще са предпочитанията ще се знае след първо класиране /като насякъде/.

# 923
  • Мнения: 125
Понеже по-напред в темата беше публикувана информация за класацията по ДЗИ по училища и вметката,че СМГ не е сред първите 10 .Пиахте ,че са матеметици,не филолози-добре,но определено  не посредствени такива .Тогава защо статистиката е такава?Оценката от ДЗИ влиза в дипломата с немалка тежест.Интересувала съм се от обучение в Германия и Великобритания-там дипломата е фактор.Остава алтернативата –обучение  у дома.Значи в най-общия случай математиците продължават обучението си тук в университети ,при  които в класирането оценката от дипломата не влиза.Така ли е наистина в най-общия случай?

На синът ми му беше много важно ДЗИ-то по БЕЛ, защото иска да учи в UK, а там му поискаха диплома 5.90.

# 924
  • София
  • Мнения: 5 782
Не съм съгласна с това, че децата в ЕГ са "филолози". Аз съм завършила ЕГ и от нашия клас (в който бяхме 28 души) 26-тима кандидатствахме с математика. От останалите класове също имаше много, които се насочиха към икономика и инженерни специалности. Математиката е на входа, понякога и на изхода. Неслучайно според мен. (Да не говорим за АК, който също е вид ЕГ, но с много математика).

# 925
  • Мнения: 9
Да дам отчет за родителската среща във Варна  . Родителската среща беше силно информационна  за предстоящото подаване на документи . Нямаше никаква връзка с 4та ЕГ , просто там се провеждаше. Присъстващите основно бяха учители от други училища и няколко родители /някой дошли и с децата си / .
Тук в темата доста детайлно е обяснявано за самото подаване и записване , за класиранията и за самите етапи по подаване на документи.
За самото подаване на документи няколко пъти натъртиха , че са необходими заявление , удостоверение за завършен седми клас - оригинал и копие и медицинско свидетелство за цветоусещане / ако кандидатства детето за специализирани училища и бившите техникуми /. На копието на удостоверението  за седми клас ,  подаващия документите , трябвало да напише пред комисията че е вярно с оригинала. В заявлението желанията се попълват само с текст , а кодовете се попълват от комисията.

Не се ориентирам добре във форума. Не виждам тема отделна за Варна. Пиша, не си виждам поста...
Някой има ли прогноза за минималните балове във ВАРНА. Интересуват ме Четвърта-френския и испанския и Пета-немския. Сякаш на малката ми дъщеря приятелите и тя гледат натам. Има отлив сякаш от Първа, не е като преди. За МГ са по-малко, но с много високи балове.

 Прогнозата е сравняваш със справката от миналата година:

http://rio-varna.bg/images/files/MR6_1klasirane.pdf

Благодаря за миналите балове за ВАРНА. Имаме опит от преди 7 години. Има випуски, които рязко сменят предпочитанията и някои паралелки качват бала, други, като тези с английски трайно малко по-малко го намаляват. Преди време модерни бяха паралелките с информатика в МГ, сега пък с немски пак там. Чувам, че тази година искат много испански, малко искат с английски, защото го знаели. Многото емигранти в Германия отказали деца за немски. Откъснал съм се от другите родители и искам мнение накъде върви модата?

# 926
  • София
  • Мнения: 19 932
Абсолютно съм съгласна с Петя, много е неточна според мен тази квалификация филолози за деца в ЕГ. Какви филозози са хора, които след средно се ориентират масово към технически специалности, информатика, икономически дисциплини, медицина... А и матурата по мат, подобно на седмокласния изпит, не е показател за кой знае какви задълбочени знания по мат, тя е на ниво ЗП, така че много деца от ЕГ се справят с нея повече от упешно.

# 927
  • София
  • Мнения: 4 100

1. Ако детето се чувства добре в колектива, харесва му класът и учителите, защо да иска да ги смени с нещо по същество същото, но непознато? Точно по същия начин се чувстват и СМГ- ейци, искат да си продължат с приятелите и учителите;
2. ПЧМГ не е само Златилов. Аз толкова им завиждам за една камара преподаватели, начело с Шаркова, разбира се.
3. Частното образование има скрити плюсове, които гледайки само от опита в ДУ не можеш да оцениш, но пък веднъж свикнеш ли, после ти е трудно да си представиш да ги нямаш. Почвам от това, че има чуваемост. Ръководството само те търси да те пита какво да подобри. Своеволия от учители - някой да се прави на интересен и да демонстрира колко е велик, няма начин. Малкия клас също е голямо удобство. ЧУ са по-гъвкави и по-свободни в съставянето на уч. планове. Ако утре решат да учат по IB, веднага ще го направят, ако преценят, че 4 часа език са малко в 9-и клас, ще сложат още...

Та, заради това хипотезата ми беше, че няма да има (много) желаещи за СМГ. Ще разберем. А и Ели може да сподели какви са настроенията.... Бтв нали знаете, че ПЧМГ също има (групи може би, не са цели паралелки) немски език.



+1  за целия пост.
Болдваното е особено вярно. След като детето ми беше 3 години в частно у-ще, сега с малката и държавното й у-ще някои неща, които преди намирах за приемливи, сега започват да ме дразнят.
Иначе настроенията в класа на моята щерка са АК, 1-ва НЕГ, френската и испанската, и разбира се някои деца искат да си останат в у-щето. В СМГ има само едно дете, което ще отиде, ако при нас не сформират клас.  Wink
Скрит текст:
Лично аз много харесвам СМГ и АК. Бях убедена, че децата ми ще учат в едно от двете у-ща. Ако са математици в първото, ако не им върви така добре математиката във второто. В ПЧМГ попаднахме малко случайно, с  опция, ако не ни хареса след първия срок да се върнем в старото ни у-ще. Е, хареса ни, защото намерихме добри практики от горните две у-ща на едно място - добри и подбрани учители, дисциплина, добро отношение на преподавателите към децата. Единственото , което ни липсва са повече математици, които да изберат у-щето, така че децата с интерес да са повече и да има винаги отбор. И да, у-щето не е популярно и известно, като го споменеш събеседника ти не казва - 'уау, браво на детето, явно е много умно!', така както се отвръща за гимназиите и колежа.

# 928
  • Мнения: 50 950
Понеже по-напред в темата беше публикувана информация за класацията по ДЗИ по училища и вметката,че СМГ не е сред първите 10 .Пиахте ,че са матеметици,не филолози-добре,но определено  не посредствени такива .Тогава защо статистиката е такава?Оценката от ДЗИ влиза в дипломата с немалка тежест.Интересувала съм се от обучение в Германия и Великобритания-там дипломата е фактор.Остава алтернативата –обучение  у дома.Значи в най-общия случай математиците продължават обучението си тук в университети ,при  които в класирането оценката от дипломата не влиза.Така ли е наистина в най-общия случай?

СМГ никога не е била в десетката на матурата по БЕЛ, но това не значи, че са с лоши оценки като цяло. Просто първите десет училища са наредени на по няколко стотни едно от друго и училището на двадесето място пак ще има среден успех над 5. Миналата година например СМГ са били на 14 място с резултат 5,383.  Тази година ще видим къде са.

Има и други причини - резултати от матурите/оценка от дипломата не се изискват за САЩ. За Англия пък обикновено офертите изискват диплома в рамките на 5,50-5,90 и понякога само и резултати от матурите. И много деца, които кандидатстват за Англия, си правят сметката, че за да хванат 5,75 диплома им трябва примерно оценка на матурата по БЕЛ над 4,50. И като си направят тази сметка хич и не се занимават да учат кой знае колко.  Има и такива, които остават тук разбира се и на тях също не им пука за резултата на матурата по БЕЛ. И така се получава тази средна оценка от около 5,40, която за мен хич не е лоша все пак Grinning Особено като се вземе предвид броя на явилите се деца - от училищата преди СМГ за 2015 4 училища са с по под 50 ученика.

П.П. В класацията по успех от останалите матури обаче СМГ е на трето място. Това са математика, физика, химия, езици... Ми не е зле.

Последна редакция: пт, 10 юни 2016, 11:43 от Черна станция

# 929
  • Мнения: 82
И аз не знам накъде върви модата, Морски човек. Но човек трябва да учи това, което го влече. Аз лично харесвам френския, но ми е минало отдавна времето за кандидатстване.

Общи условия

Активация на акаунт